Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 10:15

corinep schreef:
Waarom zou je iets wat je niet wilt verkopen wel op de foto zetten? Dat vind ik dan weer raar...

Omdat je hetgeen je wél wilt verkopen leuk wilt etaleren :)

Vaak zet ik een lamp die ik wil verkopen op mijn kast en haal dan echt niet het achterliggende/hangende spul weg. Dus ik krijg daar ook wel eens een vraag over :)

corinep

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 10:43

Ok, sja ik vind het alleen maar afleiden.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 11:00

corinep schreef:
Waarom zou je iets wat je niet wilt verkopen wel op de foto zetten? Dat vind ik dan weer raar...

Dat heet een achtergrond :+. De achtergrond is in dit geval nooit echt scherp, maar het bied wel een fijn vintage sfeertje met de goede kleurtjes.

Als je de foto's van een paard wat te koop staat bekijkt stuur je toch ook geen berichtje "die schimmel op de achtergrond op rijfoto 5, wat moet die kosten?" :+
Laatst bijgewerkt door Vjestagirl op 03-11-21 11:29, in het totaal 1 keer bewerkt

ZEJA

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 11:12

Dan heb ik er ook nog 1.

Verkoop wat op Facebook.

Krijg ik een bericht of ik een rode bus uit mijn profielfoto verkoop.

manumol

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 11:13

DuoPenotti schreef:
manumol schreef:
Veel mensen klikken de advertentie niet helemaal aan. Lezen dus niet de hele advertentie. "Bieden vanaf" zie je pas als je op bieden klikt.
Deze persoon lijkt je een berichtje gestuurd te hebben, denk ik zo.

Dat veel mensen niet goed kijken ben ik met je eens.
Maar het vanaf bieden staat er toch meteen.
Heb hier nergens op geklikt
[ Afbeelding ]

Hey ja! nou dat zie ik nooit staan...maar pas als ik bieden aanklik. bijzonder dat het er dan bij mij niet zo uit ziet.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 11:15

dit is via de pc, misschien via de app anders?

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 11:41

Vjestagirl schreef:
corinep schreef:

Dat heet een achtergrond :+. De achtergrond is in dit geval nooit echt scherp, maar het bied wel een fijn vintage sfeertje met de goede kleurtjes.

Als je de foto's van een paard wat te koop staat bekijkt stuur je toch ook geen berichtje "die schimmel op de achtergrond op rijfoto 5, wat moet die kosten?" :+

Nou.. dat is mij dus wel eens overkomen _/-\o_ wel met duiven, maar nog steeds.. In de tijd dat ik mijn nummer nog op Marktplaats had staan. Ik werd opgebeld over een sierduif die te koop stond. Beller: "Ik bel over de duif op marktplaats" Ik: "Oh! ja die is er nog!" Beller: "Ja op de 5e foto die duif helemaal in het hoekje op de achtergrond, verkoopt u die ook?" (ik was niet eens thuis dus geen idee welke hij bedoelde ) Ik: .. "ehh? nee.."

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 11:47

Pearlx schreef:
Vjestagirl schreef:

Nou.. dat is mij dus wel eens overkomen _/-\o_ wel met duiven, maar nog steeds.. In de tijd dat ik mijn nummer nog op Marktplaats had staan. Ik werd opgebeld over een sierduif die te koop stond. Beller: "Ik bel over de duif op marktplaats" Ik: "Oh! ja die is er nog!" Beller: "Ja op de 5e foto die duif helemaal in het hoekje op de achtergrond, verkoopt u die ook?" (ik was niet eens thuis dus geen idee welke hij bedoelde ) Ik: .. "ehh? nee.."

Whahahaha oh wat erg. Misschien is dit heel succesvol voor mensen, maar ik vind het zo raar XD

Plukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 12:02

Ik heb ook wel eens gevraagd of het veulen op de foto naast het veulen dat te koop stond toevallig ook te koop was.
Daarop kreeg ik te horen dat die niet actief in de verkoop stond, maar dat ze wel verkocht mocht worden als de juiste koper zich aandiende. Ik mocht dus komen kijken. Uiteindelijk niet gekocht, maar ik was wel blij met mijn brutale actie. Verkoopster vond het ook niet zo gek volgens mij.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 12:04

Ach het gezegde is 'een brutaal mens heeft de halve wereld..' en zolang het maar netjes gebeurt heb ik er geen probleem mee en 'nee heb je en ja kun je krijgen' :D

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 12:05

Ik heb aan de andere kant ook vaak dat ik een advertentie tegenkom, vaak met shetlanders, en dat staat er iets in de trant van: te koop zwarte merrie. met foto's van 4 zwarte shetlanders, dat ik denk: tjaaaa goed verhaal.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 12:09

siskeh schreef:
Ik heb aan de andere kant ook vaak dat ik een advertentie tegenkom, vaak met shetlanders, en dat staat er iets in de trant van: te koop zwarte merrie. met foto's van 4 zwarte shetlanders, dat ik denk: tjaaaa goed verhaal.

Haha ja die is ook leuk, en dan geen enkele foto van alleen één dier erbij, maar wel 5 van een groepje.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 12:12

Over brutale mensen.. Wij hadden een stationsfiets te koop, netjes in de advertentie vermeld wat er 'mis' mee was, fietste nog prima maar zadel moest een keer een nieuwe op en een nieuwe standaard was ook geen overbodige luxe.

Meerdere biedingen, akkoord gegaan met het hoogste bod (40 euro), komt er een man aan de deur samen met zijn vrouw. Bekijkt de fiets, begint hem af te kraken, zegt tegen zijn vrouw pak maar 20 euro en zegt ik neem hem mee voor 20 euro. Dus aangegeven dat we 40 euro hadden afgesproken. Hij houdt vast aan 20 en begint weg te lopen met de fiets terwijl zijn vrouw 20 euro aanrijkt. Uiteindelijk fiets vast moeten pakken en gezegd dat dit niet de afspraak was. '25 euro?' Nee...? En toen zijn ze weggelopen.

Ik was blij dat we met zijn tweeën erbij stonden want ze waren zo weggelopen met de fiets..

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 12:13

Jeetje dat is wel heel erg en beangstigend ook!

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 12:14

Ja... Leek op een handelaartje. Alles leuk en aardig maar ik ben niet diegene bij wie je moet zijn om op deze manier te handelen..

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 12:15

Als het goed is wordt rond 13.45 à 14.00 de stellingkast opgehaald. Ik ga hem wel mooi alvast klaarzetten onder de carport rond 13.30. De staanders zijn zo hoog dat ze gedraaid moeten worden voordat ze door de deur passen, en ik heb geen zin in krassen in mijn verlaagd plafond. Better safe than sorry.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 12:22

Romy1234 schreef:
Nu heb ik iemand die interesse heeft in een dekje van mij. Redelijk contact, prijs snel overeen gekomen, ik stuur tikkie en vraag haar adres…. Radiostilte -O-
Ik snap het gewoon niet hoor

Nou misschien leest diegene hier mee ofzo, want toch betaald en dekje net gelijk al weggebracht :D

upendo schreef:
Over brutale mensen.. Wij hadden een stationsfiets te koop, netjes in de advertentie vermeld wat er 'mis' mee was, fietste nog prima maar zadel moest een keer een nieuwe op en een nieuwe standaard was ook geen overbodige luxe.

Meerdere biedingen, akkoord gegaan met het hoogste bod (40 euro), komt er een man aan de deur samen met zijn vrouw. Bekijkt de fiets, begint hem af te kraken, zegt tegen zijn vrouw pak maar 20 euro en zegt ik neem hem mee voor 20 euro. Dus aangegeven dat we 40 euro hadden afgesproken. Hij houdt vast aan 20 en begint weg te lopen met de fiets terwijl zijn vrouw 20 euro aanrijkt. Uiteindelijk fiets vast moeten pakken en gezegd dat dit niet de afspraak was. '25 euro?' Nee...? En toen zijn ze weggelopen.

Ik was blij dat we met zijn tweeën erbij stonden want ze waren zo weggelopen met de fiets..

Ow wauw dat is echt heel erg brutaal, gelukkig met z’n 2en. Ik zou niet weten hoe ik moest reageren hoor, sommige mensen zijn echt knetter gestoord

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 12:23

upendo schreef:

Dit is echt zo brutaal 8)7 . Dat mensen het lef hebben om dit gewoon zo te doen, echt ongelovelijk.

thirteenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 15:19

Het zou waarschijnlijk werken bij sommige ook. Ik krijg vanmiddag iemand aan de deur voor een boek. Heb daar eigenlijk helemaal geen zin in, ben altijd bang dat iemand je probeert te naaien aan de deur :+

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 15:46

Kast is opgehaald, en ik ben €100,- minder arm :+ .

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 17:18

Er staat nu bij hoe vaak en hoe snel iemand reageert. Wat vinden jullie daarvan?

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 17:28

imaudy schreef:
Er staat nu bij hoe vaak en hoe snel iemand reageert. Wat vinden jullie daarvan?

Dat staat er toch al heel lang bij? Je bedoelt "Beantwoord 94% van de berichten in 2 uur"?

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 17:40

beert schreef:
imaudy schreef:

Dat staat er toch al heel lang bij? Je bedoelt "Beantwoord 94% van de berichten in 2 uur"?

Ja dat bedoel ik! Dacht dat het nog maar net was. Ik had het geloof ik niet.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 17:42

Ik kijk daar eigenlijk nooit :)

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 17:48

Maar het staat er vrij opvallend toch? Althans in Android dan. Op de website of Apple weet ik niet.

Even een willekeurige advertentie;
Afbeelding