Dingen die je je af vraagt deel 3!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 08:27

Janine1990 schreef:
Elvirawortel schreef:
Ik doe zeg maar niet aan dingen zoals yoga, magnetiseren en homeopathie

Maar waarom geen homeopathie en wel gewoon medische wetenschap dan?
Van yoga kan ik me al helemaal niet voorstellen dat het gezien wordt als occult of duivels. Niemand heeft ooit verboden goed voor lichaam en geest te zorgen toch? Integendeel lijkt me eerder...

Homeopathie en gewone medische wetenschap zijn twee heeeele verschillende dingen. (Homeopathie niet verwarren met fytotherapie/kruidengeneeskunde)

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 08:32

Janine1990 schreef:
Maar waarom geen homeopathie en wel gewoon medische wetenschap dan?
Van yoga kan ik me al helemaal niet voorstellen dat het gezien wordt als occult of duivels. Niemand heeft ooit verboden goed voor lichaam en geest te zorgen toch? Integendeel lijkt me eerder...

Waarschijnlijk omdat er in het geval van Homeopathie wordt uitgegaan van een soort magische werking waarbij een middel dat een stof niet bevat, toch zou moeten doen alsof het de stof wel bevat, en daarvan ook nog eens ons lichaam moet zien te overtuigen.

De afkeer van yoga zal dan wel (invulling mijnerzijds) te maken hebben met het vage gedoe eromheen waarbij vrijwel altijd verwezen wordt naar allerlei vermeende 'energieën', 'chakra's', 'aura's' en 'trillingen' die 'met elkaar in balans' moeten worden gebracht.
Met gewoon een set rek-, strek- en ontspanningsoefeningen waarbij niet allerlei magische/spirituele onzin erbij wordt gehaald, hebben een hoop mensen vast een stuk minder moeite. Enerzijds de groep die alle magie afzweert die niet door hun heilige boek/geloofsstroming wordt goedgekeurd, en anderzijds de groep die ook met die 'goedgekeurde' magie weinig heeft.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 08:48

Knert schreef:
Waar zijn nog goede spijkerbroeken te vinden?3
Dacht 2 maand terug een goede te hebben gekocht a 114 euro. Nu al slijtplekken. Denk niet dat ie nog een maand haalt.

Ben niet dik, maar heb wel redelijke bovenbenen.
Daar schuurt ie, meeste dames weten wel waar precies.

Vind het stom om ermee terug te gaan. Want het zijn gewoon schuurplekken.

Waar koop ik nog een degelijke spijkerbroek.
Heb er gekscherend eens een bij de Hema gehaald... die doet het goed (op de wat lelijke pasvorm na).

Wie o wie? Duurder is niet erg. Als het maar mee gaat..

Gewoon mee teruggaan hoor! Ik had er een van de only, op dezelfde plek als jij kapot geschuurd, binnen 2 weken.... Ben ik ook mee teruggegaan. En heb mijn geld terug gekregen (40euro).

Ik heb nu een hele goede broek van the sting! Heb er geloof ik 5 gepast waarvan deze meteen super lekker zat! Heb hem nu een half jaar en draag m zeker 3/4 dagen per week. Is nog helemaal netjes!! Geen schuurplekken oid!

Britta31

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 09:49

Zeeman,blijven ook goed in de was.Passen over mijn bovenbenen en kuiten.Kosten 15 euro dus je zou dat eens kunnen proberen voor dat geld.Volgens mij is er vorig jaar een spijkerbroek topic geweest van iemand met hetzelfde probleem.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 09:51

Homeopathie gaat inderdaad over de magie die erbij betrokken wordt met eventuele schudprocessen waarmee iets opgeroepen moet worden of zo, kruidentherapie heb ik dan weer geen moeite mee.
Yoga gaat er om dat het is ontstaan om een of andere afgod te aanbidden,, en ook al wordt het niet meer zo gebruikt, liever niet voor mij.
Ik twijfel dus over lymfe drainage omdat ik ook tegen magnetiseren ben

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 10:17

Elvirawortel schreef:
Homeopathie gaat inderdaad over de magie die erbij betrokken wordt met eventuele schudprocessen waarmee iets opgeroepen moet worden of zo, kruidentherapie heb ik dan weer geen moeite mee.
Yoga gaat er om dat het is ontstaan om een of andere afgod te aanbidden,, en ook al wordt het niet meer zo gebruikt, liever niet voor mij.

Wel grappig, veel wat vroeger als magie werd gezien is intussen wetenschappelijk verklaard. Ik denk dat heel veel (nu nog) homeopathische zaken tzt ook wetenschappelijk te verklaren zijn. Maar dat terzijde natuurlijk.

Lymfedrainage lijkt me dan echter in jouw geval prima toepasbaar. Het is gewoon het door massage stimuleren van de lymfeklieren om harder te werken zodat afvalstoffen afgevoerd kunnen worden. Weinig magie bij te bedenken volgens mij?

Independence

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 10:18

Waarom legt een kip elke dag een ei? Ik neem aan dat eieren puur voortplanting zijn, maar elke dag?

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 10:21

Independence schreef:
Waarom legt een kip elke dag een ei? Ik neem aan dat eieren puur voortplanting zijn, maar elke dag?

Kippen leggen niet iedere dag dacht ik. Soms een dagje of 2 niet.

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 10:24

Shaggy09 schreef:
Independence schreef:

Mij is geleerd dat kippen elke 25 uur een ei kunnen leggen. Maar in de winter, met minder lichturen, gaat dat getal omhoog.

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 10:50

Elvirawortel schreef:

Ik denk dat je dan vooral op zoek moet naar een therapeut die het enkel volgens 'massagetechniek' oogpunt behandeld. Daar lijkt me weinig occults aan zoals Janine1990 al noemt.
Lymfedrainage wordt echter ook heel vaak aangeboden door therapeuten die ook andere alternatieve/'energetische' behandelingen geven (die waarschijnlijk dus niet in jouw straatje zullen passen), en de de lymfedrainage zelf waarschijnlijk ook meer volgens een dergelijk oogpunt benaderen. In de categorie energiestromen bevrijden etc.

Independence

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 11:01

Shaggy09 schreef:
Independence schreef:

Die van ons wel :j
Maar.... waarom?

Alaskan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 11:04

Citaat:

Omdat mensen elke keer de eieren weghalen en ze zich toch willen voortplanten. Kippen willen een vol nest van volgens mij 10 eieren ofzo en beginnen pas met broeden als dit aantaal compleet is. Ook worden kippen gefokt etc. om zoveel mogelijk eieren te leggen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 15:17

Waarom de veters van mijn adidas sneakers ineens zomaar uit zichzelf los gaan...
Deden ze namelijk niet, gaat om platte veters.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 16:48

Oh en nog eentje...

Ik had bij mijn ouders altijd pipetten voor de kat, tegen vlooien én teken...
Alleen verkrijgbaar bij de dierenarts... Wat was het merk ook alweer?

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 16:50

Janine1990 schreef:
Oh en nog eentje...

Ik had bij mijn ouders altijd pipetten voor de kat, tegen vlooien én teken...
Alleen verkrijgbaar bij de dierenarts... Wat was het merk ook alweer?

Advantage?

__danielle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 16:51

niet toevallig ook tegen wormen? ik gebruik altijd Stronghold. Maar advantage is ook tegen vlooien en teken

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 16:54

__danielle__ schreef:
niet toevallig ook tegen wormen? ik gebruik altijd Stronghold. Maar advantage is ook tegen vlooien en teken

Stronghold was het!
Ben ik dan in de war met dat tekenverhaal? Ik dacht echt dat de dierenarts toen heeft gezegd dat het voor vlooien en teken is? Niet wormen, want dan krijg je bravecto, daar bedank ik toch maar voor :o

Advantage is toch zo'n goedkoop prulletje?

Kat heeft nog geen vlooien, maar ik plukte er net wel een teek vanaf... :r En ik vind teken echt zoooo goor. Dus ik wil dat voorkomen :o
En ik geloof niet in dat spul dat je ook gewoon bij de dierenspeciaalzaak kan krijgen. Weggegooid geld meestal :o

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 16:55

Stronghold was mijn nr 2 antwoord. Ik kan nog merr merken opnoemen, maar weet niet of ze alleen bij de dierenarts te verkrijgen zijn. Als je googelt op pipet tegen vlooien en teken kat kom je heel ver!

Edit, je hebt het inmiddels gevonden las ik. Ik ken advantage niet, hoor er veel mensen over..

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 17:00

fohadie schreef:
Stronghold was mijn nr 2 antwoord. Ik kan nog merr merken opnoemen, maar weet niet of ze alleen bij de dierenarts te verkrijgen zijn. Als je googelt op pipet tegen vlooien en teken kat kom je heel ver!

Edit, je hebt het inmiddels gevonden las ik. Ik ken advantage niet, hoor er veel mensen over..

Ik ook, te veel... daarom geloof ik er al niet in :o
Heel stom misschien, maar wij hadden nog nooit van stronghold gehoord. Hadden een kitten dat beest bleef maar vlooien krijgen, suuuper zielig. Echt alles uit de kast gehaald, allerlei merken geprobeerd. Niets hielp...
Op den duur dan maar naar de dierenarts om een middeltje. Pleurisduur, maar het hielp zó goed! Het was meteen klaar! Beestje weer gelukkig.
En nog kent bijna niemand het, of wil het niet kennen omdat het niet heel goedkoop is. Maar wij gebruiken het gewoon alleen als het echt nodig is of als er een vermoeden is. Dat scheelt in mijn ogen ook met resistentie. Al is het misschien een druppel op de gloeiende plaat?

Anyhow, ik ga nog ff stronghold nazoeken op teken. Maar ik ben nu een beetje in de war door Danielle... :o Misschien heb ik het verkeerd onthouden.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 17:05

Bravecto is alleen voor teken en vlooien.

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 17:12

Idd Stronghold is niet alleen tegen vlooien, ook tegen sommige wormen. Daarom was Stronghold ook niet mijn nummer een antwoord. Haha. Maar gelukkig weet je het nu!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 17:15

fohadie schreef:
Idd Stronghold is niet alleen tegen vlooien, ook tegen sommige wormen. Daarom was Stronghold ook niet mijn nummer een antwoord. Haha. Maar gelukkig weet je het nu!

Nu met zekerheid gevonden, het was Stronghold Plus, die is ook voor teken, en vlooien en diverse wormen en luizen en oormijten.
ÉN verkrijgbaar in een laag gewicht kat. :+

Thank you all! _/-\o_ *\o/*

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 18:11

Adventage is niet zo'n goedkoop merk hoor. Dat gebruikt de dierenarts hier ook.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 18:21

Elvirawortel schreef:

Helder! Maar is dat niet moeilijk waar je dan de lijn moet trekken? Doe je dan ook geen pilates? Er is zoveel gebaseerd op yoga qua gewone turnoefening of oefeningen bij de kine.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 18:21

Froukje schreef:
Adventage is niet zo'n goedkoop merk hoor. Dat gebruikt de dierenarts hier ook.

Tegenover Stronghold is het toch wel vrij goedkoop :Y)
Bijna 40 euro voor 6 pipetten advantage tegen ruim 30 euro voor 3 pipetten stronghold.
En dat zijn niet de prijzen van de stronghold plus, die zal wat duurder zijn...

Daarbij is Advantage vrij verkrijgbaar... en stronghold alleen op recept.