[HK] Thuiszijn en bezigheden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ontherun

Re: [HK] Thuiszijn en bezigheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 22:07

Nieuwe 2020-versie laden, deze heeft een hardnekkig virus.

Dat afstuderen is echt niet grappig meer nee. Gelukkig laatst wel een mail gekregen dat als ik voldoe aan het eindniveau ik niet alle stage uren in hoef te halen *\%/* Mijn baas zou me nu al mn diploma geven als dat kon dus daar maak ik me geen zorgen over. Maar begin m wel steeds meer te knijpen om in september met scriptie daadwerkelijk te beginnen... En we zijn in principe een contactberoep. Vind het echt lastig dat paramedisch niet zo genoemd wordt als andere contactberoepen. Er zit wel iets van verschil in naar een therapeut mogen qua noodzakelijkheid of een kapper oid. Die onzekerheid is het enige wat ik moeilijk vind eigenlijk nu.

Ik vind je tafel ook echt heel leuk Faelynn! Mijn eet- en salontafel zijn ook totaal verschillen. Eentje mangohout met stalen onderstel en andere blank steigerhout met stalen onderstel. Maar ik ben sowieso allergisch voor hele series en alles exact hetzelfde O:)

VivianHesen
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 23:00

Ik ben dus niet de enige die er moeite mee heeft.
Ik heb net 26 evenementen uit mijn agenda kunnen halen, die allemaal niet door mogen gaan. Best zuur als evenementfotograaf -O-

Ik zit er best wel even doorheen op dit moment.

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 23:43

Ik vind die tafel mooi geworden Faelynn. En als het anders is dan je in gedachten had... prima, dan heeft de tafel toch een andere kleur? Jij hebt een mooi klusje gedaan en tot een goede einde gebracht. Zo zou ik tenminste denken. In elk geval: hopelijk komt die tafel niet nóg dichter bij de open haard te staan dan ze nu al staat. :+

Ja, heel de zomer naar de testikels, dat hakt er wel op in. Normaal kom ik een groot deel van mijn vrije tijd binnenshuis door met sport kijken, of buitenshuis met concerten bezoeken. O ja, en met rijden op een manege... En gewoon even buiten wandelen is ook al ingeperkt. (Had ik al verteld dat het prachtige Jaagpad langs de Kromme Rijn is afgesloten omdat er geen twee mensen op een vadem afstand van elkaar kunnen lopen? Vast wel.)

Misschien moest ik ook maar eens gaan klussen. In de tuin sowieso. Het is een wildgroei- en onkruidparadijs, en bovendien zijn er plekken waar ik al jaren niets mee doe behalve af en toe het onkruid wieden. Daar moet ik maar wat voor verzinnen. En binnenshuis is er ook genoeg te doen. Ik woon hier potdorie al jaren en al die tijd ziet de wc-muur er al smeriger uit dan de pot. Als ik me nou voorneem om dat voor 1 september geregeld te hebben - dan woon ik hier ongeveer acht jaar en ga ik niet nóg een gênante mijlpaal over.

Overigens hoop ik hier niet zo gek lang meer te wonen, maar dat terzijde.
Laatst bijgewerkt door musiqolog op 21-04-20 23:50, in het totaal 2 keer bewerkt

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 23:46

Ik duik weer een keer op, nog even het topic teruglezen _O- Erg druk geweest met Animal Crossing en Final Fantasy :=

Afgelopen zondag een digitale opendag van een opleiding bijgewoond. Erg enthousiast over, maar nu is het twijfelen of ik er dit jaar aan ga beginnen of volgend jaar. Keuzes...

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 08:00

Ik vind die tafel echt mooi geworden! :j

Hier nog meer bezigheden zoeken. Voorlopig mag ik helaas nog niet open

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 17:11

LadyMadonna schreef:
Ik vind die tafel echt mooi geworden! :j

Hier nog meer bezigheden zoeken. Voorlopig mag ik helaas nog niet open

Lukt dat bezigheden zoeken een beetje?

Ik heb echt helemaal nergens zin in, behalve in eten :o ;(.

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 17:27

Food is life :j

Ik heb maar eens goed gepoetst en gewassen. Had laatst ineens de hele bijkeuken blank staan, wasmachine deed t niet meer :roll: S avonds om half 9 he, sta je al dat water naar buiten te doen en half in paniek te raken dat t ding t niet meer doet. Gelukkig doet ie weer, zonder dure wasmachinemannen te hoeven bellen *\o/* Ik heb nooit geweten hoe blij je kunt zijn dat je wasmachine normaal doet centrifugeren en afpompen zonder de je bijkeuken op een watersnood ramp te laten lijken.
En een harde les, nooooooit zeggen dat je je badmat gewoon telkens in de wasmachine flikkert. De antislip onderkant haf losgelaten en de filter volledig verstopt. Ding was notabene al minstens 20 x gewassen |o 8)7

Ik heb plantjes vertroeteld vandaag, a.k.a. afgestoft en gedoucht. En voor mijn her van morgen geleerd. Wish me luck.... De tijd is serieus krap die we hebben ^)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 17:29

Ben je mooi klaar mee dan :oo.

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 17:32

Ja... Ik was ff helemaal niet blij :') Maar, nog een bezigheid, ik ben dus aan het online shoppen voor een nieuwe badmat. Heb wel al een hanger besteld voor de handdoeken... Klinkt als, lijkt op toch?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 17:37

Zat je filter niet gewoon verstopt? :+

Heb ik ook een keer gehad, maar toen ging hij gewoon in storing. Dan kan je inderdaad ook een aardige overstroming krijgen, lang leve de tuinslang :')

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 17:45

Ik maak t filter sowieso eens in de twee drie maanden schoon, dat helpt wel heel erg tegen dit soort dingen zeg maar :)).

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 17:49

Ik wist dat dus niet.. Dus ik deed vorig jaar (na ruim anderhalf jaar) een de wasmachine aan en ging weg. Vol vertrouwen dat hij bij thuiskomst klaar zou zijn...

Nope...

Ik begreep ineens waarom ik van m'n moeder altijd mijn dekjes moest ontharen... :+

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 17:50

Ja, daar kunnen best wat verrassingen zitten :)).

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 17:50

_San87_ schreef:
Ja, daar kunnen best wat verrassingen zitten :)).

Ik haalde er inderdaad een pak haar uit... Was gewoon een klont geworden in het filter, bleef gewoon in elkaar zitten :')

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 18:07

Die filter had ik dus al schoongemaakt ja :+ Alleen daarna wilde ie op de een of andere vreemde manier niet centrifugeren en niet normaal afpompen. Filter was niet meer verstopt en toch lekte ie door die dop heen >;) >;) Vraag me niet hoe, ding heeft bovennatuurlijke krachten ofzo

silverdapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 18:12

Mooie bijzettafel en tuinset heb ik voorbij zien komen!

Whale schreef:
Ik duik weer een keer op, nog even het topic teruglezen _O- Erg druk geweest met Animal Crossing en Final Fantasy :=

Afgelopen zondag een digitale opendag van een opleiding bijgewoond. Erg enthousiast over, maar nu is het twijfelen of ik er dit jaar aan ga beginnen of volgend jaar. Keuzes...

Ik moest gistermiddag toevallig nog aan je denken... Is die nadien nou zo stil gebleven of heb ik gewoon niet goed opgelet?
Welke opleiding en wat is je afweging om dit jaar of volgend jaar te starten?

Janine1990 schreef:
Ik begreep ineens waarom ik van m'n moeder altijd mijn dekjes moest ontharen... :+

_O- :Y)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 18:34

Omg, ik hoor net dat we er 10 x 6 meter tuin bij krijgen, yay *\o/*!

Nu de hele inrichting van de tuin die we voor ogen hadden omgooien :+.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 18:37

Nog meer kippen! *\%/* *\%/*

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 18:41

LadyMadonna schreef:
Nog meer kippen! *\%/* *\%/*

Nee, dat denk ik maar niet :)).

Geeft wel weer mogelijkheden voor het terras en de locatie van de moestuin :j. En nog meer bloemetjes en plantjes en fruitbomen *\o/*!

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 18:55

Wat heerlijk!! <3 *\o/* *\o/*

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 19:00

Ja joh :D. Blij mee hoor.

Het terras gaan we naar wat nu de achterkant van onze tuin is verplaatsen, in het stuk dat erbij komt gaan we fruitbomen zetten en tussen die bomen een klein terrasje maken voor een tafeltje met twee/drie stoeltjes :). Mini-boomgaard.

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 19:08

Moestuin *\%/* Hoe groot is jullie tuin San? Volgens mij ook wel een lekkere afmeting of niet?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 19:13

ontherun schreef:
Moestuin *\%/* Hoe groot is jullie tuin San? Volgens mij ook wel een lekkere afmeting of niet?

Hij is nu 6,5 bij 15, daar komt dus 6,5 bij 10 ongeveer bij :j. Dus best een lekker tuintje.

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 22:21

Lekker formaat! Wij hebben 10x30, echt heerlijk zo’n ruime tuin

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 23:10

silverdapple schreef:
Whale schreef:

Ik moest gistermiddag toevallig nog aan je denken... Is die nadien nou zo stil gebleven of heb ik gewoon niet goed opgelet?
Welke opleiding en wat is je afweging om dit jaar of volgend jaar te starten?

Opleiding Archeologie. Ik zit te twijfelen omdat ik dit jaar eigenlijk van plan was om een aantal reizen te maken (wat dus allemaal niet is doorgegaan/niet doorgaat). En als ik dus dit jaar aan die opleiding begin kan dat dus niet meer. Dus het is de keuze, of dit jaar beginnen, of volgend jaar zodat ik voordat de opleiding begint in september nog die reizen kan doen.