De storm zijn er voor jou consequenties of neem je maatregelen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 01:01

Alleen de stallen zijn nog droog..!! Wat een regen. Hoop dat de nacht rustig verloopt.

desi92

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 01:23

Ik was de hele avond in de sauna, vrijwel niks meegekregen van het weer buiten. Was ook wel even fijn.
Terug naar huis was ook prima te doen en dat in mn C1 :+ . Beetje het standaard regen en wind werk.

Het regent hier(omgeving Doetinchem) nu niet, alleen wat wind

Morgen weer werken, ben benieuwd hoe het dan is

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 01:58

Rivendell schreef:
Ondanks alle maatregelen ben ik vrijdag avond 125 meter overdekte kippen rennen van mijn hanen opvang kwijt geraakt en een blokhut.
Gelukkig zijn alle dieren ongedeerd, maar de schade is immens

Ach jee, hoe is het nu met je kipjes, heb je nog een plek waar je ze veilig kunt huisvesten?

xYaartje

Re: De storm zijn er voor jou consequenties of neem je maatregelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 09:42

Kreeg net telefoon dat de wei onder water staat en we ze toegang gaan geven tot de eerste wei. Die is droger en staat meer gras in. Waren we eigenlijk al aan het opsparen voor hooi straks, mar dat de fokker van mijn pony nu al aangeeft van: zet ze daar maar op zegt genoeg over hoe erg het is. Was te verwachten na die regenval helaas.
Ga er nu heen. Dus ik ben benieuwd.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 09:43

Ondanks adviezen van RWS en een door het KNMI afgegeven code oranje voor Zuidwest Nederland om zondag thuis te blijven en zeker niet met aanhanger de weg op te gaan heeft KNHS wedstrijdcommissie Zuidwest gemeend de regiokampioenschappen op zondag toch door te laten gaan. Alleen L1 en M rubrieken werden gedurende de ochtend afgemeld. Wij zouden L2 starten, maar vonden het niet verantwoord te reizen. En we waren natuurlijk niet de enige. En..... ik kreeg ook nog een factuur voor de afgemelde wedstrijd. Schandalig om mensen en hun paarden in zo'n positie te brengen, dat ze ondanks de weersomstandigheden toch het risico nemen te reizen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 09:59

Babootje schreef:
Ondanks adviezen van RWS en een door het KNMI afgegeven code oranje voor Zuidwest Nederland om zondag thuis te blijven en zeker niet met aanhanger de weg op te gaan heeft KNHS wedstrijdcommissie Zuidwest gemeend de regiokampioenschappen op zondag toch door te laten gaan. Alleen L1 en M rubrieken werden gedurende de ochtend afgemeld. Wij zouden L2 starten, maar vonden het niet verantwoord te reizen. En we waren natuurlijk niet de enige. En..... ik kreeg ook nog een factuur voor de afgemelde wedstrijd. Schandalig om mensen en hun paarden in zo'n positie te brengen, dat ze ondanks de weersomstandigheden toch het risico nemen te reizen.

Asociaal

CairnTerrier

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 10:19

Ik ben het zat; al heel het weekend die wind en dan vooral die regen erbij... :') Hier gelukkig nog helemaal niets gesneuveld, maar word zelf ook onrustig van die wind en regen. Je kan geen kant op :=

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 10:35

Dat is echt schandalig zeg dat ze de wedstrijd niet hebben afgelast. Onverantwoord.

Om een beeld te geven hoe het er bij de kudde uit ziet. Wat een water. De sloot die normaal leeg staat staat ook helemaal vol (ook nog van het water van de afgelopen dagen) en de bikkels grazen gewoon door.
Wei van de koeien heeft alleen vooraan en dan helemaal rechts een flinke plas water.
Staat net niet op de foto.
Aan water geen gebrek nu.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Sandra_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 10:37

Babootje schreef:

Dat laatste doen die mensen nog altijd zelf natuurlijk. Niemand wordt gedwongen om toch op pad te gaan. Voor ons is het moeten betalen nog nooit reden geweest om onnodig risico te nemen toch te gaan. Zo'n organisatie heeft natuurlijk ook kosten gemaakt, dus ergens snap ik het wel. Wel lijkt me dat de KNHS hier een duidelijker rol in zou kunnen spelen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 10:43

Hier begint t weer flink aan te trekken qua wind.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 10:47

Hier kop van NH alweer windkracht 8 en trekt steeds meer aan.
Wel klaar met dit weer, pfffff

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 11:32

Mijn schutting (zo eentje met verticale planken) daarvan hebben inmiddels meerdere planken losgelaten, vorig jaar heb ik hem verstevigd door er ook horizontaal planken tegenaan te schroeven en dat is nu ook de enige reden dat hij nog overeind is. Maar veel schroeven hebben al los gelaten, als het niet stopt dan zie ik het somber in voor mijn schutting.

Er ging net ook iets groots over de daken, het lijkt mij te vroeg voor sinterklaas met zijn paard maar ik durf niet naar buiten om te kijken

Afbeelding

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 11:34

Babootje schreef:

Sandra_H schreef:
Dat laatste doen die mensen nog altijd zelf natuurlijk. Niemand wordt gedwongen om toch op pad te gaan. Voor ons is het moeten betalen nog nooit reden geweest om onnodig risico te nemen toch te gaan. Zo'n organisatie heeft natuurlijk ook kosten gemaakt, dus ergens snap ik het wel. Wel lijkt me dat de KNHS hier een duidelijker rol in zou kunnen spelen.

Natuurlijk hebben mensen een eigen verantwoordelijkheid. Maar dit ging om het regiokampioenschap en als je die niet rijdt kun je zeker niet naar het NK. Dat maakt de druk om het risico te nemen wel groter. En zijn hiermee combinaties uitgesloten die normaal wel mee hadden gedaan.

Mdrf

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 11:50

Pffff... geloof dat ik de regen erger vind dan de harde wind. Paarden hebben alleen onder de schuilstal nog een droge plek, voor de rest staat alles letterlijk onder water. En het houdt maar niet op met regenen, alle sloten en weilanden staan in de omgeving blank.
Ik vond de storm spannend, maar dit is voor de paarden erger.

Plausibel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 12:04

Zucht, ik ga zo maar weer extra voeren. Ze vreten me arm sinds ze veel meer binnen staan te schuilen. Alles is nu al leeg! Normaal is dat pas eind vd middag.

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 12:35

Ergens wel een geluk dat ik nu thuis in de ziektewet zit :x

Heb alle tijd om de slowfeeders in de inloopstal te vullen.

Ze steken nu alleen nog maar hun hoofd om het hoekje :')

@plausibel,wat gerstestro erbij doen zodat ze meer een gevuld gevoel hebben,?

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 12:37

Vlak bij stal lopen de beken over foto’s in het artikel is niet waar mijn jaarling staat, maar ook waar mijn pony staat kan je zwemmen in de paddocks. Gelukkig heeft ze ook een stuk verharding en een droge schuilstal.

https://www.destentor.nl/epe/flinke-ove ... ook.com%2F

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 12:43

Wat een water joh :wow:

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 12:46

Ik lees al die tijd al stilletjes mee. Maar in Oost Groningen hebben we inmiddels sneeuw, grote dikke vlokken :Y) :wow:

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 12:51

Sneeuw?

Ergens ben ik nu wel blij geen paarden meer te hebben. Geen zorgen over doorweekte paarden, weides, weggewaaide stallen.

Sterkte vor iedereen met schade.

Hier mijn berging dak stuk, nieuw materiaal al besteld en zoveel als kan de electrische apparaten afgedekt

Appeltje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 12:51

WinSel schreef:
Ik lees al die tijd al stilletjes mee. Maar in Oost Groningen hebben we inmiddels sneeuw, grote dikke vlokken :Y) :wow:

Jaloers! Ik wil ook sneeuw!

Hier alleen hele harde wind en regen

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 12:54

sneeuw gaat ook dooien, het is en blijft water

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 13:09

In Drachten sneeuwde het vanochtend ook even maar het bleef niet liggen. Vannacht om half 5 hagelde het in Leeuwarden keihard, was blij dat ik niet op de fiets naar het werk hoefde :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 13:19

Ik ben echt een beetje klaar met dit weer. Regen, wind/storm, vriendlief stuurde een filmpje vanaf werk daar sneeuwt het hier volgens mijn weer app ook maar niks.

Woningbouwvereniging net gebeld over de storm van vrijdag, de boom waar ik al 2 jaar over klaag die bij mijn buurvrouw in de tuin staat maar half in mijn heg en volledig over mijn tuin hangt en de zon voor mijn moestuin vorig jaar volledig blokkeerde is half ongevallen, alleen het stuk aan mijn kant staat nog maar dat hangt zo over dat ik zie gebeuren dat die binnenkort in mijn tuin ligt en ik heb niet zo'n zin om daar op te wachten.. mijn vriend zei al ik zaag hem wel om maar dat zal wel niet mogen omdat ie niet in mijn tuin staat.

Anyway woningbouw is zo druk nu dat ze niet eens doorverbinden maar terug bel verzoek maken :+ ik zei al ik bel over de storm maar zal vast niet de enige zijn..

Afbeelding
Vrijdagavond vanuit mijn raam de helft omgevallen "gelukkig" de "goede" kant op.

Afbeelding
Zaterdagochtend vanaf bovenin gezien stuurde m'n buurvrouw deze..

Afbeelding
En bij mijn vriend was het een ander verhaal, daar lag de boom gewoon echt om op de pergola van de buren..

Hoop niet dat de storm van vandaag er nu voor zorgt dat de boom hier nu mijn tuin in valt..

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 13:41

Grote kans dat de woningbouw daar niks mee doet. En dat de buurvrouw dit zelf moet regelen/opruimen.