Dingen die je je afvraagt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Myrsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 21:37

Bij wedstrijden hebben ze rozetten in het oranje, rood, wit en blauw. Gebruiken ze in andere landen de kleuren van hun eigen vlag? En hoe zit dat internationaal dan?

Bambi1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 21:46

Marrie_L schreef:
Bij wedstrijden hebben ze rozetten in het oranje, rood, wit en blauw. Gebruiken ze in andere landen de kleuren van hun eigen vlag? En hoe zit dat internationaal dan?

Huh is dat echt zo? ik heb hier nog nooit bij nagedacht :') Oranje van Nederland en dan de kleuren van de vlag.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 23:17

Pocca_Locca schreef:
Jeetje, zit die wesp er dan nog steeds?

Nee. Uiteindelijk heeft mijn vader hem gedood. Kvind het zielig voor het beestje, Maarja goed

Froukje
Forever young

Re: Dingen die je je afvraagt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 23:18

Je eet ook geen vlees neem ik aan? En die prik muggen waar je 10 muggenbulten van krijgt mogen ook gewoon blijven leven?

Wees blij dat ie dood is, als dat beest je steekt in je slaap ben je een stuk minder vrolijk als je wakker wordt.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 23:24

Stel je niet zo aan. Dat beest zit sowieso al op t eind van zn leven want zijn taak is vervuld inmiddels.

MusicIsLife

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 04:45

Wat ik me afvraag:

Kun je claustrofobisch worden als je in een lange tunnel in de file staat?

MusicIsLife

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 06:07

Nog een vraag:

Zijn er nou nooit mensen die misselijk of duizelig worden van het draaien van de aarde?

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 08:09

Hoe kan je zien aan een Canada Coose jas of die echt of nep is. Via marktplaats?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 09:10

Echte neppers hebben niet het juiste logo, net een spelfoutje in de naam (puna ipv puma bijvoorbeeld), etiketjes/ labeltjes verraden ook een boel. Als je de mogelijkheid hebt zou ik eerst een echte jas bekijken dan weet je wel wat echtheidskenmerken te herkennen.

Volgensmij moet het trouwens Canada Goose zijn, dus coose zou in dit geval op een neppert duiden.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 12-09-16 09:11, in het totaal 1 keer bewerkt

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 09:10

Froukje schreef:
Je eet ook geen vlees neem ik aan? En die prik muggen waar je 10 muggenbulten van krijgt mogen ook gewoon blijven leven?

Wees blij dat ie dood is, als dat beest je steekt in je slaap ben je een stuk minder vrolijk als je wakker wordt.

Nee ik dood ook geen muggen. Vlees eet ik wel. Maar ik woon nog thuis. Als ik ouder ben, wil ik in principe zeker wel biologisch vlees eten.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 09:12

LoveGlove schreef:
Froukje schreef:

Nee ik dood ook geen muggen. Vlees eet ik wel. Maar ik woon nog thuis. Als ik ouder ben, wil ik in principe zeker wel biologisch vlees eten.

Ik eet geen vlees en vis maar ik mep wel een wesp dood hoor. :') En thuis wonen als excuus om vlees te eten? :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 09:12

Biologisch is vaak minder diervriendelijk dan je denkt. Zo mogen biologische dieren geen antibiotica/ pijnstillers/ medicatie krijgen bij ziekte/ infecties, want dan zijn ze niet meer biologisch..

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 09:15

Preventief mogen ze er geen AB in gooien. Als een dier wat mankeert wordt er wel wat aan gedaan ;)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 09:17

Suusie22 schreef:
Preventief mogen ze er geen AB in gooien. Als een dier wat mankeert wordt er wel wat aan gedaan ;)

Ja maar dat stellen ze zo lang mogelijk uit omdat een dier dan minder geld oplevert.

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 09:34

Misschien bij andere bedrijven, maar bij het bedrijf waar ik heb gewerkt werd er goed naar de conditie van het dier gekeken en waar nodig gewoon behandeld. ;)

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 09:35

MarlindeRooz schreef:
Suusie22 schreef:

Ja maar dat stellen ze zo lang mogelijk uit omdat een dier dan minder geld oplevert.

Dat geldt voor elk bedrijf, niet alleen biologisch.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 09:38

Citaat:

Nooit gehoord dat een dier ziek laten geld op zou leveren...

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 09:40

Janneke2 schreef:
Citaat:

Nooit gehoord dat een dier ziek laten geld op zou leveren...

Maar een niet-biologisch dier levert minder geld op dan een biologisch dier.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 09:56

...eh - de meeste boerderijen hebben of alleen biologische koeien (...wat klinkt dat raar...) of alleen niet biologische koeien.

(En zou een bedrijf in deze gemengd zijn, valt het hele bedrijf onder de noemer 'niet biologisch'.)

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 10:04

Shanna schreef:
Biologisch is vaak minder diervriendelijk dan je denkt. Zo mogen biologische dieren geen antibiotica/ pijnstillers/ medicatie krijgen bij ziekte/ infecties, want dan zijn ze niet meer biologisch..

En dit is gewoon kolder en zottepraat.

Natuurlijk moeten zieke dieren worden behandeld, punt uit.
Ten eerste zijn om volstrekt logische en begrijpelijke redenen dieren die biologisch gehouden worden minder ziek.
(Meer weidegang, goede darmflora, uitstekend voer en de boer doet veel met bijvoorbeeld kruiden of 'koe krijgt een deken op', maatregelen dus.)

De cijfers zijn dus anders : per koe/ per bedrijf minder AB.

Geen enkele reden om ook maar te denken dat het minder diervriendelijk zou zijn! !!

...en idd: tijdens en een poosje na de AB kuur wordt de melk niet verkocht. Dat is idd een verliespost - en het is kwaliteitsborging.
Mensen kopen juist biologische melk omdat er geen AB in zit.

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 10:16

wortelsussie schreef:
Hoe kan je zien aan een Canada Coose jas of die echt of nep is. Via marktplaats?

Dan vraag ik mij weer af waarom je in hemelsnaam een Canada Goose jas zou willen gezien de vreselijke filmpjes die er te vinden zijn over dit merk. Maar dat zal, ondanks de titel, wel weer off-topic zijn :=

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 10:18

Mag ik die filmpjes? Mijn vriend wil ooit zo'n jas... Dan stuur ik die door. Ik vind ze ronduit om te kotsen. :')

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 10:31

Je hebt pb! Aangezien het valt onder dierenmishandeling :=

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 10:34

Voor de jas, het bont draag ik niet nee.

Maar als jij een andere leuke winterjas weet die het zelfde model heeft, hoge kraag en zwart zondee bont ben je van harte welkom om die te delen! :D

Ben nu nog enkel aan t oriƫnteren kan geen leuke jas vinden. Denk dat deze ook al te duur zal zijn!!

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 10:35

wortelsussie schreef:
Voor de jas, het bont draag ik niet nee.

Maar als jij een andere leuke winterjas weet die het zelfde model heeft, hoge kraag en zwart zondee bont ben je van harte welkom om die te delen! :D

Ben nu nog enkel aan t oriƫnteren kan geen leuke jas vinden. Denk dat deze ook al te duur zal zijn!!

http://www.fashionchick.nl/c/parkas/94/