Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #15

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:11

Zebrastreep schreef:
Mensen die nog steeds denken dat een 1,5 jarig paard oftewel nog een peuter al de beginselen van het mennen moeten leren. En dan al een stuk tuig op de rug en een hoofdstel om.

Zullen die mensen bij hun kinderen hetzelfde doen? Aan een peuter ga je toch ook niet vragen om een taak uit te voeren wat niet kan vanwege de leeftijd?

En nog een andere ergernis mijn ogen zijn wat opgezwollen door het huilen gisteravond.

Mwa…. Onze jaarling heeft ook al een sjabrakje op met een dekensingel of longeersingel.
Ze moet soms ook een rondje mee buiten wandelen.
Maaarrrrrrrr als haar emmertje te vol zit. Dan accepteren we dat ook.
De nu 2.5 jarige heb ik 2 maand geleden ook eens bitloos aan de lange teugel gedaan.
Voor zover je het lange teugel kunt noemen.
T was gewoon 10 minuten beetje heen en weer sturen/lopen.
T ging wat onwennig en dat was helemaal prima.
Zou ik nu een heel training schema maken. Dan is het wat anders.
Maar een beetje aanklooien zonder dat hun emmertje overloopt. Dikke prima

F_T

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:16

Zebrastreep schreef:
Mensen die nog steeds denken dat een 1,5 jarig paard oftewel nog een peuter al de beginselen van het mennen moeten leren. En dan al een stuk tuig op de rug en een hoofdstel om.

Zullen die mensen bij hun kinderen hetzelfde doen? Aan een peuter ga je toch ook niet vragen om een taak uit te voeren wat niet kan vanwege de leeftijd?

En nog een andere ergernis mijn ogen zijn wat opgezwollen door het huilen gisteravond.

Daar vind ik nou echt totaal niets mis mee.

Spelenderwijs zonder druk of zwaar werk laten wennen aan iets op of aan het lichaam.

Zouden veel meer mensen moeten doen als t dier niet in opfok loopt.

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:24

Zebrastreep schreef:

Mijn voormalige paard had ik ook al singel hoofdstel en leidsels op hoor met 1,5 jaar. Paar x per week liep we een rondje van 10 km om het wekeromse zand heen.

Hij vond het heerlijk, hij liep voorop en zag de hele wereld. Ik werd niet in mijn mieter gebeten elke vijf min omdat hij vond dat het te langzaam ging.

En het stuur zat er ook gelijk op .
Afbeelding

Toen ik hem uiteindelijk voor de kar ging beleren heb ik hem 1 x een bandje laten slepen. Daarna kar er achter gehangen en hetzelfde stukje gereden als wat we altijd liepen.

Paard trok die kar alsof die al jaren voor de wagen liep .
Afbeelding

Helaas toen hij net fijn onder het zadel werd en echt netjes voor de kar werd heb ik hem moeten verkopen wegens de explosieve inflatie .

Afbeelding

Afbeelding

Mijn ergenis .... Ik zit nu weer traantjes weg te pinken bij terugzien van deze foto's .

Deze hengst was in gedrag als drie jarige totaal geen hengst. Maar de grootste knuffel die je vinden kon. Heeft nog bij een 10 jarig dochtertje van een stalgenoot de allergrootste glimlach op haar gezicht getoverd toen ze hem van mij mocht instappen. Ze had nog nooit op een fries gezeten . Lieve jelske .

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:30

Altijd hetzelfde gezeik als m'n broer komt.
Vorige week, appt ie om half 11 "kunnen we vanmiddag langskomen" ja prima. Vervolgens hoor je niks meer, hou je er de hele middag rekening mee en komt ie om half 5 aankakken.
Nu, "kunnen we mee eten" prima. Weer geen reactie hoelaat ze komen. Half 1 is opzich wel lunchtijd.

Doei, ik trek m'n plan en je smeert zo lekker je eigen boterhammen maar.
Gisteren wel op m'n donder gekregen dat ik 10min te laat was. Op een tijd waar ik nooit op heb toegezegd.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:35

PlayStation 5 gekocht dus yeeesssss eindelijk Horizon Forbidden West - Burning Shores spelen :):)

Maar spel-voortgang is blijkbaar niet zo lekker opgeslagen dus ik moet de héle Forbidden West verhaallijn opnieuw doen. Voor de derde keer :')

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:44

Vandaag is niet mijn dag, maar deze week was ook eigenlijk niet mijn week. En het duurt nog zo lang voordat het weer lente is :=

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 14:00

Komen er 2 vrouwen de rollen gaas halen. Iets groter dan mij. :=

Ze zijn 2 meter lang.

Sintara

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #15

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 14:01

Rokers achtervolgen mij echt vandaag

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 14:17

Nee, het is best lekker weer
Afbeelding
Leuke hobby hebben we toch :')

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 14:21

Ik beleer mijn dravers ook met anderhalf jaar hoor :o .

De vorige is daar gezond 26 jaar mee geworden, de huidige is 20 en nog topfit. Je moet het wel met beleid doen, maar dat lijkt me logisch.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 14:49

Dat ik echt te veel gebruik maak van betalen op rekening/achteraf betalen. Ik kan het allemaal wel betalen als het moment daar is, maar ik vergeet de hele tijd dat er nog wat open staat -O-

Het is pas november maar mijn goede voornemen voor het nieuwe jaar is dat ik stop met Klarna, Riverty, betalen op rekening etc. want ik geef veel te veel geld uit daardoor.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 15:00

Denisesilver, jouw mat :') _/-\o_

Bij mij waren gister vooral mn geitewollensokken klets en vies, de oude thermolaarzen die al sinds 2017 in de schuur stonden bleken niet meer bepaald waterdicht :')

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 15:59

DHL… beweert dat ik niet thuis was, terwijl ik op dat moment dat ze zeiden dat ik niet thuis was, zeker weten wel thuis was |o

En ik kan het niet laten bezorgen op het DHL punt 10 stappen van mijn huis vandaan. Die is niet kiesbaar.

paddington

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 16:18

Ineke2 schreef:
DHL… beweert dat ik niet thuis was, terwijl ik op dat moment dat ze zeiden dat ik niet thuis was, zeker weten wel thuis was |o

En ik kan het niet laten bezorgen op het DHL punt 10 stappen van mijn huis vandaan. Die is niet kiesbaar.

Ow de DHL bezorger heeft ons pakketje vandaag in de buitenbrievenbus gepropt tot het paste en niet eens langs gekomen aan de deur.

Ik denk dat aan de deur komen sneller was geweest dan het pakketje in onze brievenbus te propen.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 16:43

Ineke2 schreef:

Tip kijk in je tuin. Hier lag het de vorige keer in de struiken. Gelijk melding gemaakt want het mag niet eens zonder neerzet toestemming.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 17:05

Marigold schreef:
Denisesilver, jouw mat :') _/-\o_

Bij mij waren gister vooral mn geitewollensokken klets en vies, de oude thermolaarzen die al sinds 2017 in de schuur stonden bleken niet meer bepaald waterdicht :')

Shoutout naar Titus :D

Ik moet ook nog eens goede thermolaarzen ergens vandaan halen. Mijn jodphurs zijn te laag voor de echte drek.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 18:02

oh ja, natte sokken, die had ik ook. Zo vervelend. De zweedse klompen zijn echt lek.. die moeten de kliko in.

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 18:04

Er komt een dag dat ik uit ga en thuis kom met een gebroken elleboog :+ elke keer krijg ik het voor elkaar om mijn elleboog ergens zo kneiterhard tegenaan te stoten..heb m nu ook weer lekker dik en blauw, en kan mijn arm niet helemaal strekken _O-

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 19:24

Zebrastreep schreef:
Tip kijk in je tuin. Hier lag het de vorige keer in de struiken. Gelijk melding gemaakt want het mag niet eens zonder neerzet toestemming.

Ik heb geen tuin :D
Maar bedankt voor het meedenken hoor, dat is lief.

fotolijstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 43 min geleden

Ik heb een snug gezegd twee weken geleden.

Alleen hij is nu heel dik geworden, en doet heel veel pijn. En Ik heb een kloppend en heet gevoel daar.

Nu weet ik niet zeker of die echt ontstoken is of, dat die door een aanraking even aan het kloten is. :+

Er komt geen pus uit, ik voel mij helemaal prima. De zwelling breidt zich ook niet uit en ik heb genoeg ruimte met mijn sierraad.

Moeiiilijk

Pluisje1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 25 min geleden

Er wordt halloween gevierd in de buurt en het lijkt alsof dat echt het tuig naar de buurt heeft getrokken. Zelden last van vuurwerk in deze periode, en nu lijkt het wel een oorlogsgebied, constant klappen.

Moet nog met de hond naar buiten, die is gelukkig niet bang, maar ik wil ook niet dat hij bang wordt. De jongens hier uit de buurt stoppen altijd braaf als er een hond langskomt, maar vraag me af of de jongens die nu bezig zijn dat ook gaan doen...

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20 min geleden

Ik deed een dutje zodat ik Wie Is De Mol zou redden. 30 minuutjes maar. Ik had m’n ogen nog niet open en ik had een Labradoodle op me staan.

HALLO IK ZIE DAT JE WAKKER BENT EN IK HEB NU AL EEN HALF UUR GEEN AANDACHT GEHAD DANKJEWEL.

Oké thanks Jip. :+

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 7 min geleden

denisesilver schreef:
Nee, het is best lekker weer
[ Afbeelding ]
Leuke hobby hebben we toch :')

Ach, heb je een bodemmonster genomen? :(:)

Hopelijk verder geen schade opgelopen?