Hoe streng zijn jullie met corona

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xIrlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 13:02

Yes dat bedoelde ik inderdaad. De een kan het niet streng genoeg (alleen noodzakelijke boodschappen doen, thuis werken, geen sociale contacten) en de ander vindt dat dit wel iets minder strikt kan zolang je je verstand gebruikt.

Ongeacht wat wijsheid is om te doen, merk ik dat het moeilijk is om dit te bespreken zonder dat er irritaties ontstaan aan beide kanten.

senna21

Re: Hoe streng zijn jullie met corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 13:15

Ja lastig.
De één kan prima thuisblijven, de andere wordt dan stapeldol.
We hebben in Nederland niet een complete lockdown dus we hebben ruimte voor een stukje eigen invulling.
Ik denk dat het verstandig is om het te bespreken wat jullie beide nodig hebben en waarin je elkaar een stukje ruimte kunt geven.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 13:16

Ik ga hooguit 2 keer per week de deur uit voor m'n boodschappen. Ik merk dat ik nu wel echt afstand wil en moet houden maar soms is dat gewoon niet te doen.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 14:49

Ik ben nog steeds streng,maar in tuinen om me heen komen familieleden samen.ik snap dat echt niet.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 15:17

Ik zit al 4 weken binnen en afgelopen week zei ik tegen mijn man dat we misschien wel naar onze dochter konden en in de tuin zitten maar met kleine kinderen kan je geen afstand houden, zou ze zo graag even knuffelen.
Mijn moeder van bijna 80 ben ik ook al die tijd niet geweest, we bellen wel maar is toch anders maar het is voor een goed doel hoop ik dus wenhouden vol :=

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 18:40

Wij hebben vorige week bij mijn ouders in de tuin koffie gedaan en deze week bij mijn schoonouders.

Gaan thuis naar toilet en niet naar binnen bij ze en houden zeker een meter of 2 afstand.
Zo kan het prima maar heel comfortabel voelt het niet.

Voor mij hoeft het niet, maar ik ben dan ook iemand die prima alleen kan zijn en langere tijd zonder sociale contacten kan buiten mijn partner om.
Mijn partner heeft meer behoefte aan dit soort contact maar houdt zich streng aan de voorwaarden en gaat ook bij niemand naar binnen.

Wil ook geen mensen in huis hebben. Ff een gesprekje op de oprit of een bakkie in de tuin op afstand ok maar ook dat zo min mogelijk.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 19:05

Zo zijn wij van de week even bij mijn ouders geweest. Zij op hun terras, wij anderhalve meter lager op het grasveld. Zelf thee en bekers meegenomen. En afstand houden maar. Wel fijn om ze weer even in levenden lijve te zien.

Orsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 19:42

Sinds het moment dat de scholen dicht zijn gegaan, ben ik wel iets strenger erin geworden.

De winkel waar ik werk is alle tijd nog open geweest, waardoor ik dus wel mijn normale routine redelijk behield. De aangepaste maatregelingen op het werk is wel een raar gevoel.. De afstand tussen collega's is namelijk wel moeilijk.. We zijn een hecht team.

Mijn man werkt bij de brandweer en moest uit voorzorg 2,5 week thuis blijven ivm verkoudheid klachten en hoesten. Dit op mijn werk vermeld hebbende, mocht ik (moest) gewoon blijven komen.

Verder moet het paard verzorgt worden, die staat in Nederland. Ikzelf woon in Duitsland met mijn man en dochtertje. Dus we zitten al iets meer geïsoleerd van familie, hoewel iedereen binnen 20 minuten auto rijden woont. Maar we gaan niet meer onnodig de deur uit. Boodschappen worden gekoppeld aan het werk of het paard verzorgen.. De kleine speelt alleen nog maar in de tuin of een wandeling door het veld, aangezien we op het platte land wonen. We hebben genoeg dieren aan huis, dus zij komt niks te kort. Maar ze mist wel haar sociale contact met de peuterspeelzaal... En haar wekelijkse oppas momentjes met de oma's en haar neefje. Haar wekelijkse zwemles waar ze zo van houd.. Gelukkig is ze pas bijna 3 jaar en snapt niks van deze Corona tijd.. Maar ik ikzelf vind het wel sneu om haar dit te ontnemen.

Maargoed.. We zullen het volhouden en afwachten wat het ons allemaal brengt. Ik heb er geen zware moeite mee, maar ben wel blij als alles weer "normaal" kan. Mijn oma ligt op sterven en ik ben echt bang dat wanneer ze overlijdt, ik niet aanwezig mag zijn bij de uitvaard. Dat stukje vind ik wel moeilijk te accepteren..

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 20:44

Wat mij heel erg opvalt is dat mensen heel erg hypocriet zijn.
Ik heb al dingen gehoord als: nee wij komen nergens, nee wij laten de boodschappen bezorgen, wij spreken met niemand af.
Ondertussen hoor je via via dat ze door het tuincentrum of Mediamarkt lopen. Bezoek hebben en op bezoek gaan.
Maar wel op social media leuzen als stay home blijven herhalen.
Dan gaan mijn haren overeind, niet omdat ze doen wat ze doen maar om het hypocriete.

Ik doe de dingen met verstand.
Ga boodschappen doen, als ik iets anders moet doe ik dat op rustige momenten, dus smorgens vroeg. Maar ik ga we op bezoek bij 2 of 3 vriendinnen of zij bij mij. Mits iedereen gezond is.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 21:14

xIrlijn schreef:
Yes dat bedoelde ik inderdaad. De een kan het niet streng genoeg (alleen noodzakelijke boodschappen doen, thuis werken, geen sociale contacten) en de ander vindt dat dit wel iets minder strikt kan zolang je je verstand gebruikt.

Ongeacht wat wijsheid is om te doen, merk ik dat het moeilijk is om dit te bespreken zonder dat er irritaties ontstaan aan beide kanten.

Dat merk ik inderdaad ook.
Ik ben vrij nuchter maar wel voorzichtig.
Mijn werk is dicht en mijn man is werken.
Zoek dus toch af en toe wat aanspraak.
Ben nu wel begonnen met een studie, dat houd me wel van de straat.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 21:15

Is hij nu nog steeds zo dik dan? Niks minder geworden?
Dan zou ik er toch maar een foto van laten maken en eventueel een scannetje.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 21:18

Ik ga behoorlijk strikt met de richtlijnen om.
Voor mijn gevoel zat er al schrikdraad op de Belgische grens een week voordat de grens daadwerkelijk gesloten werd. Geen koffiekoek en preparé meer op zondag van de Delhaize, vond dat een onnodig risico worden.
De enige persoon waar ik op bezoek ga is mijn moeder. En ik doe 2 keer per week zowel haar als mijn boodschappen om 8 uur 's ochtends dus voor het drukker wordt. Zodra de boodschappen in de auto staan ontsmet ik mijn handen en autosleutel en thuis was ik mijn handen bij binnenkomst.
Zowel mijn moeder als ik behoren tot een risicogroep dus ik wil proberen te voorkomen met dat virus in aanraking te komen.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 13:38

Hier zijn we redelijk strikt denk ik.
Ik ben zwanger en heb twee kleine kinderen en die zelf geen boodschappen (worden bezorgd of man gaat in de avond langs de zeer goed georganiseerde dorpssuper). Ga eens in de week naar de dorpsmarkt waar een soort drive-in/walk systeem zit en iedereen op verre afstand blijft voor vers fruit.
Verder kom ik niet uit huis behalve voor bloedprikken en controle echo’s.

Wel komt af en toe mijn moeder met partner langs om buiten in de tuin te zitten (hele grote tuin). Zo doen we dat ook met mijn schoonvader en diens partner.
Daarnaast hebben we 1 bevriend stel die we ook zo zien in de tuin. Continu veel afstand.
Goed om te vermelden: mijn man werkt met mijn schoonvader in hun bedrijf samen (dus ze zien elkaar al dagelijks), bevriende stel ziet hij ook wekelijks zakelijk.

Wel komen we nu naar het punt dat ik in mijn laatste trimester zit en verplicht moet bevallen in het ziekenhuis ivm keizersnede en waarschijnlijk langere tijd moet blijven. Dan moeten de oudste kinderen toch ergens uit logeren.
Waarschijnlijk dus 1 kind per opa/oma.
Omdat dit is afgesproken (en kinderen nergens komen) gaat mijn oudste nu ook uit logeren bij opa en oma. Ik ben lichamelijk op en gesloopt en vrees dat als dit te lang duurt ik nachtje ziekenhuis krijg met slaapmedicatie.
Maar het voelt toch heel dubbel.

Paardenfan25

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 13:42

_lautje_ schreef:
Hier zijn we redelijk strikt denk ik.
Ik ben zwanger en heb twee kleine kinderen en die zelf geen boodschappen (worden bezorgd of man gaat in de avond langs de zeer goed georganiseerde dorpssuper). Ga eens in de week naar de dorpsmarkt waar een soort drive-in/walk systeem zit en iedereen op verre afstand blijft voor vers fruit.
Verder kom ik niet uit huis behalve voor bloedprikken en controle echo’s.

Wel komt af en toe mijn moeder met partner langs om buiten in de tuin te zitten (hele grote tuin). Zo doen we dat ook met mijn schoonvader en diens partner.
Daarnaast hebben we 1 bevriend stel die we ook zo zien in de tuin. Continu veel afstand.
Goed om te vermelden: mijn man werkt met mijn schoonvader in hun bedrijf samen (dus ze zien elkaar al dagelijks), bevriende stel ziet hij ook wekelijks zakelijk.

Wel komen we nu naar het punt dat ik in mijn laatste trimester zit en verplicht moet bevallen in het ziekenhuis ivm keizersnede en waarschijnlijk langere tijd moet blijven. Dan moeten de oudste kinderen toch ergens uit logeren.
Waarschijnlijk dus 1 kind per opa/oma.
Omdat dit is afgesproken (en kinderen nergens komen) gaat mijn oudste nu ook uit logeren bij opa en oma. Ik ben lichamelijk op en gesloopt en vrees dat als dit te lang duurt ik nachtje ziekenhuis krijg met slaapmedicatie.
Maar het voelt toch heel dubbel.

Sterkte Lautje, lijkt mij moeilijke onzekere tijd om zwanger te zijn. Hopelijk is het als je moet bevallen al een stuk minder erg met nieuwe besmettingen.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 13:50

Ze zeggen dat we 3 tot 4 keer per jaar in Lockdown moeten tot 2020 in de ic te ontlasten.Grote kans dat het in het na jaar weer opsteekt.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 14:06

Wie zeggen dat?

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 14:10

En tot 2020? Daar zitten we toch al in?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 14:16

Oh sorry 2022.

leeslampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 14:17

Heb je een linkje marleen_usar?

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 14:22

Dank je. Het is gelukkig onze derde dus je bent redelijk doorgewinterd.
Enige is dat ik antistoffen aanmaak tegen de baby (rhesus E, zeldzaam broertje van bekendere rhesus D) en dus een hele medische zwangerschap heb met kans op prematuriteit en hemolyse bij de baby.
Dus dat maakt alles gewoon best wel onzeker. En dan nog veel last van harde buiken en bekkenklachren waardoor je niet mobiel bent met een dreumes en peuter er naast... kortom van mij mag het een paar maanden verder zijn :Y)

Las dat idd ook in een artikel van Nu.nl geloof ik.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 14:28

@Jesito
Die mensen ken ik ook.. nergens heengaan (althans, dat zeggen ze), want 1 werkt in de zorg en tegen iedereen roepen, "afstand houden hoor".
Klagen dat er mensen in de supermarkt te dicht bij komen enz
Maar wel met 20 man in de tuin gaan bbq-en.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 15:57

Het Parool daar krijg ik iedere dag een melding van.

leeslampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 16:02

marleen_usar schreef:
Het Parool daar krijg ik iedere dag een melding van.

Ah, dankjewel. Ik heb het artikel gevonden. Voor wie dat ook zocht:

https://www.parool.nl/wereld/studie-har ... ~b2283aa9/

Gaat over een studie van Harvard-hoogleraar epidemiologie Marc Lipsitch. Het scenario is gebaseerd op de hypothese dat er geen vaccin en/of andere behandeling ontwikkeld wordt. Om die reden reageert een viroloog van het AMC onderaan het artikel: hij denkt dat de toekomst er positiever uit zal zien dan Marc Lipsitch in zijn onderzoek (en dus het Parool-artikel) schetst.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 18:28

Brainless schreef:
@Jesito
Die mensen ken ik ook.. nergens heengaan (althans, dat zeggen ze), want 1 werkt in de zorg en tegen iedereen roepen, "afstand houden hoor".
Klagen dat er mensen in de supermarkt te dicht bij komen enz
Maar wel met 20 man in de tuin gaan bbq-en.

Kan daar heel slecht tegen dat schijnheilige gedoe.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 16:23

Nou hier zijn de parkeerplaatsen afgezet bij het bos, maar men parkeert er nu dan maar naast en in de berm :') Ik denk dat er wel zo een 40 tot 60 auto's stonden. Ook reden er allemaal campers de camping op.

Fijn hoor, we zijn hier nog redelijk verschoond van het virus en dat houden we graag zo, maar kom vooral overal vandaan gezellig hier kamperen -O-