Dingen die je je af vraagt deel 4!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

rien10

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-24 22:22

Ik sorteer op: Wit. Licht bont. Donker bont. Rood/oranje (mijn handdoeken zijn oranje dus dat loopt best op)
Handdoeken gaan pas in de was als ze droog zijn.

_Lois_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-24 22:34

Ik reed vandaag Katwijk binnen en toen stond er onder de plaatsnaam een 'partnerstad', ik geloof een plaats in Duitsland.
Ik heb dit al vaker gezien maar wat is het idee hiervan? Wat komt er praktisch terecht van dit 'partnerschap'? :+

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-24 22:39

_Lois_ schreef:
Ik reed vandaag Katwijk binnen en toen stond er onder de plaatsnaam een 'partnerstad', ik geloof een plaats in Duitsland.
Ik heb dit al vaker gezien maar wat is het idee hiervan? Wat komt er praktisch terecht van dit 'partnerschap'? :+

Volgens mij voornamelijk dat de ambtenaren af en toe bij elkaar op snoepreisje gaan :+

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-24 22:52

Thanks voor jullie (was) antwoorden! Vandaar dus idd voor de wasmand en niet erin. Opgehangen betekent nog schoon hier. Ga ik toch eens kijken wat beter werkt. Wellicht gewoon wat extra hangplekken :)

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-24 07:03

Ik heb zelf geen buitenkatten, maar een vriend van me is zijn kat nu voor een tweede keer in korte tijd kwijt en ik vraag me dus af: zouden ze geneigd zijn om dezelfde route weer te nemen?

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-24 08:59

Net een discussie met mijn dochter over oermensen in Engeland.Ze zegt dat ze daar nooit voor kwamen omdat Engeland een eiland is en ze nog geen zeewaardige boten hadden,maar wie waren de eerst inwoners van Engeland dan?

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-24 09:00

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-24 09:02

Maar de Romeinen waren niet de allereerste mensen in Engeland,waar komen die dan vandaan?

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-24 09:03

Dat kun je toch lezen op google?
Of begrijp ik je verkeerd?

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-24 09:04

Maar Engeland was heel vroeger toch ook nog geen eiland?

Tancreda4

xPabloBokt schreef:
Ben ik de enige die dit heel erg verwend vind klinken van die vrienden? :+

Nee hoor. Ik ook. Ik zou eventueel oploskoffie wel in huis willen halen, maar als dat ze niet blieft, jammer dan. Ik had ooit een senseo apparaat, maar de pads gingen over datum en dat ding stond er maar. Voor die paar x per jaar? Dan doen ze maar een dagje zonder koffie hoor....

Ik drink zelf niets anders qua thee. Maar heb wel blikjes frisdrank staan voor anderen, dat blijft ook lang goed. Verder is het thee tijd bij mij. Ik ga geen duur ding, of dure cubs meer kopen....

Snippergroen

Wat is een fijne kleureninstelling voor Outlook? Ik werk graag met een darkmodus omdat ik die rustiger vind, maar in Outlook vind ik die toch erg onrustig en onoverzichtelijk. Ik heb ook donkergrijs geprobeerd maar dan blijft je mailbericht wel wit. Tot nu toe is de lichte modus dan toch het rustigst.

Iemand een life hack? :)

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-24 09:05

O,ja,natuurlijk.

Jolliegirl

De Romeinse keizer Claudius stak met zijn troepen in 43 Het Kanaal over. Uiteindelijk bezetten de Romeinen het huidige Engeland en Wales en ontwikkelde zich hier de bloeiende Romeinse provincie Britannia. Voor het eerst ontstonden er echte steden. Zonder Romeinen geen Londinium (Londen) en Eboracum (York) bijvoorbeeld.31 jul 2019

DuoPenotti

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-24 09:06

DuoPenotti schreef:

Volgens mij was de Noordzee er toen idd nog niet. Daarom al die fossielen die daar op de.bodem liggen.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-24 09:07

Tancreda4 schreef:
DuoPenotti schreef:

Volgens mij was de Noordzee er toen idd nog niet. Daarom al die fossielen die daar op de.bodem liggen.

Doggerland, of verwar ik dat weer met wat anders....

edit
https://nl.wikipedia.org/wiki/Doggerland

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-24 10:47

DuoPenotti schreef:

Precies. Heel vroeger zat alles aan elkaar. Waren ook Dino’s in Engeland.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-24 10:58

Bovendien ligt Engeland nou ook weer niet zover weg op zee dat je er niet kunt komen met een wat minder stevige boot. Moet je wel mazzel hebben, maar als de Vikingen in de vroege Middeleeuwen in houten bootjes van Noorwegen naar Groenland konden komen, dan konden ze in de Brons- en IJzertijd (of eerder) vast ook wel naar Engeland :j

Picopico

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-24 13:11

Jolliegirl schreef:
De Romeinse keizer Claudius stak met zijn troepen in 43 Het Kanaal over. Uiteindelijk bezetten de Romeinen het huidige Engeland en Wales en ontwikkelde zich hier de bloeiende Romeinse provincie Britannia. Voor het eerst ontstonden er echte steden. Zonder Romeinen geen Londinium (Londen) en Eboracum (York) bijvoorbeeld.31 jul 2019

Er woonden daar al mensen láng voor de Romeinen er kwamen, die hebben o.a. Stonehenge gebouwd.
Tijdens de ijstijd lag de zeespiegel een stuk lager dan nu. De Noordzee was toen dus gewoon land.

Koffie: oploskoffie of een fles frisdrank wil ik nog wel kopen voor eventueel bezoek, maar echt niet dat ik daarvoor een apparaat ga aanschaffen := Als mensen per se betere koffie willen gaan ze maar naar de Bakker Bart of een andere zaak (is max 5 minuten lopen) of ze moeten zelf een koffiezetapparaat meenemen.

TessaxQuincy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-24 14:19

Is akoestische gitaar kunnen spelen alsnog leuk ookal kan je niet zingen? Ik wil het zo graag leren maar ik kan dus niet zingen. :')

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-24 14:26

Misschien nog wel leuker als je niet zingt. Zeker als je niet kan zingen :))

Vraag is wat je wil leren spelen.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-24 15:14

TessaxQuincy schreef:
Is akoestische gitaar kunnen spelen alsnog leuk ookal kan je niet zingen? Ik wil het zo graag leren maar ik kan dus niet zingen. :')

Ik speel het ook vooral zodat anderen dan mee kunnen zingen :)) (moeten die anderen nog wel even weer een meeting inplannen O:)). Sowieso is gitaar kunnen spelen en tegelijkertijd zelf kunnen zingen nog weer een kunstje apart, zelfs als je én kan zingen, én gitaar spelen. Dus gewoon lekker proberen of je het leuk vind :j.

TessaxQuincy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-24 16:04

Dat lijkt me idd ook wel leuker, als anderen mee kunnen zingen! :D Heb gewoon een niet hele dure gitaar bestelt! Kan wel eeuwig gaan twijfelen of het leuk is of niet maar als ik het niet probeer dan weet ik het ook nooit. :o

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-24 16:25

*\%/* goed bezig *\%/* :))
Hou wel even in je achterhoofd dat leren gitaar spelen per definitie pijn doet aan je vingers, maar dat spelen op een goedkopere gitaar vaak meer pijn doet vanwege de grotere actie. Prima om mee uit te vinden of je het leuk vindt (ik ben begonnen op een gitaar vaak 50 euro van Marktplaats, inclusief, hoes, capo, versterker en kabel _O- ), maar dat als je het leuk vind, spelen op een betere gitaar makkelijker gaat. Gewoon om in je achterhoofd te houden, als je het leuk vind, zorg dan dat het uiteindelijk niet het instrument is dat je tegenhoudt.

Veel plezier er mee! En een goede beginplek (tenzij je klassiek gitaar wilt leren?) is www.justinguitar.com
Hij heeft ook filmpjes waarin nitsuj leert spelen: hijzelf, maar dan linkshandig. Ook erg lachwekkend, maar vooral errug herkenbaar voor een beginner :j.