Seks op eerste date funest voor relatie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Seks op eerste date funest voor relatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 10:48

Nadya schreef:
Mijn kijk is absoluut helder. Ik vind dat iedereen zelf moet weten wat 'ie doet. Daar oordeel ik verder niet over.
Waarom zou ik oordelen over anderman's liefdes- en/of seksleven. Leven en laten leven.
Je kent iemands beweegredenen niet, dus oordeel gewoon niet meteen over wat mensen doen.

Zeg ga het ff lekker zitten verdraaien! Boos! Ik reageerde op jouw opmerking over bekrompen kijk, ik had het niet over het ontopic onderwerp.. Daar had ik al genoeg over gezegd en ook ik vind dat iedereen lekker zelf moet weten wat ie doet.. Ja

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 11:01

Haha! Maak je niet zo druk, zeg... Doe even normaal graag.

Iedereen oordeelt toch op basis van zijn eigen kijk op de wereld?
Als je nog vrij jong bent, denk je vaak nog zwart/wit of je relativeert een stuk minder dan als je al wat ouder bent. Geloof me maar, het is zo. Toen ik jouw leeftijd had dacht ik anders dan nu ik wat ouder ben. En misschien denk ik over 20 jaar weer anders, ben ik nog wel makkelijker. Hyper!

Maar joh, als jij je kwaad wil maken, ga vooral je gang. Van mij mag iedereen doen waar 'ie zich goed bij voelt.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 11:03

Nadya schreef:
Mijn kijk is absoluut helder. Ik vind dat iedereen zelf moet weten wat 'ie doet. Daar oordeel ik verder niet over.
Waarom zou ik oordelen over anderman's liefdes- en/of seksleven. Leven en laten leven.
Je kent iemands beweegredenen niet, dus oordeel gewoon niet meteen over wat mensen doen.

Wel als ze de beweegredenen, hier op schrijven wat eigelijk helemaal niet slim was Lachen

Wat ik dus wil zeggen, is dat mensen eigelijk juist over de beweegredenen zijn gevallen. En vanuit dat ontstond de discussie. Niet over het sex hebben bij de eerste date, daar was iedereen vrij normaal in. Je doet het goed, maar ik zou het niet doen of ik doe het en als we een naam krijgen veranderen we van bar. Daar waren geen problemen mee
Laatst bijgewerkt door lesilla op 20-06-07 11:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 11:04

Nadya schreef:
Haha! Maak je niet zo druk, zeg... Doe even normaal graag.

Iedereen oordeelt toch op basis van zijn eigen kijk op de wereld?
Als je nog vrij jong bent, denk je vaak nog zwart/wit of je relativeert een stuk minder dan als je al wat ouder bent. Geloof me maar, het is zo. Toen ik jouw leeftijd had dacht ik anders dan nu ik wat ouder ben. En misschien denk ik over 20 jaar weer anders, ben ik nog wel makkelijker. Hyper!

Maar joh, als jij je kwaad wil maken, ga vooral je gang. Van mij mag iedereen doen waar 'ie zich goed bij voelt.

Gatver... jij doet je zo wel heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel oud voor zeg.. Misselijk En kwaad?? Waarom zou ik me kwaad maken?? Heb echt wel wat beters te doen... Slapen

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 11:13

Ach katiavl, wat voor de een een grens is, is dat voor de ander niet. Ik ben zelf niet een van de braafsten geweest, maar gezien het wereldje waar ik in zat en mijn blijkbaar toch wel aantrekkelijke uiterlijk, is het zo gegaan. Ik heb nergens spijt van, verre van zelfs. Haha!
Ik heb altijd goed geselecteerd, hoor Knipoog

En nu heb ik een geweldige man en een gezinnetje samen en ben ik mijn wilde haren wat kwijt geraakt. Ben nu ook ouder, misschien wijzer Tong uitsteken , mijn leven is in een andere fase. Nu zou ik dat niet meer willen, maar ik weet nu ook dat ik iets heel bijzonders heb thuis.

Ja, er zullen mensen zijn die mij veroordelen (zie dit topic als ik sommige posts lees). Ze gaan hun gang maar, zolang ik mezelf maar aan kan kijken en maar weet dat ik een fijn en leuk mens ben in het dagelijks leven. Ik heb dan ook voornamelijk prima contacten met mijn exen, er is geen haat en nijd en er zijn geen mannen die op me neerkijken. Mijn beste vriendjes zijn exen en zelfs mijn vriend kan prima met ze opschieten en ze hebben bijna allemaal een vriendin. Maar ja, het muzikantenleven is misschien ook gewoon zo. We zijn open en vrij in de omgang. Het verleden was toen en we leven in het nu. En ik zou mijn leven echt niet anders willen doen, dan zoals het gegaan is. Het heeft me gemaakt tot wie ik ben (ook de hele nare dingen).

En ik heb zat vriendinnen die er heel anders mee omgaan, maar wel moesten lachen om mijn wilde verhalen destijds. Zij veroordelen niet, houden van mij zoals ik ben en ik hou van hen zoals zij zijn. En zo hoort het. Niet dat gezeur de hele tijd en vooral op internet is het zo makkelijk (ver)oordelen. Verward

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 11:16

Relaxed, ja, bijna 37 is al stokoud. Clown Haha!
Ik moet mijn rimpels ook echt nodig laten botoxen. Tong uitsteken

(jij gebruikt de boze smily in je post, ikke niet). Verward

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 11:22

Veroordelen niet echt, maar je mag het best met mensen oneens zijn vind ik. Als iemand in mijn vriendenkring zo doet, moet ik ze inderdaad er niet meer bij hebben. Dat is gewoon zo, ik kom er eerlijk voor uit. Met dat kwets je mensen Lachen en mensen die andere kwetsen zijn bij mij niet geliefd.

Maar daar ging het topic niet over, maar daar is wel de "verhitte" of hoe je het ook wilt noemen discussie door ontstaan. Ik heb totaal geen probleem met iemand die 200 jongens kust, of elke keer iemand singel oppikt in de discotheek.
Ik denk niemand hier, evenals er iemand hier probleem heeft van ik heb nog maar 7 jongens gekust.

Je doet wat je wilt, maar respect voor andere mag je toch niet vergeten. Ook je acties bepalen andere hun leven, en dat word vaak vergeten. Die invloed is vaak sterker dan je denk Lachen

Hopelijk maak ik wat zin Tong uitsteken zo niet negeer dit dan maar Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 11:23

En omdat ik een boze smilie gebruik denk je dat ik hier ook werkelijk kwaad zit te zijn? Alsof ik me om zoiets kwaad laat maken...

Ik kan me overigens verder prima vinden in je verhaal, dat is idd ieder voor zich en het zal mij een zorg zijn wat iemand doet en hoe en met wie Knipoog maar waar de negatieve discussie begon was idd met de meiden die bewust met bezette mannen het bed in doken en dat vind ik dus echt goedkoop ja... Mijn 1e reactie op jou was dus puur op dat jij een andermans kijk bekrompen vond omdat die misschien niet zoveel levenservaring heeft.. Dat vond ik nergens op slaan..

orri

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 11:37

Ik denk dat er heel wat mensen zijn die door levenservaring "bekrompen" raken Knipoog (wijsheid komt met de jaren zegt men niet voor niets)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 11:46

Ik vind het niets met bekrompenheid te maken hebben, wel met normen en waarden. En die zijn voor een ieder anders, dat blijkt wel weer Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 11:53

faye schreef:
Ik vind het niets met bekrompenheid te maken hebben, wel met normen en waarden. En die zijn voor een ieder anders, dat blijkt wel weer Knipoog

Gelukkig wel idd! Ja

orri

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 12:14

faye schreef:

Afbeelding

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 12:47

Bewust met een bezet iemand in bed duiken en daar een sport van maken, vind ik persoonlijk ook niets.
Dat iemand verliefd wordt op iemand die bezet is, dat kan wel gebeuren, maar het is maar wat je ermee doet en vooral wat de ander ermee doet. Uiteindelijk is degene die bezet is verantwoordelijk voor zijn/haar relatie en niet degene die ermee het bed induikt.
Laatst bijgewerkt door Twiggy2008 op 20-06-07 12:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 12:48

orri schreef:
Ik denk dat er heel wat mensen zijn die door levenservaring "bekrompen" raken Knipoog (wijsheid komt met de jaren zegt men niet voor niets)

Wijsheid heeft in mijn ogen juist helemaal niets met bekrompenheid te maken. Wel met relativeren en een open mind hebben, dus niet zo snel veroordelen als je niet alles weet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 12:52

Maar levenservarin heeft bij jou wel met bekrompenheid te maken, wat is het verschil dan?? Wat bedoel jij dan precies met bekrompen?? Want nu snap ik helemaaaaal niet meer wat je bedoeld.. Verward

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 13:11

Ik heb kinder- en jeugdpsychologie gestudeerd en vaak (dus niet altijd!) zie je bij jonge mensen die nog niet zoveel levenservaring hebben of uit bepaalde geloofsovertuigingen komen e.d. een bepaalde vorm van bekrompenheid of conservatieve ideeen. Maar goed, het kan ook in je karakter zitten, dat is juist het interessante van psychologie. Wat drijft een mens? Waarom denkt iemand zoals hij/zij denkt? Ik vind dat heel interessant. Lachen

Daar komt nog eens bij dat jonge mensen vaak erg zwart/wit denken (pubers zeker), als je ouder wordt ga je vaak wat 'grijzer' denken. Dat komt door de levenservaringen die je in de loop van je leven op doet. Je leven loopt meestal anders dan gepland, er gebeuren veel dingen waardoor je anders in het leven gaat staan.

Verder zeg ik helemaal niet dat levenservaring per se met bekrompenheid te maken heeft. Wel dat levenservaring je mening zo kan vormen, dat je gewoon een wat conservatievere inslag hebt. Maar het hoeft niet, want het ligt aan je persoonlijkheid, je opvoeding, je leefomgeving en nog veel meer factoren. En het maakt ook niet uit, want je moet maar vinden wat je vindt. Dat is ieder zijn goed recht.

Nou ja, misschien is het nog niet helemaal duidelijk nog, maar met een 2-jarige om je heen die naar buiten wil, kan ik me niet zo goed concentreren helaas. Ik ga lekker naar buiten met mijn schatjes. Het is me te mooi weer om achter de laptop te zitten. Doei!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 13:23

Ik snap je verhaal Knipoog Maar bekrompen heeft zo'n negatieve lading en volgens mij is het zo dat je iemand bekrompen kan vinden, maar jij laat t overkomen alsof iemand dan ook daadwerkelijk bekrompen is.. En daar kan ik niet inkomen..

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 16:59

russel schreef:
De uitleg heeft Katiavl voor mij gegeven.

Ah dan snap ik 'em Haha!

Dat gaat voor mij gelukkig niet op Lachen

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 18:08

Muffin_ schreef:
hey, ik las net ergens - nadat iemand de op merking maakte over een überseksueel (de opvolger voor de metrosexueel) na wat te googlen dit:

In de groep 21- tot 29-jarigen wachtten mannen een vijftal afspraakjes om met hun date in bed te duiken, terwijl vrouwen het al vanaf het eerste of tweede afspraakje zouden doen.
hahaha....tijden veranderen!!!

is het niet zo dat zowel dezelfde man als dezelfde vrouw aanwezig is bij het 1e en 2e afspraakje... dus dan zouden mannen en vrouwen toch beide gelijk moeten staan... Tong uitsteken
of is dit een hele domme opmerking? Clown

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 18:09

BTW, ben even 1 dag niet op de pc geweest en er zijn weer 4 bladzijdes bijgekalkt... Lachen

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 18:09

ik vind m juist heel slim Kirsten!!

rebati

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 18:45

Er staat zouden doen, dus dan hangt het van de man af of ze dat doen...toch?

Ik ben er persoonlijk ook niet echt voor..ik wacht liever een paar weken. Is maar net hoe het dan loopt.
Het blijft wel een beetje spannend dan :p

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 19:03

ik vind dat iedereen altijd met zijn tengels van iemand moet afblijven die bezet is! Er zijn gewoon grenzen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 19:08

KirstenG schreef:
Muffin_ schreef:
hey, ik las net ergens - nadat iemand de op merking maakte over een überseksueel (de opvolger voor de metrosexueel) na wat te googlen dit:

In de groep 21- tot 29-jarigen wachtten mannen een vijftal afspraakjes om met hun date in bed te duiken, terwijl vrouwen het al vanaf het eerste of tweede afspraakje zouden doen.
hahaha....tijden veranderen!!!

is het niet zo dat zowel dezelfde man als dezelfde vrouw aanwezig is bij het 1e en 2e afspraakje... dus dan zouden mannen en vrouwen toch beide gelijk moeten staan... Tong uitsteken
of is dit een hele domme opmerking? Clown

Jaa, het ene datestelletje wacht namelijk een half jaar en het andere datestelletje gaat dezelfde avond nog de koffer is.. Dus het ligt er maar net aan welk mannetje en welk vrouwtje samen daten... Snap je? Weet eigenlijk niet zo goed hoe ik het uit moet leggen.. Clown Help?? Knipoog

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 19:21

Relaxed schreef:
Ik snap je verhaal Knipoog Maar bekrompen heeft zo'n negatieve lading en volgens mij is het zo dat je iemand bekrompen kan vinden, maar jij laat t overkomen alsof iemand dan ook daadwerkelijk bekrompen is.. En daar kan ik niet inkomen..

Sorry hoor, maar dat ik volgens jou zo 'overkom' ligt dan toch echt helemaal aan jezelf. Jij wil het blijkbaar niet anders opvatten, het zij zo.

Ik heb toch meerdere keren gezegd 'leven en laten leven' en dat ik ook vrienden heb die allemaal anders hiermee omgaan en/of doen, maar we houden allemaal van elkaar en laten elkaar tenminste in elkaar's waarde. Heb geen idee wat daar nou mis mee is volgens jou, en eigenlijk kan het me ook niet meer schelen.