[HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 16:48

elnienjo schreef:
DeMolenhoek schreef:
Dat is het zeker. Helemaal als je echt jou maatje hebt gevonden en overal op dezelfde lijn zit behalve op dat punt. Hier is de baby er vooral gekomen voor hem, maar puntje bij paaltje is alsnog de grootste zorg voor mij. Tuurlijk zie ik haar graag, maar er komt zeker geen 2de en hij moet er ook gewoon genoeg naar kijken.

Maar, momenteel zit ik wel weer in een depressie en ik durf met zekerheid te zeggen dat een deel van de oorzaak bij mijn dochter kan gezocht worden. Ik heb ptss en dat wordt natuurlijk enorm getriggerd door stress, lawaai, weinig slaap etc. Paar weken terug nog een flinke inzinking gehad want ik wou gewoon mijn leven terug zoals het was. Ondertussen weer wat aan beteren met therapie en dochter krijgt er zeker NIETS van mee. Maar als iemand geen kinderwens heeft en de partner wel en diegene vraagt aan mij wat te doen zeg ik altijd: Geen kind. Het is echt gewoon zo zwaar om jou leven aan te passen rond een kind. Je ziet het graag, er zelfs niets waar ik meer van hou dan van haar. Maar ergens blijf ik voelen dat het niet 100% mijn keuze was... En dat ik mij niet zomaar even aanpas maar dat keihard werken is.

Je kunt het vergelijken met iemand die een talent heeft. Iemand die geweldig kan dansen. Het zit in de genen. En dan heb je iemand die dat talent niet heeft en keihard met oefenen om op hetzelfde niveau te komen. Daarmee vergelijk ik het. Ik moet keihard ‘trainen’ om een goede moeder te zijn.

Maar goed, genoeg over mij. Het is gewoon niet makkelijk, een partner met een andere wens.

Niet echt handig dat je een kind hebt genomen voor je man. Zelfs al deed hij de zorg wél zelf, dan nog heb je er overlast van omdat het in jouw huis woont en jouw vrije tijd ook domineert.
Zou me wel helemaal miskocht voelen als je vent de zorg dan ook nog grotendeels bij jou neerlegt. Zou zelf 'ns een lekkere vakantie boeken voor jezelf en kind bij je vent laten.

Jemig, jij hebt echt de empathie van een stoeptegel of niet? :? Soms kun je misschien beter niet reageren..

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 17:11

Relaxed schreef:
Jemig, jij hebt echt de empathie van een stoeptegel of niet? :? Soms kun je misschien beter niet reageren..

Inderdaad. Komt de sfeer niet ten goede en het draagt ook niet bij aan het vrij kunnen praten over dergelijke ervaringen.

Terwijl juist dat zo belangrijk is, vooral voor de twijfelaars.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 17:13

En toch snap ik die opmerking ergens wel... je gaat wel voorbij aan al je eigen gevoelens, om de wens van een ander dan maar wel in vervulling te laten gaan.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 17:16

idinn schreef:
En toch snap ik die opmerking ergens wel... je gaat wel voorbij aan al je eigen gevoelens, om de wens van een ander dan maar wel in vervulling te laten gaan.

Maar dat weet ze zelf toch al. Daar gaat het hele bericht nota bene om.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 17:21

Ja, zijzelf is er wel achter nu. Maar die twijfelaar die hier zo regelmatig genoemd word nog niet.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 17:27

idinn schreef:

In een relatie gebeurd dat opzich natuurlijk wel vaker (woonplaats, religie, zorgtaken etc), maar een kind is wel een vrij grote impact.

Magrathea

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 17:52

Zij leest en praat al iets langer mee, en voor zover ik weet is het wel degelijk een bewuste keuze geweest.
Ik denk wel dat de impact heel moeilijk in te schatten valt, zeker als misschien de situatie nog verandert (bijvoorbeeld omdat jij werkloos wordt en je man promotie krijgt, dan ben je wel gek als je man dan niet in elk geval tijdelijk wat minder zorg op zich neemt).
Dat is niet iemands schuld maar wel erg vervelend als je in zo'n situatie zit

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 20:03

Ik vind het heel waardevol om deze verhalen zoals die van deMolenhoek te lezen! :j inderdaad, het bevestigd dat het echt niet perse leuker is als het van jezelf is en ondanks je zielsveel van je dochter houdt het toch zwaar is.
Dapper om joh verhaal te vertellen! Sterkte ook!

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 21:06

Na een sterilisatie toch een kind, dat is pas een nachtmerrie.

Mijn relatie is uitgegaan omdat meneer na ruim vijf jaar tóch kinderen wilde.

Heb ook ergens gelezen dat wel een kwart van de vrouwen enige vorm van incontinentie ervaart na de bevalling.

Ik snap die dame van een paar pagina’s terug wel. Reconstrueren/oplossen van sommige problemen heeft geen zin als ze er nog een tweede wil. En zou zomaar eens meer schade op kunnen leveren.

En uitzonderingen daargelaten, maar een verkreukeld A4 wordt meestal niet meer zoals een papier wat vers uit het pak komt. Hoop vooral dat problemen uiteindelijk worden opgelost.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 21:13

Oh jeetje, ik kijk net een video van Graham Norton op FB en daar zit een zwangere mevrouw in een... croptop. Inclusief puilnavel.

WHY.

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 22:44

Berdien schreef:
Oh jeetje, ik kijk net een video van Graham Norton op FB en daar zit een zwangere mevrouw in een... croptop. Inclusief puilnavel.

WHY.

Gatver... Dus die is gewoon bewust met dat gebrek aan kleding in de zaal gaan zitten, terwijl ze weet dat ze op tv komt? Waarom hebben ze die bij de entree niet naar huis gestuurd? >;) Wie zit daar nou op te wachten.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 23:26

De “snelkookpan” navel.Als de navel omhoog steekt is de baby klaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 23:37

Komt er zoals bij een stoompan dan ook overal lucht vrij onder hoge druk :+

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 23:41

Iemand zei dat een keer over mijn puilnavel.Kennelijk komt er bij een snelkookpan een pinnetje omhoog als het eten klaar is.Ik weet dat niet.Ik heb geen snelkookpan.Nou ja,er kwam wel lucht vrij.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 23:52

Ik weet wel dat als kroketten klaar zijn ze gaan drijven, dat is ook het enige wat ik weet over koken

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 00:56

Niobe schreef:
Ik weet wel dat als kroketten klaar zijn ze gaan drijven, dat is ook het enige wat ik weet over koken

:')

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 11:30

wittepit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 11:45

Sizzle schreef:
elnienjo schreef:
Toen ik 'n jaar of 9 was hoorde ik op het radionieuws de mededeling dat de eerste reageerbuisbaby was geboren. Ik dacht toen dat dat inhield dat vrouwen niet meer zelf hoefden te baren. Dat bleek niet zo te zijn, maar ik snap niet dat het nog niet mogelijk is om dmv je genetisch materiaal in een lab je kind uit te broeden. Dat zou ook leuker zijn voor homokoppels dat ze beiden biovader/moeder kunnen zijn.

Dat zou wel een uitkomst zijn ja, maar dan zou misschien het risico nog groter zijn dat mensen er gewoon even een gaan ‚kopen‘. Zonder na te denken :')

ps. Ik denk dat je 12 was (als je profiel klopt) de reageerbuisbaby is in hetzelfde jaar geboren als mijn bouwjaar.

MB, ieder neemt zo eigen zijn risico‘s. Maar er wordt gewoon vaak te licht gedacht over keizersnede dat is het enige wat ik wilde zeggen. Het is echt niet even ritsje open, ritsje dicht. Ik heb na de geboorte maanden last gehad van mijn onderrug terwijl ik echt nooit rugpijn heb, ook niet gehad tijdens zwangerschap. Bleek bijvoorbeeld dat lage rugpijn ook van de KS kon komen (vraag me niet waarom) en soms zelf chronisch wordt. Gelukkig bij mij niet.

Vloeken in de kerk van de westerse/reguliere geneeskunde: ik dacht dat de Chinese er van uit gaat dat zulke littekens enorme blokkades van energiestromen veroorzaken. Helemaal achterlijk zijn ze daar niet, ik geloof wel dat er een kern van waarheid inzit. In ieder geval: het is echt even meer dan mes erin, kind eruit, hechten, klaar.

Wat betreft dat laboratoriumgedoe: er wordt nu op meerdere plaatsen ter wereld gewerkt aan een soort kunstbaarmoeder waar te vroeg geboren baby’s nog ff een paar weken in kunnen “rijpen”. Tot nu toe gaat dat om kinderen die wel aan het aantal weken zwangerschap zitten die ze behandelbaar maakt, maar ik heb al laten vallen als hiermee die grens naar voren gehaald gaat worden ik gewetensbezwaard ben en er niet aan mee wil werken. Ben namelijk echt bang dat dat weer consequenties heeft voor het abortusbeleid.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 11:46

Berdien schreef:
https://www.boredpanda.com/full-time-wo ... gn=organic

Ik kwam dit pareltje tegen op FB vanochtend. De reacties eronder stelden me weer wat gerust (ik was niet de enige die er wat van vond :)) ) want man man man man :x

Ik ben mama en heb dus een leven.

poedersuiker. Iedereen heeft een leven.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 11:48

wittepit schreef:
Wat betreft dat laboratoriumgedoe: er wordt nu op meerdere plaatsen ter wereld gewerkt aan een soort kunstbaarmoeder waar te vroeg geboren baby’s nog ff een paar weken in kunnen “rijpen”. Tot nu toe gaat dat om kinderen die wel aan het aantal weken zwangerschap zitten die ze behandelbaar maakt, maar ik heb al laten vallen als hiermee die grens naar voren gehaald gaat worden ik gewetensbezwaard ben en er niet aan mee wil werken. Ben namelijk echt bang dat dat weer consequenties heeft voor het abortusbeleid.

Dat zou idd niet fraai zijn. Die termijn moet gewoon losgelaten worden zolang de foetus op de vrouw parasiteert en zij simpelweg geen nakomeling/kostenpost wil.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 11:52

elnienjo schreef:
wittepit schreef:

Dat zou idd niet fraai zijn. Die termijn moet gewoon losgelaten worden zolang de foetus op de vrouw parasiteert en zij simpelweg geen nakomeling/kostenpost wil.

Da's tot hun 21e... :+ :D

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 11:54

Femke_Tweety schreef:

Hahahaha!!! :D :')

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 11:54

Berdien schreef:
Jeetje DeMolenhoek... je hebt het al eerder verteld, maar ik blijf het zo enorm heftig vinden. En héél knap dat je er zo eerlijk over kunt en wilt zijn.

Vind ik ook. En ergens word ik ook boos op jouw partner als ik dan lees dat de meeste zorg bij jou terecht komt...

wittepit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 11:55

elnienjo schreef:
Femke_Tweety schreef:

Hahahaha!!! :D :')

Hihihi :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 12:03

En soms zelfs nog langer :')