Met de trein..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Martin009

Re: Met de trein..

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 12:20

MoonChloe schreef:
Espiranza schreef:
met de trein vindt ik ook heerlijk als ik op rotterdam centraal een trein ziet staan moet ik er echt inzitten (zeker een internationale trein)

Idd ik word ook altijd gek als ik een internationale trein zie (bijv naar wenen, polen/rusland.. ) dan word ik helemaal jaloers Haha!

Ben nog nooit jaloers geweest op die mensen maar het lijkt me wel fantastisch om met de trein op vakantie te gaan !
Lekker rustig rondkijken geen zorgen over je route en hooguit een keertje overstappen Cool
En je komt nog ver ook want je bent hier ook zo aan de andere kant van het land !

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 12:25

Drie keer op Interrail geweest: in 1994 naar Italië/Griekenland, in 1999 door de UK en in 2000 naar Zuid-Frankrijk. Heerlijk. Op vakantie heb je toch geen haast. Cool

Martin009

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 12:28

Karin schreef:
Drie keer op Interrail geweest: in 1994 naar Italië/Griekenland, in 1999 door de UK en in 2000 naar Zuid-Frankrijk. Heerlijk. Op vakantie heb je toch geen haast. Cool

Lucky you ! Haha!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 12:31

Ja hè? Haha!

Tijdens mijn laatste Interrailvakantie werd ik trouwens 26, daarna was het afgelopen met de gereduceerde tarieven.

Daarna nooit meer verder geweest met de trein dan de omgeving van Düsseldorf/Dortmund/Keulen. En in de UK kies ik tegenwoordig voor de National Express (langeafstandsbussen) omdat ik die daar prettiger vind dan de spoorwegen (duur en rommelig). Maar ik zou best eens een treinreis naar Verweggistan willen maken. Richting Rusland ofzo. Of dwars door Australië.

Martin009

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 12:36

Karin schreef:
Ja hè? Haha!

Tijdens mijn laatste Interrailvakantie werd ik trouwens 26, daarna was het afgelopen met de gereduceerde tarieven.

Daarna nooit meer verder geweest met de trein dan de omgeving van Düsseldorf/Dortmund/Keulen. En in de UK kies ik tegenwoordig voor de National Express (langeafstandsbussen) omdat ik die daar prettiger vind dan de spoorwegen (duur en rommelig). Maar ik zou best eens een treinreis naar Verweggistan willen maken. Richting Rusland ofzo. Of dwars door Australië.

Ja door Australie lijkt me ook wel erg apart maarja dan moet ik er eerst met het vliegtuig heen.
Nou niet dat ik bang ben om te vliegen maar ik heb gewoon niet erg veel vetrouwen in de maatschapijen Haha!
Maar naar Rusland kan natuurlijk ook altijd nog of Oostenrijk lijkt me ook prachtig om heen te gaan ben daar ook al met de bus geweest Lachen
En natuurlijk Noorwegen ben daar ook al met de auto geweest maar gewoon met de trein erheen en rondrijzen lijkt me echt relaxed Cool

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 12:37

Met de trein door Scandinavië lijkt me sowieso geweldig. Of door Schotland. Cool

Martin009

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 12:41

Karin schreef:
Met de trein door Scandinavië lijkt me sowieso geweldig. Of door Schotland. Cool

Ja precies schotland lijkt me ook erg mooi maar weet neit hoeveel spoor er daar licht.

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 12:42

Is er iemand welleens met de trein naar Oostenrijk gegaan? Zo ja, ook met de feest trein? Vork

steeffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 13:04

Ik ben wel eens met de trein naar Oostenrijk (wenen) geweest, maar niet met de feesttrein Clown Wat moet ik me daar bij voorstellen?

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 13:06

Mijn eerste associatie met feesttrein is 'kedeng kedeng'. Haha!

Ik mag morgen overigens weer met de trein - naar het wonderschone Den Haag, vanuit mijn woonplaats gezien ook zowat Interrailen. Clown

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 13:11

Nja, echt slapen kun je er niet, haha. Het is ivm après-ski, gewoon pré-ski. *LOL* Er zit een kroeg/discotheek in waar je dus heel de nacht kunt feesten terwijl je richting Oostenrijk reist.

daaf4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 13:12

rooslovertje schreef:
Nja, echt slapen kun je er niet, haha. Het is ivm après-ski, gewoon pré-ski. *LOL* Er zit een kroeg/discotheek in waar je dus heel de nacht kunt feesten terwijl je richting Oostenrijk reist.

Zo dat klinkt wel leuk! Pling Heb je het zelf al eens gedaan?

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 13:13

Nee, ik ga half December naar Oostenrijk om daar te gaan werken. Maar zit dus te twijfelen of ik die trein zal nemen. *LOL*

steeffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 13:16

haha nou ja, het klinkt wel gezellig Knipoog zou het alleen niet doen als je meteen de volgende dag moet werken Huilen van het lachen

daaf4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 13:16

Hihi ja begrijpelijk Vork

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 13:17

Hahaha, da's wel een goeie eigenlijk.
*gaat bellen.

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 13:22

Hmm. Clown
Moet de dag dat ik aankom gelijk werken.

Oke, dat wordt dus de slaaptrein. Huilen van het lachen Baaaalen.

daaf4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 14:15

Aah jammer Vork

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 16:18

Een vriendin van mij heeft het gedaan (die feesttrein) toen ze op wintersport ging in Oostenrijk, is haar erg goed bevallen. Ja

Zat net te twijfelen of ik door zou rijden naar Den Haag, of er toch maar uit te gaan in Gouda, zat wel lekker. Vork

Persevero

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 16:49

mja heel leuk de trein.
Ik ben 6 dagen in de week druk met me studie. Stage en een voorbereidende opleiding. Alles gaat met de trein..
We gingen na een dag die begon om 9 uur of (dus 7 uur met de trein vertrekken) tot 18:00 uur terug naar huis. Op het station in arnhem de melding dat de trein 5 min vertraging had hmm hopen dat we de aansluiting halen..
in zutphen aangekomen, hej de syntus staat er nog. snel rennen... o jeej 1 treinstel en vele mensen, dit gaat nooit passen. Nej idd.. half uur wachten…

toen die verstreken was… weer vele mensen op het perron, en jah hoor weer maar 1 treinstel. Duwen en trekken maar gelukkig we STAAN in de trein. Op naar hengelo.. na een rit van 3 kwartier waarvan we toch zeker de helft te moeten hebben gestaan, komen we aan in hengelo.
Helaas er rijden geen stoptreinen, neem een bus. Weer wachten…
He he 20:30 eindelijk thuis.

Zaterdag weer een dag naar arnhem.. trein vertraging.. de aansluiting gaan we missen. Teug naar de auto. Kaartje verscheurt en benzine dus ook weg (200 km)

Maandag stage: terug naar huis.. wisselstoring vertraging 30 min
Dinsdag stage: zelfmoord vertraging.. ik heb maar naar huis gebelt dat ze me moeten komen halen

JAH HEEL LEUK DE TREIN

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 18:15

Ik zou ook wel willen interrailen inderdaad Ja Naar Rome ofzo.

Vanmorgen mn treinflirt weer gezien, hij rijdt in een rode BMW naar het station.. wel oud model, maar wel een BMW..

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 18:35

Altijd goed. *LOL* Wanneer ga je 'm een keertje aanspreken? Tong uitsteken

Mariss

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 18:44

Ik vind reizen met de trein ook echt super, lekker muziekje op of gezellige mensen bij je en je bent er zo. Ook kun je lekker naar buiten turen. Haha!

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 18:48

Tot nu toe heb ik dat ook wel in me, maar ik moet nog niet elke dag met de trein dus ik weet niet hoe dat over een jaar is. Knipoog

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 20:08

Inoterry schreef:
Horsefreak schreef:
Het was vanochtend heeel erg gezellig in de trein, opgestapeld staan in de stoptrein, daarna had ik gelukkig een zitplaats in de intercity en vervolgens in de bus weer staan. Waarom snapt de NS niet dat het en spits is en er een verstoring is, waardoor er minder treinen rijden, dat de treinen dan maar wat langer moeten, of alles vertraging heeft, doordat in/uitstappen tijd duurt. Normaal staat er op Schiphol een intercity tot aan de noodtrap, nu tot de laatste hellingbaan en er moesten mensen voor 2 treinen in.

Bij een verstoring is het matrieel en het personeel vaak ook niet op de juiste plek, waardoor het moelijk word om langere treinen in te zetten.

'Normaal' is ie langer in de spits, rijden er 2 rijtuigen, dus hij was gewoon voor alleen zijn doen al absurt kort en zeker omdat er treinen niet reden (en er kwam wel een trein uit amersfoort terug, dus hadden ze die er toch aan kunnen hangen?)