[HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 13:39

idinn schreef:
Ik ga zaterdag weer vliegen. Ben benieuwd hoeveel krijsjes er aan boord zijn. En zo ja, hopelijk ver uit mijn buurt :')

Ik zou echt extra geld betalen voor een plek in een kindvrije zone in t vliegtuig. Las dat daar in t buitenland wel mee geëxperimenteerd wordt maar in NL nog niet. Melkunies staan hier natuurlijk meteen op achterste benen als zoiets ingevoerd zou worden := Stel je voor, een rustige plek waar hun wondertjes niet welkom zijn, dat kan echt niet. :')

Ceffyl

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 13:53

Ik lees nu al een paar keer de term Melkunies. Moest eerst even nadenken wat daar mee bedoeld werd, maar muntje is gevallen hoor en ik ga echt stuk erom _/-\o_ Hulde aan de verzinner van die term. Melkunies met hun krijsjes :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 14:22

Hier vanochtend op de radio gehoord vanuit K&G dat ze de campagne 6-6-6-6 willen opstarten ivm borstvoeding. Dus eerst 6u proberen, lukt dat dan proberen tot 6 dagen, dan tot 6 weken, dan 6 maanden en eventueel langer. Maar als het niet lukt, dat de mama's dan absoluut niet ontmoedigd moeten zijn of zich schuldig voelen als het niet lukt, simpelweg omdat het inderdaad niet altijd zo evident is als wordt gezegd.

Ergens vond ik het op dat moment best wel erg dat de overheid zo'n campagne moet inroepen om te sensibiliseren. Niet om borstvoeding te promoten, maar eigenlijk net om de borstvoedingsmaffia wat tegengas te geven.

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 14:25

Huh? Verkeerd topic?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 14:27

Nee, eerder even een bedenking als kindvrije dat het best erg gesteld is met de moederbrigade dat ze elkaar zo'n ongein kunnen aandoen...

En tegelijk mezelf gelukkig geprezen dat wij daar dus van gespaard blijven :)

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 14:30

Mensen moeten elkaar eens met rust laten en hun eigen keus laten maken..
wil je geen kinderen? Prima
Wil je borstvoeding geven? Prima
Wil je kunstvoeding geven? Prima

Mensen moeten stoppen met opdringen van hun eigen keuzes! En ook accepteren dat een ander dus ook andere keuzes zou kunnen maken.
En ja ik ben pro borstvoeding. Maar als een moeder niet wil of kan.. prima.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 14:31

Dat is het idd
Het is echt niet voorbehouden aan 1 specifieke groep
Tis echt een algemeen mensen ding
Lekker oordelen en zeiken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 14:34

Dat dus. Het is niet omdat je (bewust) kindvrij bent dat je over die onderwerpen niet kan nadenken of een mening vormen. Waarom is dat toch zo moeilijk voor blijkbaar die "harde kern" moekes om toch maar alles steeds in elkanders strot te duwen?

bewust kindvrij en gelukkig? Kan niet. Onmogelijk.
maar 1 kind willen? kan niet. onmogelijk.
geen bv kunnen of willen geven? kan niet, onmogelijk, neigt naar zorgonthouding, ontaarde moeder
niet bij je in bed laten slapen? kan niet, ondenkbaar, geheid hechtingsstoornissen, ontaarde moeder
krijsje niet op tel en sprong bedienen als een prins(es)je? kan niet, ondenkbaar, ontaarde moeder

en ga zo maar door.

je zou haast denken dat het een sekte is die een vermoede poging tot indoctrinatie en brainwashing doet.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 14:37

Maar ook niet moeders doen dit dus... zie het vaak genoeg hier gebeuren.. respecteer ieders keus..
dat wil ik ook voor mezelf. Dus vind dat ik dat ook bij een ander moet doen.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 17:43

Ik bedoel idd wat Quera bedoeld
Het is echt een mensen ding
Geen moeder ding
Mensen met kinderen
Mensen met paarden
Mensen met honden
Mensen met vogels
Mensen met een moestuin
Mensen met >vul een willekeurige bezigheid, hobby, functie whatever in<
Ze weten het allemaal beter
Vooral wat een ander fout doet en hoe het wel moet en slaan daar een ander maar al te graag mee om de oren
En zelfreflectie?? Wasda?

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 19:00

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 19:12

3e keer :')

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 19:23

Dat noemen we de kracht van herhaling :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 19:55

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 20:05

Je mag weliswaar geen andere topics bespreken, maar ik 'schrik' toch wel een soort van hoe mensen doorslaan in dit soort dingen. Wordt er tegenwoordig niet te snel met termen als 'hechtingsproblematiek' en 'emotionele beschikbaarheid' gestrooid?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 20:26

Nou en deze dan...

Ingecheckt voor zaterdag... vriend zit gezellig op rij 11 ... ik op 18 ....
Hopelijk de krijsjes ergens helemaal vooraan :+

Mandy_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 20:32

Ik weet niet wat ik doen moet!

Al 12 jaar een vaste relatie, altijd veilig gedaan en nu werd ik niet ongesteld. Toch maar een test gedaan en die gaf zwanger aan.. Echt verschrikkelijk.

Ik wil geen kinderen, en na deze uitslag heb ik maar 1 gedachte. Hoe kom ik ervanaf...

Maar mijn vriend vind het helemaal geweldig en zijn kinderwens blijkt hoger dan gedacht. Hadden dat onderwerp een tijdje geleden net helemaal uit gepraat. Als ik niet wil dan was het ook prima.

Maar als ik over weg laten halen begin dan maakt hij duidelijk dat hij echt niet wil dat ik dat doe..

Maar nu.. Ik wil het niet, ben er zover mee dat ik wel alleen naar een kliniek ga en weg laat halen. Welke gevolgen dat dan ook voor ons leven en relatie heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 20:36

Heftig mandy! Maar volgens mij moet je hierin toch echt voor jezelf kiezen :j je klinkt behoorlijk zeker..

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 20:43

Relaxed schreef:
Heftig mandy! Maar volgens mij moet je hierin toch echt voor jezelf kiezen :j je klinkt behoorlijk zeker..

Ja eens. Dat is heel jammer voor je vriend (en misschien ook wel voor je relatie) maar laat je aub niet ompraten om een kind te baren waar je zelf niet op hebt zitten wachten.
Eerlijk, ik vind de mening van de vrouw in het geval van 'nee' toch net iets zwaarder tellen (maar net dan hoor) aangezien die er 9 maanden mee rondloopt en in veel gevallen met lichamelijk ongemak blijft zitten nadien.

Dat betekent misschien het eind van je relatie. Maar niet het eind van je leven, gelukkig. Het is erg naar voor je vriend maar hij zal ook moeten inzien dat dit niet iets is waar je een compromis in kunt bereiken.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 20:45

Jeetje Mandy wat afschuwelijk! Maar het is jóuw lichaam en jij bent heel duidelijk geweest in je niet-kinderwens. Sterk dat je zelf naar de kliniek gaat, zsm een en ander in gang zetten lijkt me meest belangrijk nu.
Kan me zoo levendig indenken hoe graag je hier vanaf wilt :\

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 20:51

idinn schreef:
Nou en deze dan...

Ingecheckt voor zaterdag... vriend zit gezellig op rij 11 ... ik op 18 ....
Hopelijk de krijsjes ergens helemaal vooraan :+

Die zitten vast op rij 14!

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 20:53

Oeh Mandy wat heftig! Maar doe echt wat je zelf zou doen zonder invloeden van buitenaf...

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 21:00

Poeh wat heftig Mandy.. blijf bij je eigen gevoel. Heel veel sterkte gewenst!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 21:04

Ga eerst naar de HA en laat je daar alsnog testen. Wie weet is het vals positief.
Is het wel positief, dan kan je HA je misschien nog het beste en snelste doorverwijzen. Want niet iedere arts doet mee aan abortus en als je dat ook nog moet gaan uitzoeken...

Zorg goed voor jezelf. Het is jouw lichaam, jouw keuze. Alleen jij kan beslissen wat je ermee wil doen. Uiteraard heeft je vriend ook recht om zijn mening te uiten, maar hij kan en mag je tot niets verplichten wat jij niet wil.
En misschien betekend dat einde relatie ja. Hoe verdrietig dat ook mag zijn. Laat je op geen enkele manier onder druk zetten, neem je tijd die jij nodig hebt.
Voor een kind moet je beide volmondig "ja" kunnen zeggen. Niks meer, niks minder. Er is geen middenweg, het is alles of niks.

Veel succes en bovenal... veel sterkte.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 21:04

Mandy, wat heftig. Geen zinnig advies voor je, sorry. Heel veel sterkte.

Wij hadden een heel blij krijsje twee rijen voor ons. Bij de turbulentie riep ze 'nog een keer' en na de landing ook. Die mag vaker mee :j