Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
ontherun schreef:Hier in zuid Limburg ligt nog altijd niks. Het zou de hele nacht vanaf de 12:00 zijn gaan sneeuwen, maar er is niks bij gekomen. Ligt wat sneeuw op de daken en bomen en n dat is het
Berdien schreef:Hier kwam de vuilniswagen zonder problemen door de straat. Dat geeft mij dan wel weer wat moed

Iris82 schreef:Berdien schreef:Hier kwam de vuilniswagen zonder problemen door de straat. Dat geeft mij dan wel weer wat moed
Wij kregen al een pushnotification op de app "mocht je denken 'waar blijven de vuilnismannen', we zijn onderweg maar het gaat niet zo snel als gebruikelijk".
Iris82 schreef:Citaat:Weerman Weerplaza durft te dromen
Weerman Raymond Klaassen van Weerplaza hoopt stiekem dat het deze week koud genoeg wordt om enkele bijzondere natuurverschijnselen te zien. Overdag blijft het immers ruim onder het vriespunt en in de nacht volgt strenge vorst. "In de nieuwe pluim zien we temperaturen tussen de -15 en -20 graden en het zal mij niet verbazen als het op een heldere, windstille nacht zelfs nog kouder gaat worden."
"Misschien kunnen we in de vroege ochtend dan wel poolsneeuw zien als het een beetje helder is", zegt Klaassen over de sneeuw die ontstaat zonder wolken, als koude, vochtige lucht bevriest. De ijsnaaldjes en -plaatjes die dat oplevert kunnen in het zonlicht bijzondere effecten geven, zoals halo's om de zon.
Lichtpilaren
"Misschien gaat we ook wel lichtpilaren zien, dat zal helemaal bijzonder zijn in Nederland", vervolgt hij. Bij die optische illusie ontstaan sciencefictionachtige zuilen in de lucht. "Maar dan moet het wel heel, heel erg koud worden."
Ook raadt hij de 'dubak-challenge' aan te proberen als het extreem koud is: kokend heet water in de koude lucht gooien zodat het onmiddellijk kristalliseert. "Allemaal misschien mogelijk." Maar: wel oppassen dat je het hete water niet over je heen krijgt.
[ [url=m/DwQD2s.jpg]Afbeelding[/url] ]
Lichtpilaren
8nnemiek schreef:ontherun schreef:Hier in zuid Limburg ligt nog altijd niks. Het zou de hele nacht vanaf de 12:00 zijn gaan sneeuwen, maar er is niks bij gekomen. Ligt wat sneeuw op de daken en bomen en n dat is het
Ik had ook gehoopt op wat extra sneeuw vannacht inderdaad. Hier in Midden-Limburg ligt een paar centimeter.
[ [url=m/AObNC7.jpg]Afbeelding[/url] ]
PSvanLot schreef:bigone schreef:Elfstedentocht tocht mag toch niet gehouden worden. Dan denk ik, zet al die professionele schaatsers maar in de bubbel deze week voor de marathons en gaan met die banaan, komt er een tocht dan is het dit jaar gewoon kampioenschap over 200 kilometer via 11 steden. Zit heel Nederland voor de televisie en besmettingen minimaal.
Het gaat niet om de schaatsers, maar om de massa mensen die er op af gaat komen.
. 
slim hondje Matheno schreef:_San87_ schreef:Hier is het ook nog steeds aan het sneeuwen. De kippen durven niet naar buiten, de honden vinden t prachtig, die zijn net weer binnen na een half uurtje spelen in de sneeuw.
Hier zitten de kippen ook boven op elkaar in het nachthok
Alleen de Vorwerk komt er af en toe uit
.
. _San87_ schreef:Matheno schreef:Hier zitten de kippen ook boven op elkaar in het nachthok
Alleen de Vorwerk komt er af en toe uit
Tante Tok steekt soms even dr kop naar buiten, maar dat was t.
De roodborsten zijn wel blij, die scharrelen de hele ren door voor eten.