Sociale uitsluiting collateral damage?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 14:44

Och germ, het zal je maar gebeuren |(

Ik heb vandaag ook mijn QR-code gekregen! Ben er helemaal blij mee *\o/*

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 15:13

Oscar schreef:
Och germ, het zal je maar gebeuren |(

Ik heb vandaag ook mijn QR-code gekregen! Ben er helemaal blij mee *\o/*

Eindelijk!! Heeft even geduurd maar dan heb je ook wat :D

Cer

Re: Sociale uitsluiting collateral damage?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 15:29

Ik zag de beelden van kindertjes die niet bij de Sinterklaasintocht mochten zijn, en vanachter de hekken mochten kijken, al voorbij komen.....

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 16:18

Cer schreef:
Ik zag de beelden van kindertjes die niet bij de Sinterklaasintocht mochten zijn, en vanachter de hekken mochten kijken, al voorbij komen.....

Blijken ook fake foto’s van Baudet aanhangers te zijn, ze framen Zwolle en foto uit Rotterdam . Zoals gewoonlijk en de schapen, want zo mag je de aanhangers van Baudet Haga Engel wel noemen zo langzamerhand.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 16:19

bigone schreef:
Cer schreef:

Blijken ook fake foto’s van Baudet aanhangers te zijn, ze framen Zwolle en foto uit Rotterdam . Zoals gewoonlijk en de schapen, want zo mag je de aanhangers van Baudet Haga Engel wel noemen zo langzamerhand.

Is dat ergens terug te vinden, dat dat fake foto's zijn? Dan kan ik dat aangeven... :)

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 16:25

Op Twitter :')

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 17:45

nee hoor, Doetinchem deed het zo. Is gewoon op het nieuws te vinden.

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 17:46

Oh ja die jankerds zag ik ook al overal op m’n Facebook Z

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 17:47

Prima toch.. gevolg van de te lage vaccinatiegraad. Daar mocht het iig nog doorgaan.

witenbruin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 18:37

in zwolle ook echt afgezet hoor,spandoeken ook _/-\o_ .tja heb je je zaakjes op orde mag je gewoon door het poortje

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 18:42

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 19:08

“ ja maaarrrrrr”…. De reacties zijn er ook alweer.

nikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 20:20

Die 2G gaat er bij ongewijzigd gedrag komen, daar ben ik persoonlijk vrij zeker van

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 21:22

Ow ik ook.. dit is gewoon een opstapje naar.. als verder niks genoeg werk, moet je naar een extreme maatregel grijpen.

nikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 21:25

Dingen zijn zoals ze zijn, dan maar wat ingrijpende maatregelen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 21:53

Tja, besmettingen van vandaag waren hoog door de storing maar vanaf morgen elke dag 1000 eraf tot vrijdag, ijdele hoop maar misschien lukt het. En vooral minder ziekenhuis opnames want dat zijn er veel veel per dag.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 23:55

nikkel schreef:
Die 2G gaat er bij ongewijzigd gedrag komen, daar ben ik persoonlijk vrij zeker van

Ik vraag het me af. Ik zie het nog wel gebeuren dat er een 1G gaat komen (getest). Dat zou funest zijn voor de vaccinatiebereidheid. Ik ben binnenkort aan de beurt voor een booster, maar bij 1G ga ik voorlopig die booster niet halen en eens goed nadenken of ik die nog wel wil.
Testen zie ik echt niet zitten als dat een reguliere PCR test blijft en geen mogelijk tot een speeksel PCR test. Dan maar niet weg. Maar dan ben ik er ook echt klaar mee en dan ben ik ook klaar met de maatregelen volgen.
Laatst bijgewerkt door Vayo op 15-11-21 23:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 23:55

Vayo schreef:
nikkel schreef:

Ik vraag het me af. Ik zie het nog wel gebeuren dat er een 1G gaat komen (getest). Dat zou funest zijn voor de vaccinatiebereidheid. Ik ben binnenkort aan de beurt voor een booster, maar bij 1G ga ik voorlopig die booster niet halen en eens goed nadenken of ik die nog wel wil.

Het is logistiek ook niet haalbaar, om iedereen te testen

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 23:58

Electra63 schreef:
Het is logistiek ook niet haalbaar, om iedereen te testen

Dat lijkt me trouwens ook niet. Nu zijn de lijnen al overbezet en lukt het mensen niet om telefonisch een afspraak te maken.

Onze eigen teststraat vanuit het werk gaat ook weer open ivm de drukte nu bij de ggd teststraten.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 00:26

Wanneer de besmettingen en ziekenhuisopnames de komende weken toch blijven stijgen hoef je je niet meer druk over 1 2 of 3 G te maken. Komt er gewoon een Lockdown.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 00:34

Ik vraag me af of daar nog draagkracht voor is. Die van mij is aardig op. Wat gesloten is, is gesloten en daar heb je geen keuze in. Maar ik ga echt niet meer terug naar bezoek beperken in mijn eigen huis, niet meer op bezoek bij vrienden of afstand houden van vrienden en familie die ook allemaal netjes gevaccineerd zijn. Volgende week zijn hier de kinderen jarig en dat vieren ga ik echt niet voor het tweede jaar overslaan. Laat ze maar volop inzetten op vaccineren en zorgen dat we kunnen gaan leven met corona, want corona verdwijnt echt niet meer.

nikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 08:00

Dat corona niet meer verdwijnt is een zekerheidje

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 08:27

Vayo schreef:
Maar ik ga echt niet meer terug naar bezoek beperken in mijn eigen huis, niet meer op bezoek bij vrienden of afstand houden van vrienden en familie

maar dat hoefde nooit echt perse ... volgens mij.
Wij hebben nooit een politiemacht gehad die daarop controleerde..
die paniek om die bezoekersaantallen heb ik nooit helemaal goed begrepen..

maar ik snap ook niet helemaal dat er best wel veel mensen zijn die alleen maar kijken naar wat niet kan.. en dat vervolgens breed uitmeten.. dan heb je toch ook een kloteleven, als je daar de hele tijd op zit te spinzen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 09:02

Dat is geen paniek, dat is je verantwoording nemen en aan het advies houden. Toen vond ik dat ook heel normaal, want er was geen vaccin. Nu zou ik dat advies ook in de wind slaan. Iedereen die gevaccineerd en geen klachten heeft of getest is mag dan gewoon bij mij op bezoek. Dan heb je imo je verantwoording genomen. Toen was er geen alternatief, nu wel. Dus denk dat het draagvlak voor een lockdown veel kleiner zal zijn nu vergeleken toen.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 09:51

Vayo schreef:
nikkel schreef:

Testen zie ik echt niet zitten als dat een reguliere PCR test blijft en geen mogelijk tot een speeksel PCR test. Dan maar niet weg. Maar dan ben ik er ook echt klaar mee en dan ben ik ook klaar met de maatregelen volgen.

Dat wil inderdaad de CU maar dit gaat niet gebeuren want dan trek je gelijk als regering met een grote klap je pijlers onder het vaccinatiebeleid weg, want meer mensen zullen net als jij gaan denken. Als ik toch binnen moet gaan zitten bij 1 G beleid, want die stok in mijn neus die ik gedaan heb bij mogelijke besmetting, daar heb ik paar dagen echt last van gehad dus ga ik niet elke keer doen, dan hoef ik ook niet meer te vaccineren. Dat zullen veel mensen denken en l=zullen dan ook de boosters achterwegen laten. Dus dit gaat niet gebeuren.