Algemeen Coronatopic #7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 18:58

karuna schreef:
Ik heb ook geen twitter, las het op nu.nl maar hij heeft afgelopen jaar veel meer zo aan maatregelen bekend gemaakt.

En zo zijn er meer. Waarom gaat hij ervan uit dat heel Nederland hem volgt... vind hij zichzelf zo belangrijk?
Ze moeten eens stoppen om dat soort dingen zo bekend te maken en het op de normale manier te doen. Via het nos journaal.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 19:02

Spenk schreef:
Nature93 schreef:
Zijn testen bij de GGD in auto?

Dat ligt aan de locatie, in Emmen bijvoorbeeld niet daar moet je parkeren en lopend naar binnen.

Groningen ook. Al had je daar afgelopen jaar 2. Nu nog maar 1 die lopend is geloof ik.
Ik ging al liever naar die want daar kreeg je met een prio test tenminste een gewone test ipv. Antigeen

Needje

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 19:13

Amersfoort ook lopend

Herfstblad

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 19:16

Spenk schreef:
Nature93 schreef:
Zijn testen bij de GGD in auto?

Dat ligt aan de locatie, in Emmen bijvoorbeeld niet daar moet je parkeren en lopend naar binnen.

Groningen ook. Al had je daar afgelopen jaar 2. Nu nog maar 1 die lopend is geloof ik.
Ik ging al liever naar die want daar kreeg je met een prio test tenminste een gewone test ipv. Antigeen[/quote]

Wat is antigeen? Ik krijg ook prio test.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 19:19

Antigeen is een sneltest maar die doen ze bij de GGD niet meer dus die zal je niet krijgen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 19:23

In den haag is het bij de locatie waar ik beide keren ben geweest zowel auto als lopend

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 19:24

Spenk schreef:
Antigeen is een sneltest maar die doen ze bij de GGD niet meer dus die zal je niet krijgen.

Dat is mooi! Afgelopen juli nog wel. Dat was echt dom. Werden we verplicht 2 sneltesten in de week te doen. Had je klachten kreeg je vervolgens bij de ggd via de prio weer een antigeen test.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 19:26

karuna schreef:
Ik snap het, mijn mantelzorger heeft inmiddels een loopneus. Dat zit hem ook niet lekker. Thuistest vanmorgen zei nog negatief. Maar ja braaf thuisblijven en morgenvroeg door de ggd laten testen. Dan zijn zijn collegas ook de pineut.

Bijna iedereen heeft nu een loopneus toch!?. Ik ook als ik smorgens buiten werk loopt ie ook. dat ga ik niet laten testen want dat is doodnormaal in deze tijd vh jaar.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 19:48

Eh, nee? Hier niemand een loopneus. En als ze die wel krijgen gaan ze testen, zoals hoort.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 19:52

MyWishMax schreef:
Eh, nee? Hier niemand een loopneus. En als ze die wel krijgen gaan ze testen, zoals hoort.

Een loopneus als je van buiten komt is ook wel anders dan verkouden zijn.
Ook hierin zitten gewoon verschillen.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 19:53

Er is wel een verschil tussen een loopneus bij overgang warm/koud of de hele dag een loopneus.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 19:56

Needje schreef:
Er is wel een verschil tussen een loopneus bij overgang warm/koud of de hele dag een loopneus.

Ja, natuurlijk. Bij van binnen naar buiten en andersom kijk ik er niet van op, maar als dat langer aan houdt dan schuif ik dat niet af op iedereen heeft dat?

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 19:57

MyWishMax schreef:
Needje schreef:

Ja, natuurlijk. Bij van binnen naar buiten en andersom kijk ik er niet van op, maar als dat langer aan houdt dan schuif ik dat niet af op iedereen heeft dat?

Ze noemt als voorbeeld zelf als je naar buiten loopt :)

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 20:01

Nee, als ze buiten werkt. Dat is in mijn ogen dus langer. Maar goed, misschien reageer ik te kort door de bocht. Excuses dan. Ik maak iets te veel mensen mee die elke keer roepen niet te testen want de klachten zijn normaal in deze tijd. En dan niet vanwege allergie of iets chronisch, maar omdat ze elk jaar verkouden zijn bijv

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 20:12

Ik ben benieuwd wat de Hoge Gezondheidsraad uit de hoed gaat toveren...

Citaat:
13 procent werkzaamheid. Dat is na zes maanden de score van één van de in België gebruikte vaccins als het gaat om de bescherming tegen besmetting. Er blijken opvallende verschillen tussen de verschillende merken. De Hoge Gezondheidsraad beslist binnenkort of we op basis van het type vaccin zullen bepalen wie in aanmerking komt voor een boosterprik.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 20:32

Bescherming tegen besmetting? Maar beschermt het nog wel tegen ziekenhuis opname?

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 20:40

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 20:42

fokfanaat schreef:
Bescherming tegen besmetting? Maar beschermt het nog wel tegen ziekenhuis opname?

Blijkbaar toch steeds minder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 20:53

Weet iemand hoe het nu zit met testen en quarantaine? Mijn moeder was gisterochtend bij iemand die positief is getest (kreeg vandaag uitslag, was gisteren al ziek)
Ik ben gisteravond bij mijn ouders geweest, maar ik hoef volgens mij niet in quarantaine, aangezien mijn moeder niet al besmettelijk was? Maar mijn moeder moet wel in quarantaine eigenlijk toch?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 20:54

Relaxed schreef:
Weet iemand hoe het nu zit met testen en quarantaine? Mijn moeder was gisterochtend bij iemand die positief is getest (kreeg vandaag uitslag, was gisteren al ziek)
Ik ben gisteravond bij mijn ouders geweest, maar ik hoef volgens mij niet in quarantaine, aangezien mijn moeder niet al besmettelijk was? Maar mijn moeder moet wel in quarantaine eigenlijk toch?

Dat ligt eraan of je moeder gevaccineerd is.

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... uarantaine

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 20:56

Ja is ze, die mensen waar ze was ook..

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 20:57

Relaxed schreef:

Als je moeder volledig gevaccineerd is en geen klachten heeft hoeft ze niet in quarantaine. Mijn post hierboven bevat een link waarin je de quarantaine check kan doen.

Jij hoeft sowieso niet in quarantaine, tenzij je klachten hebt. En ook wanneer je moeder positief zou blijken en jij bent volledig gevaccineerd en hebt geen klachten, hoef jij niet in quarantaine.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 20:58

Wij zijn allemaal gevaccineerd, dus dat is fijn. Hebben morgen wel verjaardag bij mijn ongevaccineerde zusje :+

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 20:58

Relaxed schreef:

Ik zou zeggen: tweet de Jonge even.
(Grapje)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 20:59

Relaxed schreef:
Wij zijn allemaal gevaccineerd, dus dat is fijn. Hebben morgen wel verjaardag bij mijn ongevaccineerde zusje :+

Dan zou je in theorie als gevaccineerde je ongevaccineerde zusje kunnen besmetten morgen.