Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
c_alsemgeest schreef:Denk dat het gewoon een beetje aan de formulering ligt... zelf verijking klinkt egoïstisch.
Maar ik denk ook wel dat we begrijpen dat dit niet zo bedoeld is?
Meer dat Knert een bijdrage zou willen leveren?
Amado7 schreef:Maar imo is dat al de verkeerde insteek: je gaat er al vanuit dat die mensen hulp nodig hebben om mee te draaien in de maatschappij en dat jij dan als een soort redder in nood kunt optreden. Dan doe je dat niet voor de ander en ook niet om hun persoonlijkheid, maar omdat ze "zielig" zijn en je zelf een soort bevestiging wilt dat je goed bezig bent. Als je een bijdrage wilt leveren mensen die het echt nodig hebben, dan is de beste optie vrijwilligerswerk doen, maar een vriendschap willen beginnen omdat iemand in jouw ogen iets tekort komt, vind ik eerlijk gezegd juist nogal bekrompen.Ik snap het wel hoor. Hoe tof is het als je mensen met een beperking, ook al ervaren ze dat misschien niet zo, of wel, om die extra mee te nemen de maatschappij in. Er zijn genoeg die dat makkelijk doen maar ongetwijfeld ook die dat lastig vinden. En om zo ook te investeren in de ander en nieuwe dingen te leren
Schemerdier schreef:Ik vind het een beetje denigrerend omdat je dan die persoon reduceert tot zijn 'gewenste eigenschappen' (doof/blind... Ziek(?? Wat betekent dat zelfs? Doodziek, terminaal ziek, of mag hij nog genezen ook?). Dat is toch niet de insteek van een vriendschap? Die persoon moet toch niet slechts degene zijn die een nieuw vinkje op je diversiteitslijstje betekent?
Sorry maar voor mij komt het een beetje te veel in de buurt van 'aapjes kijken'.
Als je graag wil helpen/verzorgen zou ik vrijwilligerswerk gaan zoeken. Vb mindervalide mensen helpen met boodschappen doen ofzo.
DuoPenotti schreef:Ik denk dat er meer mensen in je omgeving zijn die ziek zijn, maar dat je het niet eens weet.![]()
[ Afbeelding ]
Mkango schreef:Je aanname dat mensen met een handicap vaak omringd worden door andere mensen met een handicap, is ook niet juist. Tenzij je vanwege een geestelijke beperking je hele leven doorbrengt op speciale scholen, in instellingen etc., ben je echt niet geïsoleerd of beperkt tot omgaan met mensen die ook een handicap hebben. Ik ken eigenlijk niemand met een ziekte of handicap die geen "gezonde" vrienden heeft.
Mkango schreef:Je aanname dat mensen met een handicap vaak omringd worden door andere mensen met een handicap, is ook niet juist. Tenzij je vanwege een geestelijke beperking je hele leven doorbrengt op speciale scholen, in instellingen etc., ben je echt niet geïsoleerd of beperkt tot omgaan met mensen die ook een handicap hebben. Ik ken eigenlijk niemand met een ziekte of handicap die geen "gezonde" vrienden heeft.
DuoPenotti schreef:Lena mijn schoonmoeder kan geen gebarentaal. Haar broers en zus die doof zijn ook niet en de horende ook niet.
Alles is liplezen (fijn nu met mondkapjes)
Daardoor kunnen ze communiceren met horende.
En ik ga er vanuit dat ook de doven nu dat nog steeds leren.
Knert schreef:In mijn ervaring niet, nee. Zeker als mensen op het reguliere onderwijs zitten, hebben ze vaak hoofdzakelijk mensen in hun kring die niet gehandicapt zijn.Mkango schreef:Je aanname dat mensen met een handicap vaak omringd worden door andere mensen met een handicap, is ook niet juist. Tenzij je vanwege een geestelijke beperking je hele leven doorbrengt op speciale scholen, in instellingen etc., ben je echt niet geïsoleerd of beperkt tot omgaan met mensen die ook een handicap hebben. Ik ken eigenlijk niemand met een ziekte of handicap die geen "gezonde" vrienden heeft.
Ja ik wil je best geloven. Ken namelijk nauwelijks mensen met een handicap en heb ze ook niet in de vriendengroep. Dus die visie is niet gebaseerd op dat ik dat echt zag.
Ik had dat beeld. Maar dat klopt dus echt niet?
lenaa_tje schreef:DuoPenotti schreef:Lena mijn schoonmoeder kan geen gebarentaal. Haar broers en zus die doof zijn ook niet en de horende ook niet.
Alles is liplezen (fijn nu met mondkapjes)
Daardoor kunnen ze communiceren met horende.
En ik ga er vanuit dat ook de doven nu dat nog steeds leren.
Ook dit zal per gebied verschillen en vooral ook of er een doven school voor handen is.
Die heb je hier dus wel. Daarom schreef ik ook zal soms verschillen.
culaccino schreef:Krijgen ziekenhuizen e.d. geen inzage in persoonsgegevens, bijv. via je zorgverzekeraar?
Ik ben onderzocht in ziekenhuis X, die hebben mijn actuele persoonsgegevens. Nu ben ik doorverwezen naar ziekenhuis Y, maar die hebben nog oude gegevens in hun systeem. Ik krijg mijn uitnodiging per post. Nu heb ik ziekenhuis Y toevallig gebeld voor een andere vraag, maar zou mijn uitnodigingsbrief anders per post naar mijn oude adres verstuurd zijn?
xSCWx schreef:@Karuna ik snap het enerzijds wel, als iets echt niet je smaak is kan je het er beter direct uithalen dan na 4 jaar toch te beslissen dat je iets anders wil en weer in het puin zitten. Vaak kan je extra lenen ook voor bouw depot. Maar waar mensen het van doen snap ik ook niet, een huis in onze straat is verkocht voor 450 en ze hebben zoals jij zegt het hele huis gestript en voor zeker 2 ton verbouwt een half jaar. Waar halen die mensen 6,5 ton vandaan?!