Algemeen Coronatopic #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 17:05

esje01 schreef:
Heerlijk Rien Texel is zo mooi.
Doe een bakkie koffie met appeltaart bij de Robbenjager, zalig

Ik kom er al jaren. Een week per jaar naar Texel. Ik ga, ik vraag altijd wie er mee gaat. Soms Ben ik de hele week alleen. Nu is mijn zoon mee. Hij zou naar Canada gaan. Niet dus

rien10

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 17:33

Vakantie raadsel: wat doe je op de camping als je teveel kip filet hebt voor twee personen en je kan het niet nog een dag goed houden?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 17:36

Vriendjes worden met de hond van de buren?

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 17:38

Eigen hondje laten genieten. :j

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 17:51

Getup schreef:
mag schreef:
Ergens vind ik het maar raar, als wij naar Belgie gaan wordt ons geadviseerd 14 dagen in quarantaine te gaan. Nu hebben de Belgen hun advies gewijzigd naar als Belgen in Nederland geweest zijn wordt geadviseerd zich te laten testen.
Wie besmet nu wie? Beide landen doen alsof het in het andere land veel erger is dan in eigen land waardoor je als je de grens over gaat je groot risico op besmetting oploopt.

Dat is in Duitsland en Luxemburg het zelfde. Duitsland houdt vol dat Luxemburg risicogebied is, ondanks dat de waardes nu gezakt zijn . Mag Duitsland niet in zonder negatieve covid test van max 48 u. Maar Duitsers kunnen gewoon hier komen. Want die kunnen dat virus niet mee terug nemen blijkbaar.

Werk in n hotel in Luxemburg, daar had ik gisteren 2 mensen uit Antwerpen....

Dat maakt wel uit, want Duitsers worden bij terugkeer getest en moeten in quarantaine. Vlak over de grens bij Trier is een testpunt. Niet noodzakelijke reizen naar Luxemburg worden ook zeer afgeraden.

rien10 schreef:
Een paar uur Geleden op m’n vakantie bestemming aangekomen. (Moeder en zoon vakantie). Alles is hier super goed geregeld. Echt top. Op de boot moesten we in de auto blijven zitten. Dat is jammer maar geen ramp. Heerlijk een week Texel. Hondje is ook mee :D

Geniet ervan!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 17:52

Rien, zoon en hond, heel erg veel plezier!!

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 18:11

fijne vakantie Rien, zoon & hond!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 18:32

Rien, opbakken en de volgende dag opeten?

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 18:37

Fijne vakantie gewenst Rien.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 18:38

Neonlight schreef:
Rien, opbakken en de volgende dag opeten?

Een deel van de kip is in de maag banned hond verdwenen. Het restje van de nasi is voor morgen middag. Lekker!

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 18:53

Fijne vakantie!

Jessica_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 22:43

Hoi, even Bokt om goede raad vragen. Begin september is er een babyshower georganiseerd voor een goede vriendin van me. De organisatoren hebben bedacht het bij haar thuis te doen, en er komen in totaal 13 meiden. Ze heeft een vrij grote woonkamer maar ik vraag me af of het mogelijk zal zijn om 1,5m afstand te bewaren. Ik vind het ook niet zo prettig dat het binnenshuis is. Vind het heel lastig want ik wil er wel zijn voor haar, maar wil ook niet onnodig risico's lopen en wellicht de ziekte overdragen aan mijn ouders of andere kwetsbaren.. Wat zouden jullie doen in mijn geval?

Meer algemeen begrijp ik niet zo goed waarom mensen steeds losser en makkelijker worden met dit soort dingen terwijl het aantal besmettingen sterk toeneemt. :?

Jessica_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 22:45

En excuus dat ik zo kom binnenvallen, haha. Zie dat er een gezellig gesprek gaande is :)

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 22:48

Een babyshower vind ik absoluut niet perse iets wat echt belangrijk is in je leven. Waarschijnlijk zou ik die vriendin even prive spreken en zeggen dat het voor jou belangrijker is dat moeder en kind gezond zijn en er daarom vanaf ziet maar graag het kind op een gepaste veilige manier wil leren kennen.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 22:50

Het lijkt mij niet bepaald handig om een babyshower te organiseren nu... Is nogal een risico voor de zwangere. Ik zou de vriendin persoonlijk aanspreken en zeggen dat je je er niet fijn bij voelt.

Jessica_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 22:50

@destination, babyshower is nog zonder het kind he.. ;) Maar ik snap je idee ja. Kan ook nog een keertje apart langs gaan.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 22:51

Zwangeren zijn inmiddels tot risico groep benoemd.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 22:51

Jessica_K schreef:
@destination, babyshower is nog zonder het kind he.. ;) Maar ik snap je idee ja. Kan ook nog een keertje apart langs gaan.

Ja, maar er zit wel een kind in haar buik. Het lijkt me niet dat je vriendin Corona wil bovenop een zwangerschap. Zwangerschap alleen lijkt me zwaar genoeg. In die zin is het ook een risico voor de ongeboren baby.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 22:55

Zwanger zijn en Corona krijgen is nogal risicovol. Overleg met je vriendin of ze het niet beter uit kan stellen en maak vooral duidelijk dat jij niet komt wanneer ze het wel door laat gaan want jij wil dat ze veilig is en geen Corona oploopt .

Jessica_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 22:56

Destination schreef:
Jessica_K schreef:

Ja, maar er zit wel een kind in haar buik. Het lijkt me niet dat je vriendin Corona wil bovenop een zwangerschap. Zwangerschap alleen lijkt me zwaar genoeg. In die zin is het ook een risico voor de ongeboren baby.

Sorry, bericht was voor Sizzle bedoeld!

Jessica_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 22:57

En de vriendin is niet degene die het organiseert, volgens mij is het allemaal top secret enzo.

Vraag me ook af of zij het prettig zou vinden eigenlijk.. Ze is heel voorzichtig van wat ik weet.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 22:59

Jessica_K schreef:
En de vriendin is niet degene die het organiseert, volgens mij is het allemaal top secret enzo.

Vraag me ook af of zij het prettig zou vinden eigenlijk.. Ze is heel voorzichtig van wat ik weet.

Dat lijkt me sowieso nogal een dingetje. Normaal gesproken prima dat de zwangere er niets vanaf weet, maar ik zou het met Corona toch zeker even overleggen. Als zij continu voorzichtig is, kan ik me niet voorstellen dat ze nu op een babyshower zit te wachten.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 23:02

Ook ik begrijp dat een babyshower zonder kind is :D
Juist omdat je over een tijdje het kindje in gezondheid wil zien zou ik een reden vinden om nu geen feestje te doen.
Als het een verrassing is dan is het al helemaal een no-go wat mij betreft.

Jessica_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 23:10

@Sizzle dit was de zin waarop ik aansloeg: "graag het kind op een gepaste veilige manier wil leren kennen". ;) maargoed, dat is verder helemaal niet relevant hoor, haha.

Dank voor het meedenken, fijn om te lezen dat anderen er hetzelfde over denken. Ik denk dat ik dan oversla en een keertje zelf erheen ga met cadeautje en wat lekkers.

Edit: typo

Wennii

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 23:14

Ook ik kom zomaar even binnenvallen, ik zag sizzle zeggen dat zwangeren inmiddels ook tot risico groep zijn benoemd.
Waar zou ik dat kunnen vinden?
Ben namelijk zwanger en vind dit wel interessant! Op rivm site kon ik zo niks vinden erover.

Edit: ik zou idd ook niet op een babyshower zitten te wachten nu...