Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
xIrlijn schreef:Yes dat bedoelde ik inderdaad. De een kan het niet streng genoeg (alleen noodzakelijke boodschappen doen, thuis werken, geen sociale contacten) en de ander vindt dat dit wel iets minder strikt kan zolang je je verstand gebruikt.
Ongeacht wat wijsheid is om te doen, merk ik dat het moeilijk is om dit te bespreken zonder dat er irritaties ontstaan aan beide kanten.
_lautje_ schreef:Hier zijn we redelijk strikt denk ik.
Ik ben zwanger en heb twee kleine kinderen en die zelf geen boodschappen (worden bezorgd of man gaat in de avond langs de zeer goed georganiseerde dorpssuper). Ga eens in de week naar de dorpsmarkt waar een soort drive-in/walk systeem zit en iedereen op verre afstand blijft voor vers fruit.
Verder kom ik niet uit huis behalve voor bloedprikken en controle echo’s.
Wel komt af en toe mijn moeder met partner langs om buiten in de tuin te zitten (hele grote tuin). Zo doen we dat ook met mijn schoonvader en diens partner.
Daarnaast hebben we 1 bevriend stel die we ook zo zien in de tuin. Continu veel afstand.
Goed om te vermelden: mijn man werkt met mijn schoonvader in hun bedrijf samen (dus ze zien elkaar al dagelijks), bevriende stel ziet hij ook wekelijks zakelijk.
Wel komen we nu naar het punt dat ik in mijn laatste trimester zit en verplicht moet bevallen in het ziekenhuis ivm keizersnede en waarschijnlijk langere tijd moet blijven. Dan moeten de oudste kinderen toch ergens uit logeren.
Waarschijnlijk dus 1 kind per opa/oma.
Omdat dit is afgesproken (en kinderen nergens komen) gaat mijn oudste nu ook uit logeren bij opa en oma. Ik ben lichamelijk op en gesloopt en vrees dat als dit te lang duurt ik nachtje ziekenhuis krijg met slaapmedicatie.
Maar het voelt toch heel dubbel.
marleen_usar schreef:Het Parool daar krijg ik iedere dag een melding van.
Brainless schreef:@Jesito
Die mensen ken ik ook.. nergens heengaan (althans, dat zeggen ze), want 1 werkt in de zorg en tegen iedereen roepen, "afstand houden hoor".
Klagen dat er mensen in de supermarkt te dicht bij komen enz
Maar wel met 20 man in de tuin gaan bbq-en.