Wat is het eng stil buiten door de avondklok

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 11:12

Ik ben 4 keer in de week tijdens de avondklok buiten en nog niet gecontroleerd.
De helft van de tijd is dat in de ochtend.
Laatst bijgewerkt door FrNo op 17-03-21 11:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 11:13

imaudy schreef:
Hoop dat de avondklok snel weg is..ligt er ook een beetje aan wie de nieuwe ministers worden.

Wie de nieuwe ministers worden heeft er niets mee te maken, mag hopen dat de avondklok weg is voor er een nieuw kabinet zit. := Gemiddelde kabinetsformatie duurt 3-4 maanden, dan zou je midden in de zomer zitten. En het zou me niet verbazen als het deze keer langer duurt gezien de versplintering in de politiek.

sureido

Re: Wat is het eng stil buiten door de avondklok

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 12:14

Ben er echt voor niks doorheen gegaan, blijkt dat je na 18.00 al niet meer mag parkeren daar dus heb nu een boete van 109€. Zou aanvechten helpen of naai ik mezelf dan dubbel omdat ik door de avondklok ben gegaan? Want de markt is nu natuurlijk bijna niet omdat er geen kleding etc is..

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 12:17

sureido schreef:
Ben er echt voor niks doorheen gegaan, blijkt dat je na 18.00 al niet meer mag parkeren daar dus heb nu een boete van 109€. Zou aanvechten helpen of naai ik mezelf dan dubbel omdat ik door de avondklok ben gegaan? Want de markt is nu natuurlijk bijna niet omdat er geen kleding etc is..

Ik denk niet dat je jezelf dubbel naast, maar denk ook dat aanvechten weinig zin heeft als je er na 18.00 niet mag staan en je er dus wel stond.
Maar wel flink zuur zeg, flinke boete ook...

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 12:34

Ja, je mag er altijd dag en nacht parkeren maar op dinsdag avond niet, normaal worden dan die kraampjes opgezet maar die zijn er nu niet dus dubbel zo zuur. Ik kan het proberen aan te vechten dat ik hem nog expres ben gaan verzetten alleen ik denk dat de kans echt 0.0 is omdat het idd vanaf 18.00 parkeerverbod is :(

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 15:25

Exitium schreef:
imaudy schreef:
Hoop dat de avondklok snel weg is..ligt er ook een beetje aan wie de nieuwe ministers worden.

Wie de nieuwe ministers worden heeft er niets mee te maken, mag hopen dat de avondklok weg is voor er een nieuw kabinet zit. := Gemiddelde kabinetsformatie duurt 3-4 maanden, dan zou je midden in de zomer zitten. En het zou me niet verbazen als het deze keer langer duurt gezien de versplintering in de politiek.

Volgens mij gaat die avondklok nog gewoon het hele jaar door :+

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 16:04

sureido schreef:
Ja, je mag er altijd dag en nacht parkeren maar op dinsdag avond niet, normaal worden dan die kraampjes opgezet maar die zijn er nu niet dus dubbel zo zuur. Ik kan het proberen aan te vechten dat ik hem nog expres ben gaan verzetten alleen ik denk dat de kans echt 0.0 is omdat het idd vanaf 18.00 parkeerverbod is :(

Dat is wel heel zuur. Ik ben bang dat je er niets aan kunt doen.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 17:30

Wat zuur zeg dat je toch een boete hebt gekregen. Maar, je auto hoefde door je actie niet weggesleept te worden, die wegsleepkosten zijn je bespaard gebleven.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 17:36

Neonlight schreef:
Wat zuur zeg dat je toch een boete hebt gekregen. Maar, je auto hoefde door je actie niet weggesleept te worden, die wegsleepkosten zijn je bespaard gebleven.

Dat is inderdaad waar. :o

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 02:34

Niet gecontroleerd. Nu ook pas klaar met tellen. Maar als ik zag hoe druk het net om 01.00 op straat was snap ik wel dat ze niet kunnen controleren. Super veel auto’s. Fietsers wel veel minder.

Wel heel wat biljetten van FvD aangeraakt dus de kans op covid is aanwezig :')

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 08:36

Wat een kortzichtige reactie zeg :')

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 08:38

Waarom? Die mensen vinden de regels allemaal onzin en vegen net zo goed hun neus af en zitten vervolgens aan het formulier :+

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 09:41

Joh, was gewoon een grapje. Bij mij kwam FvD ook hoog bij de stemwijzer uit.

Maar als je nu eens een minuut op FB rondneust op de nieuws pagina’s bij de reacties, dan is jouw reactie eerder kortzichtig dan de mijne :+

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 10:01

sureido schreef:
Joh, was gewoon een grapje. Bij mij kwam FvD ook hoog bij de stemwijzer uit.

Maar als je nu eens een minuut op FB rondneust op de nieuws pagina’s bij de reacties, dan is jouw reactie eerder kortzichtig dan de mijne :+

Ja maar ik ga nooit van fb reacties uit :') als we van fb uit moesten gaan wass fvd aan de macht en had rutte nog 2 zetels :+

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 10:06

Maar hij is anti Corona / avondklok en alles d’r bij, dus dan zal een deel van zijn stemmers dat ook wel zijn, dus dan is zo’n grapje toch niet heel gek :+ heel virus wappie NL stemt op hem..

En ik weet niet of die mensen nou echt thuis zouden blijven met klachten :D

Maar beetje off-topic haha.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 11:58

Jester_ schreef:
Wat een kortzichtige reactie zeg :')

:(:)

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 17:12

sureido schreef:
Maar hij is anti Corona / avondklok en alles d’r bij, dus dan zal een deel van zijn stemmers dat ook wel zijn, dus dan is zo’n grapje toch niet heel gek :+ heel virus wappie NL stemt op hem..

En ik weet niet of die mensen nou echt thuis zouden blijven met klachten :D

Maar beetje off-topic haha.

Gezien het aantal besmettingen zullen het wel niet alleen Wilders stemmers en FvD stemmers zijn die de regels niet al te belangrijk vinden. Gok, dat iemand de echt VVD stemmers op de VVD stemmen omdat het de VVD is. Die kunnen net zo hard zich niet aan de maatrgelen houden.

Iemand die tegen de avondklok is is ook niet automatisch een virus wappie. Ik ben tegen de avndklok maar neem het virus zeer serieus. Het hoge aantal besmetting geeft ook aan dat de avondklok niet echt het gewenste effect heeft.

LiesxAnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 12:16

Rennie89 schreef:
Ja het is meer ter voorkoming van psychische problemen ook gezien ik daar wel een geschiedenis in heb en nu dus gedeeltelijk in de ziektewet zit sinds november door dus extreme pijnklachten. Thuis zitten is in deze situatie vaak noodzaak maar het breekt je op een gegeven moment ook echt mentaal, woon alleen dus dan heb je ook weinig sociale contacten. Mocht ik een x politie tegenkomen hoop ik maar dat ze de situatie begrijpen. Zo niet...zegt dat ook iets over de menselijkheid.

Heb overigens niet aan mijn eigen verklaring gedacht, heb die voor werk wel ingevuld maar niet voor dat blokje om omdat ik niet weet of dat wel echt mag.

Heeft niets met menselijkheid te maken. Gaat erom of je de waarheid spreekt en dat is soms voor agenten niet te controleren. Jij moet het het kunnen aantonen. Weet je wel hoeveel verhalen, waarvan de helft smoesjes zijn, als verklaring worden gebruikt. Op den duur is het best lastig om daar als agent doorheen te prikken en kan je gewoon beter 1 rechte lijn gebruiken.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 14:31

Vind het nu wel een beetje te gek worden allemaal.
https://nos.nl/artikel/2373788-kabinet- ... 0-uur.html

Hij moet om 20-21 uur ingaan anders is het niet effectief, maar nu gaat ie toch maar een uur later? Wederom spreekt ie zichzelf weer tegen.

Schaf gewoon af. Het zorgt voor ontzettend veel extra werk en het helpt toch niet.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 14:37

Rond die avondklok worden zo ontzettend veel tegenstrijdigheden verkondigd.. Ik denk dat ze vanwege gezichtsverlies de klok er niet af willen halen, en dat zou ik echt een enorm zwaktebod vinden...
Als de effectiviteit na 21.00 weg is, en je verruimt naar 22.00 spreken ze zichzelf enorm tegen.. Met de avondklok lopen de besmettingen ook op (ja britse variant enzo), maar het aantal bezoekers moet nog steeds minimaal zijn.. Laat die paar bezoekers die hier en daar dan zijn, gewoon naar huis gaan als ze dat willen..
maar ik denk dat ze (de overheid) zichzelf nu wel heel erg klem gezet hebben?

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 14:45

Ik vind dat er teveel gewisseld wordt met argumenten voor de avondklok en ook het beleid er van. Dit zorgt er bij mij echt voor dat ik er geen snars meer van snap en dat ik denk dat het zo’n onzin is om hem nog aan te houden.

En als je dan dagelijks Snapchats/insta verhalen/tiktoks te zien krijgt met daydrinking óf ‘lekker door avklo gefietst, wat een avontuur’ óf ‘lekker snuiven tot half 5’ ... of mensen die een soort greppeltocht houden met de politie waar ze naar een bepaald punt moeten zonder politie tegen te komen.

Of de marathon om 5 voor 9 op straat.
Tja :')

Oh en echt niet alleen de jeugd houdt zich er niet aan.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 14:49

Ik heb zelf weinig last van de avondklok maar de onderbouwing rammelt voor mijn gevoel ondertussen ook. Is er nog een technische briefing binnenkort waar dit mogelijk besproken wordt?

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 14:55

Het doel van zo’n avondklok is minder contacten in de avond. Ik vind óf vasthouden aan 21.00 of afschaffen.

Nu wordt dat borreltje extra of een etentje verder het land in wel weer makkelijker. Dus het doel van de avondklok is daarmee toch gewoon compleet vergeten en weg?

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 14:58

Ik denk dat 22:00 uur een soort van compromis is. Het zal niet zoveel effect hebben als een avondklok van 21:00 uur (of nog liever 20:00 uur) maar alle kleine beetjes helpen in het grotere plaatje om de cijfers zo laag mogelijk proberen te houden?

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 15:00

Maar we zijn niet meer echt in de positie nu voor compromissen sluiten..