Samenwonen zonder hypotheek

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mungbean

Re: Samenwonen zonder hypotheek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-22 19:39

Je lijkt me een sterke en verstandige vrouw TS. Als je dadelijk weer je eigen stekje hebt zul je vast nog wel veel verdrietige periodes hebben maar dat komt goed.
Je familie woont in het buitenland toch? Ga je daar heen met de feestdagen?

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-22 20:05

Het heeft even geduurd maar ik heb het hele topic gelezen. Wat goed dat je nu een eigen plekje hebt, ts. Wat een opluchting.
Ik vind het wel opmerkelijk dat jouw vriend líever een lat relatie met je heeft dan zijn bezit met jou te delen. Hij levert liever in op de relatie dan op zijn huis/vermogen. Als jij desondanks gelukkig met hem bent, dan gun ik je dat uiteraard, maar in mijn ogen is dat geen liefde..

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-22 21:56

Ja heel jammer. Ik denk dat het zowizo goed is om wat tijd te hebben om na te denken. Misschien verander ik zelf wel van gedachte.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-22 22:58

elmiran schreef:
Ja heel jammer. Ik denk dat het zowizo goed is om wat tijd te hebben om na te denken. Misschien verander ik zelf wel van gedachte.

Die kans is zeker aanwezig als je straks letterlijk wat van afstand je relatie kan ervaren en bekijken. Maar goed, wie dan leeft, wie dan zorgt toch.

Je moet doen waar je je zelf goed bij voelt, zonder een andermans grenzen compleet te overschrijden. Denk dat je vriend daar ook nog wel wat over kan leren ;)

Wanneer krijg je de sleutel?

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-22 01:41

De sleutel heb ik al. De vloer kan pas over 3 weken gelegd worden. Ik probeer iemand te vinden die eerder kan. Morgen verder schilderen, en daarna de keuken alvast klaar maken :D. Het voelt nog wel raar, maar ben wel opgelucht dat het zo snel gegaan is (totaal 2 maanden gezocht naar een woning).

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-22 10:39

Heb je al via werkspot geprobeerd?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-22 11:47

Werkspot wilde ik ook noemen inderdaad.
Ik had laatst besloten toch een nieuwe vloer te willen, en via Werkspot had ik iemand gevonden die binnen een paar dagen kon. :j

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-22 23:39

Ik heb via werkspot in het verleden ook wel fijne mensen gevonden, heb wel het idee dat er nu minder goede vakmensen over zijn daar omdat die gewoon meer dan werk genoeg hebben.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 10:06

Wat voor vloer moet er in dan? Laminaat klik je er zo in een dagje in denk ik?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 16:59

Winged schreef:
Wat voor vloer moet er in dan? Laminaat klik je er zo in een dagje in denk ik?

En dan nog een dag voor de afwerking en het zagen van de hoekjes... Ook wel handig om een goede zaag ervoor te hebben, niet iedereen heeft dat zelf allemaal liggen.

Dat vergeet ik zelf nogal eens omdat ik ook gewend ben om alle benodigdheden en kennis zelf of dichtbij te hebben.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 17:14

Genoeg te huur bij de bouwmarkt.

Maar hier ook vaak helpende handjes in de buurt. Dat klopt.

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-22 23:08

Ik heb nog 2 anderen gevraagd op werkspot maar helaas nog geen reactie. De overige klusjesmannen hebben hetzelfde tarief als een klusjesman van Karwei.

Het huis van mijn vriend kunnen we wel zelf leggen omdat er overal dorpels liggen. In mijn appartement zitten moeilijke plekken bij de deuropeningen, en heb wat kabels die straks met muurplinten weg gewerkt moeten worden.

Ik zit er nog wel overna te denken om er dorpels in te laten leggen, en de muurplinten te laten zetten door een klusjesman. Het zou zoveel geld schelen.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 23:22

elmiran schreef:
Het huis van mijn vriend kunnen we wel zelf leggen omdat er overal dorpels liggen. In mijn appartement zitten moeilijke plekken bij de deuropeningen, en heb wat kabels die straks met muurplinten weg gewerkt moeten worden.

je neemt een stuk papier (kranten bv.) en maakt daar een mal van. die neem je dan over op het laminaat.

https://www.parketenmeer.nl/nl/tisa-lin ... -hout.html en dit soort plinten kun je je snoeren achter weg werken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 01:49

elmiran schreef:
Ik heb nog 2 anderen gevraagd op werkspot maar helaas nog geen reactie. De overige klusjesmannen hebben hetzelfde tarief als een klusjesman van Karwei.

Ik zit er nog wel overna te denken om er dorpels in te laten leggen, en de muurplinten te laten zetten door een klusjesman. Het zou zoveel geld schelen.

en als je zo’n dingetje neemt: https://www.bol.com/nl/nl/p/diggers-aft ... bwQAvD_BwE

en dan gewoon met een decoupeerzaagje (evt. gehuurd ) ?

hier is dat vrij makkelijk gegaan (zonder dorpels) , maar wellicht is het bij jou gecompliceerder dan ik voor me kan zien hoor!

overigens hebben wij zelf voor 100 euro prachtig laminaat van marktplaats gehaald. Hele dikke kwaliteit, van een goed merk (quickstep) wat nieuw zeker 3K heeft gekost en maar een jaartje gelegen heeft.

zeker in een huurwoning misschien de moeite waard om te overwegen :) ….
Hoop dat je snel lekker stappen kunt gaan zetten in je nieuwe paleisje *\o/* ..

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-23 17:13

Thanks die zocht ik nog. Ik ga zodra alles er ligt beginnen met de woonkamer leggen. Zie op internet dat PVC met een handzaak gezaagd kan worden. We hebben een decoupeerzaag, en een figuurzaag met meerdere zaagjes erbij.

Het schilderen is bijna klaar. Als de vloer ligt zal ik wat foto's maken. Ik ga er natuurlijk vanuit dat het gaat lukken :Y).

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 11:18

Hoe gaat het nu met de aankleding van je nieuwe huis?

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-23 17:04

De vloer ligt inmiddels. Ik had er toch iemand voor gezocht. Heb de slaapkamer bijna helemaal zelf gedaan.

Het eerste bedrijf heeft 2x afgezegd vanwege een ontsteking in de arm. Zelf heb ik een ontsteking in mij heup dus ik dacht okee ik heef deze man nog de kans. Bij de 3de afspraak kwam hij langs en zei dat hij geen bouwmarkt vloeren mag leggen van de zaak. Ik kreeg wat geld van het bedrijf vanwege de vervelende situatie, en het constant af zeggen.

Daarna heb ik een oproep geplaatst. De vloer ligt erin maar (hoe kan het ook anders :') ) dit is heel vreemd verlopen. De vloer is keurig gelegd alleen de manier waarom en de communicatie is heel raar gegaan.

Ik had vanaf het begin een voor gevoel van als dit maar goed gaat. Vaak als ik zoiets voel klopt het. De vloer is goed alleen nu gedonder over de betaling.
Ik heb de jongens betaald, en degene via Facebook waar ik het contact mee had zei sh*t betalingen gaan via mij. Er gaat nog 21% btw vanaf.. dus of ik nog even geld naar hem wil over maken via tikkie. Ik vond het al vreemd. Een Nederlandse naam en ineens staan er 2 van een afkomst die ik niet hoef te noemen voor de deur. Hoeft niks mis mee te zijn maar degene waarmee het messenger contact verliep heeft een Nedeandse naam. De communicatie tussen die 3 was niet goed en achteraf komen er ineens dus kosten bij (?). Ik stond daar maar in m'n eentje en hij zei via messenger dat het goed was dus ik heb van een van de jongens de tikkie betaald. Ik ben ooit eens eerder opgelicht door een slotenmaker van die afkomst, vandaar mijn schrik reactie. Ben toen best geintimideerd om gelijk geld contant te gaan halen (wat veel te veel was).

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-23 17:06

Dat klinkt inderdaad vreemd. Dus je hebt nu eigenlijk meer betaald dan afgesproken?

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-23 17:52

Ze hebben de rolgordijnen en lampen niet opgehangen en hadden met de "werkgever" afgesproken dat ze voor 200 euro de vloer zouden leggen. Alleen vonden ze dat te weinig zeiden ze toen ze net binnen waren. Ik had een plattegrond gestuurd met de ruimtes gekleurd die gelegd moesten worden. Ik ben hier heel duidelijk in geweest. De jongens hadden begrepen dat alleen de hal en het kleine stukje slaapkamer gelegd moesten worden.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-23 20:10

Hoe heb je deze mensen gevonden? :=

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-23 20:12

Facebook.

Nou ik heb nog geen factuur ontvangen. Wel weet ik dat deze meneer bestaat. Hij heeft een oudijzerhandel maar dan kun je toch niet zomaar vloeren laten leggen door personeel wat in dienst is (staat op internet dat er maar 1 iemand in dienst is, hij zelf) en een totaal andere klus doen. Het wordt steeds gekker.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-23 20:20

Oud ijzerhandel staat meestal niet echt voor betrouwbaarheid :')

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-23 20:45

Dat blijkt. Even afwachten hoe dit af gaat lopen. Gelukkig hebben ze de vloer netjes gelegd, en ook snel.

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-23 07:41

Woon je er ook al? En hoe is het met je vriend? Ik zag ook je ander topic maar snap niet zo goed dat hij niet komt helpen

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-23 09:31

Je mag prima een vloer laten leggen door de loodgieter, een dak laten bedekken door de schilder enz. Of ze dan goed in hun vak zijn is een tweede, maar je hoeft niet te prediken waar je op papier voor staat. Dus dat staat los van wie je moet betalen/btw enz.

Gelukkig zijn er ook betrouwbare oud ijzer handelaren, er wonen er 2 op het kamp hier tegenover. Daar zou ik mijn handen voor in het vuur durven steken qua eerlijkheid.

Helaas heb jij zo te lezen een rare man gevonden. Ik zou hem om de factuur vragen als je van plan bent wel de BTW te betalen.
Maar gezien je 200 hebt afgesproken, wat 242 euro incl btw is en je al 250 hebt betaald, zou ik dat niet meer doen. Heel benieuwd hoe het juridisch in elkaar steekt.

Hoe gaat het verder met je?