Corona en vakantie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 21:28

https://www.ed.nl/binnenland/op-bezoek-bij-oma-of-een-dagje-weg-wat-mag-wel-wat-mag-niet-dit-weekend~a45625df/

Citaat:
3. Kunnen we überhaupt ergens heen dit weekend?
Het advies van premier Rutte voor de meivakantie, en dus ook dit weekend was: ‘’Ik zou niets boeken. Blijf thuis.” Tegelijkertijd komt er vanuit de recreatiesector een ander geluid. Zo zijn er nog veel Landal-bungalowparken open en te boeken. ,,Wij kiezen ervoor om onze parken zoveel mogelijk open te houden, zodat u kunt blijven genieten van een verblijf midden in de natuur”, staat er op de site.

Ook gaan er campings open, zoals minicamping Uylkenshof op de Veluwe. Daar staan zes ‘luxe safaritenten’ met eigen sanitair (een voorwaarde om open te kunnen). Mensen die in de zorg werken, krijgen dertig procent korting, meldt de website.

Om de verwarring nog groter te maken: in de Veiligheidsregio Noord- en Oost-Gelderland ben je met een camper (want eigen sanitair) welkom op de camping, maar in de aangrenzende Veiligheidsregio IJsselland zijn campings ook dicht voor campers. Want daar zien ze het lozingspunt voor chemische toiletten als een gedeelde voorziening en die zijn daar gesloten.

Naar het buitenland is sowieso een stuk ingewikkelder: Nederlanders mogen België niet in als er geen ‘dwingende reden’ is. Duitsland heeft dat verbod niet, maar ontraadt niet-noodzakelijke reizen. In sommige deelstaten zijn toeristische overnachtingen wel specifiek verboden.

Electra63

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 21:48

Begin mei gaat in Zeeland een deel van de campings en vakantieparken open. Met name moet er wel eigen douche en toilet zijn.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 22:29

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 22:38

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 08:18

Whale schreef:
NatasjavE schreef:
Griekenland hoopt dat in juli de vakantiegangers weer kunnen komen.

https://www.ekathimerini.com/252002/art ... LDAg3dpQe4

Wat ik begrijp zullen ze niet toeristen uit alle landen toelaten?

en zolang ze hier niet testen willen, zal Nederland achteraan lopen.
Belgie gaat meer testen tot 45.000 per dag. En hoeveel doet Nederland? Dat geven ze niet vrij, maar wat ik kan vinden is maximaal 17.500, maar dat doen ze bij lange na niet.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 08:34

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 08:43

Als ik lees dat er voorlopig geen vaccin is vraag ik mij af of we de eerste jaren überhaupt kunnen reizen zoals voorheen.

Jammer maar het is zo , denk dat ik mijn twee mooie reizen volgend voorjaar dus ook zal moeten cancelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 08:52

Waarheen gjngen die reizen, Echwel?

Ik ben al blij dat ze nu nadenken over het OV. Want zonder OV kom ik echt nergens, ook in Nederland niet, en ik hoop toch wel weer eens naar de Veluwe of Terschelling te kunnen.

Ze denken nu na over een reserveringsapp, daar werken ze in Denemarken al mee. En het kabinet heeft ook advies gevraagd aan het RIVM over mondkapjes in het OV, aangezien de anderhalve meter daar echt niet haalbaar is op lange termijn. Ik zou met allebei blij zijn, als ik maar af en toe met OV ergens heen mag op termijn. :o

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 08:55

Echwel schreef:
Als ik lees dat er voorlopig geen vaccin is vraag ik mij af of we de eerste jaren überhaupt kunnen reizen zoals voorheen.

Jammer maar het is zo , denk dat ik mijn twee mooie reizen volgend voorjaar dus ook zal moeten cancelen.

Het toerisme plat houden zoals nu gaat gewoon écht niet...

Veel bedrijven hebben het nu al moeilijk, laat staan dat ze 3 jaar zonder inkomsten zouden moeten "overleven".

Ik Geef ze weinig kans.

Dan zijn we over 3 jaar, weer 80 jaar terug in de tijd.

Vliegen alleen voor de zeer rijke, ééns per 10 jaar ofzo.

Met de auto binnen Europa zal misschien nog wel kunnen. Maar de prijzen van de accommodaties zullen echt HUGE zijn.

Geen €600 voor 2 weken camping, maar €3000 voor 2 weken dezelfde camping.

Vraag en aanbod. Véél vraag naar mogelijkheden om binnen Nederland en Europa te reizen en waarschijnlijk minder aanbod ivm de nog steeds geldende 1,5m economie....

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 08:55

Mijn man werkt voor het OV in de ICT. Zitten nog heel wat haken en ogen aan zo'n app hoor dus ik zou daar niet teveel van verwachten.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 08:56

1 reis met de kinderen naar Disney
Tweede een rondreis oa naar Rusland
Dit beiden voor ons 40 jarig huwelijk en mijn 60ste verjaardag.

Normaal plan ik nooit zo maar we wilden een onvergetelijke vakantie

Nah 5 jaar uitstellen maar

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 08:59

SusanH schreef:
Mijn man werkt voor het OV in de ICT. Zitten nog heel wat haken en ogen aan zo'n app hoor dus ik zou daar niet teveel van verwachten.

Nee, ik heb mijn hoop ook meer op de mondkapjes gevestigd eerlijk gezegd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 09:01

Echwel schreef:

O jeetje. Dan zijn wel bijzondere dingen ja, wat jammer.
Het is ook echt niet te voorspellen wanneer dat nou weer zal kunnen.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 09:03

Marie_Anne schreef:
Echwel schreef:

Gezondheid is belangrijker dan wat dan ook
Reizen is leuk maar meer niet, idd vroeger gingen we nooit op vakantie en waren niet ongelukkiger.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 09:11

Marie_Anne schreef:
Echwel schreef:

Zou zuur zijn als dat niet door kon gaan.

Wij hadden afgelopen oktober ook zo iets, dan wel niet door corona, maar wel omdat Thomas Cook failliet ging.

Al 5 jaar was het plan van mijn ouders om voor hun 25e huwelijk met mijn zusje, haar vriend en ik op vakantie te gaan naar La Gomera.

Was al 5 jaar opgeschoven ivm de studies van zusje en vriend. Ondertussen werd het een 30 jarig huwelijk :D

2019 zouden we dan gaan. Alles met veel moeite geboekt.

Gaat een maand voor vertrek Thomas Cook failliet.... dag vakantie naar La Gomera...

Uiteindelijk naar La Palma geweest, was leuk, maar absoluut niet wat het hoorde te zijn.

Ik hoop dat jou reizen wel door kunnen gaan Echwel.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 09:13

Dat is lief van je
Maar weet je als iedereen gezond blijft is dat ons mooiste cadeau ever

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 09:19

Echwel schreef:
Marie_Anne schreef:

Gezondheid is belangrijker dan wat dan ook
Reizen is leuk maar meer niet, idd vroeger gingen we nooit op vakantie en waren niet ongelukkiger.

Dat is zeker waar, gezondheid is belangrijker.
Ik word zelf wel echt gelukkiger van mijn vakanties, niet zozeer vanwege het reizen op zich, maar omdat ik dan natuur/groen op kan zoeken. Dat hoeft niet ver weg, dat kan ook prima met vakanties in Nederland.
Maar als ik de stad niet af en toe uit kan, voel ik me wel ongelukkiger :o .

Maar ik heb geen gezin of partner, en mijn ouders leven al lang niet meer. Misschien dat je dan toch je geluk weer in andere dingen zoekt.

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 15:03

De camping in Limburg waar we gereserveerd hebben voor de zomer heeft al bericht op Facebook staan dat zwembad en sanitair dicht is hele seizoen.. wij gaan maar annuleren. 10 dagen niet douchen gaat mij te ver haha

Een kampeerplaats met privé sanitair mag wel toch? Die zie je steeds meer volgens mij, misschien daar maar eens naar op zoek.
Laatst bijgewerkt door Pinacolada op 28-04-20 15:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 15:06

Pinacolada schreef:
De camping waar we gereserveerd hebben voor de zomer heeft al bericht op Facebook staan dat zwembad en sanitair dicht is hele seizoen.. wij gaan maar annuleren. 10 dagen niet douchen gaat mij te ver haha

Een kampeerplaats met privé sanitair mag wel toch? Die zie je steeds meer volgens mij, misschien daar maar eens naar op zoek.

Als het goed is mag dat inderdaad wel gewoon.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 15:25

Whale schreef:
Pinacolada schreef:
De camping waar we gereserveerd hebben voor de zomer heeft al bericht op Facebook staan dat zwembad en sanitair dicht is hele seizoen.. wij gaan maar annuleren. 10 dagen niet douchen gaat mij te ver haha

Ja...

Haha, veel plezier met zoeken.

Ik dacht dat nl vorige week ook. Alles met privesanitair is VOL

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 15:28

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 15:28

Marie_Anne schreef:
Dat is zeker waar, gezondheid is belangrijker.
Ik word zelf wel echt gelukkiger van mijn vakanties, niet zozeer vanwege het reizen op zich, maar omdat ik dan natuur/groen op kan zoeken. Dat hoeft niet ver weg, dat kan ook prima met vakanties in Nederland.
Maar als ik de stad niet af en toe uit kan, voel ik me wel ongelukkiger :o .

Maar ik heb geen gezin of partner, en mijn ouders leven al lang niet meer. Misschien dat je dan toch je geluk weer in andere dingen zoekt.

Misschien proberen in een andere groenere omgeving te gaan wonen? Een woning in een dorp is meestal ook vele malen goedkoper dan in een stad.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 15:29

Pinacolada schreef:
De camping in Limburg waar we gereserveerd hebben voor de zomer heeft al bericht op Facebook staan dat zwembad en sanitair dicht is hele seizoen.. wij gaan maar annuleren. 10 dagen niet douchen gaat mij te ver haha

Een huisje boeken ipv een kampeerplek? Kan me niet voorstellen dat alles nu vol zit omdat de meeste mensen toch voor faciliteiten als een zwembad boeken.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 15:32

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 15:33

Whale schreef:
Pinacolada schreef:

Is ook niet overal zo. Hier op Texel mag dat niet. Als de camping ook een sanitairgebouw heeft naast prive sanitair dan mag de camping niet open. Deze regels mogen de veiligheidregio's zelf bepalen en zo is t dus hier