Secret Santa Surprise 2025

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 11:38

Tancreda4 schreef:
D&D ben ik super nieuwsgierig naar om eens te doen, maar ik ken geen mensen die dat spelen.

Leuke tips renee, die je noemt ken ik nog niet!

Same. En het lijkt me als leek dermate ingewikkeld dat je er een ervaren speler bij wil hebben.

Catan speel ik nog regelmatig. Volgens mij heb ik ook bijna alle uitbreidingen.

Die weekvraag is wel echt lastig. Ik twijfel tussen eten of een boek

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Re: Secret Santa Surprise 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 12:30

Koken... ik kan het wel, maar het is niet zo mijn ding... ik heb er geen geduld voor...
Ik houd wel erg van eten trouwens... vegetarisch... en als er een vegan alternatief is dat ik lust, dan zal ik dat kopen... maar ik kan echt niet zonder mn witte chocomel en elke dag 2 zachtgekookte eitjes... en het zadel en hoofdstel van de paarden is ook van leer... dus helemaal vegan is dan weer niet mogelijk.. ik noem het 'as vegan as possible' :)

Spelletjes.. leuk, maar niemand om ze mee te spelen helaas... mn man is niet zo van de spelletjes.. -O-

robbie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 13:04

koken en bakken: vind ik allebei wel leuk om te doen, maar ben geen mega creatieve koker. wel af en toe een cursusdag gevolgd op de "green egg", maar ik maak ook graag gebruik van de pakketten van de AH . makkelijk snel, en alles in huis.

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 13:17

Zertab schreef:
Stal_Fiore schreef:
Wat zijn dnd’ers?

Ik gok dungeon & dragons

Weer wat geleerd :')

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 14:28

marleen_88 schreef:
Citaat:
Weekvraag week 38
Als je één ding mee mocht nemen naar een onbewoond eiland, wat zou dat dan zijn? Smartphone is uitgesloten.

Oeh, lastig.
Ik kan nu heel flauw zijn en zeggen: een lamp met een geest erin zodat ik mezelf weer van het eiland af kan wensen.
Maar ik denk dat ik ga voor een goed bed of een tent.

Spelletjes vind ik heel leuk en we hebben er ook al veel van in huis maar we komen er nu helemaal niet aan toe. Met de kindjes niet en straks met het nieuwe (klus)huis helaas ook niet.
D&D trekt mij helemaal niet zo maar de ouderwetse spellen zoals Rummikub, Triominos en Mens erger je niet wel. En spelletjes zoals Keer op keer, Halli Galli en Speed cups kan ik me de hele avond mee vermaken.

Bedankt nog voor jullie leuke reacties op mijn Gandalf.
Mijn lootje van dit jaar kan ik niet beloven dat er weer een uitgebreid haakwerk bij zit. :(:)

In mijn voorstelronde vertelde ik trouwens dat wij geen huisdieren hadden maar we hebben wel een soort van beestenboel.
Mag ik jullie voorstellen aan:
Cornelis (afgeleid van Hornelis) Longhorn.
Afbeelding

Maurits Moeflon, Bernhard Bokkemans en Eduard Edelhert.
Afbeelding

Bonnie en Ronnie Reebok.
Afbeelding

Douwe Damhert en Willibrord Waterbuffel.
Afbeelding

Krtek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 14:34

Gaaf Jolien! Ik heb gisteren een gewei gekregen. Moet hem nog een beetje opknappen maar dan krijgt hij een mooi plekje in het tuinhuis.

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 19:58

Ik ga zometeen mijn 3e reis naar Japan boeken, zin in. Gaan dit keer in Mei en het plan is om ook naar Okinawa te gaan, de prachtige bounty eilandengroep daar. Erg benieuwd.

Tevens een top voor mijn SS: ik heb als levensdoel om het noorderlicht (aurora borealis) nog eens te zien. Ik heb het hier in Nederland en op Ijsland kunnen zien, maar niet zo indrukwekkend als ik had gehoopt. Lapland staat dus zeker nog op mijn lijstje. Maar iets leuks met aurora print is welkom. Denk aan iets van een sleutelhanger of mok oid, of iets zelfgemaakts :j

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 20:12

Een ziekig kindje hier... dus even niet zo actief.
Hoop dat ie vannacht lekker slaapt en dan genoeg opgeknapt is om naar de opvang te gaan! Of ben ik dan een loedermoeder?

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 20:28

:+ klein beetje maar.
Goede nacht knappen ze vaak wel op.
En anders lekker uitzieken.

Mijn dochter is vandaag gevallen met gym Zere knie....niet gezwollen maar wil er niet op staan en wil nu ook niet slapen.
Altijd wel wat het zijn net paarden :=

Wat gaaf Tanya! Leuk vooruitzicht.
3e keer al is Japan je favoriete vakantieland?

dungeon & dragons ken ik niet.

Het noorderlicht staat ook nog op mijn buckitlist.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 20:34

Japan trekt mij niet, mijn vriend wil er wel heen. Tof dat jij al voor de derde keer gaat.
Noorderlicht en Lapland staan ook op mijn wensenlijstje.

D&D ken ik niet, ben geen gamer.

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 20:35

Gaaf Tanya! Japan lijkt me heel gaaf.

Beterschap AB

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 20:36

Beterschap AB.
Ik als juf zeg: "Houd aub je zieke kind thuis." :=

Wat een beestenboel Jolien. Hilarische namen. :')

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 21:12

Linnie050 schreef:
:+ klein beetje maar.
Goede nacht knappen ze vaak wel op.
En anders lekker uitzieken.

Mijn dochter is vandaag gevallen met gym Zere knie....niet gezwollen maar wil er niet op staan en wil nu ook niet slapen.
Altijd wel wat het zijn net paarden :=

Wat gaaf Tanya! Leuk vooruitzicht.
3e keer al is Japan je favoriete vakantieland?

dungeon & dragons ken ik niet.

Het noorderlicht staat ook nog op mijn buckitlist.

Een van de favorieten! Samen met Ijsland toch wel :j Daar ben ik nu ook 2 keer geweest en wil zeker nog wel eens terug. Nieuwste tattoo is ook een ijslands woord

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 21:13

Houden jullie van puzzelen?

Woordzoekers doe ik alleen op vakantie.
Puzzels maken op tafel begin ik nooit zelf aan maar wel leuk om samen met iemand te doen.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 21:29

Ik hou niet van spelletjes en puzzels, maar moet zeggen dat ik er ook geen tijd voor maak.

Ik zal proberen om weer wat actiever mee te kletsen hier, heb nogal een drukke week achter de rug, op het werk is mijn collega aka. werkbestie ziek en dat betekend en extra drukte, maar ook mijn sociale praatje en de gezelligheid is weg.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 21:30

Nee ik houd niet van puzzelen

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 21:31

Gaaf Japan, staat nog hoog op de verlanglijst. Dit jaar niet meer, maar wel nog een hele mooie andere reis in het verschiet. Oudjaar in Sydney en daarna nog een paar weken naar Nieuw Zeeland. Ook onwijs veel zin in!

Spelletjes vinden we ook leuk om te doen, met z’n tweeen spelen we regelmatig Outsmarted, leuk om te doen en ook steeds vernieuwend qua vragen. Met vrienden is het vaker Hitster, Schotland Yard, Catan, Risk of Cards against humanity.

Koken vind ik opzich leuk om te doen, maar niet te ingewikkeld of heel langdurig. Bakken doe ik eigenlijk nooit.

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 21:34

marleen_88 schreef:
Beterschap AB.

Thanks allemaal!

Ja? Veel slechte ervaringen mee?
Ik heb gelukkig een back up mocht t nodig zijn...
Dan mag ik mn schoonouders uit hun bed bellen :)

Galja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 22:13

Nee, hou niet van puzzelen. Geen geduld ( en tijd) voor :o
Samen met m’n zoontje een puzzel maken vind ik al een hele uitdaging :+

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 22:16

Japan staat ook nog op mijn wish list, maar hoop er een keer voor werk naar toe te moeten gaan. Maar dat hopen meer collega's met mij. :')

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 22:43

Gaaf zeg Japan, misschien ooit. Maar niet in mijn eentje en met de hond is nogal ver vliegen voor hem...

Een hertengewei wat tof! Ik hoop dat er ooit 1 vind. Zo mooi voor aan de muur.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 06:36

_AB_ schreef:
marleen_88 schreef:
Beterschap AB.

Thanks allemaal!

Ja? Veel slechte ervaringen mee?
Ik heb gelukkig een back up mocht t nodig zijn...
Dan mag ik mn schoonouders uit hun bed bellen :)

Ja, meerdere gevalletjes: "hij/zij voelt zich niet zo lekker, maar wilde zo graag naar school..." of "ik heb er een paracetemol ingestopt, hij/zij probeert het maar, ik moet werken."
Die vervolgens alleen maar huilen, je lokaal en of zichzelf onderspugen en echt thuis hadden moeten blijven.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 07:23

Dungeons & dragons is dus de afkorting! Kende dnd al niet, maar dat zei al genoeg. Niks voor mij ;-)

Chanen

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:48

Geweldige namen heb je verzonnen voor je gehoornde vrienden Jolien. Zelf zou ik zoiets niet zo snel in mijn huis hangen, maar ik vind ze wel erg gaaf om te zien.

Via mijn zwager ben ik met D&D in aanraking gekomen. Hij heeft ons daar mee kennis laten maken met een one shot (eenmalige sessie). Wij zijn daarna met een paar vrienden zelf een campaign begonnen. Online via roll20.net. Vanwege corona en het feit dat we allemaal wat verder uit elkaar woonden. Was erg gaaf, maar uiteindelijk bloedde het toch dood omdat de agenda's moeilijk op elkaar af te stemmen waren en één stel een kindje kreeg.
Ik zou het wel graag weer oppakken. We hebben ooit een poging gedaan met mijn vriend, zwager en hun oom, maar het DM'en bleek toch een dingetje. Wij zijn allen liever spelers.

Banjer schreef:
Ik houd wel erg van eten trouwens... vegetarisch... en als er een vegan alternatief is dat ik lust, dan zal ik dat kopen... maar ik kan echt niet zonder mn witte chocomel en elke dag 2 zachtgekookte eitjes... en het zadel en hoofdstel van de paarden is ook van leer... dus helemaal vegan is dan weer niet mogelijk.. ik noem het 'as vegan as possible'.

Hier nog zo iemand. Op Bokt zag ik ooit iemand de term 'vagetariër' gebruiken, die heb ik overgenomen.
Waar mogelijk eet ik zoveel mogelijk plantaardig, maar zeker op bezoek en buiten de deur ben ik daar wat losser in en af en toe gun ik mezelf iets. Zoals nu in het mosselseizoen eens een pannetje mosselen, want dat vind ik toch wel heel erg lekker.

Puzzels zijn hier een groot succes. Ik daag mijn brein graag uit. Zweedse puzzels, logikwis of van die Smart Games. Sinds deze week heb ik catstax. Een ruimtelijk inzicht puzzel waarin je katjes naast en op elkaar moet stapelen. Daar kan ik me echt in vastbijten.

Sentir

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:03

Echt enorm druk gehad moet even bijlezen

Hier speelden we vroeger ook veel D&D zalige momenten gehad.