Welke "unpopular opinions" heb jij?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 23:15

Ik vind vaak filmpjes waarin zielige dieren met protheses of van die honden met een rolstoel vreselijk. Geef ze een spuitje. In mijn ogen kunnen die geen dierwaardig bestaan meer leven. Ook al rennen ze nog zo hard met hun karretje. Niet alles moet gered worden.

Bruine paarden vind ik saai (uiterlijk dan, kleur zegt niks over hun karakter)

Alcohol is smerig.

Wiet stinkt.

Als je al jaren in NL woont en werkt en je spreekt de taal nog steeds niet, moet je verplicht op cursus (Poolse buren wonen denk ik al 10 jaar in NL en spreken nog maar heel minimaal de Nederlandse taal)

Dronken mensen zijn bijna altijd f*cking irritant. Stop gewoon op tijd met zuipen, je wordt er niet leuker van.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 23:17

MarcoBorsato schreef:
Ach, misschien betalen ze het niet uit principe. Mijn ouders hebben altijd alles betaald en nu kan ik A) niet met geld omgaan en B) heb ik een dure smaak. :')

Klinkt bekend i guess.. O:)

Nee het met geld omgaan kan ik enigszins wel, maar ik had echt niet mijn rijbewijs zelf kunnen betalen op het moment. Ben mijn ouders ook super dankbaar, heb mijn pony's gehad, mijn scooter, mijn rijbewijs, opleiding. Dus in dat opzicht ben ik misschien verwend.
Maar ik zou er ook alles aan doen om mijn kinderen hetzelfde te kunnen geven, mocht ik ooit kinderen krijgen. Ik vind dat je kinderen best kan leren dat niet alles vanzelfsprekend is, en ze alsnog financieel bijstaan.

Maar zo vond ik het ook altijd heeeel apart dat een basisschool vriendinnetje van mij weleens als straf had dat ze zonder eten naar bed moest. Vind dat echt geen opvoeding en heb de methode er achter ook nooit gesnapt.

Anoniem

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 23:32

Je kunt omgaan met geld op andere manieren leren dan te zeggen dat ze op 18 maar zelf hun boontjes moeten doppen :)

Summerdreams

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 23:32

Ik heb bij voorbaat al een vooroordeel over/hekel aan mensen die niet van katten houden
(Hoe unpopulair dit is weet ik eigenlijk niet)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 00:01

DeMolenhoek schreef:
Je kunt omgaan met geld op andere manieren leren dan te zeggen dat ze op 18 maar zelf hun boontjes moeten doppen :)

Tuurlijk, maar daar heeft een ieder z'n eigen methodes voor. Ik kan je nu al voorspellen dat jij en ik onze kinderen ook heel verschillend opvoeden en het één is niet slechter dan het ander.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 00:02

Ik voed trouwens niet echt op. Ik doorsta het gewoon maar een beetje.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 00:12

Laat mensen lekker niet vaccineren. De wereld heeft een goede ziektegolf / plaag nodig. Dat is de enige kans op redding van hoe wij de aarde verzieken.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 00:19

Of collectieve zelfmoord.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 06:43

Inderdaad, zelfbenoemde fotografen. Het probleem is dat cameras betaalbaar zijn en digitaal je 800 fotos kunt schieten zonder zorgen.

Verder lezen mensen slecht. Zeer slecht.
En kennelijk vinden juist die slechte lezers dat een afwijkende mening meteen de kop ingedrukt moet worden.

Boktmoderators zijn niet onpartijdig.
De afwijkende mening moet stoppen, maar anderen mogen wel hun mening opleggen. Is me al meer dan eens opgevallen.

Autorijden is goed en de diesel is het beste voor het milieu. Nu.nl is een site die je niet altijd moet vertrouwen, want een eigen mening mag daar niet. Ik geloof niet in klimaatverandering door de mens en er komen steeds meer onderzoeksresultaten die dit ook aantonen. Dat we er een plasticzootje van maken is waar. En dat er soms locale vervuiling is bij mijnen e.d. is waar. Maar nee, de mens verandert het klimaat niet.
Dat we kankerverwekkende stoffen produceren is waar.
En ook dat de bevolking best qua aantallen flink mag afnemen.

Zwarte piet blijft zwarte piet.
Negerzoenen zijn de juiste naam en ik noem die koekjes nog steeds zo. De zeikerds gaan maar terug naar hun geboortegronden of vooroudergronden. Anders mag ik ook naakt door Mekka, maar nee, dan moet ik me aanpassen. En dat vind ik niet meer dan logisch, dus andersom verwacht ik ook respect.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 06:52

Het verbaast me dat er in 2019 nog steeds mensen zijn die niet weten dat het een PR stunt was om negerzoenen te hernoemen.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 06:56

MarcoBorsato schreef:
Het verbaast me dat er in 2019 nog steeds mensen zijn die niet weten dat het een PR stunt was om negerzoenen te hernoemen.

Maar men zeurt er nog steeds over. Ik heb ze nooit hernoemd. Men zeikt en zeurt jmmers over meer voedsel namen of soorten.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 07:00

Ik vind de Belgische benaming: Negerinnen Tetten, nog steeds de meest toepasselijke.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 07:02

Nikass schreef:
pmarena schreef:
Nou dan is mijn niet-populaire mening dat ik de vergelijking (in de kern) toch wel goed snap.

Mannen (of vrouwen) horen in principe niet samen te seksen (geen voortplanting mogelijk) en een volwassene met een kind ook niet. Ik vind het dikke prima hoor dat mannen of vrouwen elkaar opzoeken en hun liefde vieren zoals dat zo mooi gezegd wordt, oprecht hartstikke leuk voor ze dat dat nu veel meer geaccepteerd wordt en ik heb er absoluut niks tegen, het is mij werkelijk om het even +:)+

Maar eerlijk is eerlijk, ik snap ook best dat mensen het als afwijking zien want het IS toch ook eigenlijk niet zo bedoeld.

Bij pedofilie komt er alleen nog dat extra schepje bovenop dat het niet gelijkwaardig is.

Dan nog is er verschil. Stel je ziet homofilie als een afwijking - ik snap je redenering wel - dan is het in elk geval geen schadelijke afwijking, en dat is bij pedofilie wel het geval.

Nouja, alleen als je het in de praktijk brengt natuurlijk. Overigens kan je "afwijking" veel negatiever bekijken dan nodig. Mensen die geen chocola lusten hebben ook een afwijking van de norm want de meeste mensen lusten het wel :P Maargoed daarom kan ik dus best begrip hebben voor de mening van mensen die het een afwijking noemen, ongeacht wat ik er zelf van vind want mij is het allemaal om het even.... van mij mag iedereen doen waar die gelukkig van wordt zolang je een ander er maar geen kwaad mee doet.

En wat begrip opbrengen voor een ander met een andere mening, en je best doen om die niet zo negatief mogelijk uit te leggen en die ander niet meteen weg te zetten als een *vul scheldwoord in* dat getuigt van goed fatsoen vind ik.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 07:04

germie schreef:
MarcoBorsato schreef:

Maar men zeurt er nog steeds over. Ik heb ze nooit hernoemd. Men zeikt en zeurt jmmers over meer voedsel namen of soorten.

Wie is men? Zijn die dingen niet al jaren uit de handel? Jij zeikt er nu over.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 07:07

Nee joh, zijn niet uit de handel. Ik vreet een doos per week :+

En het zal me worst wezen hoe die dingen heten en het was idd een stunt en geen ‘gezeur’ van mensen die zich benadeeld voelden.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 07:40

germie schreef:
Negerzoenen zijn de juiste naam en ik noem die koekjes nog steeds zo. De zeikerds gaan maar terug naar hun geboortegronden of vooroudergronden. Anders mag ik ook naakt door Mekka, maar nee, dan moet ik me aanpassen. En dat vind ik niet meer dan logisch, dus andersom verwacht ik ook respect.

Ik weet niet waar jij woont maar als naakt lopen de norm is moet je je op een heel erg groot gedeelte van de wereld aanpassen niet enkel in Mekka!

:j

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 07:41

Je mag niet eens naakt door de Ah.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 07:46

fransje23 schreef:
germie schreef:

Ik weet niet waar jij woont maar als naakt lopen de norm is moet je je op een heel erg groot gedeelte van de wereld aanpassen niet enkel in Mekka!

:j

Er gaat nu een foto rond van een strand: animals dont make trash or litter. Behave like animals. Aha, dus naaktlopen en openbaar seks mag dan.

Maar je snapt het best. Denk dan in schouders bedekt in tempels.
Wil je dat niet, ga dan niet. Maar zeik ook niet.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 07:48

MarcoBorsato schreef:
Je mag niet eens naakt door de Ah.

Bizar he, mensen hebben ook altijd wat te zeiken!
Bloot de route 99 op zoek naar Negerzoenen en tafelzuur mag gewoon niet!

Misschien wel een impopulair opinion: bloot shoppen moet kunnen!

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 07:50

germie schreef:
Er gaat nu een foto rond van een strand: animals dont make trash or litter. Behave like animals. Aha, dus naaktlopen en openbaar seks mag dan.

Openbare seks, Germie. Really?

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 07:52

MarcoBorsato schreef:
germie schreef:

Openbare seks, Germie. Really?

Maar wel alleen om voort te planten niet voor de lust!
Verkrachten mag dan ook , zelfs als de vrouw dan bijna verdrinkt.

Kannibalisme mag ook!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 07:57

Ik dacht dit is vast gisteravond laat gepost maar nee :')

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 08:01

Ik heb sowieso geen seks, want dat is smerig. Asexueel. Maar een ander mag van mij hoor.
Maar als vrouw net als de man gewoon zonder shirt over straat kunnen lopen lijkt me heel erg fijn. Ik snap het verschil niet zo eigenlijk. Waarom de man wel en de vrouw niet? Dat is overigens GEEN naaktlopen he. Dat vind ik weer wat overdreven.

Ik snap vrouwen niet die na een borstamputatie nieuwe borsten willen.

en eindelijk eens wat positiefs uit de mond van d666:
https://www.ad.nl/politiek/d66-zet-cont ... ~a6376f60/

Ik ben voor euthenasie en vind dat als jij vindt dat het leven klaar is dat je gewoon mag gaan. Ik word gezond oud, of ik word niet oud. Maar in een rolstoel ga ik niet verder leven.
Laatst bijgewerkt door germie op 02-09-19 08:04, in het totaal 1 keer bewerkt

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 08:02

Ik ben het daar mee eens. Waarom mogen wij voor dieren wel die keus maken maar niet als het om ons eigen leven gaat.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 08:05

Ik ben 's morgens altijd vroeg wakker :D Kan ook niet uitslapen, snap uitslapers niet ;)