Dan weten we meer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
tessyke schreef:Er begint zometeen een live persconferentie op Canvas (België).
Dan weten we meer
PSvanLot schreef:Anne_GTI schreef:Ga niet naar het buitenland zegt het RIVM nu.
Vind dat best een grappig advies. Waar zou je nu nog heen willen/kunnen.
Begrijp wel dat ze het melden overigens. Vooral het: geen vakanties meer.
Dat ze Texel ook maar tot buitenland gaan rekenen. Daar gaan mensen nog steeds geen...
Destination schreef:Merkel heeft nu een persconferentie en zei net dat er een inreisverbod komt, deze gaat zo snel mogelijk gelden. Volgens mij geldt dit voornamelijk voor niet EU-burgers die met het vliegtuig komen.
LadyMadonna schreef:k_m schreef:Vraag me af of ik dan nog moet gaan werken... Ben vastgoed fotografe, sta heel de week nog vol gepland. Mag dus wel werken blijkbaar? Maar thuiswerk is geen optie, en absoluut geen essentieel beroep....
Rutte heeft duidelijk gezegd: werk thuis als het kan
PSvanLot schreef:Anne_GTI schreef:Ga niet naar het buitenland zegt het RIVM nu.
Vind dat best een grappig advies. Waar zou je nu nog heen willen/kunnen.
Begrijp wel dat ze het melden overigens. Vooral het: geen vakanties meer.
Dat ze Texel ook maar tot buitenland gaan rekenen. Daar gaan mensen nog steeds geen...
Femke_Tweety schreef:Interessant artikel,
https://m.medicalxpress.com/news/2020-0 ... ients.html
Antibodies from COVID-19 survivors could be used to treat patients, protect those at risk
March 16, 2020 by Katie Pearce, Johns Hopkins University
Korte samenvatting, men is bezig met testen of bloedplasma van mensen die Corona te boven zijn gekomen, kan helpen bij patiënten die ziek zijn.
Heel kort, in dat bloedplasma zitten antilichamen tegen het virus.
Men hoopt dat die antilichamen binden aan het virus in het lichaam van de zieke persoon, zodat het makkelijker onschadelijk te maken is.
Als het succesvol en veilig blijkt, verwachten ze het al binnen een paar weken toe te kunnen passen.
De techniek zelf is bekend en al veel eerder (tot terug in 1934 zelfs) met succes toegepast (is op zich ook redelijk klassiek natuurlijk)
In China en Japan zijn de eerste echte tests geweest, en die zijn hoopgevend.
SophieO schreef:Destination schreef:Merkel heeft nu een persconferentie en zei net dat er een inreisverbod komt, deze gaat zo snel mogelijk gelden. Volgens mij geldt dit voornamelijk voor niet EU-burgers die met het vliegtuig komen.
Ja voor niet EU-burgers voor de komende 30 dagen.
Afgelopen tijd ook al veel grenzen gesloten, ik hoop dat die naar Nederland voorlopig nog open blijft.
Rytir schreef:Femke_Tweety schreef:Interessant artikel,
https://m.medicalxpress.com/news/2020-0 ... ients.html
Antibodies from COVID-19 survivors could be used to treat patients, protect those at risk
March 16, 2020 by Katie Pearce, Johns Hopkins University
Korte samenvatting, men is bezig met testen of bloedplasma van mensen die Corona te boven zijn gekomen, kan helpen bij patiënten die ziek zijn.
Heel kort, in dat bloedplasma zitten antilichamen tegen het virus.
Men hoopt dat die antilichamen binden aan het virus in het lichaam van de zieke persoon, zodat het makkelijker onschadelijk te maken is.
Als het succesvol en veilig blijkt, verwachten ze het al binnen een paar weken toe te kunnen passen.
De techniek zelf is bekend en al veel eerder (tot terug in 1934 zelfs) met succes toegepast (is op zich ook redelijk klassiek natuurlijk)
In China en Japan zijn de eerste echte tests geweest, en die zijn hoopgevend.
Klinkt een beetje hetzelfde als antilichamen bij toxische stoffen zoals na een slangenbeet.
raket schreef:Ik hoorde ook applaus. Het maakte me verdrietig. Ik heb een slechte dag. Ik hoor in de vuurlinie. Niet met een emmertje naast me op bed.
#einde zeuren#