Staking door scholieren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ilzjuh

Re: Staking door scholieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 16:33

Michelle__ schreef:
Wat een kinderachtige reactie's over een bericht wat ik maar even snel heb neergezet. Bij ons ging het staken er ook gewoon vredig aan toe en geen vernieling of niets. Ik vind dat er echt zeer flauwe reactie's komen van mensen die beter zouden moeten weten in dit topic Knipoog Maarja dat is ieder voor zich natuurlijk.

Ik vond die reacties eigenlijk wel grappig, gewoon eventjes nalezen voordat je het post en je hebt dat probleem ook niet. Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 16:33

Bij ons gingen er een paar leerlingen staken.
Van die heerlijke meelopers die niet eens wisten waarvoor ze aan het staken waren. Clown ("LAKS? Wat is dat?" Huilen van het lachen )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 16:34

Staken, oké als ze het dan leuk vinden..
Maar alsjeblieft, al die rellen.
En iemand in elkaar slaan.

Kom op zeg.

lesilla

Michelle__ schreef:
Wat een kinderachtige reactie's over een bericht wat ik maar even snel heb neergezet. Bij ons ging het staken er ook gewoon vredig aan toe en geen vernieling of niets. Ik vind dat er echt zeer flauwe reactie's komen van mensen die beter zouden moeten weten in dit topic Knipoog Maarja dat is ieder voor zich natuurlijk.

Het gaat erover....dat je met zo een zinsbouw, de extra lessen wel kan gebruiken Knipoog
Laatst bijgewerkt door lesilla op 26-11-07 16:34, in het totaal 1 keer bewerkt

patatkraam

Ilzjuh schreef:
Michelle__ schreef:

Ik vond die reacties eigenlijk wel grappig, gewoon eventjes nalezen voordat je het post en je hebt dat probleem ook niet. Knipoog

ik vond ze ook grappig
heb wel gelachen erom hahaha

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 16:35

Zij zeiden (ehh, typten), precies wat ik dacht, dus ach. Clown

Michelle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 16:35

Ja bij sommige scholen ging het inderdaad te ver, maar dat wil niet zeggen dat iederéen daar iets aan kan doen. Op veel scholen hebben ze de leerlingen ook agressief gemaakt door ze gewoon op te sluiten in een lokaal, dan zou ik me ook niet op mn gemak voelen hoor!

Michelle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 16:36

Ik red het anders prima op school met alle vakken dus maak je maar geen zorgen, ik heb die extra lessen niet nodig Knipoog

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 16:36

Je kunt de dingen ook met humor opnemen hoor. Clown

Michelle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 16:37

Nee sorry, zo grappig vond ik het niet.

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 16:38

Hoef je geen sorry tegen mij te zeggen hoor. Het was een tip. Mij heb je er niet mee en waarschijnlijk de rest ook niet, je loopt enkel jezelf op te fokken. Knipoog

Michelle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 16:38

Gelukkig fok ik mezelf niet op, scheelt dan weer.
fok me alleen op over het feit dat jullie hier iedereen bestempelen als relschoppertjes, tenminste wat ik uit jullie reactie's haal.

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 16:41

Je spreekt jezelf tegen. Haha!
Maar, dat zie je mij niet doen. Knipoog Ik vind het prima als mensen staken zonder rel te schoppen (tenzij er geen reden is om te staken, dat is gewoon lichtelijk lomp, maar dat terzijde), maar ik kan absoluut geen respect opbrengen voor die relschoppertjes.
Kom zeg, ik zal niet iedere schoolganger als relschopper bestempelen, dan zou ik mezelf ook zo moeten bestempelen, ik zit zelf ook nog op het VMBO hoor, staak alleen niet mee, maar dat is ook weer een ander verhaal. Clown

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 16:42

Is dat niet zo? Staken was verboden vandaag. En er was ook geen reden om te staken, voor het debat. Dus waarom heb je vandaag gestaakt. Omdat de rest ook staakt?
Laatst bijgewerkt door lesilla op 26-11-07 16:43, in het totaal 2 keer bewerkt

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 16:42

Michelle__ schreef:
Gelukkig fok ik mezelf niet op, scheelt dan weer.
fok me alleen op over het feit dat jullie hier iedereen bestempelen als relschoppertjes, tenminste wat ik uit jullie reactie's haal.

Dan moet je misschien eens een extra uur begrijpend lezen volgen Haha!
Als jij vindt dat je voor deze kwestie moet staken en echt een punt wil maken richting de politiek, doe dat dan vrijdag. Knipoog

Michelle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 16:44

staken was niet verboden, wij kregen zelfs 'spelregels' uitgedeeld van de politie. Verder staakte we om ons punt extra te verduidelijken, bij ons op school was vrijdag geen staking geweest en onze school wilde toch nog wel even laten weten dat wij het ook niet eens zijn met die 1040 lesuren.

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 16:44

Michelle__ schreef:
staken was niet verboden, wij kregen zelfs 'spelregels' uitgedeeld van de politie. Verder staakte we om ons punt extra te verduidelijken, bij ons op school was vrijdag geen staking geweest en onze school wilde toch nog wel even laten weten dat wij het ook niet eens zijn met die 1040 lesuren.

Haha! Doe dat dan vrijdag.

Michelle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 16:45

Als er geen verandering is zal ik dat ook zeker doen ja.

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 16:45

Michelle__ schreef:

Wat heeft dat nou weer voor nut? Ze gaan het er toch al over hebben. Verward Gewoon rustig afwachten en je wordt gelijk een stuk serieuzer genomen.

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 16:46

Staken was vandaag trouwens wel dégelijk verboden.

lesilla

Michelle__ schreef:

School heeft er niets aan, dat je het laat merken. Die hebben geen politieke bevoegdheid, dus wat dan ook nutteloze staking Lachen

MissJ

Michelle__ schreef:
Als er geen verandering is zal ik dat ook zeker doen ja.

Ik heb de vraag al een keer eerder gesteld, misschien kan jij hem wel beantwoorden want tot nu toe blijft het stil.
Wat gaat er concreet voor jou veranderen als die 1040 uren-norm losgelaten wordt?

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 16:47

Kan staken trouwens verboden worden.. het blijft een democratisch land, en vrijheid van meningsuiting is er nog steeds..

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 16:48

ChantalSmook schreef:
Kan staken trouwens verboden worden.. het blijft een democratisch land, en vrijheid van meningsuiting is er nog steeds..

Wij hadden anders een behoorlijke boete kunnen krijgen als we vandaag gingen staken. Knipoog

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 16:48

ChantalSmook schreef:

En naar school gaan is ook verplicht Knipoog