Ten einde raad. Problemen thuis *Help*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 12:00

Jongens, hoe erg ik het ook vind: ik moet ECHT zo weg. Als er nog iets veranderd moet worden aan het persbericht (info toevoegen, dingen anders omschrijven), dan kan dat via Cody. Zal ik ook nog even via PB aan Syph doorgeven!

Wienna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 12:01

sjokkemeule schreef:
Primair lijkt mij terughalen.
Contact is er geweest met 2e kamer, BuZa, politie.
Allemaal zeggen ze geen sttrafbaar feit.
Maar: of voogd moet haar terug willen hebben en/of school kan actie ondernemen.

Contact opnemen met de school dus en wijzen op de ernst van de zaak....?????

Sylvia

Menno, als Bart toestemming geeft dan nemen fsoudan en ik contact op met Vermist.

PPPeet

Ja ik iwl het niet van me afschuiven maar het lijkt me verstandiger als wat volwassenere mensen naar buiten treden..... komot misschien iets geloofwaardiger over

Charaz

Als we lotte terug zouden kunnen krijgen zou dat fantastisch zijn, maar daarvoor moeten we eerst weten waar ze is.

DominiqueDG

Even goed nadenken hoor.....ik kom trouwens niet veel verder dan jullie met vluchten etc.

Het is echt een moeilijke situatie, bedenk wel, als dit allemaal op het nieuws komt etc, wat Lotte dan over zich heen krijgt.....media, misschien wel boze familie etc.

obelix

Manon 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 12:02

Menno schreef:
Wie zijn er nu allemaal bezig met mensen buiten bokt te benaderen?

sjokkemeule is bezig met diverse instanties
sypheron gaat zich bezig houden met het persbericht

Wie nog meer? Het lijkt mij misschien verstandig dat niet iedereen 'naar buiten' treedt, maar dat er 1,2 of hooguit 3 man deze contacten dit doen.

Fsoudan en Pervinco met Vermist en lokale radiostations

Marieke kan eventueel iets met SBS6 doen.

Verder niets volgens mij.

Nathalie

chickey schreef:
Nou dan moeten we achte die school aan gaan! wat is het nummer? welke school zit ze?!

[edit:BartVB]Adresgegevens verwijderd[/edit]

sjokkemeule

Sypheron schreef:
Sorry dat ik even pauze neem maar ik heb verder niets te eten bij Scheve mond

Ga eten man, ga ik ook zo doen, ik rammel ook. We zijn goed bezig met zijn allen. Zo doorgaan mensen, en ik had nog een idee, als ELKE bokkert nu es 2,50 euro geeft, kopen we pony van Lotte terug als welkomskado !!!!

Sylvia

Moet ik ff bellen naar Frankrijk Direct? Wat willen jullie weten over dat chateau?
Laatst bijgewerkt door Sylvia op 04-06-04 12:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Wienna

wie belt????????

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 12:03

sjokkemeule"]
[quote="Sypheron schreef:
Sorry dat ik even pauze neem maar ik heb verder niets te eten bij Scheve mond

Ga eten man, ga ik ook zo doen, ik rammel ook. We zijn goed bezig met zijn allen. Zo doorgaan mensen, en ik had nog een idee, als ELKE bokkert nu es 2,50 euro geeft, kopen we pony van Lotte terug als welkomskado !!!!
[/quote]
Dat is inderdaad wel een super idee.
2,50 kan iedereen wel missen lijkt me zo.
Maar staat Jamy nog te koop dan?

Manon 2

Ik denk dat Jac het beste kan bellen naar de school, hij heeft de meeste info.
Laatst bijgewerkt door Manon 2 op 04-06-04 12:03, in het totaal 1 keer bewerkt

obelix

sjokkemeule schreef:
als ELKE bokkert nu es 2,50 euro geeft, kopen we pony van Lotte terug als welkomskado !!!!

Is er bekend waar de pony staat dan?

Wienna

bellen dan als de sodemieter!!!!!

Cody

layla d schreef:
Het is echt een moeilijke situatie, bedenk wel, als dit allemaal op het nieuws komt etc, wat Lotte dan over zich heen krijgt.....media, misschien wel boze familie etc.

Precies...
We moeten wel heel goed beseffen dat het niet niks is wat we op touw zetten op het moment, en daarom vind ik het wel heel belangrijk om in ons achterhoofd te houden dat het om Lotte gaat.
Daarom zou ik zeggen dat het doel is, weten waar ze is en hoe het met haar gaat. Blijkt dan dat ze echt direct weg wil, dan kunnen we andere actie ondernemen.

AnneOmie

Menno schreef:
Wie zijn er nu allemaal bezig met mensen buiten bokt te benaderen?

sjokkemeule is bezig met diverse instanties
sypheron gaat zich bezig houden met het persbericht

Wie nog meer? Het lijkt mij misschien verstandig dat niet iedereen 'naar buiten' treedt, maar dat er 1,2 of hooguit 3 man deze contacten dit doen.

Helemaal mee eens anders wordt het een ongecontroleerd zooitje... goed en heel lief bedoeld natuurlijk maar er moeten maar een aantal mensen de regie voeren. We maken ons allemaal zorgen om Lotte maar moeten niet als kippen zonder kop actie gaan voeren beetje de kalmte bewaren, dan kun je ook beter nadenken Knipoog

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 12:04

Manon 2 schreef:
Ik denk dat Jac het beste kan bellen naar de school, hij heeft de meeste info.

Naar frankrijk direct bedoel je?

Sypheron

Zou het misschien niet handig zijn om zometeen even een algemene pauze voor iedereen in te lassen? Dan kan iedereen even op adem komen, en daarna met verse moed weer verder gaan. Zo blijft er ook overzicht in het topic. Voordat er 20 mensen gaan eten en als ze terug komen weer 10 pagina's bij zijn...

[edit]ik kan helaas ook geen telefonische contact houden met de persbureau's, alleen email is mogelijk.. zit namelijk op stage[/edit]
Laatst bijgewerkt door Sypheron op 04-06-04 12:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Manon 2

Jongens, die pony is nu even niet boeiend. Stalgeld moet ook betaald worden dus met die pony terug kopen ben je er niet.

Lief bedacht maar kan niet.
Laatst bijgewerkt door Manon 2 op 04-06-04 12:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Sylvia

Even offtopic, over die pony... Wil graag wat doneren, maar houden jullie er rekening mee dat ie ook gestald moet worden? Als ik Lotte's berichten zo lees kan ze dat zelf allemaal niet opbrengen...

Justy

Justy schreef:
Ik heb contacten bij de NPS (radio publieke omroep), zal ik dat eens proberen?

Handig? Of teveel?

BartVB
Eigenaar

Het is een zeer net en to the point persbericht. Maaaaarrrrrrrrrrrr

Ik heb wel een aantal bedenkingen bij dit topic. Belangrijkste is dat iedereen elkaar echt enorm op zit te fokken in dit topic. Heel erg begrijpelijk allemaal, ik snap het helemaal dat iedereen zich zorgen maakt om Lotte, maar in dit soort gevallen is het verstandig niet enorm te gaan panieken. De 'feiten' in het topic gaan van kwaad tot erger. Ik las net al dat de politie niets meer kan doen en dat BuZa onze enige hoop is Verward

Op het moment weten we nog vrij weinig. Lotte is waarschijnlijk naar Brazilie met haar vader en broer. Verder hebben we hier niet te maken met een 8 jarig meisje dat niets uit kan richten. Als ze echt niet mee wil dan kan ze de paspoort truc uithalen of richting douane/politie stappen op een vliegveld. Of ze neemt daar contact op met het thuisfront. Tot nu toe hebben we nog geen idee wat er nou werkelijk aan de hand is. Dat de gemoederen bij haar thuis hoog oplopen is duidelijk, dat haar vader niet helemaal helder nadenkt is ook duidelijk maar wat er verder aan de hand is? Iedereen lijkt er hier al van uit te gaan dat Lotte vermoord gaat worden in Brazilie terwijl die kans (IMO) echt bijzonder klein is. Voor hetzelfde geld komt het gezin weer terug naar NL nadat alles is uitgepraat en haar vader ook weer snapt hoe het echte leven in elkaar zit en wat hij Lotte de afgelopen maanden heeft aangedaan. (ok, ook die kans is niet echt heel groot). Wat ik vooral wil zeggen is dat er IMO in dit topic echt wat te heftig wordt gereageerd. Iedereen loopt elkaar constant te bevestigen in steeds ergeren en sensationelere dingen waardoor we uiteindelijk uitkomen bij wanhopige reddingspogingen die de zaak waarschijnlijk meer kwaad dan goed doen. Het lijkt mij iig verstandig eerst die tante op te sporen en het liefst ook die oom in brazilie. Als vast staat dat ze idd op weg zijn naar die oom daar dan denk ik dat er al een heel stuk minder aan de hand is. Dan is de situatie iig al een heel stuk 'veiliger'.

Overigens hangt m'n eigen mening ergens tussen het bovenstaande stukje en de mening in het topic in. Bovenstaande verhaal is redelijk extreem 'nuchter' opgezet om wat tegenwicht te bieden aan de heersende mening in dit topic. Ik heb het, ook op Bokt, al redelijk vaak zien gebeuren dat mensen elkaar (op basis van eenzijdige informatie) enorm op lopen te fokken en met de wildste plannen komen terwijl er achteraf helemaal iets anders of zelfs helemaal niets aan de hand is. Ik wil zeker niet zeggen dat er in dit geval niets aan de hand is, enige dat ik vraag is dat iedereen zelf weer even met de benen terug op de grond komt, even wat afkoelt de de zaak ook van een afstandje wil bekijken. Denk even goed na over wat nou feiten en wat meningen zijn.

BTW als er een persbericht wordt verstuurd dan zal daar iig de url naar dit topic bijgevoegd moeten worden anders kunnen de media al helemaal niets met het bericht, dan valt er 0,0 na te trekken.

Jola

Zijn er echt geen Bokkers uit Groningen met kontakten bij de lokale radio of tv omroep? Dan kan er een oproep uit om haar tante te vinden??