Ervaring met vinted

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

maessie

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-24 15:21

Je kan morgen nog wel een probleem melden, dat is nog binnen die 48uur. :j

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-24 15:22

Dan ga ik dat doen :)

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-24 16:24

Valt het jullie ook op dat mensen de laatste tijd gewoon niks terug sturen?
Hier al een paar keer een bod gedaan en dan wijzen ze hem af maar sturen niks terug ofzo..
Iets van 40 euro een bod van 30 euro doen niet eens heel raar.
Of als je graag iets wilt vragen er over dat ze niks laten weten

Nayan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-24 16:25

Oh als ik een bod afwijs stuur ik ook nooit iets terug :+

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-24 16:40

Ik begin m nu toch wel een beetje te knijpen.
Ik wil een item heel graag hebben.
Maar het is nog niet verstuurd.
Vandaag is de laatste dag. Had nog een berichtje gestuurd en toen zei ze dat ze het maandagochtend ging versturen… (gister dus)
Ik hoop zo dat de t&t gewoon traag is met bijwerken, wil het item echt heel graag!

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-24 16:41

Die T&T is echt traag, dat viel mij ook al op :=

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-24 16:43

Ik geef met een lager bod wel altijd een tegenbod en dan vermeld er ook bij dat het mijn minimum prijs is, wanneer iemand echt heel onrealistisch laag gaat bieden. Dan heb ik geen zin in een heen-en-weer spelletje dus dan geef ik m’n minimum meteen aan met een tegenbod en dan is het take it or leave it.

En wat rot roxiie, daar zou ik ook onrustig van worden. Enerzijds denk ik; check even bij de verkoper maar je wilt ook niet te vaak berichtjes sturen - in het geval van gewoon een T^T die even wat langer nodig heeft om bijgewerkt te worden.

HorsePassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-24 19:23

Ik verkocht de laatste week nauwelijks iets.
Zondag een aantal items opnieuw op de foto gezet. Ook items die er al een jaar opstonden.
En dat heeft geholpen. Er wordt weer gekocht *\o/*

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-24 20:11

Mijn aankoop is vanmorgen geannuleerd. Komt ze vanmiddag ineens bij me terug dat ze de artikelen er opnieuw op heeft gezet en voor mij gereserveerd.

Ja, de groeten, nou hoef ik ze niet meer.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-24 20:20

HorsePassion schreef:
Zondag een aantal items opnieuw op de foto gezet. Ook items die er al een jaar opstonden.

Maandag was kinderbijslag!
Voor mijn gevoel werkt dat echt wel door…

HorsePassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-24 20:33

Alja schreef:
HorsePassion schreef:

Maandag was kinderbijslag!
Voor mijn gevoel werkt dat echt wel door…

Veel verkocht naar buitenland. :D

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-24 22:01

1 verkoper heeft tot 2 x aan toe niet verzonden, nu zal het bij een andere verkoper ook gebeuren denk ik. Zou het maandag na vakantie versturen maar nog niet gebeurd. Vorige x had de verkoper het geannuleerd met dat ik zogenaamd verkeerd gekocht had zodat er geen negatieve recensie kon komen. Ben bang dat dit nu weer gaat gebeuren.

Verder vandaag ook een verkoper die mijn bundel geannuleerd heeft die ik al betaald had met dat ik de volledige prijs moet betalen. Bundelkorting stond aan :+ ja dan heb ik geen interesse meer en ook geadviseerd om de bundelkorting uit te zetten als je geen korting wilt geven :') ik weet niet wat het is met verkopers tegenwoordig maar het word erg vaak niet verzonden

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-24 23:07

Nayan schreef:

Ik ook niet nee. En ik vind 25% onder bieden best fors. Zou ik ook gewoon afwijzen.

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-24 23:10

Ik heb vorige week bij een verkoper 5 boeken gekocht, die ik heel graag wil hebben.
Nu kreeg ik afgelopen weekend een verzoek vanuit Vinted, de verkoper had uitstel gevraagd qua verzending. Dat kon ik accepteren of weigeren. Heeft iemand dit ook gehad?

Ik heb het geaccepteerd en de verkoopster was blij, want ze zat midden in haar afstuderen en het lukte allemaal even niet... Stress! Ik heb geen haast met de boeken, dus prima. Gisteren is het alsnog netjes verzonden :D

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-24 23:13

HorsePassion schreef:

Dus met helemaal nieuwe foto’s lukt het om een item weer bovenaan te krijgen? Ik had een paar items verwijderd en een week later met oude + nieuwe foto’s opnieuw geplaatst, maar toen kwam ie weer gewoon “onderin” mijn kleerkast.
Heb het idee dat het dan gewoon niet meer gezien wordt, of je moet echt specifiek zoeken.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-24 23:16

Had laatst ook wat nieuwe foto’s gemaakt en artikelen herplaatst, dan verkoop je inderdaad wat meer.

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 09:15

IKbenEllen schreef:
Nayan schreef:

Ik ook niet nee. En ik vind 25% onder bieden best fors. Zou ik ook gewoon afwijzen.

ja, ik vind dat niet fors op zo'n bedrag. ik hou daar ook rekening mee als ik iets verkoop.

ik vind persoonlijk niet reageren op een bod best asociaal :o

Naomi_Jortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 09:18

Maar een bod weigeren is toch gewoon een reactie? Zou niet weten wat daar asociaal aan is.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 09:24

Ik reageer lang niet altijd op een bod, maar ik ben ook wel een beetje asociaal. :D

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 10:26

Niet in zelf geschreven tekst reageren op een bod of op een berichtje n.a.v. het zetten van een hartje vind ik helemaal prima. Even een bod afwijzen of accepteren vind ik wel normaal. Maar verder hoef je er geen woorden aan vuil te maken hoor :)

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 10:50

Naomi_Jortje schreef:
Maar een bod weigeren is toch gewoon een reactie? Zou niet weten wat daar asociaal aan is.

Nou je kan op zijn minst een tegenbod toen. Jij wilt tenslotte verkopen en die ander wilt kopen.

Als iemand een bod afwijst en niet eens de moeite neemt om een tegen bod te doen dan heb ik het gevoel dat je gewoon niet wilt verkopen :o
het is toch gewoon bieden op vinted en geen vaste prijzen? net als op marktplaats

Maar zo te lezen denk ik er alleen zo over

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 10:57

Het kan ook betekenen dat het bod te laag is of iemand alleen voor de verkoopprijs wil verkopen.
Het is wat de verkoper wil, ik hanteer al de laagste prijzen dus wanneer iemand er (veel) onder gaat bieden dan wijs ik het af en ga dan geen tegenbod doen. De producten die ik verkoop weten veel mensen wel wat de gemiddelde nieuw/tweedehands prijzen zijn en kunnen dus ook zien dat ik er laag in zit.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 11:01

Ik wijs wel eens een bod af , doe een netjes tegenbod maar wanneer ze daar dan nog op reageren met 50 ct meer ( op een duur artikel) dan wijd ik het af , zonder nogmaals een bod te doen.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 12:01

Ashleytjuhh schreef:
Naomi_Jortje schreef:

Nou je kan op zijn minst een tegenbod toen. Jij wilt tenslotte verkopen en die ander wilt kopen.

Als iemand een bod afwijst en niet eens de moeite neemt om een tegen bod te doen dan heb ik het gevoel dat je gewoon niet wilt verkopen :o
het is toch gewoon bieden op vinted en geen vaste prijzen? net als op marktplaats

Maar zo te lezen denk ik er alleen zo over

Het bod niet serieus nemen is iets anders dan niet willen verkopen.
Je kunt als potentiële koper ook na afwijzing een bericht sturen: wat is voor jou acceptabel?

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 12:09

Het is een beetje Nederlands om een bod als een belediging te zien ipv als een opening om handel te drijven. Dat zie je ook hier in het topic terug.
In het buitenland reageren ze veel eerder op een bod.

Je geeft namelijk aan ergens interesse in te hebben, anders doe je geen bod....In plaats van dat verkopers de deur open proberen te houden: (dus reageren met: dat is niet wat ik in gedachten had, maar voor zo en zoveel mag hij wel weg). Gooien ze gelijk de deur dicht. Dus of ze zijn beledigd, of ze reageren helemaal niet meer.

Mijn vriend zit in de "handel" (vee in zijn geval), en als hij net zo zou reageren als de mensen hier, dan zou hij weinig handel doen ;-)
Nu scheelt het ook dat mensen op vinted vaak denken: wordt het gekocht prima, wordt het niet verkocht het eet geen brood.....

Maar ik denk dat het echt Nederlands is, beledigd zijn op een bod.