Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
SandAndOak schreef:Ik lees altijd een beetje mee in jullie topic, maar reageer eigenlijk nooit. Lees nu de problemen met de konijnen en de hitte, erg sneu.. Wat ik aan zou raden is het strooisel zo veel mogelijk uit de hokken halen en dan 1 of 2 stoeptegels (afh van grootte konijn) erin leggen. Tegen die stoeptegels kan je dan 1 of twee plastic flessen met bevroren water erin neerleggen. Die tegels nemen die kou goed op dus je creëert dan een soort vloer airco. Bij mijn konijnen merkte ik dat ze echt voor die tegels als ligplaats kozen. Flessen wisselde ik steeds om met nieuwe uit de vriezer als het ijs gesmolten was.
SandAndOak schreef:Ik lees altijd een beetje mee in jullie topic, maar reageer eigenlijk nooit. Lees nu de problemen met de konijnen en de hitte, erg sneu.. Wat ik aan zou raden is het strooisel zo veel mogelijk uit de hokken halen en dan 1 of 2 stoeptegels (afh van grootte konijn) erin leggen. Tegen die stoeptegels kan je dan 1 of twee plastic flessen met bevroren water erin neerleggen. Die tegels nemen die kou goed op dus je creëert dan een soort vloer airco. Bij mijn konijnen merkte ik dat ze echt voor die tegels als ligplaats kozen. Flessen wisselde ik steeds om met nieuwe uit de vriezer als het ijs gesmolten was.
Moonfight schreef:Weet iemand hier trouwens waarom de prijzen van kippenvoer zo veel harder stijgen dan andere diervoerders? Varkensvoer is hier wel 10-20% duurder maar legkorrel maar liefst 50%! En niet alleen bij mijn voerboer. Ik heb nu mijn kippenvoer maar even apart besteld bij AR ookal doe ik dat liever niet. Maar scheelt toch even een paar euro per zak en met die stijgende prijzen is dat wel even fijn.
Sannanasje schreef:Moonfight schreef:Weet iemand hier trouwens waarom de prijzen van kippenvoer zo veel harder stijgen dan andere diervoerders? Varkensvoer is hier wel 10-20% duurder maar legkorrel maar liefst 50%! En niet alleen bij mijn voerboer. Ik heb nu mijn kippenvoer maar even apart besteld bij AR ookal doe ik dat liever niet. Maar scheelt toch even een paar euro per zak en met die stijgende prijzen is dat wel even fijn.
Waarschijnlijk omdat kippen ook veel hobbymatig gehouden worden, meer dan varkens en dergelijken.
Hobby's zijn duur en makkelijker aan te verdienen?