Wat heb jij vandaag op te biechten?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 00:35

Ik zou het mentaal helemaal niet aan kunnen, gewoon sekswerk lijkt me al veel makkelijker :P

Knap als je zo wat centen weet te verdienen.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 00:54

Het is voor de leuk hoor, dus ik zie het niet als werk :j En uiteraard ben ik ook wel eens niet beleefd, als er over grenzen heen wordt gegaan bijvoorbeeld ga ik direct weg.

Eentje hintte al wat dat hij meer wilde en zei toen iets achterlijks over "ik wil niet zo'n vieze prostituee boeken waar ik ziektes van krijg" :evaw: Iemand die zo over vrouwen praat (terwijl hij ook nog eens betaalt voor gezelschap), dat is meteen klaar.

Sterre98

Re: Wat heb jij vandaag op te biechten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 00:56

Wat een grapjas zeg _O-

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 08:52

Super interessant, Bailey :D Hoeveel verdien je daar (als ik dat vragen mag) gemiddeld per date/avond mee?

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 09:08

Ik vind het ook interessant! :j

Mag je wel zomaar weggaan, ondanks dat de klant heeft betaald? Of moet je hem dan zijn geld teruggeven?

Beetje random vraag, maar dat vroeg ik me meteen af :')

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 09:27

Wat leuk Bailey! Zoiets is alleen maar verrijkend voor je leven, tof dat je dit doet!

Fly_high schreef:
Ik zou het mentaal helemaal niet aan kunnen, gewoon sekswerk lijkt me al veel makkelijker :P

Ik denk dat je sekswerk op mentaal vlak heel erg onderschat… er is een verschil tussen “wat” je doet natuurlijk, maar ook daar krijg je met de meest uiteenlopende situaties en mensen te maken.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 09:28

fleurtjeuh schreef:
[ Video ]
Vriend en ik zijn nu al excited om dit te gaan kijken. ALL THE DRAMA!!

Die zet ik ook in mijn lijst! Goeie kijktips komen er voorbij :') love it!

princequillo
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 09:39

Ik vind het ook rete interessant, ben wel bang dat ik in sommige situaties echt mijn lach niet in zou kunnen houden :')

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-22 09:59

Ik bij een sekslijn gewerkt maar ik was er echt zo slecht in. Ik cringe zo gauw op mannenstemmen :')

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-22 10:03

anoniem

-niemand van mijn familie of vrienden weet dat ik een flinke studieschuld heb en denken dat ik het best goed voor elkaar heb.

Oh oh oh oh

Ik ook ;(

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 10:06

Hoe kom je eigenlijk aan een (grote) studieschuld? Ik snap natuurlijk dat het hierbij ook om het lenen van Ome Duo gaat, maar was je je dan vooraf bewust van dat dat geld allemaal weer terug moest? Of was je dan een wat naïeve student die dacht nahh komt wel goed? Dit is geen oordeel ofzo overigens, ik ben gewoon nieuwsgierig :')

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 10:08

Ik heb godzijdank mijn vrij kleine studieschuld al afbetaald.

Ik hou best wel van sloffe koekjes :')

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 10:10

Natuurlijk ben je je daar bewust van, maar weet je soms heb je geen andere optie.
Ik kon bijvoorbeeld door mijn gezondheid niet naast mijn studie werken. Maar schoolgeld moet betaald worden, boeken, reizen naar stages (geen OV beschikbaar in dat gebied) dus dan moet je wat..

Heb gelukkig geen hoge schuld, maar toch is het allemaal een beetje zuur.
Aan de andere kant heb ik nu wel gewoon een goede [***] waardoor ik het allemaal af kan betalen..

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 10:19

Dioxide schreef:
Fly_high schreef:

Ik denk dat je sekswerk op mentaal vlak heel erg onderschat… er is een verschil tussen “wat” je doet natuurlijk, maar ook daar krijg je met de meest uiteenlopende situaties en mensen te maken.

Tis maar een grapje he ;) en sekswerk is een erg breed begrip ook, ik vind het in ieder geval onwijs knap als mensen "girlfriend experience" weten te verzorgen :) of het nou met of zonder seks is. Ik moet keihard cringen van de gedachte :')

Ik heb helemaal geen studieschuld....

...mocht als migrant niets van DUO krijgen ook al had ik er op papier wel prima recht op. Zelfs OV uit eigen zak moeten betalen. Biecht: ik vind het soms best verleidelijk om hoofdkantoor van DUO in de fik te steken :Y)

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 10:21

Fly_high schreef:
...mocht als migrant niets van DUO krijgen ook al had ik er op papier wel prima recht op. Zelfs OV uit eigen zak moeten betalen. Biecht: ik vind het soms best verleidelijk om hoofdkantoor van DUO in de fik te steken :Y)

Ik doe mee, en dan vertrekken we daarna samen naar Panama. Deal? :+

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 10:28

Die studieschuld is herkenbaar. _O-

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 10:29

Foaly schreef:
Fly_high schreef:

Ik doe mee, en dan vertrekken we daarna samen naar Panama. Deal? :+

Count me in }:)

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 10:41

Ik val precies in het geweldige leenstelsel zonder basisbeurs. Gelukkig krijg ik een aanvullende beurs. Maar zelfs dan bouw ik nog een schuld op. Terwijl ik goedkoop woon (antikraak) en ernaast werk, niet met geld smijt door veel te borrelen of uit te gaan. En mijn bachelor is wel te overzien, maar bij een premaster + master heb ik geen recht meer op mijn aanvullende beurs. Ik leen nu meer dan ik nodig heb, dat zet ik apart voor mijn masterjaren zodat het dan iets scheelt hopelijk.
Ik zou in principe meer kunnen werken, maar als ik mijn mentale gezondheid enigszins goed wil houden, is dat eigenlijk geen optie. Dus ja, je kan minder studieschuld hebben door je een naad in de rondte te werken, maar als je ziet hoeveel studenten met burnout, stemmingsstoornissen en angststoornissen kampen door een te hoog stressgehalte is mijn conclusie dat het huidige systeem gewoon écht niet werkt.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 10:54

Amber_anne schreef:
Mijn biecht is dat ik Obese kijk met borrelnootjes, pudding vlaai, mais wafels en ice tea. Ik vind eten lekkerder als ik naar ene programma kijk over mensen die afvallen

:')
herkenbaar

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 10:57

Hier ook een studieschuld. Niet zo belachelijk hoog als je soms hoort, maar toch behoorlijk wat.
Ik viel overal net buiten. Ging precies het leenstelsel in. Ben tussendoor keer van opleiding geswitcht en uit eindelijk na mbo een HBO gaan doen. Dus behoorlijk wat jaartjes moeten lenen.
Door mijn gezondheid en onregelmatige les tijden niet veel kunnen werken ernaast.

En wat ik ook banketstaaf vond was toen ik eerste jaars HBO was kon ik 2000 college geld betalen en jaar later mochten de eerstejaars 1000 betalen ter compensatie van het leenstelsel 8)7

Maar ook hier denkt iedereen dat ik het goed voor elkaar heb. (opzich is dat ook wel zo, ben netjes aan het afbetalen ondertussen)

Plop1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 11:16

Weet nog dat onze toenmalige SLB'er in de eerste zei dat je niet moest werken naast je studie en beter kon lenen. Want als je door je werk geen tijd meer had voor huiswerk enzo en je een jaar extra moest doen dat dat veel meer geld koste. Niet wetende dat het overgrote deel van mijn klas afhankelijk was van een of meerdere bijbanen om rond te komen. Niet iedereen heeft de luxe dat papa en mama alles betalen en als je dan ook nog kostgeld of huur moet betalen dan kom je echt niet snel rond van alleen een studielening.

Ik leen ook maximaal voor mijn studie en kan ernaast niet werken omdat ik doe mantelzorgen, vaak ziek ben en harder moet studeren dan een gemiddelde student. Ik doe wel alles sparen zodat ik ieder jaar het collegegeld in een keer kan betalen, scheelt volgens mij ongeveer 200 euro per jaar. Betaal wel ook braaf de helft mee aan ons paard. Dat is dan het enige wat je zou kunnen tellen als nutteloze uitgaves in je studietijd maar zonder Valentijn was ik ook nog steeds ellendig depressief geweest.

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 11:16

Biebz, gelukkig krijgen we 1000,- ter compensatie voor alle leenstelsel slachtoffers. Want dat zet zoveel zoden aan de dijk. 8)7 Terwijl de basisbeurs bestaat uit zo'n 13.860,- voor 4 jaar studeren. |o

Als het goed is krijg ik vanaf volgend schooljaar wel weer een basisbeurs, valt mijn studieschuld voor het laatste jaar bachelor in ieder geval een beetje mee :')

Plop1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 11:20

Suliko schreef:
Biebz, gelukkig krijgen we 1000,- ter compensatie voor alle leenstelsel slachtoffers. Want dat zet zoveel zoden aan de dijk. 8)7 Terwijl de basisbeurs bestaat uit zo'n 13.860,- voor 4 jaar studeren. |o

Als het goed is krijg ik vanaf volgend schooljaar wel weer een basisbeurs, valt mijn studieschuld voor het laatste jaar bachelor in ieder geval een beetje mee :')

Echt balen ik zou pas over twee jaar basisbeurs krijgen omdat ze dan pas mama's ww uitkering zouden tellen ipv haar goedbetaalde baan voor ze de Alzheimer diagnose kreeg. Maar ik studeer volgend jaar af dus alleen de maximale lening. |o

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 11:31

Suliko schreef:

Ik heb er nog niks over gelezen?? Ook als je al aantal jaar bent afgestudeerd?

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 11:36

Biebz schreef:
Suliko schreef:

Ik heb er nog niks over gelezen?? Ook als je al aantal jaar bent afgestudeerd?

Ja, het is nog niet helemaal duidelijk. Maar wat ik tot nu toe begrijp is het volgende:
- De studenten die in het leenstelsel vielen of vallen krijgen met terugwerkende kracht een compensatiebedrag. Maar dit gaat dus om een heel flauw bedrag van zo'n 1000,- wat niets is vergeleken met het totale bedrag aan basisbeurs. Hoe dit verder in werking gaat weet ik niet.
- Als je nog studeert nu de basisbeurs terugkomt, kom je daarvoor je in aanmerking, maar dus alleen vanaf dat moment en niet met terugwerkende kracht.