Sanet schreef:Maar zou het niet kunnen blijven zoals het nu is, minus koningshuis?
Ja, ik zou niet weten waarom niet.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
rien10 schreef:En die doen dat gratis? Nee. Het vertegenwoordigen van een land kost hoe dan ook veel geld.
Bovendien kan de koning met een erfopvolging een zeer groot "old boys" netwerk aanspreken.
Hou me te goede; ik ben geen diehard voorstander van het koningshuis. Maar we hebben ze nu eenmaal, dus laat het maar zo.
Sanet schreef:Lughnassadh schreef:Voor zover ik weet heeft alles wat geen monarchie heeft dan een premier en president. Nooit alleen maar 1 van de twee.
Duitsland heeft toch geen koning en geen president?
prompter schreef:En een bezoekje van een president aan Rotterdam zou net zoveel gekost hebben denk ik, qua pimpen van de stad en alle beveiliging.
_San87_ schreef:Wat ik trouwens ongelooflijk vind, maar dat is geloof ik geen UO, is dat Bevrijdingsdag geen nationale vrije dag is. Als er iets niet vanzelfsprekend is en gevierd zou moeten worden is het Bevrijdingsdag. Wat mij betreft ruil ik daar de vrine dag voor Hemelvaart of Koningsdag voor in.
purny schreef:_San87_ schreef:Wat ik trouwens ongelooflijk vind, maar dat is geloof ik geen UO, is dat Bevrijdingsdag geen nationale vrije dag is. Als er iets niet vanzelfsprekend is en gevierd zou moeten worden is het Bevrijdingsdag. Wat mij betreft ruil ik daar de vrine dag voor Hemelvaart of Koningsdag voor in.
Geen enkele feestdag is een (nationale) vrije dag. Er zijn altijd wel mensen die moeten werken.
purny schreef:_San87_ schreef:Wat ik trouwens ongelooflijk vind, maar dat is geloof ik geen UO, is dat Bevrijdingsdag geen nationale vrije dag is. Als er iets niet vanzelfsprekend is en gevierd zou moeten worden is het Bevrijdingsdag. Wat mij betreft ruil ik daar de vrine dag voor Hemelvaart of Koningsdag voor in.
Geen enkele feestdag is een (nationale) vrije dag. Er zijn altijd wel mensen die moeten werken.
_San87_ schreef:Jezus.