Kopen & verkopen op Vinted #2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nayan

Re: Kopen & verkopen op Vinted #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-25 16:26

Toevallig kreeg ik vandaag ook melding dat een pakket niet opgehaald is en retour gaat, ik vind ook dat daar op z'n minst een negatieve review en bij wellicht inderdaad ook nog financiële consequenties aan vast mogen hangen. Vind het echt behoorlijk aso.

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-25 20:13

Momo94 schreef:
Met pijn en moeite een pickwick theedispenser ingepakt.. Ze wilde het snel hebben, morgen ligt het al een week op het pakketpunt... Ben bang dat die wordt terug gestuurd.. daar zou ik wel van balen, want het was een rot ding om in te pakken..

Ik pleit er wel voor dat of deze mensen een slechte review krijgen of dat de verzendkosten wordt ingehouden.

Hier in de UK betalen ze nu de verkoper gewoon uit als het niet opgehaald wordt, voor zover ik weet krijgt de koper ook geen geld terug.
Heb al meerdere pakketten terug gehad terwijl ik wel geld ontvangen heb

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-25 22:24

Hier ook een pakket kwijt via Vinted als koper en na 3 dagen benauwd dat ik mijn pakket en geld kwijt was toch een tracking update van een pakket wat ik via DPD heb verstuurd.

Het gaat weer soepel. :+

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-25 10:45

Ugh, Fransen :')
Paar dagen terug gevraagd of iemand iets die dag kon verzenden (het was ochtend), want ik heb het snel nodig. Ja geen probleem dat kon ze later die dag doen. Ik gister gevraagd of het al gelukt was, nee nog niet. Maar ze had gewoon tot 20 oktober de tijd dus ik moest niet zeuren want zolang ze het voor 20 oktober verstuurt was het prima.
Als iemand vraagt hoi kan je het vandaag versturen en je zegt zelf Ja is dat toch gewoon banketstaaf?! Twijfel nu om uit principe de aankoop maar te annuleren

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-25 10:48

_Nadia_ schreef:
Momo94 schreef:
Met pijn en moeite een pickwick theedispenser ingepakt.. Ze wilde het snel hebben, morgen ligt het al een week op het pakketpunt... Ben bang dat die wordt terug gestuurd.. daar zou ik wel van balen, want het was een rot ding om in te pakken..

Ik pleit er wel voor dat of deze mensen een slechte review krijgen of dat de verzendkosten wordt ingehouden.

Hier in de UK betalen ze nu de verkoper gewoon uit als het niet opgehaald wordt, voor zover ik weet krijgt de koper ook geen geld terug.
Heb al meerdere pakketten terug gehad terwijl ik wel geld ontvangen heb

Dat zouden ze hier in Nederland ook mogen doen. Hier weer een pakket dat retour gaat komen ondanks dat de koper zei dat ze het ging ophalen. Werk en moeite voor niks erin gestoken om vervolgens te hopen dat het pakket hier weer aan komt om overnieuw te beginnen en de koper krijgt zonder problemen het geld terug.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-25 10:54

De verkoper zegt mijn pakket verzonden te hebben... Maar ik zie staan dat ze het nog steeds moet verzenden. Ben benieuwd...

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-25 11:06

Ik zou het niet durven via Vinted als ik iets snel nodig heb. Je moet gelukt hebben met een snel verzendende verkoper en dan ook nog met bezorgdienst en het pakketpunt (als het niet aan huis gebracht wordt). Helemaal spannend met pakketjes uit het buitenland.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-25 11:10

Ik heb laatst met een pakketautomaat van dpd gehad dat ik geen code kreeg om het vakje te openen. Terwijl ik op dezelfde dag in het zelfde automaat nog een pakketje had met wel een code. Contact gezocht met dpd en Vinted en de verkoper ook, maar maakte niks uit. Echt irritant. Nu ook via Vinted go een paar pakketjes al bijna een week onderweg (binnen Nederland)

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-25 11:21

_Lorette_ schreef:
Ik zou het niet durven via Vinted als ik iets snel nodig heb. Je moet gelukt hebben met een snel verzendende verkoper en dan ook nog met bezorgdienst en het pakketpunt (als het niet aan huis gebracht wordt). Helemaal spannend met pakketjes uit het buitenland.

Als ze het die dag zou sturen waren het 5 werkdagen, dpd had 3-5 nodig dus ik durfde de gok wel te wagen. Is geen ramp als het later is maar zou fijn zijn als het op tijd was. Gaat mij er meer om dat iemand zegt ja ik kan het straks versturen en daarna gepikeerd doet als ik het matig vind dat ze dat gewoon niet doet. Ga daar op z'n minst ook wel iets over in de beoordeling zeggen. Snap het helemaal als je het niet direct kan versturen, maar zeg dan niet dat je dat kan :+

BanjerLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-25 11:48

Balen dat er meer mensen zijn wiens pakket lang onderweg is. Mijn status is vanochtend vroeg helaas veranderd naar "Kan niet worden afgeleverd", dus ik heb weinig hoop dat dat nog goed komt. Nu maar wachten tot ik in de chat een probleem kan melden om zo mijn geld terug te krijgen, maar het blijft toch zuur. Het is een vrij uniek verzamelobject dus je kan niet even snel een andere bestellen :\

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-25 21:31

Hebben jullie ook weleens kadootjes in pakketjes? Had wat babykleding besteld en daar zat een gelukssteentje en mini gezichtscrème bij. Kan het wel waarderen, maar ook wel apart.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-25 21:34

Zertab schreef:
De verkoper zegt mijn pakket verzonden te hebben... Maar ik zie staan dat ze het nog steeds moet verzenden. Ben benieuwd...

Wat zouden jullie doen? Ik kan de koop nog annuleren.
Ze heeft ook geen verzendbewijs gekregen. En het ''ordernummer'' bestaat niet. Ze heef wel echt iets va 102 reviews en scoort 4-5 sterren...

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-25 21:44

Zertab schreef:
Zertab schreef:

Wat zouden jullie doen? Ik kan de koop nog annuleren.
Ze heeft ook geen verzendbewijs gekregen. En het ''ordernummer'' bestaat niet. Ze heef wel echt iets va 102 reviews en scoort 4-5 sterren...

Om wat voor bedrag gaat het? Ik heb het ook weleens gehad, maar toen ging het om een probleem met B-post. Als het kleiner bedrag is, zou je kunnen afwachten.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-25 21:53

€40

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-25 22:04

Eske_B schreef:
Hebben jullie ook weleens kadootjes in pakketjes? Had wat babykleding besteld en daar zat een gelukssteentje en mini gezichtscrème bij. Kan het wel waarderen, maar ook wel apart.

Ik doe altijd een bedank kaartje en wat stickers bij een bestelling. Dit wordt ontzettend gewaardeerd. :)

Maar ik verwacht niks van anderen.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-25 22:23

Zertab schreef:
€40

Ik zou nog even afwachten. Na een week wordt het automatisch geannuleerd en nu ik meegemaakt heb dat het tot 3 dagen kan duren voor je tracking wordt bijgewerkt zou ik niet blij zijn als precies in die periode geannuleerd wordt. Want dan is het pakket al wel weggebracht.

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-25 22:27

Ik heb wel eens gehad dat een koper probeerde te annuleren, maar dat ik kon aangeven dat het al verzonden was. Zodra je het verzendlabel aanmaakt krijg je die optie geloof ik. Zou anders ook wel heel flauw zijn idd.
@Zertab; ik zou gewoon wachten. Als het niet bijgewerkt wordt naar verzonden (omdat het niet verzonden is) wordt de koop automatisch geannuleerd en krijg jij je geld terug.

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-25 06:34

Nou ik kan niks meer kopen. Al de hele week kan ik geen ophaal locatie op Texel meer kiezen maar alleen in julianadorp en soms den helder. Dan moet ik met de boot het eiland af, zit ik echt niet op te wachten.

AnnoNiemand

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-25 06:42

Tallie1979 schreef:
Eske_B schreef:

Ik doe altijd een bedank kaartje en wat stickers bij een bestelling. Dit wordt ontzettend gewaardeerd. :)

Maar ik verwacht niks van anderen.

Ik vind dat juist ontzettend irritant. Niet onaardig bedoeld naar ik zit niet te wachten op nog meer troep...

Ik heb zelfs wel eens extra paren schoenen gekregen die ik niet wilde. Of kleinere dingen zoals speelgoed, rommeltjes voor de kids etc... Ik hoef dat echt niet. Ik begrijp de beweegreden ook niet om dat te doen, je weet niet of iemand erop zit te wachten.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-25 06:49

Het ligt er een beetje aan wat het is. Ik zit ook niet op meer rommel te wachten en als mensen dan allerlei vage shirts en broeken en hoedjes er bij doen die ik zelf nooit zou kopen dan baal ik eigenlijk wel van shoot wat moet ik hier nou weer mee, ik heb zelf al genoeg 'troep' :x

Maar een kaartje en klein snoepje vind ik wel aardig. Van mij hoeft het verder niet maar het gebaar is wel vriendelijk.

En soms stopt iemand er iets bij waar je wèl blij mee bent. Zo had ik een keer een fleece Lion King kussentje gekocht dat precies het formaat was dat ik zocht, en zat er een leuk Lion King kinderlampje bij dat nu bij het bed staat voor die kleine. Dat is dan wel weer leuk :)

Wat balen zeg dat Texel niet meer lukt....?

Pakje dat nog niet ingeleverd lijkt, gewoon wachten zou ik doen.

Suzanne F.Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-25 06:55

Hier ook weleens een jurkje gekocht waar de verkoper allerlei andere zooi bij had gedaan. Zelfs in maten die heel anders waren dan het jurkje. Wat moet ik daarmee dan? Is zo allemaal in de textielbak gegaan.
En heb ook weleens een mascara erbij gekregen.
Ik doe er zelf niks bij.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-25 07:33

Wat vervelend dat Texel geen afhaalpunt nu heeft.

Hier doe ik een bedank kaartje erbij, verder geen extra’s. Ik heb weleens wat extra’s gekregen zoals mascara en een gezichtsmasker maar ik doe niks met zulke extra’s. Doe het er zelf daarom ook niet bij.

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-25 08:22

Nou er zijn 2 afhaal punten voor DHL en dpd, die zijn gewoon open. Maar via vinted kan ik nu alleen nog maar mondial relay kiezen in julianadorp. Ook als ik 'm opnieuw laat zoeken zowel via de kaart als met postcode. Ik dacht eerst misschien komt het door het land waar de verkoper vandaan komt, maar nu ook bij Nederlandse verkopers kan ik geen afhaal locatie op Texel kiezen. Lees hier nog wel eens dat een locatie vol kan zijn dus probeer het al een paar dagen op verschillende tijden maar geen succes.
De locaties hier zijn echt gewoon nog open want via markplaats kan ik wel afhaalpunten hier kiezen en ik heb zelf ook nog wat verzonden.

Floko

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-25 09:36

Ik kon laatst twee dagen lang geen vinted go kiezen bij een aankoop. De derde dag waren ze er opeens weer. Het product kon ik gelukkig reserveren. Dus wellicht komt het nog goed Wendy.

Ik vind los spul erbij ook niet fijn. Ik gooi moeilijk dingen weg en dan zit ik dus weer met iets opgescheept wat ik niet hoef en wel zonde vind om weg te gooien.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-25 13:23

Hier ook al 2 weken gezeik met de verzenddiensten. Kan enkel DHL en/of DPD kiezen terwijl de rest ook mogelijk is vanuit de verkoper, én open is. Gaat niet lekker bij Vinted momenteel