Ik ben wel benieuwd hoe groot de kans per leeftijdsgroep is, dat in het ziekenhuis belandt en dus de zorg belast, bij zowel gevaccineerd als ongevaccineerd.
Als niemand anders tijd of zin heeft, wil ik wel kijken of ik vanavond tijd kan maken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
996981 schreef:Iemand die het interessant vindt een paar statistieken tegen elkaar af te zetten?
Ik ben wel benieuwd hoe groot de kans per leeftijdsgroep is, dat in het ziekenhuis belandt en dus de zorg belast, bij zowel gevaccineerd als ongevaccineerd.
Als niemand anders tijd of zin heeft, wil ik wel kijken of ik vanavond tijd kan maken
Douce schreef:Maar met welke gedachte is dit?
Het is ondertussen wel duidelijk dat je gewoon nog corona kunt krijgen. En er zijn leeftijdsgroepen waarbij de kans op ziekenhuisopname echt heel laag is.
Paardrijden dan ook maar verbieden?
Ik volg oprecht de logica niet.
Electra63 schreef:996981 schreef:Iemand die het interessant vindt een paar statistieken tegen elkaar af te zetten?
Ik zit OS te kijken, maar (ik dacht) Hugo de Jonge bericht elke x op FB over percentages opname zkh per leeftijdscategorie en vaccinatie.
bigone schreef:Je kunt er wel statistiek op loslaten dat veranderd niets aan het feit dat je domweg niet af kunt strepen wie er wel of niet in het ziekenhuis komt.
En zal mensen die statistisch weinig kans hebben sterken in het feit dat ze niet hoeven te prikken.
Electra63 schreef:996981 schreef:
Dan is degene die dat voor hem doet niet zo goed in statistiek
Nou kom maar op dan, met de juiste statistieken
Citaat:Dat is ze toch ook goed recht? Ik wacht liever nog een jaar of twee met vaccineren. Statistisch gezien is de kans heel klein dat ik ernstig ziek wordt naar aanleiding van een Corona besmetting. Ik loop liever nog een jaar of twee dat hele kleine risico, om te kunnen observeren wat de vaccins in die tijd doen qua werking en bijwerkingen
996981 schreef:Hugo suggereerde recent op Linkedin dat van de 100.249 mensen die sinds 1 juli positief testte 77% niet gevaccineerd was, 14% deels en 9% volledig. Dat is natuurlijk prachtig, er valt alleen geen enkele conclusie uit te trekken. Immers moeten ongevaccineerden veel vaker testen voor toegang. Je kunt enkel iets zinnigs zeggen over de besmettingsgraad in beide groepen als deze zich relatief gezien evenveel laten testen
pien_2010 schreef:Citaat:Dat is ze toch ook goed recht? Ik wacht liever nog een jaar of twee met vaccineren. Statistisch gezien is de kans heel klein dat ik ernstig ziek wordt naar aanleiding van een Corona besmetting. Ik loop liever nog een jaar of twee dat hele kleine risico, om te kunnen observeren wat de vaccins in die tijd doen qua werking en bijwerkingen
Zie vetgedrukte....en dat is precies de reden dat Macron het passe sanitair wil invoeren want heel veel Franssen denken precies zo.
Prima als jij dat zo wil doen.....is niet gunstig voor het land als teveel mensen dat gaan afwachten en dus zo denken (want kost heel heel erg veel geld alleen al) dus dan maar iedere keer testen als je ergens naar toe gaat en bij negatief mag je naar binnen (restaurants, film , festivals...etc....).
Omdat dit ook zo'n gedoe is en de meeste Fransen daar nu ook weer niet op zitten te wachten, wordt er nu en masse zoveel afspraken gemaakt om gevaccineerd te worden. Dus voilà, deze Macron strategie werkt, jij bent met jouw redenatie daar HET bewijs van voor mij, want zo denken heel veel Fransen. In Frankrijk is vaccineren niet zo evident als hier in Nederland.
En weet je, en dat verbaasd mij enorm, het o zo militante land vaak, het land dat zo gesteld is op zijn vrijheid en altijd "contre le gouverment " (tegen de regering is) is, daarvan zijn nu de meesten opvallend rustig hetzij dat ze vinden dat Macron gelijk heeft hetzij dat ze onverschillig zijn.
Wat betreft de statistieken, vind ik de opnames in het ziekenhuis en die vergelijk met wel of niet gevaccineerd veel interessanter en niet de positief cq negatief geteste covid mensen. Die 97% in Frankrijk vind ik ongekend hoog.
pien_2010 schreef:Mjelleke hoe ziek zijn die mensen? Dat vind ik veel interessanter. Mijn vriendin was ook besmet, kwamen ze per ongeluk achter, maar had nergens last van. Heeft heerlijk 4 dagen in haar tuin flink gewerkt.
pien_2010 schreef:Mjelleke hoe ziek zijn die mensen? Dat vind ik veel interessanter. Mijn vriendin was ook besmet, kwamen ze per ongeluk achter, maar had nergens last van. Heeft heerlijk 4 dagen in haar tuin flink gewerkt.
996981 schreef:pien_2010 schreef:Mjelleke hoe ziek zijn die mensen? Dat vind ik veel interessanter. Mijn vriendin was ook besmet, kwamen ze per ongeluk achter, maar had nergens last van. Heeft heerlijk 4 dagen in haar tuin flink gewerkt.
Die mensen zijn er ook zonder prik. De besmettingen stegen toen discotheken weer open mochten en jongeren massaal gingen testen om toegang te krijgen. Denk je dat al die positief geteste jongeren zich ziek voelden? De gemiddelde mens gaat niet naar de discotheek als hij ziek is.
pien_2010 schreef:996981 schreef:
Die mensen zijn er ook zonder prik. De besmettingen stegen toen discotheken weer open mochten en jongeren massaal gingen testen om toegang te krijgen. Denk je dat al die positief geteste jongeren zich ziek voelden? De gemiddelde mens gaat niet naar de discotheek als hij ziek is.
Ja dat klopt. Alleen, wat ze ook vertelden op de radio was, dat de leeftijd van de opnames steeds jonger werd en dat doordat er zoveel mensen ziek worden met name de jongere mensen die minder gevaccineerd zijn nu in de ziekenhuizen terecht komen. Dus dat is niet helemaal waar jouw berekening.
Mochten mensen die niet gevaccineerd zijn covid krijgen, dan zal ik de eerste zijn die heel erg ga duimen voor een zeer mild ziektebeeld.
Maar vergis je niet. Onze kleinkinderen 22 en 24 jaar, zijn heel erg ziek geweest en vonden het totaal onvergelijkbaar met een griepje→ zoals vaak geschreven wordt en verteld. Van hen kreeg ik de waarschuwing om heel erg voorzichtig te zijn vanwege opa. Toen ben ik gaan duiken vanwege mijn oudere man .
Ik denk zelf dat later zal blijken dat het ook aan de een of andere familie ligt dat mensen niet, of een beetje ziek worden en de anderen zo heel erg ziek worden. Wat is dat? Daar komen ze vast nog wel achter, alleen nu is het onbekend.
996981 schreef:pien_2010 schreef:Mjelleke hoe ziek zijn die mensen? Dat vind ik veel interessanter. Mijn vriendin was ook besmet, kwamen ze per ongeluk achter, maar had nergens last van. Heeft heerlijk 4 dagen in haar tuin flink gewerkt.