Hoe beinvloedt het corona virus de economie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Re: Hoe beinvloedt het corona virus de economie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 18:47

Ik kom diverse berichten tegen dat het vliegverkeer weer word opgestart. Ben er wel blij mee dat we weer vooruit gaan werken en denken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 18:52

purny schreef:
Ik kom diverse berichten tegen dat het vliegverkeer weer word opgestart. Ben er wel blij mee dat we weer vooruit gaan werken en denken

Oh kijk, waar kan ik dat vinden, want op de NOS kom ik dat niet tegen. Is niet menig luchtruim gesloten?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 18:57

Mindim schreef:
purny schreef:

Oh kijk, waar kan ik dat vinden, want op de NOS kom ik dat niet tegen. Is niet menig luchtruim gesloten?

Ik zal straks als ik achter m'n computer zit het opzoeken. In ieder geval op luchtvaartnieuws. Daar staat dat United weer gaat opstarten. Het zijn niet veel vluchten maar het is een begin

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 19:00

Heb ik ook gelezen Purny, diverse diensten, waaronder Newark - Schiphol.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 19:10

purny schreef:
Ik zal straks als ik achter m'n computer zit het opzoeken. In ieder geval op luchtvaartnieuws. Daar staat dat United weer gaat opstarten. Het zijn niet veel vluchten maar het is een begin

Ik zie het op luchtvaartnieuws. Tot nu toe dus met vrachtverkeer, maar mogen mensen nederland wel in dan? Mogen passagiersvluchten wel landen op schiphol?

Zekers uit Newark welke zo dicht bij New York ligt?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 19:21

Ik weet niet precies tot wanneer Trump het vliegverkeer aan banden had gelegd...
Gevonden. Vanaf 13 maart voor 30 dagen. Dus in principe zou het weer mogen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 19:44

Goh, het vliegverkeer had van mij nog wel een poosje mogen blijven liggen :=. Ik weet dat dat niet realistisch is, maar de lucht is zo mooi schoon, zo mooi blauw, geen lelijke witte strepen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 19:57

_San87_ schreef:
Goh, het vliegverkeer had van mij nog wel een poosje mogen blijven liggen :=. Ik weet dat dat niet realistisch is, maar de lucht is zo mooi schoon, zo mooi blauw, geen lelijke witte strepen.

Als ik moet kiezen tussen mooie heldere lucht en inkomsten door middel van luchtvaart kies ik toch echt voor de luchtvaart

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 20:17

purny schreef:
_San87_ schreef:

Als ik moet kiezen tussen mooie heldere lucht en inkomsten door middel van luchtvaart kies ik toch echt voor de luchtvaart

Ik ook. De luchtvaart is een groot onderdeel van de economie, wereldwijd.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 20:28

Wat anders, ik zou wel eens willen weten welke merken (kleding) nu totaal de hakken in de sloot trekken tov hun leveranciers . HenM en Zara hebben gezegd hun verplichtingen na te komen maar Primark heeft samen met anderen een soort van fonds opgericht maar dit levert de toch al laag betaalde mensen waarschijnlijk net droog brood op. Als die echt grote bedrijven nu hun toeleveranciers laten stikken gebeurt er een grote humanitaire ramp in de lage lonen landen.
Laatst bijgewerkt door BigOne op 11-04-20 20:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 20:32

purny schreef:
_San87_ schreef:

Ik denk dat we wederom niets gaan leren fan deze crisis.
Een historisch gemiste kans.

https://www.trouw.nl/duurzaamheid-natuu ... gle.com%2F

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 20:33

H&m en zara hebben ook webwinkels, dus hebben alsnog omzet. Primark niet.

Niet dat ik het goedkeur, maar ze zijn niet helemaal te vergelijken.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 20:46

@loretta: iedereen leert iets anders van deze crisis..

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 21:18

Mindim schreef:
purny schreef:

Ik zie het op luchtvaartnieuws. Tot nu toe dus met vrachtverkeer, maar mogen mensen nederland wel in dan? Mogen passagiersvluchten wel landen op schiphol?

Zekers uit Newark welke zo dicht bij New York ligt?

Nederland heeft de grenzen niet gesloten, dus de mensen worden gewoon toegelaten. Ik verwacht alleen niet dat er veel passagiers zullen zijn en dus ook niet echt veel vliegbewegingen.

Peetstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 21:27

purny schreef:
Ik weet niet precies tot wanneer Trump het vliegverkeer aan banden had gelegd...
Gevonden. Vanaf 13 maart voor 30 dagen. Dus in principe zou het weer mogen.

Ja mogen is het probleem dus niet, maar hoe gaan ze dat doen ?
Proppen dus 200 mensen bij elkaar, ziek of niet ziek, gezond, carona onder de leden, kinderen, bejaarden, het maakt allemaal blijkbaar geen zak uit...., vliegtuigie mot vol immers.

En dan moet je verder met de trein: https://www.nu.nl/coronavirus/6044274/t ... en-op.html

Ook hier gaat vrijwel niemand hier inhoudelijk op in, en das opmerkelijk.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 21:31

Iedereen moet verplicht bij aankomst 2 weken in quarantaine en er moet een gezondheidsverklaring mee maar dat is bij KLM

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 21:36

Zonde is dat he Loretta? Al jaren weten we dat we het luchtverkeer moeten laten krimpen (en andere dingen) en nu krijgen we deze kans om eindelijk veranderingen door te voeren, maar er gebeurt niets.

(Veel vliegen is vooral heel vervuilend en draagt in Nederland nauwelijks bij aan de daadwerkelijke economie of aan banen. Dat kan gewoon allemaal fors minder - met als bijeffect dat het positief is voor de gezondheid van alle mensen die in de luchtvervuiling of geluidsoverlast van Schiphol zitten.)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 21:42

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 22:08

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 22:15

purny schreef:
Marie_Anne schreef:
Er is een inreisverbod, dus mensen worden zeker niet gewoon toegelaten.

Niet noodzakelijke reizen van personen vanuit derde landen naar Europa zijn niet toegestaan. Met uitzondering van o.a. EU-onderdanen. Is onlangs verlengd tot 15 mei.

https://www.rijksoverheid.nl/actueel/ni ... ten-europa
https://www.telegraaf.nl/nieuws/2047641 ... reisverbod

Waar kan ik die informatie vinden? Er staat namelijk in beide artikelen geen datum

Op de site van Schiphol o.a., onder het kopje laatste nieuws.
https://www.schiphol.nl/nl/berichten/coronavirus-update

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 22:18

Dat bericht had ik nog niet meegekregen

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 01:01

purny schreef:
_San87_ schreef:

Mijn voorkeur gaat naar de gezonde lucht.

germie schreef:
purny schreef:

Ik ook. De luchtvaart is een groot onderdeel van de economie, wereldwijd.

Ja, dan kan je iig weer lekker op vakantie.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 07:39

Hier ook véél liever die schone lucht.
Ik hoop dan ook dat ze in/na de crisis de prijzen voor vliegen flink verhogen. Btw op vliegreizen is ook goed voor de economie ;)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 08:36

Vliegverkeer voor personen interesseert mij niet zo maar ik hoop dat er snel testen beschikbaar komen voor antistoffenbepaling. Dat zou veel kleine zzp ers lucht kunnen geven , bvb diegene die als pgb er bij gezinnen werken, klusbedrijfjes en medewerkers in de zorg voor ouderen en gehandicapten .

Rakkie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 09:37

Mindim schreef:
Rakkie123 schreef:
Ik zie wel reacties als, minder patienten , opa en oma thuis.

Maar wat denken jullie wat het kost, al het verplegende en verzorgende en begeleidende personeel, daar worden er straks veel van arbeidsongeschikt, voor kortere of langere tijd.
En reken maar dat er schadeclaims gaan komen, ook van familie, zeker als er veel doden onder het zorgpersoneel gaan vallen.

En dan het gebrek aan opgeleid zorgpersoneel.
Dat betekent niet alleen maar opa en oma thuis en minder patienten maar ook, langere wachttijden, minder ziekenhuizen etc.

Gelukkig is daarna vast wel het huizenprobleem opgelost....das dan weer een voordeel ...
Alleen hebben dan weer een hoop werkloze bouwvakkers extra... :(

Niemand heeft hier om gevraagd hoor, niemand. Schadeclaims, waarom dan. Altijd dat gevingerwijs, alsof iemand hier ook maar lol aan beleefd en alsof men de maatregelen maar met gemak uitdeeld. Het is voor iedereen kl*ten.

Nee, niemand heeft hier om gevraagd maar de mensen in vitale beroepen worden voor de leeuwen gegooid.
Collega´s met duidelijke verschijnselen worden verplicht te werken.
Die worden zo verspreiders, reken maar dat die schadeclaims gaan leggen, door familie als er mensen dood gaan, of zij zelf als ze (langdurig) arbeidsongeschikt raken.

Want daar kunnen leidinggevende wel wat aan doen.

En dan heb ik het nog niet over alle jaren doorbetalen van loon omdat ze daardoor arbeidsongeschikt worden.
Het gaat om erg veel mensen, die al veel risico lopen, maar er worden nu onaanvaardbare risico´s genomen, ten koste van mensen die knoert hard werken om iedereen in levcen te houden.

Reken maar dat ik een schadeclaim ga indienen, mocht ik ziek worden, en daar neem ik al mijn collega´s in mee.