Voor het eerst op jezelf wonen

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
senna21

Berichten: 11998
Geregistreerd: 17-03-09

Re: Voor het eerst op jezelf wonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 00:20

Op de site van het Nibud vind je ook handige tips voor het op orde houden van je financiën.

jojoleinee

Berichten: 2717
Geregistreerd: 11-05-10

Re: Voor het eerst op jezelf wonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 08:23

Niet perse een kasboek maar mijn vriend en ik schrijven iedere maand op hoeveel we binnen krijgen en hierover berekent Excell dan heel makkelijk wie hoeveel moet betalen.

_kimm

Berichten: 1792
Geregistreerd: 27-02-11

Re: Voor het eerst op jezelf wonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 16:55

O ik ga ook even kijken op de website van het Nibud. Ik wil het straks in het begin zeker goed bij gaan houden.

Gisteren was de bezichtiging gelukkig al veel positiever. Hier had ik een veel beter gevoel en ik zag mezelf er wel wonen. Helaas zie ik net op de website van de woningbouw dat de woning is aangeboden aan iemand met een hogere positie. Maar weer op naar de volgende hopelijk komt er weer snel iets op mijn pad.

Anouk_H

Berichten: 2197
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: Bij de paarden tussen het hooi

Re: Voor het eerst op jezelf wonen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-20 09:47

Vreemde constructie dat jullie met meerdere uitgenodigd worden om te komen kijken, die teleurstelling lijkt me echt niet leuk! Bij mij kreeg ik gewoon een telefoontje na een loting en dat betekend gewoon dat de woning voor jou is tenzij je nee zegt of je situatie niet past bij het huis. Dat houd in bijvoorbeeld: te veel inkomen/personen of te oud/jong dat soort zaken, daarvoor moet je op gesprek komen bij de woningbouw, als je aan de eisen voldoet, krijg je het telefoonnummer van de huidige bewoner en dan maak je zelf je kijkafspraak.

Es_ther

Berichten: 18735
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 11:17

Al onze bezichtigingen waren met meerdere. Super irritant soms, want daardoor heb ik bijvoorbeeld van dit huis de badkamer (bad hok) niet kunnen zien..

Anoniem

Re: Voor het eerst op jezelf wonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 11:36

Ik ben daar inderdaad ook ooit voor uitgenodigt. Denk dat dat vooral is om tijd te besparen? Meestal willen 7 vd 10 het huis toch niet.

Es_ther

Berichten: 18735
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 11:54

Denk het wel. Het was vaak een half uur tot één uur en in het huidige huis zaten denk ik wel 13 gegadigden..

Hoorde mezelf al zeggen tegen m’n vriend; wij gaan het zo niet worden.
Maandag er na: jullie zijn het geworden :D .

Maar we zijn ook tot het eind gebleven toen iedereen weg was en toen nog vragen gesteld. Misschien dat dat hielp? Want je moest als je weg ging je naam noteren, dan konden zij je gegevens in het systeem zien.

capopjekop

Berichten: 30742
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Voor het eerst op jezelf wonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 12:12

Wij wisten vooraf allemaal op welk nr we stonden. Nr 1 was het huis al aan het inrichten tijdens de bezichtiging. "Hier komt de kinderkamer, hier de eettafel." Zo liep hij rond dus ik dacht dat wordt hem niet. Tot ik mail kreeg dat ik het huis mocht huren en dat ik de formulieren moest invullen en terugsturen.

Marcella

Berichten: 37019
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Voor het eerst op jezelf wonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 12:45

Ik stond 8ste en was net een maandje ingeschreven. En ben ook naar zo'n bezichtiging geweest. Bleek uiteindelijk dat alleen de mensen die geweest waren kans hadden en dat het op basis van gunning was wie het beste zou passen.

Ging in mijn geval om een seniorenflat en voor de rust willen ze daar niet iedereen hebben. En gezin met kinderen maakte zo wie zo al geen tot zeer weinig kans.

Maar heb toen veel mazzel gehad, want ik had uiteindelijk de flat.

Banyu
Berichten: 12473
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 18:30

Misschien een overbodige vraag in dit topic;

Gebruiken hier toevallig nog meer mensen de Spargo moist floor wipes van de action?

Ik zoek eigenlijk een alternatief voor, want ehm, ze zijn heel snel droog. Mijn woonkamer is niet mega groot, en moet er bijna al 3 gebruiken! :+

Telpeva

Berichten: 14925
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 19:08

Ik heb zelf eerder Swiffer gebruikt met van die vochtige doekjes van Swiffer, maar daar had ik ook 3 van die doekjes voor nodig voor mijn woonkamer (25m2). Ik werd er niet echt blij van eerlijk gezegd, steeds dat gefriemel en die doekjes zijn niet echt goedkoop.

Tegenwoordig heb ik een Vileda Ultramax set voor mijn laminaat, deze vind ik een stuk fijner om mee te dweilen :)

Marcella

Berichten: 37019
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Voor het eerst op jezelf wonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 19:36

Gebruik de vochtige vloer doekjes van de lidl. Heb je nog verschillende geurtjes van ook.

Froukje
Forever young

Berichten: 10869
Geregistreerd: 09-02-08
Woonplaats: Uithuizermeeden

Re: Voor het eerst op jezelf wonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 19:43

Gewoon dweilen met een dweil en stok :Y)

Ik baal. Schilderen ging al niet van harte en nu belde de Leen Bakker vanmorgen dat ze mijn bank kwijt zijn, die zwerft ergens :? Dus nu heb ik en geen bank en geen stoelen :roll:

senna21

Berichten: 11998
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 19:50

Froukje schreef:
Gewoon dweilen met een dweil en stok :Y)

Ik baal. Schilderen ging al niet van harte en nu belde de Leen Bakker vanmorgen dat ze mijn bank kwijt zijn, die zwerft ergens :? Dus nu heb ik en geen bank en geen stoelen :roll:

Ik stuur je een berichtje als ik de zwerver tegenkom. :+ :D

Telpeva

Berichten: 14925
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Re: Voor het eerst op jezelf wonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 20:17

Balen zeg van je bank!!

Banyu
Berichten: 12473
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 20:36

Telpeva schreef:
Ik heb zelf eerder Swiffer gebruikt met van die vochtige doekjes van Swiffer, maar daar had ik ook 3 van die doekjes voor nodig voor mijn woonkamer (25m2). Ik werd er niet echt blij van eerlijk gezegd, steeds dat gefriemel en die doekjes zijn niet echt goedkoop.

Tegenwoordig heb ik een Vileda Ultramax set voor mijn laminaat, deze vind ik een stuk fijner om mee te dweilen :)


Heb je misschien een link/foto van dat. Dweilen met microvezel vind ik verschrikkelijk, als in alles blijft eraan zitten incl haren!
of ik doe het verkeerd! daarom dacht ik, die doekjes zijn handiger :+ :+

Lidl kan ik nog eens proberen ka, nog twee pakken liggen. Maar denk dat daar hetzelfde meegebeurd. :P

capopjekop

Berichten: 30742
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 20:40

Dat is toch juist de bedoeling dat alles blijft hangen wat de stofzuiger heeft overgeslagen? Hier twee vileda dweilen overigens. Bij de action gekocht. Er blijven wel wat haren van dr hond aan hangen maar niet extreem want het meeste gaat weg met stofzuigen

Telpeva

Berichten: 14925
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 21:12

Ik doe ook eerst stofzuigen of vegen (lees: vegen voor mij is met een swiffer met stofdoek over de vloer) en dan dweilen.

Dit is die die ik heb voor mijn laminaat:
https://www.blokker.nl/p/vileda-ultrama ... en/2059948

Je kan alles ook los kopen (de emmer, vloerwisser, doek) maar in een set is het net wat voordeliger. Er zijn ook verschillende doeken voor te krijgen voor verschillende ondergronden, Blokker verkoopt het :j

Marcella

Berichten: 37019
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Voor het eerst op jezelf wonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 21:59

Super blij met mijn spraymop geen gedoe met emmers. Vaak inderdaad eerst stofzuigen of met swiffer stofdoek of gewoon met de bezem. Soms even tussendoor met de vochtige vloer doekjes, maar sinds de spraymop gebruik ik die minder. Aangezien spraymop dezelfde moeite is.

Heb een van de action en een leifheit met speciale laminaat reiniger. Die van de action kan je zelf vullen.

Telpeva

Berichten: 14925
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Re: Voor het eerst op jezelf wonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 22:07

Daarvan hoorde ik dat ze kunnen lekken of druppen, heb je daar geen last van?

Froukje
Forever young

Berichten: 10869
Geregistreerd: 09-02-08
Woonplaats: Uithuizermeeden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 22:08

senna21 schreef:
Froukje schreef:
Gewoon dweilen met een dweil en stok :Y)

Ik baal. Schilderen ging al niet van harte en nu belde de Leen Bakker vanmorgen dat ze mijn bank kwijt zijn, die zwerft ergens :? Dus nu heb ik en geen bank en geen stoelen :roll:

Ik stuur je een berichtje als ik de zwerver tegenkom. :+ :D

Hahah graag! :P

Telpeva

Berichten: 14925
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Re: Voor het eerst op jezelf wonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 23:26

Gebruiken jullie een afdruiprek? Mijn ouders hebben een vaatwasser, maar ik heb daar dus geen plek voor en ik zie af en toe afdruiprekken in winkels en ik ben toch nieuwsgierig.
Ik heb nog nooit zo'n ding gehad, is het wat of kan je beter gewoon meteen afdrogen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 23:35

Ik wou dus per se een afdruiprek. Uiteindelijk heb ik hem maar weg gegooid want ik vind het alleen maar extra moeite (ook dat ding erna weer afdrogen, ipv alleen een keukendoek neerleggen ook het afdruiprek erop) en ook niet echt handig qua ruimte trouwens. Kan alles beter neerleggen op alleen een keukendoek, dan kan ik meer kwijt. :))

Banyu
Berichten: 12473
Geregistreerd: 28-07-10

Re: Voor het eerst op jezelf wonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 02:40

Ja heb ik, geeb plek voor vaatwasser helaas. Had eerst een hand of theedoek eronder liggen. Maar voor 1,99 misschien mibder zag ik zelfs afdruipmat in leuke kleurtjes liggen bij de action! En werkt super!

Marcella

Berichten: 37019
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Voor het eerst op jezelf wonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 02:43

Gebruik afdruip mat van de lidl.

Spraymop heeft nu een keer gelekt, maar bleek dopje ventiel losgeraakt. Hierna nog een keer gebruikt en niks gelekt.