Rare mensen op marktplaats deel 6!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 20:57

Is het nog goed gekomen met je transactie op Bokt Markt?

Sammie

Re: Rare mensen op marktplaats deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 21:03

Nou mijn oven gasfornuis loopt voor geen meter :( ook geen onzinreacties..)

silvericathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 22:18

Ik had gisteravond een snelle ervaring met mp verkoper. Was aan het kijken voor iets leuks voor de kat. Kwam een advertentie tegen die net geplaatst was op nog geen vijf minuten rijden. Van die buizen met een balletje in voor de kat geen idee hoe het precies heet maar zijn nieuw al gauw zo'n vijftien euro per stuk. Ik gemaild dat ik ze wilde overnemen voor de vraagprijs van Vijf euro voor beide.
Nog geen uur nadat ik de advertentie had gespot stond ik al bij verkoper voor de deur. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 22:27

Ik heb van Marktplaats een kast opgehaald. Nu thuis blijkt dat de maten die mij doorgegeven zijn niet te kloppen, dus dat wordt de zaag erin... -O-

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 22:29

Hier weer eens een keer een "bedel mailtje";

Ik heb er een Wii mini op staan, met toebehoren + 4 spellen (2x Mario, 1x Donkey Kong en Monopoly)
Voor €50,- Persoonlijk vind ik dat een meer dan redelijke prijs; alleen die spellen zijn eigenlijk al meer dan 40,- waard.
Krijg ik een mailtje:
"Is 50 euro een vaste prijs?"
Ik:
"Voor €50,- mag u inderdaad de spullen komen ophalen. Als ik het moet versturen, komt er nog €6,75 verzendkosten bij."
Zij:
"Mijn zoontje heeft 40,- gespaard. Als u van gedachten verandert..."
Ik (in gedachten): dan moet hij maar even doorsparen of je legt er als liefhebbende moeder zelf nog €10,- bij :roll: maar verder dus niet op gereageerd.
Vandaag weer een mailtje:
"Bent u al van gedachten verandert?"

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 22:31

MamaMiesje schreef:
Hier weer eens een keer een "bedel mailtje";

Ik heb er een Wii mini op staan, met toebehoren + 4 spellen (2x Mario, 1x Donkey Kong en Monopoly)
Voor €50,- Persoonlijk vind ik dat een meer dan redelijke prijs; alleen die spellen zijn eigenlijk al meer dan 40,- waard.
Krijg ik een mailtje:
"Is 50 euro een vaste prijs?"
Ik:
"Voor €50,- mag u inderdaad de spullen komen ophalen. Als ik het moet versturen, komt er nog €6,75 verzendkosten bij."
Zij:
"Mijn zoontje heeft 40,- gespaard. Als u van gedachten verandert..."
Ik (in gedachten): dan moet hij maar even doorsparen of je legt er als liefhebbende moeder zelf nog €10,- bij :roll: maar verder dus niet op gereageerd.
Vandaag weer een mailtje:
"Bent u al van gedachten verandert?"

_O-
Dat is wel heel erg. Ik zou terug sturen dat je niet van gedachten bent verandert en dan de vraag erbij of diegene dat wel is.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 22:42

Ik ga daar geen mailtjes aan verspillen hoor :')

Aan de positieve kant:
Ik had er een bak lego (5kg :+ ) op gezet en die ben ik vrij vlot kwijt voor €45,-
Heb gisteren zelf een mooie, slechts 1 jaar oude, KIVIK 3 zits bank van IKEA gescoord voor maar €125,-
Vorige week hier en daar een heleboel mooie dingen opgesnord voor de huishoek in mijn klas
En twee weken geleden een mooi fietsje voor m'n dochter voor €45,-
:D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 22:43

Kirsha schreef:
Is het nog goed gekomen met je transactie op Bokt Markt?

Heb ondertussen wel reactie gehad. Het zou verstuurd moeten zijn, ik wacht af. Geld zou 4 werkdagen onderweg zijn geweest, lijkt mij sterk...

RoosDeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 22:56

Sammie schreef:
Nou mijn oven gasfornuis loopt voor geen meter :( ook geen onzinreacties..)

waar staat die? Als het in de buurt is heb ik misschien wel interesse :)

annelieke92

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 11:09

Ik heb momenteel wat mindere ervaringen, ruim 2 weken terug geld over gemaakt voor 2 dingen die ik via mp wilde kopen. Een paar keer gemaild maar geen reactie gehad. Vervolgens heb ik die persoon per toeval gevonden op fb en zou het al lang zijn verzonden.
En iemand op boktmarkt waar ik nu al een week wacht op een dekje. Heb gepbt of het geld goed was aangekomen en het dekje al was verzonden maar helaas PB is gelezen maar geen reactie.. Heel jammer allemaal.

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 13:52

Ik heb maandag het hondenkussen opgehaald! Bonnetje was er nog bij en ze had hem speciaal nog gewassen, want hij had op zolder gelegen en was iets stoffig geworden. Hond is weer zo gelukkig, moet het 's ochtends van zijn kleed af gooien om hem mee naar buiten te krijgen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 14:15

Ik vertelde eerder over een dekje dat ik zo graag wou maar de verkoper niet reageerde, bridgetF hier is zo lief geweest te proberen in contact te komen en dat is gelukt.
Mailverkeer van Mp was dus gewoon weer niet goed, eigen mail doorgegeven en vandaag het dekje binnen gekregen, ben zo blij want deze wou ik al zo lang heel graag en was de enige die te koop stond!
En ook nog voor een mooie prijs :)

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 14:20

Dat is fijn Romy...

Ik word ook een beetje moedeloos van sommige mensen op MP. Heb wat dingetjes te koop staan van mijn vorige paardje, krijg ik een bod van 3,- op een bitloos hoofdstel dat er nog super goed uitziet, nauwelijks gebruikt is en 90,- heeft gekost... Ik snap dat echt niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 09:22

Nou, ik heb net een boos mailtje terug van iemand.. Ik had iets verkocht via MP aan iemand, diegene stuurt gistermiddag een betalingskopie naar mij. 'S avonds krijg ik een mailtje of het vandaag(dus gister) verstuurd is. Daarop gaf ik antwoord dat het geld er nog niet opstond voordat ik moest werken. Echter toen ik terug was van mijn werk(11 uur 's avonds) stond het erop, dus ik zei dat ik het morgen(dus vandaag) zou verzenden. Nu heb ik een boos mailtje gekregen dat ze had verwacht dat ik het gister op de post deed aangezien ze een betalingsbevestiging heeft gestuurd naar mij. Ik zal dan wel weer heel raar zijn, maar ik wacht altijd tot het geld op mijn bankrekening staat. Wie weet is de betalingsbevestiging vervalst of zijn er problemen met de bank en dan heb je het al opgestuurd.

wil94

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 09:27

Ik wacht ook altijd totdat ik het geld werkelijk op mijn bank heb staan. Ookal is de persoon nog zo aardig.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 09:30

[***] schreef:
Nou, ik heb net een boos mailtje terug van iemand.. Ik had iets verkocht via MP aan iemand, diegene stuurt gistermiddag een betalingskopie naar mij. 'S avonds krijg ik een mailtje of het vandaag(dus gister) verstuurd is. Daarop gaf ik antwoord dat het geld er nog niet opstond voordat ik moest werken. Echter toen ik terug was van mijn werk(11 uur 's avonds) stond het erop, dus ik zei dat ik het morgen(dus vandaag) zou verzenden. Nu heb ik een boos mailtje gekregen dat ze had verwacht dat ik het gister op de post deed aangezien ze een betalingsbevestiging heeft gestuurd naar mij. Ik zal dan wel weer heel raar zijn, maar ik wacht altijd tot het geld op mijn bankrekening staat. Wie weet is de betalingsbevestiging vervalst of zijn er problemen met de bank en dan heb je het al opgestuurd.

Gelijk heb je hoor! Je bent geen Wehkamp met 'voor 10:00 besteld, dezelfde dag in huis" :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 09:32

MamaMiesje schreef:
[***] schreef:

Gelijk heb je hoor! Je bent geen Wehkamp met 'voor 10:00 besteld, dezelfde dag in huis" :')

Haha, dat ga ik even terugsturen. :') Of ik stuur 'Sorry ik ben vergeten het pakketje op de post te doen en ik ben nu op vakantie. Over 3 weken ben ik weer terug en dan zal ik het pakketje voor je opsturen.'

Maar dat is misschien een beetje gemeen. :(:)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 09:51

Ik vind dat soort smart-ass opmerkingen helemaal niet nodig eigenlijk.

Houdt je gewoon aan de feiten. Dat je verstuurt als het geld er fysiek op staat en dat je gisteren moest werken dat het erna pas op stond. En dat je het daarom vandaag verstuurd. En verder niet voeren door er mee in discussie te gaan.

lor1_1984Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 11:31

Ik stuur hooguit een printscreen als de verkoper aangeeft geen internetbankieren te hebben, zodat ik geen +2 weken hoef te wachten tot diegene het afschrift binnenkrijgt.
Wel bewerk ik hem dan zo dat alleen die transactie herkenbaar is. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 11:03

Zo, woensdag bericht gehad dat mijn geld er was en het pakketje donderdag op de post ging. Niets ontvangen, zondag berichtje dat ik mijn email moest geven voor verzending met kiala? Eerst gaat het op de post en nu kiala? Nu goed, mail gegeven, het ging zo spoedig mogelijk verstuurd worden. Zondag mail van kiala dat mijn pakket is klaargemaakt maar nog niet is verzonden. Ondertussen dinsdagmiddag en pakket is nog altijd niet binnen gebracht om te verzenden. Ik geef het nog tot morgen, anders doe ik er weer een mailtje achter en als ik niets heb voor zaterdag ga ik hogerop.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 09:49

Hier loopt het niet... Op de Facebook niet en op marktplaats ook niet! Niemand wilt mijn paardentroep...... :Y)

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 10:59

HIer ook niet hoor Batlow! of voor fantasie biedingen van 2 of 3 euro. nou, dan hou ik het zelf wel.

HOe is het afgelopen bij jou Molenhoek?

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 11:01

Hier loopt het ook voor geen meter. En inderdaad, wel belachelijk lage biedingen :P

molenhoek, je hebt dus wel betaald voor verzending via postnl en het wordt verzonden via kiala??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 11:15

Dat denk ik ja. Eerst ging het via de post op donderdag. Toen ineens via Kiala. Pakket is dinsdagavond nog binnen gebracht voor verzending. Maar liefst 7 dagen na ontvangst betalling! Heb het nog steeds niet binnen want Kiala is ook niet snel... Had het eigenlijk wel nodig.

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 11:20

pffffff, wat vervelend! Hopen dat je het snel op kunt halen.