Rare mensen op marktplaats deel 5!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jadeleigh263

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 14:12

Eerst ging ik ook alleen op de prijs en foto af. Ik heb er van geleerd. Nu doe ik dat niet meer omdat ik weleens beschadigde spullen kreeg. Nu vraag in aan de verkoopster of er beschadigingen op zitten en/of vlekken.

Ik had ook laatst een burberry deken gekocht. De mevrouw wilde er 40 euro voor omdat ie nog gloednieuw was. De deken was nieuw 50 euro. Ik vond het prima. Ik had het geld overgemaakt, krijg ik later te horen, ja sorry ik heb de deken uitgeleend en hij is niet meer helemaal nieuw. Dus ze stortte 10 euro terug. Ik vroeg nog of er scheuren of andere beschadigingen opzaten. Ze antwoordde daarop dat er geen beschadigingen zijn en dat er alleen haren op zitten. Toen de deken was aangekomen toen zag ik tot mijn verbazing dat alle gespen helemaal verroest waren. En er zat een gat in de deken. Het was gewoon niet om aan te zien. Die deken was niet alleen gepast, maar gewoon echt gebruikt.
Op marktplaats stond de foto erop hoe die was toen die nieuw was (had ze zelf gemaakt) als ik een foto had gehad van hoe die eruit zag voordat ze hem opstuurde, had ik hem nooit gekocht.

Kitty1985

Re: Rare mensen op marktplaats deel 5!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 14:59

Nog meer mensen problemen met DHL?

Pakje wat ik verstuurd heb op 1-11 is nog steeds niet bezorgd.

En ik zit zelf ook al een paar dagen op pakje te wachten....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 15:53

Ik baal vaak dat je maar een beperkt aantal foto's bij je advertentie kan zetten, net omdat ik graag op voorhand al graag aangeef hoe iets eruit ziet. Bij een zadeldek is dat foto van beide kanten, de onderkant, inzoomen op het merk als dat erop staat, detailfoto van labeltje met de maat en als er vlekken opzitten detailfoto van die vlek(ken).
Dekens: beide kanten, inzoomen op label met merk en maat, binnenkant, inzoomen op de singelsloten, op de staartriem, op de borstsluitingen en eventuele schadestukjes.

Alles wordt ook steeds vermeld in de advertentie, met de melding verzenden = verkocht en brievenbuspost = eigen verantwoordelijkheid. Voor grote dingen zoals een deken zet ik ook wel eens dat afhalen mogelijk is, dan kunnen ze ter plekke nog beslissen.

Dat geeft vaak best volle advertenties, maar dan heb je wél steeds een duidelijke lijst van nuttige info + je bent goed ingedekt wanneer er klachten zouden komen. Op BM zet ik een advertentie op "gereserveerd" vanaf ik een akkoord heb met een koper tot ik melding krijg van ontvangst en tevredenheid.
Op MP laat ik 'm openstaan tot ik ook weer bevestiging van ontvangst heb, en dan pas haal ik 'm weg.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 16:03

Ik ben ook van dergelijke zeer complete advertenties, maar hoe vaak je dan niet van die dommige mails krijgt met allerlei vragen waarvan het antwoord gewoon in de advertentie staat...zucht -O-

Zo baal ik er zelf ook nog steeds van hoe weinig info andere mensen in hun advertenties zetten... en als ik dan even duidelijkheid probeer te krijgen via de mail, krijg ik van die irritante korte telefoon-antwoorden waardoor ik nog net niks weet -O-

Bvb. ik vraag:

"Goedemiddag,

klopt het dat het om dit-en-dat gaat en is het echt nog zo goed als nieuw?
Of is er toch iets van beschadigingen of slijtage te zien?
En voor welke prijs zou het weg mogen?

Met vriendelijke groet..."

En dan krijg ik als antwoord terug:

"hallo. voor 35 euro mag u het af komen halen."

En dan moet ik al blij zijn met die hallo en punten want die staan er vaak ook nog niet eens bij :P

Maar ik heb dan meteen geen zin meer als ik zo moet bedelen om informatie te krijgen, en het nog 3x moet gaan vragen blijkbaar... -O-

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 16:09

Ik ben absoluut eens hoor, dat mensen normaal kunnen reageren!!
Maar ik zucht wel dat wanneer ik iets aanbiedt dat nog nieuw in de verpakking zit, en mensen sturen een mailtje met is het nog in nette staat...... Ik weet van mezelf dat de staat die ik erbij vermeld, de staat is waarin iets verkeerd (helaas gebeurd het te veel dat het ook anders gebeurd op MP) en dan krijg ik voor mezelf het idee, hallo, ik zet toch in de advertentie dat het nieuw is... :=

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 16:14

Ik vond dus zelf ook dat mijn info in mijn ad heel duidelijk was. Maar ze zien blijkbaar wel dat er 2 dingen verkocht zijn, maar een regel lager wat de allles in 1 koopprijs is zien ze niet :(

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 16:18

Hele verhalen in je advertentie zetten heeft geen zin, als mensen belangstelling hebben, kunnen ze altijd contact opnemen.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 16:19

Ik heb pas interesse als ik ergens wat meer over weet :)

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 16:24

Over wat meer en minder, valt te discussieren natuurlijk. Maar als de basis er in staat, dus voorwerp, staat, kleur, maat en prijs + 1 of meerdere foto's, dan weet je al een heleboel.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 16:26

Vanwege lompheid van mensen die totaal iets anders opsturen dan hun advertentie doet vermoeden, vraag ik het altijd nog even na voor de zekerheid of het echt klopt :j

Er kan wel heel snel en makkelijk "zo goed als nieuw" of "nieuw in verpakking" aangevinkt staan of zelfs in de omschrijving staan, maar het zou de eerste niet zijn die het inmiddels toch gebruikt heeft of waarbij zo goed als nieuw een staat is waar je van gruwelt :P

Zegt iemand in een recente advertentie duidelijk omschreven wat het is, en dat het nog nieuw in de verpakking zit en alles, dan is het natuurlijk wel heel duidelijk allemaal :j

Maar vaak zijn het toch snel-snel advertenties met 0 info, bvb. "boekenkast. Moet afgehaald worden"
En geen woord over maten, materiaal, staat..behalve "zo goed als nieuw" aangevinkt.

Als ik dan voor hetzelfde artikel meerdere advertenties zie staan van verschillende mensen, kies ik toch mooi voor degene die op dezelfde golflengte zit en de moeite heeft genomen om een duidelijke omschrijving neer te zetten en duidelijke foto's te maken, dat wekt vertrouwen dat je een normaal iemand te pakken hebt en niet 1 of andere makkelijke malloot die zomaar wat aanvinkt :P

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 16:48

Dat is zeker zo!! (ik heb ook eens een keer per ongeluk bij verzenden 10-20 kilo aangeklikt i.p.v. die tot 10 kilo }:0 )
Je kunt altijd wat vergeten en dan kunnen de mensen even mailen.
Maar je ziet inderdaad regelmatig dat belangrijke dingen als maten vergeten worden.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 16:54

Vragen die ik het meest krijg zet ik in de advertentie. (voornl. over prijs) Dat scheelt mij een hoop werk. Het zijn nl. vaste prijzen en ik of er nu 5, 10 of 1 van verkoop. Het blijft een vaste prijs. Dat heb ik dus ook in de ad gezet. Maar nee.. toch blijven ze mailen wat vraagt u voor die x samen, wat is de prijs in 1 koop? Enz enz.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 17:10

Ook vreselijk irritant, mensen die een advertentie zetten van bijvoorbeeld een paard en dan staat er alleen bij, lief en eerlijk paard.
Niks geen ras, leeftijd, kleur of wat hij kan... Hoe wil je die dan ooit verkopen, en dan nog zonder foto's ook...

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 17:11

of een zadel zonder inch of boommaat :D

NaomiJouke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 17:16

Vjestagirl schreef:
Ik zit nog te twijfelen. Heb een poos geleden van een stalgenoten een paar jodphurs gekregen. Netjes gepoetst, zien er keurig uit, duidelijk gedragen maar nog prima bruikbaar. Op het labeltje wat aan de achterkant zit staat alleen "pro zip", en ik heb dus geen idee van merk. Heeft het überhaupt zin om dat op marktplaats te zetten?

En ik heb nog 5 paar schoenen, nieuw, totaal ongedragen, ooit gekocht voor mijn werk maar daar is het nooit meer van gekomen. Wel Scapino kwaliteit. Is daar vraag naar? En voor wat voor prijs dan?

welke maat jodphurs?

Jadeleigh263

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 17:18

net zijn mijn anky dekjes binnen gekomen,

Nou echt top, Alles is netjes, gewassen en onthaard! En totaal geen beschadigingen of vlekken.
Ben echt super blij!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 17:19

Heerlijk toch +:)+

Super!

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 17:20

NaomiJouke schreef:
Vjestagirl schreef:
Ik zit nog te twijfelen. Heb een poos geleden van een stalgenoten een paar jodphurs gekregen. Netjes gepoetst, zien er keurig uit, duidelijk gedragen maar nog prima bruikbaar. Op het labeltje wat aan de achterkant zit staat alleen "pro zip", en ik heb dus geen idee van merk. Heeft het überhaupt zin om dat op marktplaats te zetten?

En ik heb nog 5 paar schoenen, nieuw, totaal ongedragen, ooit gekocht voor mijn werk maar daar is het nooit meer van gekomen. Wel Scapino kwaliteit. Is daar vraag naar? En voor wat voor prijs dan?

welke maat jodphurs?

40

NaomiJouke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 17:29

[/quote]
welke maat jodphurs?[/quote]

40[/quote]
.
Laatst bijgewerkt door NaomiJouke op 06-11-13 17:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 17:30

Doe dat lekker via pb ;) :+ Volgens mij is er laatst nog een opmerking over geweest dat dit topic hier niet voorbedoeld is :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 17:53

De info die ik er in zet, is de info die ik zelf ook graag zou zien verschijnen in een advertentie. Dus geen onnodige verhalen à la "het is van mijn vorige paardje geweest en heb hem 20x gebruikt en na iedere rit gewassen" etc etc. Gewoon "type A zadeldoek merk X, gebruikt, in goede staat, wordt gewassen voor verkoop" of iets dergelijks. Met dan de maat, type en opsomming van eventuele beschadigingen of bijzonderheden. In een lijstje, dat leest makkelijker :P

Heb ik iets ongebruikt met kaartje nog aan, dan zet ik dat ook in detail op de foto. Desnoods met het touwtje in close-up als ze willen :+

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 17:55

Sammie schreef:
Doe dat lekker via pb ;) :+ Volgens mij is er laatst nog een opmerking over geweest dat dit topic hier niet voorbedoeld is :)

~~}>

Zitosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 18:00

Ik heb na 5 dagen een "herinnering" gestuurd naar de hoogste bieder op mijn HV Polo dekje. Na mijn mail waarin ik zei dat ik akkoord was met haar bod nooit meer wat gehoord := Hopelijk krijg ik nu wel reactie!

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 19:47

mail je met een hotmail account?

Veel mail van hotmail komt niet aan de laatste tijd. En niet alleen bij marktplaats.

Heb alles vervangen voor gmail

staroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 20:00

Kitty1985 schreef:
Nog meer mensen problemen met DHL?

Pakje wat ik verstuurd heb op 1-11 is nog steeds niet bezorgd.

En ik zit zelf ook al een paar dagen op pakje te wachten....

Ligt ook aan het distributiepunt lijkt mij, ik had woensdag de 31e verstuurd en zaterdagochtend de 2e nov. was het aangekomen.