Rare mensen op marktplaats deel 5!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lemanthia

Re: Rare mensen op marktplaats deel 5!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 00:10

20-30 euro denk ik, nieuwe eigenaar heeft er ook waskosten aan

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 00:12

Oke, dank je wel, zal morgen even een foto maken.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 00:15

nynke55 schreef:
Wat zou je kunnen vragen voor 2 gebruikte BR winterdekens, in goede staat, maar niet gewassen?

Ik zou zeggen, haal voor een paar euro spul om waterdicht te houden, haha naar dichtstbijzijnde wasstraat, flikker dat spul op je dekens en de spuit erop :j laten deogen en verkopen maar :))

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 00:17

Haha. waterdicht zijn ze nog wel, en ook niet echt vies, maar wel veel haar er op.

MaTuMi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 00:47

Ik meld me!

Hoi Celiien, jij ook hier? :+

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 08:40

nou,
over een ding in een vekeerde
maat of 1 dingetje een beetje kappot hoor je
mij ook niet zeuren hoor , dat plaats ik niet
eens hier , en daar contacteer ik verkoper niet eens voor.
oké , het is goedkoop , daarom vind ik dat echt niet erg !
maar dit is wel erg extreem niet :=

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 08:42

dees_daan schreef:
upendo schreef:
Ik snap niet waarom je het niet teruggestuurd hebt. Dan heb je misschien 6.75 verlies.
Maar als je het door wil verkopen, neem ik maar aan, moet het dus meer op kunnen brengen en dan snap ik dat je akkoord bent gegaan met 4 euro. En in dat geval is het wel opvallend dat je er zoveel problemen over maakt.
Aan doorverkopen zitten risico's. Jammer maar helaas, ik heb ook rommel weg moeten gooien.

Terug sturen en dan het geld niet terug gestort krijgen schiet ook niet op, dan heb je meer verlies dan €6,75, ik lees niet dat diegene aangeboden heeft de spullen terug te nemen en het geld terug te storten.

inderdaad , met zo'n mensen is het risico mij te groot
dat ze mij niets terugsturen :n

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 08:42

dees_daan schreef:
Jeetje wat slecht..
Kan je het niet in ieder geval bij marktplaats melden? Misschien zijn er wel meer klachten

dat heb ik gedaan ja !

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 08:45

upendo schreef:
Als je haar telefoonnummer hebt kun je toch wel degelijk een flinke stok achter de deur zetten.

Dus dat zou ze dan wel gemoeten hebben. Zeker als het het goede telefoonnummer is.

Wat me gewoon heel erg opvalt is dat romyloverr de laatste tijd erg vaak spullen opkoopt en meestal zijn dat lage prijzen. Als je met zo'n prijs akkoord gaan moet je je ook bedenken dat het mogelijkerwijs niet meer in een een bijzonder goede staat verkeert. Dat is simpelweg een risico dat je neemt. Als ze akkoord is gegaan met 4 euro terug neem ik aan dat ze met de overige spullen genoeg winst kan maken om haar 'verlies' eruit te halen. Dan vind ik het erg jammer dat ze er zo'n big deal van maakt want dat risico neem je erbij.

ik bedenk mij inderdaad dat het niet in bijzonder goede staat verkeerd.
een klein gaatje of een losse naad vind ik ook niet echt erg.
maar dit vind ik zo extreem dat ik het niet meer vind kunnen !

sorry trouwens voor in dat nieuwe setjes topic , ik was moe en geirriteerd :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 08:46

Ik vind het wel dubbel dat omdat Romyloverrr het gekocht heeft het niet erg is, wij weten niet wat het gekost heeft en dit is toch wel een behoorlijk gat, plus dat diegene bewust verkeerde dingen stuurt.
Dat dekje had de kliko in gemoeten ipv op mp.

DaraBariton

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 09:10

Ik verkocht twee nieuwe BHs via marktplaats, kreeg ik een paar dagen geleden een mailtje van een man (zag de naam voordat ik de mail opende) Dus ik denk: o wie weet koopt ie ze voor zijn vrouw of vriendin. Maar nee, Hij vroeg of ik ook gedragen en ongewassen strings etc verkocht. Ehhhhh? Die zag ik even niet aankomen. Maar wel vriendelijk duidelijk gemaakt dat ik alleen nieuwe en ongedragen lingerie verkoop. :')

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 09:16

Sowieso vind ik dat ongeacht of je nou een keer in de zo veel tijd eens wat op mp koopt of zo vaak en zo goedkoop als romyloverr, het gewoon degelijke kwaliteit moet zijn. Nu lijkt het net omdat zij zo vaak wat koopt het maar goedgekeurd moet worden dat ze voorgelogen is. Lijkt mij dat jullie hier ook niet tevreden mee zouden zijn toch?

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 09:16

Dara, Je hebt niet geantwoord, voor de juiste prijs is een hoop mogelijk?!...... :')

DaraBariton

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 09:27

Hahaha ja dat had ik ook kunnen doen, wie weet is er wel goed geld aan te verdienen. :)* _O-

Jadeleigh263

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 11:07

Prijs staat los van kwaliteit. Zeker op mp. Iedereen bepaalt zijn eigen prijs namelijk. Zoals ik al eerder heb gezegd, ik heb soms ook van goede kwaliteit dekjes gekocht voor maar een paar euro.

En ik heb wel eens dure dingen gekocht op mp en ik moet zeggen, sommige dingen zagen er echt belabberd uit.

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 11:12

friendly schreef:
Sowieso vind ik dat ongeacht of je nou een keer in de zo veel tijd eens wat op mp koopt of zo vaak en zo goedkoop als romyloverr, het gewoon degelijke kwaliteit moet zijn. Nu lijkt het net omdat zij zo vaak wat koopt het maar goedgekeurd moet worden dat ze voorgelogen is. Lijkt mij dat jullie hier ook niet tevreden mee zouden zijn toch?

Nee dat was ik ook zeker niet !!

Zitosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 11:21

Er is weer een pakketje aangekomen bij Kiala, ballarina's van Steve Madden! Ben benieuwd naar de staat :)

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 12:47

friendly schreef:

Dat heb ik nergens gezegd.

Maar bij mij begint er altijd alarm af te gaan als er:
-merknamen in de advertentie staan (mensen weten dan dus wel degelijk dat de producten die ze verkopen veel geld waard zijn)
-Vage foto's genomen zijn (donker, of juist fel overbelicht, foto's van veraf, enzovoorts enzovoorts)
-De prijs niet in verhouding staat tot de kwaliteit.

Dan is het aan mij of ik het risico neem en de gok waag om het wel of niet te nemen.

Tuurlijk, het is altijd even zuur als je verkeerde spullen binnenkrijgt of het niet de gewenste kwaliteit is, maar aan de hand van dat lijstje hierboven weet je dat het had kunnen gebeuren. :)

Dat had ik pas ook. Helaas.
Een scapa dekje gekocht voor een leuk prijsje, in de advertentie zag het er leuk uit.
Op de foto zag het er super uit, dus ik durfde het aan.
Trok het dekje vervolgens uit de doos, ene kant zoals op de foto, andere vol roestvlekken.
Zuur, maar wel een leerschool voor mij, altijd een foto van de andere kant vragen.
Zo leer je. :)
Tegenwoordig zorg ik ervoor dat ik in de mail heb hoe het spul eraan toe is.
Dan kun je ook meer, mocht het echt nodig zijn.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 13:16

upendo schreef:
Dat had ik pas ook. Helaas.
Een scapa dekje gekocht voor een leuk prijsje, in de advertentie zag het er leuk uit.
Op de foto zag het er super uit, dus ik durfde het aan.
Trok het dekje vervolgens uit de doos, ene kant zoals op de foto, andere vol roestvlekken.
Zuur, maar wel een leerschool voor mij, altijd een foto van de andere kant vragen.
Zo leer je. :)
Tegenwoordig zorg ik ervoor dat ik in de mail heb hoe het spul eraan toe is.
Dan kun je ook meer, mocht het echt nodig zijn.

Heb ik laatst ook gehad, dat gekocht spul niet voldeed aan de verwachting. Maar ik bekijk dat anders: ik vind het de plicht van de verkoper om afwijkingen te melden.
Een product zo fotograferen dat er geen tekorten te zien zijn en dit niet melden in de tekst, dat is toch de boel flessen?
Dan maakt het m.i. niet uit of het over 1 euro, 10 euro of 100 euro gaat.
Triest als je zo aan je geld moet komen.

Romylover, het kan best zijn dat je actief op zoek bent naar koopjes maar dat mag nog geen reden zijn voor de verkoper om dan maar wat in een doos te mikken en te versturen. Kom op, dan kan je evengoed een verrassingspakket kopen bij de IBOOD hunt... Daar weet je ook alleen wat je betaalt en niet wat erin zit.

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 13:34

oh ik vind het ook zo naar als ik iets wil hebben maar het niet krijg :+

Wil een ideal tuig, en had contact met een verkoper, voor betere foto's, wat is de vp, dus ik doe een bod, dichtbij de vraagprijs en zeg dat ik het dan van het weekend op kan komen halen.
Krijg ik 2 dagen later de reactie. het is al verkocht. ja hallo! Als je me tenminste nog meedeelt dat er nog een bod is, zou ik misschien wel eroverheen bieden?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 13:36

^^Dat vind ik ook aso. En had ik ook zeker teruggemaild!

Ik heb even de pe er in *zucht* Een advertentie opgesteld met een paar items. Er ingezet wat ze per stuk kosten en ook duidelijk er ingezet wat het totaal kost. Eerste mail vanmorgen. Wat kosten ze totaal? Argggghhhh
Laatst bijgewerkt door Sammie op 06-11-13 13:36, in het totaal 1 keer bewerkt

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 13:36

Zo, mijn dekens staan op MP en boktmarkt. Nu nog verkopen, dan kan ik mijn paardje een passende deken kopen.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 13:42

Ik zit nog te twijfelen. Heb een poos geleden van een stalgenoten een paar jodphurs gekregen. Netjes gepoetst, zien er keurig uit, duidelijk gedragen maar nog prima bruikbaar. Op het labeltje wat aan de achterkant zit staat alleen "pro zip", en ik heb dus geen idee van merk. Heeft het überhaupt zin om dat op marktplaats te zetten?

En ik heb nog 5 paar schoenen, nieuw, totaal ongedragen, ooit gekocht voor mijn werk maar daar is het nooit meer van gekomen. Wel Scapino kwaliteit. Is daar vraag naar? En voor wat voor prijs dan?

dodyg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 13:46

nynke55 schreef:
Zo, mijn dekens staan op MP en boktmarkt. Nu nog verkopen, dan kan ik mijn paardje een passende deken kopen.

een maat in de advertentie zou wel makkelijker zijn om te verkopen denk ik..

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 13:59

Oeps! Staat wel op Mp, snel hier even veranderen, dank je wel.