Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Mindim schreef:purny schreef:Ik kom diverse berichten tegen dat het vliegverkeer weer word opgestart. Ben er wel blij mee dat we weer vooruit gaan werken en denken
Oh kijk, waar kan ik dat vinden, want op de NOS kom ik dat niet tegen. Is niet menig luchtruim gesloten?
purny schreef:Ik zal straks als ik achter m'n computer zit het opzoeken. In ieder geval op luchtvaartnieuws. Daar staat dat United weer gaat opstarten. Het zijn niet veel vluchten maar het is een begin
_San87_ schreef:Goh, het vliegverkeer had van mij nog wel een poosje mogen blijven liggen. Ik weet dat dat niet realistisch is, maar de lucht is zo mooi schoon, zo mooi blauw, geen lelijke witte strepen.
purny schreef:_San87_ schreef:Goh, het vliegverkeer had van mij nog wel een poosje mogen blijven liggen. Ik weet dat dat niet realistisch is, maar de lucht is zo mooi schoon, zo mooi blauw, geen lelijke witte strepen.
Als ik moet kiezen tussen mooie heldere lucht en inkomsten door middel van luchtvaart kies ik toch echt voor de luchtvaart
purny schreef:_San87_ schreef:Goh, het vliegverkeer had van mij nog wel een poosje mogen blijven liggen. Ik weet dat dat niet realistisch is, maar de lucht is zo mooi schoon, zo mooi blauw, geen lelijke witte strepen.
Als ik moet kiezen tussen mooie heldere lucht en inkomsten door middel van luchtvaart kies ik toch echt voor de luchtvaart
Mindim schreef:purny schreef:Ik zal straks als ik achter m'n computer zit het opzoeken. In ieder geval op luchtvaartnieuws. Daar staat dat United weer gaat opstarten. Het zijn niet veel vluchten maar het is een begin
Ik zie het op luchtvaartnieuws. Tot nu toe dus met vrachtverkeer, maar mogen mensen nederland wel in dan? Mogen passagiersvluchten wel landen op schiphol?
Zekers uit Newark welke zo dicht bij New York ligt?
purny schreef:Ik weet niet precies tot wanneer Trump het vliegverkeer aan banden had gelegd...
Gevonden. Vanaf 13 maart voor 30 dagen. Dus in principe zou het weer mogen.
Marie_Anne schreef:Er is een inreisverbod, dus mensen worden zeker niet gewoon toegelaten.
Niet noodzakelijke reizen van personen vanuit derde landen naar Europa zijn niet toegestaan. Met uitzondering van o.a. EU-onderdanen. Is onlangs verlengd tot 15 mei.
https://www.rijksoverheid.nl/actueel/ni ... ten-europa
https://www.telegraaf.nl/nieuws/2047641 ... reisverbod
purny schreef:Marie_Anne schreef:Er is een inreisverbod, dus mensen worden zeker niet gewoon toegelaten.
Niet noodzakelijke reizen van personen vanuit derde landen naar Europa zijn niet toegestaan. Met uitzondering van o.a. EU-onderdanen. Is onlangs verlengd tot 15 mei.
https://www.rijksoverheid.nl/actueel/ni ... ten-europa
https://www.telegraaf.nl/nieuws/2047641 ... reisverbod
Waar kan ik die informatie vinden? Er staat namelijk in beide artikelen geen datum
germie schreef:purny schreef:
Ik ook. De luchtvaart is een groot onderdeel van de economie, wereldwijd.
Mindim schreef:Rakkie123 schreef:Ik zie wel reacties als, minder patienten , opa en oma thuis.
Maar wat denken jullie wat het kost, al het verplegende en verzorgende en begeleidende personeel, daar worden er straks veel van arbeidsongeschikt, voor kortere of langere tijd.
En reken maar dat er schadeclaims gaan komen, ook van familie, zeker als er veel doden onder het zorgpersoneel gaan vallen.
En dan het gebrek aan opgeleid zorgpersoneel.
Dat betekent niet alleen maar opa en oma thuis en minder patienten maar ook, langere wachttijden, minder ziekenhuizen etc.
Gelukkig is daarna vast wel het huizenprobleem opgelost....das dan weer een voordeel ...
Alleen hebben dan weer een hoop werkloze bouwvakkers extra...
Niemand heeft hier om gevraagd hoor, niemand. Schadeclaims, waarom dan. Altijd dat gevingerwijs, alsof iemand hier ook maar lol aan beleefd en alsof men de maatregelen maar met gemak uitdeeld. Het is voor iedereen kl*ten.