Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #11

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

paddington

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-23 22:23

Ik erger mij er al jaren aan en ik schaam mij ook vaak als ik met visite in de tuin zit.

Mijn beste vriend zit in de groenvoorziening en heeft zo'n 3 of 4 jaar geleden aangeboden om haar tuin te doen.

Maar ze vond zijn uurtarief te hoog en dan vroeg hij niet eens wat hij normaal vraagt.

Hij doet bij meerdere buren in de buurt de tuin en altijd voor een laag tarief.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-23 22:30

Nou dan is het extra bizar inderdaad. Groot gelijk dan dat je gaat klagen.

paddington

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-23 22:34

Ik hoop dat het dit keer wel gaat helpen aangezien onze wijkconsulent vaak wel luisterd maar er niets aan doet.
Terwijl in andere wijken er wel streng op gecontroleerd word.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-23 22:38

paddington schreef:
Nee zal vast iets met cultuur & luiheid te maken hebben.

Maandag ga ik weer eens aan de bel hangen want ik ben meer bezig met hun onkruid dan met mijn eigen tuin te onderhouden.

Wat is onkruid? Veel 'onkruid' geven ook mooie bloemen en leven voor allerlei diertjes. Azijn is helemaal niet gezond voor je bodem en bodem leven. En alle diertjes die daar in leven, dus dat zou ik echt niet adviseren en zou ik zelf niet willen gebruiken.

Niet iedereen heeft de tools, geld of her lijf om op de knieen bezig te gaan in de tuin. Wat is de reden dat ze 't niet doet?

Is 't niet mogelijk een schutting te plaatsen als je je er voor schaamt?

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-23 22:44

Maandag m’n verstandskies laten weghalen bij de kaakchirurg en nu kan ik nog steeds m’n mond niet helemaal open doen. Als in; bijna helemaal niet. Schijnt volgens Google redelijk normaal te zijn, maar nooit geweten dat dit ook een gevolg had kunnen zijn |(

paddington

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-23 22:55

Er staat een schutting die ik zelf geplaatst heb en zelf de onderhoud aan doe mocht er iets stuk gaan.
Die kosten heeft ze al niet want die draag ik.

Er woekert zo wie zo vreselijke bamboe, een soort van een onkruid klimop (hardnekkig), hermoes, kleefkruid, gras en nog meer ellende.

Ze wilt het gewoon niet bijhouden en als je elke dag een paar minuten in je tuin bezig gaat dan los je het ook op.

En of ze wel of geen geld heeft dat weet ik niet maar er staan sinds kort 2 nieuwe fietsen voor de deur en er komt regelmatig een thuisbezorgd langs.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-23 23:11

Heermoes is teken van arme grond. Kleefkruid is gezond en goed voor dieren.

Sommige komen niet openlijk uit voor hun lichamelijke klachten. En nieuwe fietsen voor de deur zeg niks sommige gemeenten proberen hiermee minima mee te helpen. En tegenwoordig ook verschillende lease constructies mogelijk.

Dat ik kunstraat moet hebben voor zondag, maar heb natuurlijk weer geen standaard maat. |o

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-23 23:12

MarJon schreef:
Maandag m’n verstandskies laten weghalen bij de kaakchirurg en nu kan ik nog steeds m’n mond niet helemaal open doen. Als in; bijna helemaal niet. Schijnt volgens Google redelijk normaal te zijn, maar nooit geweten dat dit ook een gevolg had kunnen zijn |(

Mijn moeder heeft dit recent ook gehad na het trekken van kiezen, het heeft weken geduurd. Haar fysio opperde om een afspraak te maken bij een orofaciaal fysiotherapeut en die heeft haar in 1 behandeling (in haar geval dry needling) heel goed kunnen helpen, het was direct veel beter. Omdat ze er een tijd mee heeft rondgelopen voelt ze het nog steeds wel wat maar ze kan in ieder geval haar mond weer volledig openen. Niet mee blijven lopen!

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-23 23:59

Ik kan weer niet slapen,piekeren over mijn moeder.Waarom toch,ze is 2 jaar geleden gestorven en heeft nu rust.Het is goed zo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 00:10

Britta31 schreef:
Ik kan weer niet slapen,piekeren over mijn moeder.Waarom toch,ze is 2 jaar geleden gestorven en heeft nu rust.Het is goed zo.

Sterkte britta,
Weet niet of dat bij jou ook is, maar bij mij was het ook echt na 2 jaar pas dat het écht tot me doordrong en het echt betekenis begon te krijgen in mijn leven ofzo. Daarvoor was het nog echt aanpassen aan de nieuwe situatie ofzo.

Het blijft altijd ruk, maar het komt met vlagen, en afgewisseld met het gemis en verdriet komt ook altijd weer een glimlach en dankaarheid :knuffel:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 00:14

Had trouwens nog geen update gegeven over mijn hond, maar 't beest is weer kerngezond *\o/* *\o/* Geen leukemie, en met symptoomestrijding helemaal de oude. Toch gewoon een virus, met een weirde reactie van z'n milt dus.

Hij is nu van de medicatie af en weet niet wat er in zat, maar hij is echt aan z'n zevende leven begonnen volgens mij :+ . Heb hem nog nooit zo jolig en guitig gezien.

Thanks voor alle steun en 't medeleven <3 .

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 00:48

Dat is goed nieuws zeg! Erg blij voor je! :D

Toos is haar eerste nacht op singlesreis := en ik voel me ineens zo eenzaam zonder mijn bunbuns in huis :\ krijg ook allemaal doemscenario's in mijn hoofd wat er mis kan gaan nu dat ze ff bij de opvang moet logeren. Hopelijk weet ze snel haar nieuwe vlam te vinden want ik wil haar terug.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 02:44

Marcella schreef:
Heermoes is teken van arme grond. Kleefkruid is gezond en goed voor dieren.

Sommige komen niet openlijk uit voor hun lichamelijke klachten. En nieuwe fietsen voor de deur zeg niks sommige gemeenten proberen hiermee minima mee te helpen. En tegenwoordig ook verschillende lease constructies mogelijk.

Dat ik kunstraat moet hebben voor zondag, maar heb natuurlijk weer geen standaard maat. |o

Ik vind het idd ook wat naar om zo
over de buren te oordelen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 06:56

paddington schreef:
Er staat een schutting die ik zelf geplaatst heb en zelf de onderhoud aan doe mocht er iets stuk gaan.
Die kosten heeft ze al niet want die draag ik.

Er woekert zo wie zo vreselijke bamboe, een soort van een onkruid klimop (hardnekkig), hermoes, kleefkruid, gras en nog meer ellende.

Ze wilt het gewoon niet bijhouden en als je elke dag een paar minuten in je tuin bezig gaat dan los je het ook op.

En of ze wel of geen geld heeft dat weet ik niet maar er staan sinds kort 2 nieuwe fietsen voor de deur en er komt regelmatig een thuisbezorgd langs.

Bamboe is echt de duivel. Waarom gras ellende is weet ik niet.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 07:07

De ellende van bamboe is dat bijhouden ook niks helpt, het woekert als een gek ook onder de grond. Mijn ouders hadden bamboe en dat snoeiden zij regelmatig. Heel netjes bijgehouden. Maar het kwam toch ineens meters verder op het terras naar boven. Dus onder de grond meerdere meters afgelegd := En gewoon niet weg te krijgen

Voor de verandering weer uren wakker.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 07:10

Op vakantie op een droomeiland met prachtige stranden. Weervoorspelling:

Afbeelding

Gisteren een nacht overgeslagen ivm vlucht dus hoopte vannacht wat goed te maken, maar de regen gutst zo om het huis zodat het lijkt alsof ik naast een stortdouche slaap. ^) heb zo een slaapmuziekje opgezet maar zelfs daar doorheen komt de herrie.

paddington

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 07:11

De wortels van de bamboe lopen meters mijn tuin in.
Daar kwam ik 2 jaar geleden achter toen ik mijn terras opnieuw ging tegelen.

Het gras is ook waar de grasaar in zit en die wil ik niet zo graag bij mijn dieren in de buurt hebben als het mogelijk is.

Maar wij worden " naar " van dat buiten het onkruid probleem het ook een mini grofvuil dumpplek is geworden met matrassen ,winkelwagens , oude fietsen en ga zo maar door.

Het tast toch enigszins je woon genot aan en grofvuil is gewoon gratis op te halen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 07:18

Roosch schreef:
Op vakantie op een droomeiland met prachtige stranden. Weervoorspelling:

[ [url=m/X6VZIG.jpg]Afbeelding[/url] ]

Gisteren een nacht overgeslagen ivm vlucht dus hoopte vannacht wat goed te maken, maar de regen gutst zo om het huis zodat het lijkt alsof ik naast een stortdouche slaap. ^) heb zo een slaapmuziekje opgezet maar zelfs daar doorheen komt de herrie.

Dat is niet mooi. Waar is dat?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 07:19

paddington schreef:
De wortels van de bamboe lopen meters mijn tuin in.
Daar kwam ik 2 jaar geleden achter toen ik mijn terras opnieuw ging tegelen.

Het gras is ook waar de grasaar in zit en die wil ik niet zo graag bij mijn dieren in de buurt hebben als het mogelijk is.

Maar wij worden " naar " van dat buiten het onkruid probleem het ook een mini grofvuil dumpplek is geworden met matrassen ,winkelwagens , oude fietsen en ga zo maar door.

Het tast toch enigszins je woon genot aan en grofvuil is gewoon gratis op te halen.

Ja, dat snap ik heel goed. Dat doet het ook.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 07:20

Afbeelding
Sardinië. Gisteren wel redelijk droog gehouden gelukkig en het is ook echt heel mooi, maar we zijn er maar voor een korte trip en zodra we vertrekken komt me er toch een partij mooi weer aan. Het is ons niet gegund. :+

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 07:29

Oh wat balen, roosch!

Ik moet een verhaaltje schrijven voor een omroepformulier. Daar ben ik zo slecht in man... Heb echt geen idee. Wat over jezelf en paard vertellen, leuk. Maar het is meteen zo'n debby downer verhaal als ik wat moet vertellen. Vooral vergeleken met anderen die gewoon zeggen; "ja ik werk in de paarden, heb hem zelf doorgereden en dit hebben we gewonnen. Hij is nog jong"
Hier is het meer, ik ben kapot, paard heeft 2 jaar er tussenuit gelegen door blessures, tumor en operatie. Wel zelf doorgereden maar ze is al 13 en hebben 3 wedstrijden in deze klasse gereden na 2,5 jaar niks :') of zo'n nietszeggend, ze is extreem braaf, wil altijd werken en doet alles wat je vraagt.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 07:56

Roosch schreef:
[ [url=m/JGdRzM.jpg]Afbeelding[/url] ]
Sardinië. Gisteren wel redelijk droog gehouden gelukkig en het is ook echt heel mooi, maar we zijn er maar voor een korte trip en zodra we vertrekken komt me er toch een partij mooi weer aan. Het is ons niet gegund. :+

Dat is flink balen. Prachtige foto, dat wel.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 08:00

Maar een paar uur geslapen en nog vreselijk moe , maar het gisteren wel heel gezellig gehad.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 08:01

Fly_high schreef:
Dat is goed nieuws zeg! Erg blij voor je! :D

Toos is haar eerste nacht op singlesreis := en ik voel me ineens zo eenzaam zonder mijn bunbuns in huis : krijg ook allemaal doemscenario's in mijn hoofd wat er mis kan gaan nu dat ze ff bij de opvang moet logeren. Hopelijk weet ze snel haar nieuwe vlam te vinden want ik wil haar terug.

Ben benieuwd waarmee ze thuiskomt. Heb jij nog aangegeven wat voor nijntje je het liefst wilt of mag Toos dat helemaal helemaal zelf weten? Hier 5 bunnies. De oudste is alweer 8,5 jaar, de jongste 8 weken :D

Eapy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 08:18

Menino schreef:
Had trouwens nog geen update gegeven over mijn hond, maar 't beest is weer kerngezond *\o/* *\o/* Geen leukemie, en met symptoomestrijding helemaal de oude. Toch gewoon een virus, met een weirde reactie van z'n milt dus.

Hij is nu van de medicatie af en weet niet wat er in zat, maar hij is echt aan z'n zevende leven begonnen volgens mij :+ . Heb hem nog nooit zo jolig en guitig gezien.

Thanks voor alle steun en 't medeleven <3 .

Gelukkig maar!!