Wie is er nog meer op zoek naar een huurhuis?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sabri

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-25 23:02

Jeetje zebrastreep wat een ellende zo. Gelukkig kun je hulp krijgen van je ouders.
Ik kon het niet lang afwachten en ben toch op zoek gegaan vanmiddag naar dat nieuwe complex waar ik 1 sta. Nu ligt dat appartement precies zo met het balkon dat je als een van de weinigen vrijwel geen zon hebt op het balkon, en ook nog echt heel dicht op de bovengrondse metro die met best een kabaal iedere 5 minuten langskwam. Ik woon nu ook naast een tram en dit geluid was echt harder. Dan ook nog naast een metalen trap en het balkon was niet ingebouwd deels dus vol op de wind. Ik denk daarom dat mensen hem geweigerd hebben en ik nu op plek 1 sta. Ik moet er echt vol voor willen gaan, de nood is niet hoog nu om weg te moeten anders was het natuurlijk prima. In ieder geval is het goed te weten dat ik nu ongeveer bij de categorie ben aangeland dat ik daadwerkelijk voor huizen in aanmerking kan komen. Deze ga ik denk ik afwijzen.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-25 23:48

Sabri schreef:
Jeetje zebrastreep wat een ellende zo. Gelukkig kun je hulp krijgen van je ouders.
Ik kon het niet lang afwachten en ben toch op zoek gegaan vanmiddag naar dat nieuwe complex waar ik 1 sta. Nu ligt dat appartement precies zo met het balkon dat je als een van de weinigen vrijwel geen zon hebt op het balkon, en ook nog echt heel dicht op de bovengrondse metro die met best een kabaal iedere 5 minuten langskwam. Ik woon nu ook naast een tram en dit geluid was echt harder. Dan ook nog naast een metalen trap en het balkon was niet ingebouwd deels dus vol op de wind. Ik denk daarom dat mensen hem geweigerd hebben en ik nu op plek 1 sta. Ik moet er echt vol voor willen gaan, de nood is niet hoog nu om weg te moeten anders was het natuurlijk prima. In ieder geval is het goed te weten dat ik nu ongeveer bij de categorie ben aangeland dat ik daadwerkelijk voor huizen in aanmerking kan komen. Deze ga ik denk ik afwijzen.

Verstandig denk ik

Want als je hem aanneemt begint je inschrijftijd weer op 0.

Als de woning dan niet bevalt zit je er mogelijk wel 10 tot 20 jaar aan vast.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-25 10:32

Jammer van het ongunstige balkon en de langsrijdende metro Sabri, een goed geïsoleerde nieuwbouwwoning komt niet iedere dag voorbij.
Maar inderdaad, je kunt er zo 10 jaar zitten, dus het moet wel goed voelen.
Ons huurappartement uit 2011 met aan alle kanten buren was trouwens geweldig stil qua "binnengeluid", dus je hoorde de buren echt nooit. Geluid van buiten hoorde je echter wél enorm goed. Ook wij hadden de open metalen trap recht voor de deur, die kon met harde wind heel akelig janken.
Wij zijn uiteindelijk met name vertrokken vanwege de hangjeugd die ons avond aan avond wakker hield. Metro's kennen we hier aan het eind van de wereld niet :') Maar dat maakt vast ook veel herrie. Als dat dan elke 5 minuten langs rijdt lijkt me dat heftig. Rijden die ook de nacht door?

Zebrastreep, wat een pech. :(:) Hopelijk mag je binnenkort lekker ontspannen op je eigen plekje.

Mooie kamer op de vorige pagina, als dat in een seniorenwoning is maar je zoontje een eigen kamer heeft is het geen hele kleine woning lijkt me :)
In deze regio zijn seniorenwoningen eigenlijk altijd appartementjes met 1 slaapkamer, of een tweede "slaapkamer" waar echt alleen een eenpersoonsbed in past.

Ashleytjuhh

Re: Wie is er nog meer op zoek naar een huurhuis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-25 10:45

hier gisteren een appartement afgewezen.
stond eerst 13e en kun ik komen kijken met 6 andere en stond ik 1e.

maar her was echt heel klein en in d'r advertentie stond dat er een tuin bij zat dat bleek gewoon een balkon te zijn, dat alles bij elkaar voor €900 vond ik echt te veel

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-25 10:53

Hier wil de kandidaat voor me het huis huren. Hij stond 5e en ik 6e, de eerste vier wilden niet. Ik vind het niet zo heel erg, had mijn twijfels bij een paar dingen en nu hoef ik niet twee uur in de auto te zitten om naar iets te kijken wat ik niet ideaal vind. En ik ben weer iemand kwijt die net wat langere inschrijftijd had dan ik, die reageert niet meer op het volgende huis :D

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-25 10:54

Begrijpelijk Ashley, 900 euro is ook echt wel veel geld, zeker voor iets wat niet naar je zin is.

That's the spirit prompter!
Je bent nu echt wel dichtbij, het komt wel :j

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-25 11:02

Zebra je kan ook een multigril kopen heb je een broodrooster en grill enzo in 1 :)

Hopelijk kun je snel gaan klussen

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-25 11:14

Actueel geschikt aanbod 0. Gaat goed hier. _O-

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-25 11:39

Bij mij de laatste week ook veel minder dan anders.

Bij verschillende woningbouwstichtingen (ik sta ingeschreven bij meerdere)

Soms wisselt het wat.
Momenteel op veel plekken weinig blijkbaar.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-25 20:16

Konstantine schreef:
Jammer van het ongunstige balkon en de langsrijdende metro Sabri, een goed geïsoleerde nieuwbouwwoning komt niet iedere dag voorbij.
Maar inderdaad, je kunt er zo 10 jaar zitten, dus het moet wel goed voelen.
Ons huurappartement uit 2011 met aan alle kanten buren was trouwens geweldig stil qua "binnengeluid", dus je hoorde de buren echt nooit. Geluid van buiten hoorde je echter wél enorm goed. Ook wij hadden de open metalen trap recht voor de deur, die kon met harde wind heel akelig janken.
Wij zijn uiteindelijk met name vertrokken vanwege de hangjeugd die ons avond aan avond wakker hield. Metro's kennen we hier aan het eind van de wereld niet :') Maar dat maakt vast ook veel herrie. Als dat dan elke 5 minuten langs rijdt lijkt me dat heftig. Rijden die ook de nacht door?

Zebrastreep, wat een pech. :(:) Hopelijk mag je binnenkort lekker ontspannen op je eigen plekje.

Mooie kamer op de vorige pagina, als dat in een seniorenwoning is maar je zoontje een eigen kamer heeft is het geen hele kleine woning lijkt me :)
In deze regio zijn seniorenwoningen eigenlijk altijd appartementjes met 1 slaapkamer, of een tweede "slaapkamer" waar echt alleen een eenpersoonsbed in past.

Dat dacht ik ook. Ik verbaasde me ook echt over de ruimte voor een seniorenwoning hier. Beneden een prima slaapkamer en boven een hele grote slaapkamer en ernaast een enorme voorzolder ook. Vloer oppervlakte was 98m2 (wel schuin dak dus leef oppervlakte was kleiner). Maar denk voor echte senioren veel te groot. Boven zat het bouwbehng er nog op. Denk alleen als opslag gebruikt en denk dat de kamer blij is dat r eindelijk leven in zit :') .

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-25 20:53

Heb jij het mooi getroffen! :D
Eigenlijk zonde ook, dat zo'n woning dan "voor senioren" wordt bestempeld, maar niet helemaal goed bij de behoeften aansluit. Sowieso verwacht ik niet echt trappen in een seniorenwoning :P

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-25 22:15

Zo’n huis zoek ik dus Steenbok.
Voorlopig neem ik even wat afstand van het woningzoeken. Ik sta op de wachtlijst voor een zware rugoperatie en ben waarschijnlijk in April aan de beurt, daarna mag ik minimaal 6 weken niks doen.
Dat vraagt best wat voorbereiding, voldoende maaltijden, tuin klaar voor het voorjaar en het huis aan kant. Geen tijd om te verhuizen, behalve als er een pareltje voorbij komt.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-25 23:00

Konstantine schreef:
Heb jij het mooi getroffen! :D
Eigenlijk zonde ook, dat zo'n woning dan "voor senioren" wordt bestempeld, maar niet helemaal goed bij de behoeften aansluit. Sowieso verwacht ik niet echt trappen in een seniorenwoning :P

Aan de ene kant wel. Aan de andere kant qua formaat perfect voor ons 2 zo met 2 slaapkamers. Heel huis was voor nu onnodig groot. Ik geloof dat ze hier de wijk wilde verjongen en als ik zie met best een grote voor en achter tuin best groot voor oudere mensen. Vind het met jong kind wel fijn alles beneden. Tijdens het koken hem ff douchen en de was wegwerken terwijl hij beneden speelt :') vond dat met 3 woonlagen best onhandig met ondernemende peuter.
Laatst bijgewerkt door Steenbok12 op 18-02-25 23:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-25 23:02

tiwi1969 schreef:
Zo’n huis zoek ik dus Steenbok.
Voorlopig neem ik even wat afstand van het woningzoeken. Ik sta op de wachtlijst voor een zware rugoperatie en ben waarschijnlijk in April aan de beurt, daarna mag ik minimaal 6 weken niks doen.
Dat vraagt best wat voorbereiding, voldoende maaltijden, tuin klaar voor het voorjaar en het huis aan kant. Geen tijd om te verhuizen, behalve als er een pareltje voorbij komt.

Ja dan is het idd wachten op goed geluk. Hier staan echt enorm veel van zulke huisjes. Nooit zo opgelet maar in de meeste woonwijken zie ik er niet zoveel. Succes met je operatie. Ik duim mee voor een parel

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-25 08:47

Seniorenwoningen zijn superleuke huisjes voor alleenstaanden of alleenstaande ouders. Ze zouden best meer van zulke huisjes mogen bouwen. Er komen meer ouderen en steeds meer alleenstaanden.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-25 10:05

Vanmiddag hoor ik de laatste details voor t huisje in Almkerk.

'intakegesprek' op kantoor woningbouwstichting.

Dus wanneer de sleutel komt, exacte voorwaarden, preview contract etc.

Dus vanmiddag weet ik meer.

Vinden jullie het leuk om foto's te zien als ik er voor t eerst inga als het helemaal leeg is?

(Ik denk dat eea snel gaat, en dat ik met ongeveer een week de sleutel echt heb)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-25 10:10

Natuurlijk willen we foto's zien. :D

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-25 10:11

Bellatrix schreef:
Natuurlijk willen we foto's zien. :D

Yes please :D

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-25 12:45

Off course!
En zeker eentje met Percy als mascotte *\o/*
Al veel te lang geleden dat we Percy nog eens te zien kregen <3

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-25 14:54

Ja hoor, foto's zijn altijd leuk, ga ik ook maken zodra ik een geschikt huis gevonden heb :)

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-25 15:43

4 maart krijg ik sleutel,

Vandaag nog even buitenom gelopen en op speciaal voor Little_Gift even fotootjes met Percy ;)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-25 15:44

Wat een heerlijke rustige omgeving!

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-25 15:47

Wat een mooie omgeving, leuk huisje. En Percy is <3

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-25 15:50

Het ziet er echt leuk uit, zo zonde dat ze het gaan slopen!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-25 15:52

Oja, dat was ik even vergeten. -O-
Wat komt er dan? Meer woningen?