Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Melewel94 schreef:Ik wist niet of het in dit topic moest of een nieuw moest maken...
Zijn er nog meer bijrijders die over de grens rijden? Hoe hebben jullie dit opgelost als jullie nog rijden?
Ik heb het even gelaten voor hoe het is gezien de risicos, maar de eigenaresse komt echt tijd te kort ook mede door de huidige drukte en wil haar toch echt wel helpen.
Edit: niet alleen rijden maar ook de mogelijkheid kunnen bieden om dekens af te doen of medicatie...
_MG schreef:Melewel94 schreef:Ik wist niet of het in dit topic moest of een nieuw moest maken...
Zijn er nog meer bijrijders die over de grens rijden? Hoe hebben jullie dit opgelost als jullie nog rijden?
Ik heb het even gelaten voor hoe het is gezien de risicos, maar de eigenaresse komt echt tijd te kort ook mede door de huidige drukte en wil haar toch echt wel helpen.
Edit: niet alleen rijden maar ook de mogelijkheid kunnen bieden om dekens af te doen of medicatie...
Geen bijrijder maar wel eigenaar. Wij mogen nog maar 2u naar stal, 1 persoon per paard. Mijn bijrijder mag dus niet meer komen. Paarden met medische noodzaak is onze stalbaas wat soepeler. Wat betreft dingen regelen doen we dat op het moment met een groepje van vijf stalgenoten onder elkaar.
Ik moet wel zeggen dat mijn stalbaas redelijk coulant is. Als ik ga uitrijden telt dit niet mee bij mijn twee uur, omdat het puur om de verdeling pensionklanten op het oppervlak van de accomodatie gaat.
Meliaforever schreef:Het is een kledingwinkel, waar veel klantcontact is, advies, hulp etc.
Het is ook niet zo'n grote winkel. Het moet ook wel te doen zijn, met grote aanpassingen. Maar het advies is nog steeds blijf thuis, niet ga lekker shoppen met ze allen.
Ik snap het heel goed qua economie, maar ik heb zelf ook geen zin om het te krijgen of anderen ermee te besmetten.
rien10 schreef:De buurvrouw is thuis. De straat was versierd met een spandoek bij haar huis, vlaggetjes,balonnen, etc. Iedereen had de vlag uitgestoken, (nou ja, iedereen, je snapt het wel) en dat hangt er allemaal nog. We hebben een feestelijke straat. Mensen stonden op de stoep te juichen.
![]()
Ik was er niet bij, (werk) maar mijn dochter schrok hoe ze er uit zag. In en in wit. Raspende stem. Extreem langzaam lopen. En het schijnt dat ze in de war is, warrige whatsappjes verstuurt. Maar he! Ze is er, ze leeft, ze is thuis, ze kan gaan aansterken.YES YES YES.
Meliaforever schreef:Het is een kledingwinkel, waar veel klantcontact is, advies, hulp etc.
Het is ook niet zo'n grote winkel. Het moet ook wel te doen zijn, met grote aanpassingen. Maar het advies is nog steeds blijf thuis, niet ga lekker shoppen met ze allen.
Ik snap het heel goed qua economie, maar ik heb zelf ook geen zin om het te krijgen of anderen ermee te besmetten.
Electra63 schreef:Jinek was al even bezig, maar ik vind het ook interessant dat ze aan het zoeken zijn naar de relatie tussen obesitas/appelvorm in relatie met Corona.
sureido schreef:Electra63 schreef:Jinek was al even bezig, maar ik vind het ook interessant dat ze aan het zoeken zijn naar de relatie tussen obesitas/appelvorm in relatie met Corona.
Vind ik ook een interessant stuk!
Huertecilla schreef:Karl66 schreef:in Nederland hebben we een intelligent lockdown.
In NL is er niet genoeg politie en leger voor handhaven van een echte lockdown.
sureido schreef:Electra63 schreef:Jinek was al even bezig, maar ik vind het ook interessant dat ze aan het zoeken zijn naar de relatie tussen obesitas/appelvorm in relatie met Corona.
Vind ik ook een interessant stuk!
Ingrid_92 schreef:Even een positief bericht, 107 jarige genezen van Corona
https://goeree-overflakkee.nieuws.nl/co ... a70nMZjpig
sureido schreef:Kijkt iemand Jinek? Zit een econoom, en die belicht wel even een andere kant weer waar naar gekeken worden dan alleen volksgezondheid op dit moment.
Hannanas schreef:Het virus bindt zich aan vet
Onderzoek van het team van de hoogleraar vond de eerste concrete aanwijzingen voor het verband van het coronavirus en overgewicht. Het COVID-19 virus dringt cellen binnen door zich te binden aan zogenaamde ACE2-receptoren aan de buitenkant van cellen. ACE2-receptoren zijn vooral te vinden op longcellen (daarom krijg je hoestklachten), darmcellen (sommigen krijgen diarree) en vetcellen. Dat laatste is de reden waarom mensen met overgewicht mogelijk meer problemen krijgen. Hoe meer vetweefsel, hoe meer virus het lichaam binnendringt.
Komt dat overeen met de informatie bij Jinek?