Maar dus toe aan een nieuw boek

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:
- Marjo: Koji Suzuki - Ring
- M_D_H: Claudia Boon - Klok van Seizoenen
- Urbanus: Ray Bradbury - Something Wicked This Way Comes
- Sirius_: J.D. Barker - De Beller op Lijn Vier
- MarloesHJ: Katherine Arden - The Bear and the Nightingale
- Lolacabana: Evie Woods - The Lost Bookshop
- Cynn: Samantha Shannon - The Bone Season
- Momo94: M.J. Arlidge - Iene Miene Mutte
- LWDaisy: Koji Suzuki - Ring
- Kaatastrof: R.J. Barker - Gods of the Wyrd Wood
- Neverland: Thomas Olde Heuvelt - November
- Zertab: J.D. Barker - De Beller op Lijn Vier
- Moonlight91: Beth Labonte - Pumpkin Everything
- Eef_Bam: Freya Berry - The Birdcage Library
- Joy_Mennings: Holly Martin - Autumn Skies over Ruby Falls
- Eelmo: Jen Minkman - Het Laatste Licht
- Ynskek: L.M. Montgomery - Anne of Green Gables
- DWitzel: Arthur Conan Doyle - De Hond van Baskervilles
- Apple: Murakami - Kafka on the Shore
- ryukapple: Steve Cavanagh - Fifty Fifty
- Kookaburra: Delia Owens - Daar waar de Rivierkreeften Zingen
- Suliko: Peter Cozzens - The Earth is Weeping
- NotYourLine: Ruth Ware - De Dood van Mevrouw Westaway
- linoleum: V.E. Schwab - Gallant
Citaat:Apple trok het lootje van DWitzel.
Cynn trok het lootje van Lolacabana.
DWitzel trok het lootje van Cynn.
Eef_Bam trok het lootje van MarloesHJ.
Eelmo trok het lootje van LWDaisy.
Joy_Mennings trok het lootje van Urbanus.
Kaatastrof trok het lootje van Eef_Bam.
Kookaburra trok het lootje van ryukapple.
linoleum trok het lootje van NotYourLine.
Lolacabana trok het lootje van Momo94.
LWDaisy trok het lootje van Moonlight91.
M_D_H trok het lootje van Sirius_.
Marjo trok het lootje van linoleum.
MarloesHJ trok het lootje van Neverland.
Momo94 trok het lootje van M_D_H.
Moonlight91 trok het lootje van Kaatastrof.
Neverland trok het lootje van Zertab.
NotYourLine trok het lootje van Suliko.
ryukapple trok het lootje van Apple.
Sirius_ trok het lootje van Ynskek.
Suliko trok het lootje van Kookaburra.
Urbanus trok het lootje van Marjo.
Ynskek trok het lootje van Joy_Mennings.
Zertab trok het lootje van Eelmo.
Cynn schreef:Jaaaaa leukik doe weer mee. Heb je dan nog een pb nodig?
Citaat:Hi
Ik ben Eline, 30 jaar oud (jong?) en woon in Nijmegen samen met mijn vriend en hond. Ik ben ecoloog en ga graag aan de wandel. Ben groot (bord)spellen fan. Vroeger verslond ik boeken en las ik stiekem hele nachten door. Toen kwamen de boekverslagen en verplichte leeslijsten op school en was de lol er ineens wel af
De laatste jaren ben ik weer fijn aan het lezen en kom ik ook weer toe aan de echte dikkerts.
Tegenwoordig lees ik eigenlijk best wel breed. Ik kan enorm genieten van een goede thriller (JD Barker, MJ Arlidge, Lars Kepler, ... Slaughter ben ik dan weer nooit zo'n fan van geweest). Maar ook historische fictie (met een flinke boon voor heksenvervolging), scifi, Fantasy (momenteel ben ik langzaam door Robin Hobb aan het lezen, inmiddels bij de 3e trilogie) en soms een uitstapje naar literaire fictie of een klassieker. Horror (paranormaal, spoken etc) kan ik op zijn tijd ook van genieten maar lees ik eigenlijk heel weinig. Non-fictie lees ik zelden, maar staat wel het eea in de kast. Ik neem me altijd voor om meer non-fictie te gaan lezen, maar komt nooit iets van terechtOh en graphic novels vind ik ook echt tof!
Waar ik dan weer niet zo veel mee kan is Romance (al heb ik ook mijn eerlijke aandeel aan Jill Mansell's verslonden) en smut. In wat voor vorm dan ook.
Ik heb een (redelijk) up to date GR account, lees (en af en toe post) mee in het 'welk boek lees jij' topic en zal tzt op Lootjestrekken zorgen voor een duidelijke wishlist (waar ook altijd van afgeweken mag worden).
Zertab schreef:Ook even mijn voorstel post!![]()
Ik ben op Bokt Zertab, vrouw van 26 jaar.
In mijn dagelijks leven werk ik als hand-ergotherapeut, zo'n 32 uur in de week. Nu ik recent klaar ben met het volgen van de opleiding tot handtherapeut heb ik meer tijd om te lezen
Wat lees ik graag? Eigenlijk zeer divers. Harlan Coben staat hoog op mijn lijstje, maar ik denk dat ik vrijwel alles van hem al heb gelezen of al als boek in de kast heb liggen.
Thrillers lees ik dus, (erotische) romans (niet te zoetsappig alsjeblieft), en ook wel een beetje horror. Thomas Olde Heuvelt doet het ook erg goed bij mij! Van hem heb ik November gelezen, en Echo en Orakel liggen hier klaar om gelezen te gaan worden.
Ik lees ook graag fantasy en non-fictie. Het enige waar ik niets mee heb is iets van historie. Geschiedenis boeit me niet zo![]()
Verder rijd ik paard in mijn vrije tijd, op een witte ruin van 10 jaar oud. En naast het paardrijden, doe ik aan bodypump. Dat maakt dat ik nu, nu ik dus eindelijk tijd heb voor andere dingen dan studeren, 6 dagen in de week sport.
Tja.. en verder...
Lievelingskleur is geelFavoriete eten friet. Favoriete snacks chocolade en sour cream chips
Ik houd van koffie. Hoe sterker, hoe beter.
Ik denk dat dit wel aardig compleet is nu!
Momo94 schreef:Halloo,
Ik heb mij ook aangemeld. Mijn naam is Naomi en ik ben 28 jaar. Ik hou ook wel van lezen, alleen heb ik er niet altijd even veel tijd voor. Iets met een eigen zaak.Het liefste heb ik boeken die mij eigenlijk binnen de eerste 10 pagina's pakken. Ik hou vooral ook van mysterie en thriller, maar ik ben ook wel benieuwd naar een horror boek. Boeken graag wel in het Nederlands. Ik laat mij verder verrassen.
DWitzel schreef:Hierbij dan ook mijn voorstel topic, mijn naam is Daphne, ik ben 51 jaar oud en woon met mijn man in Almere. Bij ons huis in het buitengebied hebben we 4 pony's staan. Een fjord en 3 shetlanders. Al van jong meisje lees ik eigenlijk alles wat los en vast zit, geen bepaald genre, wel lichte voorkeur voor makkelijk te lezen thrillers in het Nederlands, maar ook ander dingen spreken aan.... Wij hebben in ons huis een kamer die we de bieb noemen, helemaal vol gebouwd met boekenkasten deels romans, maar ook veel reisboeken, kookboeken, natuur, cultuur, eigenlijk alles wat je in een echte bibliotheek ook kan vinden! Vaak lees ik via mijn e-reader, al vanaf de introductie van de e-reader was ik verkocht, ik reisde toen veel voor werk en kon zo stapels boeken meenemen in mijn kleine handbagageNu nog heb ik een abonnement op Bookchoice waar ik dus maandelijks 8 e-boeken krijg, omdat je die niet kan kiezen zitten er elke maand weer kadootjes/verrassingen bij die ik zelf nooit aangeschaft zou hebben. En dat vind ik ook het leuke van deze boekentopics, iemand verrassen met iets leuks en ook iets onbekends terugkrijgen!
ryukapple schreef:Zelf lees ik voornamelijk horror, (psychologische) thrillers en fantasy. Maar ook boeken met veel mythologie vind ik erg interessant. comedy, sci-fi en geschiedenis/ oorlog achtige boeken spreken mij vaak niet aan. japanse horror zag ik hier ook langskomen. Heb ik wel redelijk wat gezien maar weinig gelezen behalve ringu. Maar wil ik wel graag wat meer boeken van lezen. Ik lees eigenlijk alleen Engels dus dat zou wel mijn voorkeur hebben.
Citaat:Ik zal me nog even voorstellen. Mijn naam is Cynthia, 30 jaar en ik woon in Swifterbant samen met mijn vriend Gilian en poezels Misty & Ciri. In het dagelijks leven werk ik op de kwaliteitsafdeling van de Lidl en fotografeer ik regelmatig de paardensport. Mijn partner is rij-instructeur en ook (veelzijdig) fotograaf. Het fotograferen doen we ook regelmatig samen.
Ik lees graag in het Engels. Fantasy is mijn favoriete genre (met een vleugje romance erin mag zeker), maar ook Scandinavische, of psychologische thrillers doen het vaak goed. Ook houd ik onwijs van Disney retelling boeken. Ik heb er al een aantal, maar ik zal zeker wat suggesties doen op lootjestrekken.nl die ik nog niet heb van bijvoorbeeld Serena Valentino & Emily McIntire. Ook verzamel ik mooie Minalima boeken, heb diverse sprookjesboeken in mijn kast staan en ben ook HP weer aan het verzamelen van deze collectie. Tot op heden alleen nog boek 1 in die versie, dank Bol voor een leuke aanbieding.
Vroeger was ik gek op lezen en kon ik dagelijks boeken verslinden, na mijn burn-out een aantal jaar geleden is het wat minder maar ik moet bekennen dat het weer steeds meer begint te komen. Afgelopen maanden kom ik weer steeds meer in een lees ritme en hopelijk kan ik tijdens de wintermaanden nog veel meer boeken verslindenHet is tenslotte zo heerlijk om met een dekentje op de bank, warme huissokken/sloffen aan (maat 37/38 voor als je het wilt weten, heb chronisch te kort. Het is een gave
) poes op schoot en een grote kop warme thee of chocomelk helemaal op te gaan in een boek.
Ik heb inmiddels een mooi stapeltje boeken liggen die ik nog moet lezen, maar ook nog genoeg op mijn wish-list staan waar ik van mezelf verplicht af moet blijven omdat ik nog genoeg heb liggen.Echter heb ik wel een start gemaakt met een aantal boeken series waar ik dan boek 1 van heb uitgelezen en sta te popelen om verder te gaan, maar waarvan ik boek 2 dus nog niet in huis heb. Ik zal hier ook een aantal suggesties van op lootjestrekken gaan vermelden.
Mijn Santa mag me uiteraard gerust alles vragen, eventueel kan ik weer een foto update geven van mijn boekenkast maar ik vermoed dat Santa al een eind gaat komen zo