Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sabri schreef:Jeetje zebrastreep wat een ellende zo. Gelukkig kun je hulp krijgen van je ouders.
Ik kon het niet lang afwachten en ben toch op zoek gegaan vanmiddag naar dat nieuwe complex waar ik 1 sta. Nu ligt dat appartement precies zo met het balkon dat je als een van de weinigen vrijwel geen zon hebt op het balkon, en ook nog echt heel dicht op de bovengrondse metro die met best een kabaal iedere 5 minuten langskwam. Ik woon nu ook naast een tram en dit geluid was echt harder. Dan ook nog naast een metalen trap en het balkon was niet ingebouwd deels dus vol op de wind. Ik denk daarom dat mensen hem geweigerd hebben en ik nu op plek 1 sta. Ik moet er echt vol voor willen gaan, de nood is niet hoog nu om weg te moeten anders was het natuurlijk prima. In ieder geval is het goed te weten dat ik nu ongeveer bij de categorie ben aangeland dat ik daadwerkelijk voor huizen in aanmerking kan komen. Deze ga ik denk ik afwijzen.
Konstantine schreef:Jammer van het ongunstige balkon en de langsrijdende metro Sabri, een goed geïsoleerde nieuwbouwwoning komt niet iedere dag voorbij.
Maar inderdaad, je kunt er zo 10 jaar zitten, dus het moet wel goed voelen.
Ons huurappartement uit 2011 met aan alle kanten buren was trouwens geweldig stil qua "binnengeluid", dus je hoorde de buren echt nooit. Geluid van buiten hoorde je echter wél enorm goed. Ook wij hadden de open metalen trap recht voor de deur, die kon met harde wind heel akelig janken.
Wij zijn uiteindelijk met name vertrokken vanwege de hangjeugd die ons avond aan avond wakker hield. Metro's kennen we hier aan het eind van de wereld nietMaar dat maakt vast ook veel herrie. Als dat dan elke 5 minuten langs rijdt lijkt me dat heftig. Rijden die ook de nacht door?
Zebrastreep, wat een pech.Hopelijk mag je binnenkort lekker ontspannen op je eigen plekje.
Mooie kamer op de vorige pagina, als dat in een seniorenwoning is maar je zoontje een eigen kamer heeft is het geen hele kleine woning lijkt me
In deze regio zijn seniorenwoningen eigenlijk altijd appartementjes met 1 slaapkamer, of een tweede "slaapkamer" waar echt alleen een eenpersoonsbed in past.
Konstantine schreef:Heb jij het mooi getroffen!
Eigenlijk zonde ook, dat zo'n woning dan "voor senioren" wordt bestempeld, maar niet helemaal goed bij de behoeften aansluit. Sowieso verwacht ik niet echt trappen in een seniorenwoning
tiwi1969 schreef:Zo’n huis zoek ik dus Steenbok.
Voorlopig neem ik even wat afstand van het woningzoeken. Ik sta op de wachtlijst voor een zware rugoperatie en ben waarschijnlijk in April aan de beurt, daarna mag ik minimaal 6 weken niks doen.
Dat vraagt best wat voorbereiding, voldoende maaltijden, tuin klaar voor het voorjaar en het huis aan kant. Geen tijd om te verhuizen, behalve als er een pareltje voorbij komt.