Algemeen coronatopic #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 10:57

En ik denk dat HC en ik en anderen niets af willen doen aan het verdriet van Zebrastreep en vele anderen. Ik zeker niet .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 11:38

Ik zou bij een afscheid van een dierbare echt ff compleet sch*t aan de regels hebben.. En ik vind ook dat niemand daar iets van hoeft te vinden aangezien het zo persoonlijk is.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 11:42

Relaxed schreef:
En ik vind ook dat niemand daar iets van hoeft te vinden aangezien het zo persoonlijk is.

Tsja..

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 11:45

Getup schreef:
Relaxed schreef:
En ik vind ook dat niemand daar iets van hoeft te vinden aangezien het zo persoonlijk is.

Tsja..

Dit vind ik bij andere persoonlijke zaken (bruiloft,geboorte etc.) ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 11:59

Getup schreef:
Relaxed schreef:

Tsja..

Lekker nietszeggend dit.. :roll:

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 12:22

bigone schreef:
En ik denk dat HC en ik en anderen niets af willen doen aan het verdriet van Zebrastreep en vele anderen. Ik zeker niet .

Jij verwoord het goed.
Relaxed , jij vind wat anderen wel of niet mogen vinden ....ook lekker discussiëren. Ga het maar negeren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 12:27

Getup schreef:
bigone schreef:

Jij verwoord het goed.
Relaxed , jij vind wat anderen wel of niet mogen vinden ....ook lekker discussiëren. Ga het maar negeren.

Als je ff mijn volledige bericht had gequote kan iedereen nog zien dat ik het gewoon over mezelf had.. Laat ik het anders zeggen, als ik in de situatie van zebra zat zou ik ook compleet sch*t hebben aan wat iedereen ervan vindt dat de regels niet gevolgd worden op dat moment.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 12:37

Maar ook tijdens een crematie/afscheid kan je voorzichtig zijn, d.m.v. mondkapje dragen en afstand houden.
Dat heb je zelf in de hand.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 12:41

bigone schreef:

Dat denk ik ook. Hij weet zelf als geen ander hoe het is om een dierbare te verliezen, dus ik neem aan dat hij begrijpt dat anderen ook hun eigen afwegingen willen maken over hoe ze het verlies van een naaste voor zichzelf een plek geven.
Dat hij daar nu, ruim 22 jaar later en tijdens een pandemie, voor zichzelf misschien andere keuzes in zou maken dan bijvoorbeeld Zebrastreep, dat kan.
Dat mag hij zeggen, maar hij zal begrijpen dat een opmerking die voelt als kritiek op iemands wijze van rouwverwerking nogal gevoelig binnen kan komen wanneer het verlies nog zeer vers is - hoe inhoudelijk correct die kritiek ook kan zijn.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 13:00

HC neemt zelf nooit een blad voor de mond en heeft overal een stevige mening over.

Dus daar mag best kritisch op gereageerd worden.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 13:24

Relaxed schreef:
Ik zou bij een afscheid van een dierbare echt ff compleet sch*t aan de regels hebben.. En ik vind ook dat niemand daar iets van hoeft te vinden aangezien het zo persoonlijk is.

Daar houdt het virus geen rekening mee helaas.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 13:27

Ik heb Corona gehad en ben inmiddels 1 x gevaccineerd.
Ik ben daarom gewoon veel bij mijn vriendin geweest.

Je kan zelf een afweging van de risico's maken.
En bij de dood maak ik die eerder dan bij een feestje.
Die komen er nog genoeg.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 13:30

Zelfs bij de IC zag ik de verpleging zich niet krampachtig vasthouden bij een afscheid aan de 1,5 meter.
Ook de bezoekersregel van 2 personen werd dan even losser.
FFP2 Mondkapje werd wel nog steeds aangeraden. En als familie elkaar dan vastpakte sprong er echt geen verpleegkundige-agent tussen hoor.

Ik ben best van de regels , maar ik vind een overlijden 1 van de dingen waar ik me voor kan stellen dat de regels soms even niet gaan.
Iets heel anders dan een feestje.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 14:26

Helemaal mee eens. Ik vind de omstandigheden waarin je afscheid moet nemen en de maatregelen die je moet volgen tijdens en rondom de dienst erg zwaar.
Een virus houdt zich hier inderdaad niet aan, maar ik denk dat je zelf ook wel de risico’s in kan schatten. Als je te maken hebt met jonge gezonde mensen en gevaccineerden vind ik het risico laag. En een eventuele besmetting geeft in de meeste gevallen niet eens serieuze medische problemen. In sommige gevallen vind ik het echt het risico waard, zolang de ander daar ook zo over denkt. Als iemand dan een knuffel wil, geef ik een knuffel. Nogmaals ... zolang je het er beide maar mee eens bent.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 16:05

Vayo schreef:
Als iemand dan een knuffel wil, geef ik een knuffel. Nogmaals ... zolang je het er beide maar mee eens bent.

Maar jij kan het dan wel weer meenemen naar ergens anders.

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 16:12

Ik denk dat als jij en de persoon beide het er mee eens zijn je best die knuffel kan geven.
Helaas kleven er voor mij teveel risico's aan.

Ergens zijn we blijkbaar op een punt waar mensen zelf deze overweging kunnen nemen.

Ik geloof dat Vayo al best een paar maanden gevaccineerd is en mensen in haar omgeving ook.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 11:54

Vooropgesteld, ik heb niks met voetbal en ga het EK ook niet volgen. Maar dit is wel iets om over na te denken, het risico op besmettingen is lager als men wel op pleinen en terrassen of in cafes samen op een groot scherm naar de wedstrijd mag kijken. Mensen gaan het anders nog meer dan normaal het geval is zelf organiseren binnen eigen kring. Artikel door Rogier Rumke: https://maurice.nl/2021/06/06/voor-femk ... egulering/

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 13:13

SusanH schreef:
Vooropgesteld, ik heb niks met voetbal en ga het EK ook niet volgen. Maar dit is wel iets om over na te denken, het risico op besmettingen is lager als men wel op pleinen en terrassen of in cafes samen op een groot scherm naar de wedstrijd mag kijken. Mensen gaan het anders nog meer dan normaal het geval is zelf organiseren binnen eigen kring. Artikel door Rogier Rumke: https://maurice.nl/2021/06/06/voor-femk ... egulering/

Dat is tijdens de hele pandemie al van toepassing geweest. Het is veiliger mensen samen te laten komen in een gecontroleerde omgeving zoals een restaurant, dan in een omgeving waar niet gehandhaafd wordt zoals in huiselijke kring. Mensen zoeken elkaar toch op. Dan liever daar waar je kan monitoren en handhaven

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 13:58

Vraagje aan de in duitsland wonende bokkers. Ik moet morgen naar Duitsland en daar is een ffp2 masker verplicht. Nou heb ik er nog 1, maar dat vind ik een beetje weinig. Zijn die daar gemakkelijk verkrijgbaar?

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 15:28

Ik heb gisteren bewust maar even niet meer gereageerd , omdat ik daar mijzelf het meeste mee heb.

Wat ik vooral wil zeggen is dat het soms niet nodig is om perse wat van te vinden op het verkeerde moment. Natuurlijk mag iedereen zeggen wat hij of zij wil , maar als iemand net midden in de fase van rouwverwerking zit kan dat heel vervelend op je dak komen. Dan je mening geven kan net in the heat of the moment vervelend of naar overkomen.

Ik heb gisteren ondanks de coronamaatregelen een heel fijn afscheid kunnen nemen. Uiteraard is er hier en daar wel een knuffel geven. Denk dat van de 60 man er maar max 10 door leeftijd nog geen vaccinatie hebben gehad. De rest was allemaal gevaccineerd. En anders dan maar ziek , op dit punt maak ik mij nu nog geen zorgen. Mensen komen toch wel knuffelen op de een of andere manier. Helemaal als je als familie in het middelpunt staat. Aantal ook wel de hand geschud. Nu moet ik wel zeggen dat ik de enige ben die wel met mondkapje rondliep.

Ook weer voor het eerst ergens wezen eten. Top geregeld , we zaten achterin en als enige binnen. Netjes gehouden aan 4 aan één tafel en gelopen werd er ook niet ( of naar buiten). Ben ook bij mijn eigen 'gezinsleden' aan een tafel gaan zitten.

Eigenlijk hoef ik mij ook helemaal niet te verantwoorden. Maar gelukkig door de vaccinaties en de versoepelingen is er wel meer mogelijk , wat het weer een stukje dragelijker maakt.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 16:27

Ik hou mij goed aan de regels. Maar als iemand enorm verdrietig is en ene knuffel nodig heeft, kan diegene die krijgen (als ze dat goed vinden). Het moet allemaal wel menselijk blijven. Op een begrafenis zou dat andets zijn, niet handig iedereen een knuffel te geven. Maar als je dat als familie leden onder elkaar wel doet, snap ik heel goed.

Sterkte zebrastreep! Ik zou op eenzelfde manier een afscheid hebben doorgemaakt. Op afstand en soms ook niet. Knuff!! :(:)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 17:55

Ik heb duidelijk vermeld; los van het persoonlijke/inhoudelijk: mbt het besmettingsrisisco; risicogedrag. Dit ligt medisch niet anders bij een feest/bruiloft/begrafenis.
Míj verbaasde het contrast.
Mijn excuses als dat iemand niet bevallen is.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 18:20

Brainless schreef:
Vayo schreef:
Als iemand dan een knuffel wil, geef ik een knuffel. Nogmaals ... zolang je het er beide maar mee eens bent.

Ja, dat zou kunnen gebeuren. Toch begrijp en volg ik het verhaal van Vayo. Er zijn momenten dat je als volwassene je afweging maakt. Afscheid nemen van een dierbare is er een van.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 18:23

Brainless schreef:
Vayo schreef:

Dus gaan we ons hele leven niet meer iemand een knuffel geven?
Of iemand een zoen geven?
Ik vind dat we nu echt wel op een moment zijn aangekomen waarbij we weer wat meer kunnen doen en onze medemens als mensen kunnen gaan zien ipv een melaatse

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 20:47

De meeste knuffels overkwamen mij ook een beetje. Soms werd ik gewoon maar vastgepakt. Veel mensen hadden door emoties denk ik een beetje het besef van de maatregelen verloren. Niemand had ook verwacht 1,5 jaar terug dat juist mijn fitte en sportieve oma longkanker zou krijgen. Als ik ook zag hoeveel goede banden mijn oma had opgebouwd , zelfs met mensen waar ze zoals zij altijd zei zenuwachtig van werd had ze een goede band mee. In de laatste weken hebben we mijn oma bijvoorbeeld ook gewoon geknuffeld. In haar geval had een corona besmetting niet veel uitgemaakt. Ze had zich zelfs nog laten vaccineren en ik denk juist zodat we haar konden knuffelen.

Ik had vorige week vrijdag nog afscheid kunnen nemen toen ze nog maar een paar uur 'wakker' zou zijn. Maar de meeste mensen hebben niet op zo'n manier afscheid kunnen nemen. Voor die mensen was het moment gisteren ook veel zwaarder. Het laatste beeld wat ik ook heb van mijn oma is dat ze wakker en best opgewekt was daar ben ik ook blij mee. Dus de mensen die het heel zwaar hadden die heb ik geknuffeld.

Ik let nu goed op hoor , zodra ik twijfel of klachten krijg laat ik mij uiteraard direct testen. Iedereen was gisteren klachten vrij en ik heb ook zoveel mogelijk in mijn eigen gezin gezeten.