Stom

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-24 21:12

wemkelover schreef:
Dat het zondag avond is, bijna weekend voorbij

Ja dit. En hoofdpijn. En hele drukke week voor de boeg.

Melzazu

Re: Stom

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-24 21:29

Dat het jaar al bijna weer om is of in het algemeen dat de tijd zo hard lijkt te gaan -O-

josewoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-24 21:49

Iets wat ik ook zò stom vind is wanneer mensen een filmpje plaatsen of zo en erbij zetten 'kijk mijn dressuur paard springen'

8)7 Alsof dressuur gefokte paarden niet kunnen springen

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-24 21:50

Melzazu schreef:
Dat het jaar al bijna weer om is of in het algemeen dat de tijd zo hard lijkt te gaan -O-

Yes! Op naar het voorjaar, even doorspoelen graag, bloep bloep.

Mo_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-24 22:55

Graag! Zeker in deze tijd is het zo poedersuiker om te werken. Elke ochtend in het donker opstaan, in het donker en in de regen aanschuiven in de file (ik heb geen andere optie helaas), werken terwijl het buiten soort van licht is en tegen de tijd dat de werkdag voorbij is is het alweer donker, regent het weer en kan je weer in de file aanschuiven terug. Ik wil graag een paar weken vooruitspoelen (wintersport) en daarna hop door naar het voorjaar. Ik vind het ook stom dat het hard waait en het morgen weer gaat regenen.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-24 00:08

josewoos schreef:
Iets wat ik ook zò stom vind is wanneer mensen een filmpje plaatsen of zo en erbij zetten 'kijk mijn dressuur paard springen'

Of bij Dravers: kijk, mijn draver kan gewoon galopperen.

Eh ja, met die eigenschap zijn ze geboren ja.

josewoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-24 00:23

Sherivey schreef:
josewoos schreef:

Juist ja

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-24 01:45

Net docu 'buy now' gekeken op Netflix. Kijk vaak van dat soort docu's maar weet niet goed wat te geloven.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-24 09:13

Sanet schreef:
Melzazu schreef:

Yes! Op naar het voorjaar, even doorspoelen graag, bloep bloep.

Sluit ik me bij aan, Sanet! :D Laat het voorjaar maar met rasse schreden deze kant op komen (en dan mag de tijd weer minder snel gaan).

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-24 09:19

Hart van Nederland ochtendnieuws is stom. Nieuws voor kinderen zoals het gepresenteerd wordt. En ik mis Laura het weermeisje van HvN met haar vrolijke Goedémorgen. Dat ze er niet is, is stom en eigenlijk de enige reden dat ik naar dat nieuws kijk

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-24 09:22

Hutcherson schreef:
Net docu 'buy now' gekeken op Netflix. Kijk vaak van dat soort docu's maar weet niet goed wat te geloven.

En dit is stom omdat?

ik heb hem trouwens ook gezien en bij mij bleef vooral hangen dat wij spullen weg doen maar dat dat dus niet echt weg is

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-24 12:48

Yavanna schreef:
Hart van Nederland ochtendnieuws is stom. Nieuws voor kinderen zoals het gepresenteerd wordt. En ik mis Laura het weermeisje van HvN met haar vrolijke Goedémorgen. Dat ze er niet is, is stom en eigenlijk de enige reden dat ik naar dat nieuws kijk

Bedoel je het nieuws in makkelijke taal?
Ik vind dat juist een pluspunt. Veel mensen hebben moeite met het begrijpen van normale nieuws uitzendingen. Zo wordt het nieuws voor iedereen een beetje begrijpelijker.

Wat ik dan weer stom vind is Goedemorgen Nederland. Ik kan daar gewoon niet naar kijken...

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-24 12:50

purny schreef:
Yavanna schreef:

Bedoel je het nieuws in makkelijke taal?
Ik vind dat juist een pluspunt. Veel mensen hebben moeite met het begrijpen van normale nieuws uitzendingen. Zo wordt het nieuws voor iedereen een beetje begrijpelijker.

Wat ik dan weer stom vind is Goedemorgen Nederland. Ik kan daar gewoon niet naar kijken...

Ik vind het betuttelend zoals ze het presenteren. Echt alsof elk mens te dom is om nieuws te begrijpen

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-24 12:52

Yavanna schreef:
Ik vind het betuttelend zoals ze het presenteren. Echt alsof elk mens te dom is om nieuws te begrijpen

Dat jij het goed kan volgen is natuurlijk top.

Maar we zien wel dat steeds meer mensen de taal niet machtig zijn / het te lastig is / het te academisch is. En ja, dan pas je je aan aan de 'zwakste schakel'.

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-24 13:03

Winged schreef:
Yavanna schreef:

Dat jij het goed kan volgen is natuurlijk top.

Maar we zien wel dat steeds meer mensen de taal niet machtig zijn / het te lastig is / het te academisch is. En ja, dan pas je je aan aan de 'zwakste schakel'.

Maar mag ik het daarom niet stom vinden? Tuurlijk fijn voor mensen die het nieuws niet goed begrijpen, maar ze zijn wel heel erg betutteldn hoor

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-24 13:10

Heeft niks met betuttelend te maken maar met zogenoemde inclusiviteit (correct me if I'm wrong).
Zelf heb ik een beperking en ik merk gewoon af en toe dat het moeilijk is om mee te komen in de hedendaagse communicatie en dan vooral vanuit instanties.
Het leven zou zo meer makkelijk en toegankelijker zijn als er gewoon in bepaalde gevallen in jip en janneke taal gecommuniceerd zou worden.

Stom: Ik wil mijn ouders en mijzelf zo'n klassiek kerstpakket geven, minimale bestelling is 5 stuks...
Wat moet ik met 3 extra kerstpakketten... :')

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-24 13:38

Volgens mij praten jullie over 2 verschillende programma's, Hart van Nederland is op SBS 6, het journaal in makkelijke taal is een programma van de NOS op NPO 1.
Er zit ook verschil tussen de 2 in de snelheid van praten, makkelijkere woorden, en de hoeveelheid items die voorbij komen. Volgens mij zijn mensen met een beperking of mensen die de taal minder beheersen niet per se de doelgroep van Hart van Nederland.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-24 14:54

Sherivey schreef:
josewoos schreef:

Wat ik nog stommer vind ik advertenties is 'springen moet hij nog leren'. Ik weet niet maar ik vind het zo stom :')

josewoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-24 17:48

Haha jij wint, nog erger ja _O-

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-24 19:08

Mensen die in hun Insta story zetten "morgen/dit weekend gaan wij iets heel leuks doen!" en vervolgens niet vertellen wat.

Deel of het hele verhaal of niets ja :')

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-24 19:55

Sherivey schreef:
Mensen die in hun Insta story zetten "morgen/dit weekend gaan wij iets heel leuks doen!" en vervolgens niet vertellen wat.

Of erger: alleen maar verdrietige teksten/emoticons maar geen uitleg waardoor mensen wel moeten gaan vragen wat er is.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-24 19:57

Ilse_123 schreef:
Sherivey schreef:

Of erger: alleen maar verdrietige teksten/emoticons maar geen uitleg waardoor mensen wel moeten gaan vragen wat er is.

Dit!

Oh, en ongevraagd advies, hoe goed bedoeld ook, sucks!

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-24 19:59

Ilse_123 schreef:
Sherivey schreef:

Oh echt dit ja, aandachttrekkerij :=

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-24 20:03

Ja verschrikkelijk.
Zeg wat er is is of zeg niks.
Aandachtrekkerij vind ik wel het beste woord.
Denk dat ze heel goed gaan op de mensen die dan vragen wat er is

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-24 20:07

Dat is inderdaad super irritant, mensen bezorgd laten zijn maar niet vertellen wat er aan de hand is. Schrijf dan niets maar het zal inderdaad aandachttrekkerij zijn.