Helderzienden, geloof jij het of niet?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Helderzienden, geloof jij het of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 18:55

Danae schreef:
Uittredingen, heb het 1x meegemaakt, vond het niet prettig en het gebeurde ineens, jaren geleden... ik zag mezelf liggen, was op de bank in slaap gevallen en kon niet meer terug... doooooodeng.... daarna zoiets niet meer meegemaakt, zo heftig. Ik was echt in paniek, wilde iemand gaan bellen, maar kon niet bij de telefoon...

Ik heb dat (net als die aura ervaring) ook 1x gehad namelijk.
Toevallig ook toen ik sliep.

Overigens vond ik het een zeer prettig gevoel?? Heb het nooit weer gehad daarna. Lachen

Danae

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 18:57

Debo schreef:
jeetje wat knap dat je zo door durft te zetten! Ik zou denken, dat ik het me verbeeld zou hebben.... echt respect voor jou dat je zo zeker bent van je gevoel!!

In het begin had ik dat ook hoor, onzeker, zal wel inbeelding zijn, heb ik gedroomd etc...

Maar omdat je zoveel meemaakt en zoveel aanvoelt, en ook meestal bij het rechte eind zit, zet ik inderdaad door als ik een bepaald gevoel krijg... Daarom durf ik dit nu ook voor de buitenwereld te doen... ben niet meer onzeker en mijn gevoel liegt niet...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 18:58

t lijkt mij ook wel eens lekker even m'n lijf uit te kunnen, even weg van alle pijn in m'n lijf.. maar ik ben ook iemand die alles 100% onder controle moet hebben anders raak ik in paniek.. dus zo'n onverwachte uittreding lijkt me maar niets....

Danae

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 18:59

Debo schreef:
t lijkt mij ook wel eens lekker even m'n lijf uit te kunnen, even weg van alle pijn in m'n lijf.. maar ik ben ook iemand die alles 100% onder controle moet hebben anders raak ik in paniek.. dus zo'n onverwachte uittreding lijkt me maar niets....

Dat had ik dus ook, geen controle meer over mijn lichaam. Het heeft voor mijn gevoel uren geduurd voordat ik weer los was en in mezelf was... en was de rest van de dag compleet van slag. Vond het ook erg eng om te gaan slapen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 18:59

Danae schreef:
In het begin had ik dat ook hoor, onzeker, zal wel inbeelding zijn, heb ik gedroomd etc...

Maar omdat je zoveel meemaakt en zoveel aanvoelt, en ook meestal bij het rechte eind zit, zet ik inderdaad door als ik een bepaald gevoel krijg... Daarom durf ik dit nu ook voor de buitenwereld te doen... ben niet meer onzeker en mijn gevoel liegt niet...

knap hoor! Ik heb af en toe van die dagen dat ik denk dat ik gek ben,.... durf het zelf nog niet 100% te acepteren..

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 19:02

Ben geinteresseerd in deze info dus even ..

Danae

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 19:04

Debo schreef:
Danae schreef:

knap hoor! Ik heb af en toe van die dagen dat ik denk dat ik gek ben,.... durf het zelf nog niet 100% te acepteren..

Prettig gestoord, noem ik dat...

Omdat de buitenwereld denkt of zegt dat je gek bent, ga je dat op een gegeven moment geloven, dat had ik dus ook...

Omdat ik van mezelf weet dat ik een normaal mens ben verder, met een sterk ontwikkeld extraatje, hoef ik mezelf niet anders voor te doen dan ik ben... Ik heb volledig geaccepteerd dat ik met dat extraatje ook mooie dingen kan doen en dat ik daar mensen ontzettend blij mee kan maken... Daar doe ik het voor en niet om iets te moeten bewijzen voor mezelf of voor een ander.

Het gekke is dat ik in mijn dagelijkse leven totaal geen problemen ondervind met het feit dat ik dat extraatje heb... niemand doet daar gek over of vreemd, ik praat daar verder ook niet over en niemand vraagt er iets over of maakt opmerkingen, heel soms wat interesse, maar geen rare opmerkingen of vragen om bewijzen... Dat doen alleen mensen die me niet kennen zoals op forums, die me nog nooit gezien hebben... Ik ben een gewone meid, met een gezonde dosis humor en echt geen zweefteef zoals veel mensen dan denken van je...

Ja, ik sta sterk in mijn schoenen op dit gebied, maar dat heeft wel eventjes geduurd hoor. Je moet een laagje eelt gaan krijgen hiervoor, anders red je het niet...

Kom soms over als een wijsneus, maar heb gewoon echt al heel veel meegemaakt... de gekste dingen, de akeligste dingen... maar ook mooie dingen... daar mag ik nu van genieten...

Dit proces is al bijna 20 jaar aan de gang, waarvan 15 jaar ellende is geweest op dit gebied... Ik heb nu mijn draai gevonden en doe gewoon mijn ding... voor mij is duidelijk waarom ik hier op aarde ben...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 19:31

ik vind t kanp van je Lachen Ik ben langena niet zo ver.. telepatie heb ik nu een jaartje ondekt, ik had t wel al langer bij me maar nog niet helemaal ontwikkeld, nu heeft iemand me geholpen en nu 'kan' ik t ook, al kan ik t zelf nog niet geloven.. mischien dat ik er over 20 jaar ook eindelijk in durf te gana geloven, we zullen zien.. Voorlopig houd ik het gezellig met m'n eigen dieren en bemoei ik me niet met anderen tenzei ik merk dat ze het nodig hebben. Hoop ooit net zo zelfverzekerd als jij te zijn Haha!

Danae

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 19:36

Debo schreef:
ik vind t kanp van je Lachen Ik ben langena niet zo ver.. telepatie heb ik nu een jaartje ondekt, ik had t wel al langer bij me maar nog niet helemaal ontwikkeld, nu heeft iemand me geholpen en nu 'kan' ik t ook, al kan ik t zelf nog niet geloven.. mischien dat ik er over 20 jaar ook eindelijk in durf te gana geloven, we zullen zien.. Voorlopig houd ik het gezellig met m'n eigen dieren en bemoei ik me niet met anderen tenzei ik merk dat ze het nodig hebben. Hoop ooit net zo zelfverzekerd als jij te zijn Haha!

Dat komt echt vanzelf.. veel oefenen... heb ik ook gedaan, met eigen dieren, dieren van bekenden en familie en zo beetje bij beetje uitbreiden als je dat zou willen... Het komt allemaal vanzelf op je pad als je daaraan toe bent... Ja

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 20:27

Debo schreef:

Heb vertrouwen in jezelf Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 20:49

Ik loop achter, weet ik maar ik moest ook even naar de perden. Een dag zonder mijn poepie is een dag niet geleefd.

Lees ik een paar pagina's terug toch wel gewaagde uitspraken, die eigenlijk net zo oneerbiedig zijn als dat de ongelovingen naar de readers toe. Ik kan nl niet begrijpen dat als iemand overtuigd paranormaal is, de spirituele wereld zo slecht kent. Kennelijk god en christus niet erkent. Dat er voor paranormalen god als een vent wordt gezien. Schaam!!

De spirituele wereld spreekt over god over het Al, dat is iets anders! Christus is een belichaming van de hoogste spirituele kracht die als een ster wordt gezien in de hoogste spirituele laag. Waar jullie werken is de laagste spirituele laag. Heel aards en daarom heel onbetrouwbaar. Ik merk dat er een aantal zijn die zo eigenroemend zijn dat ze daar aan voor bij gaan.

De bijbel, tja de bijbel is een boek vol symboliek, maar als je de symboliek niet snapt heb je geen recht het als een verzinsel af te keuren. Hij zal je juist helpen bij het juist interpreteren van je werk.

Ik begrijp heel goed in welke fase jullie zitten die heb ik 20 jaar Knipoog geleden helemaal ondersteboven gekeerd.

Lees eens boeken van Bailey, dan wordt je wat duidelijk. Leer begrijpen hoe energie werkt. Hoe spirituele energie wordt uitgelegd en dan praat je anders.

En nee je hoeft niet naar de kerk op zondag Clown wat die mannen vertellen is emotionele troost.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 20:56

Danae schreef:
Debo schreef:

Dat komt echt vanzelf.. veel oefenen... heb ik ook gedaan, met eigen dieren, dieren van bekenden en familie en zo beetje bij beetje uitbreiden als je dat zou willen... Het komt allemaal vanzelf op je pad als je daaraan toe bent... Ja

Nu snap ik het even niet. Dus volgens jullie is telepathie iets wat je door oefening kunt opbouwen, zeg maar?
Je zou er cursussen in kunnen geven dan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 21:01

Okey de graancirkels.

Grappig, Robbert van den Broeke woont hier een steenworp afstand van. Hij is betrapt bij het maken van graancirkels met zijn vader.

Eigenlijk is hij een zielig figuur, achtergrond over hem is ondertussen bekend, maar heel Nederland liep met hem weg.

De mooiste figuren heb ik op internet gezien, en ik moet zeggen ik geloof er gewoon niet in. Kunstenaarswerk. Prachtig om te zien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 21:02

randalinpony schreef:
Nu snap ik het even niet. Dus volgens jullie is telepathie iets wat je door oefening kunt opbouwen, zeg maar?

Nou nee ik denk niet dat je dat zo maar even kan leren. Dan is telepathie nog steeds niet bewezen, zoals ik al eerder aangaf. Hele gesprekken zijn nog nooit aangetoond.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 21:12

je kan het zeker leren, als je maar wilt. Ik heb t altijd gehad, ik begreep het alleen niet.. ben dit verder gaan ontwikkelen. Maar als je echt wil en je staat er echt voor open, dan kan je het leren

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 21:13

BitchyWitchy schreef:
Debo schreef:

Heb vertrouwen in jezelf Knipoog

Haha! Dat ik met Ilse gebabbeld heb weet ik wel zeker, die was zo enorm aanwezig Haha! maar soms twijfel ik gewoon te veel.....

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 21:16

russel schreef:
randalinpony schreef:

Nou nee ik denk niet dat je dat zo maar even kan leren. Dan is telepathie nog steeds niet bewezen, zoals ik al eerder aangaf. Hele gesprekken zijn nog nooit aangetoond.

Bewijs is dus dat je het wetenschappelijk kan aantonen. Wat je nooit kan doen met een uiting van de menselijke geest die niet 'stuurbaar' is, zoals mijn ervaring met al deze zaken is.

Mijn ervaringen en die van mensen in mijn omgeving met het onverklaarbare om het zo maar te zeggen, is dat het je overkomt. Ineens is daar de ingeving, de flard van een gedachte...
Dat het niet onder labomstandigheden vastgelegd kan worden wil niet zeggen dat het er niet is.

Ik wil best geloven dat als je er meer voor open staat, dat je dan meer dingetjes oppikt... maar ik vraag me toch af in hoeverre je dit echt kunt 'leren'.
Dan zou het ook bewust aangewend kunnen worden. Dat geloof ik dan weer alleen van dingen als helen.

EDIT: en als het zo bewust opgewekt kon worden, zou het ook onder labomstandigheden aangetoond moeten kunnen worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 21:17

*kijkt in het profiel van BitchyWitchy, ziet foto van Ilse en *pling..... daar is Ilse weer, damn wat is dat paard van jou sterk!!! ze meld me dat ik me eigen niet zo aan moet stellen en mezelf eens moet gaan geloven Nagelbijten / Gniffelen

(ships dit klinkt wel erg zweverig....) ( voor wie het niet weet Ilse is het paard van BitchyWitchy die ik zowel voor haar sterven als erna gesproken heb)

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 21:21

Debo schreef:
*kijkt in het profiel van BitchyWitchy, ziet foto van Ilse en *pling..... daar is Ilse weer, damn wat is dat paard van jou sterk!!! ze meld me dat ik me eigen niet zo aan moet stellen en mezelf eens moet gaan geloven :=

(ships dit klinkt wel erg zweverig....) ( voor wie het niet weet Ilse is het paard van BitchyWitchy die ik zowel voor haar sterven als erna gesproken heb)

GO ILSE!!!!! Hahaha........... Lekker dier van me!!!

Ik weet dat ze stiekum via de ogen van Daniek meekijkt, ze is af en toe heerlijk aanwezig Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 21:23

Ja Ilse is echt super aanwezig! Wat een dier!! Mensen die niet geloven ... kijk eens naar de foto van Ilse mischien geeft ze je wel een spirituele shop onder je hol... zie haar er best voor aan mensen te laten geloven hahahaa

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 21:25

Debo schreef:
Ja Ilse is echt super aanwezig! Wat een dier!! Mensen die niet geloven ... kijk eens naar de foto van Ilse mischien geeft ze je wel een spirituele shop onder je hol... zie haar er best voor aan mensen te laten geloven hahahaa

Soms denk ik dat Ilse een spelletje met me speelt, maak ik een foto van Daniek moet ik soms drie keer kijken omdat ik eerst Ilse zie Clown (en ik niet allen trouwens......... hihi)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 21:27

zou heel goed kunnen! heb nog nooit een paard 'gezien' die zo happy en aanwezig is!! Ze houd er in elk geval van om zomaar binnen te denderen ook als je er niet om vraagt Tong uitsteken

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 21:29

Debo schreef:
zou heel goed kunnen! heb nog nooit een paard 'gezien' die zo happy en aanwezig is!! Ze houd er in elk geval van om zomaar binnen te denderen ook als je er niet om vraagt Tong uitsteken

ROFL ROFL ROFL

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 21:44

Russel, een oerkracht en een hiernamaals, energie die van ons allemaal is en we kunnen gebruiken vind ik niks met God te maken hebben.
En ik zou ook niet weten wat ik daar verkeerd heb gezegt.
Ik geloof er niet in, zoals andere niet in paranormale dingen geloven.
Voor mij is dat echt precies hetzelfde
Ik laat iedereen die in God gelooft in hun waarde.
Als mensen daar steun en kracht uithalen kan ik alleen maar blij zijn voor deze mensen Ja
Maar ik ga niet elke keer vragen..geef eens bewijs.
Dat vind ik onrespectvol naar die ander toe, die voor zijn gevoel dagelijks bewijs heeft en ziet.
Ik snap dus niet dat het onrespect en steeds het vragen naar bewijs wel andersom mag...

UItreden heb ik 2x gedaan, voor mij niet fijn en wil het ook niet meer Lachen
1x meen ik een lichte aura gezien te hebben, maar zeker weet ik dat niet Lachen
Dus hou het erop dat het dus niet was Lachen

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 21:51

runningkawa schreef:
Russel, een oerkracht en een hiernamaals, energie die van ons allemaal is en we kunnen gebruiken vind ik niks met God te maken hebben.
En ik zou ook niet weten wat ik daar verkeerd heb gezegt.
Ik geloof er niet in, zoals andere niet in paranormale dingen geloven.
Voor mij is dat echt precies hetzelfde
Ik laat iedereen die in God gelooft in hun waarde.
Als mensen daar steun en kracht uithalen kan ik alleen maar blij zijn voor deze mensen Ja
Maar ik ga niet elke keer vragen..geef eens bewijs.
Dat vind ik onrespectvol naar die ander toe, die voor zijn gevoel dagelijks bewijs heeft en ziet.
Ik snap dus niet dat het onrespect en steeds het vragen naar bewijs wel andersom mag...

UItreden heb ik 2x gedaan, voor mij niet fijn en wil het ook niet meer Lachen
1x meen ik een lichte aura gezien te hebben, maar zeker weet ik dat niet Lachen
Dus hou het erop dat het dus niet was Lachen

Hele wijze woorden RK!!!!! Ja