Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mariska88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 20:05

Nu jullie het hebben over eten meenemen naar de bioscoop (wat nog nooit in mij was opgekomen om.dat tr gaan doen)

Vind ik het ook altijd zo grappig in pretparken / dieren tuinen etc.
Mensen met tassen vol eten en drinken, lopen er mee te sjouwen. Heb je uiteindelijk lauw drinken en een geplet broodje..

Als ik / wij ergens heen gaan,dagjes uit of iets. Dan gaan we dus ook weg en gaan we genieten. En dus ook absoluut geen eten drinken meenemen

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 20:05

oomens schreef:
Lauriannnn schreef:
nou als 1 ding dit topic duidelijk heeft gemaakt dan is dat wel dit; sh*tload aan mensen nemen snoep en drinken mee naar de bios.
De bioscopen zouden zoveel meer kunnen verdienen als ze de woekerprijzen er af gooien :D

Denk je dat? Ik denk dat een groot deel nu de woekerprijzen als excuus aanvoert, en zonder de woekerprijzen gewoon op zoek gaat naar een ander excuus voor hetzelfde gedrag.

Nee, hoor. Als ze geen woekerprijzen vragen zou ik het echt in de bios kopen :j

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 20:06

Ik vind t grappig hoeveel mensen zich ergeren aan andermans eetgeluiden := Wat een ellende.

Zal eraan denken de volgende keer als ik mn meegebrachte popcornzak open trek :')

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 20:07

Ik snap best dat je in een etablissement meer betaalt voor een product dan in de winkel, maar 6 euro voor een zakje vind ik gewoon debiel en dat schepsnoep heeft 1. iedereen met z'n fikken in gezeten, 2. staat al dagen open dus het is hard en oud en 3. je betaalt de hoofdprijs. Nou dan maar gierig.

Mariska88 schreef:
Nu jullie het hebben over eten meenemen naar de bioscoop (wat nog nooit in mij was opgekomen om.dat tr gaan doen)

Mensen met tassen vol eten en drinken, lopen er mee te sjouwen. Heb je uiteindelijk lauw drinken en een geplet broodje..

Als ik / wij ergens heen gaan,dagjes uit of iets. Dan gaan we dus ook weg en gaan we genieten. En dus ook absoluut geen eten drinken meenemen

Voor sommige mensen is het dagje uit al kostbaar genoeg, je kunt niet in andermans portemonnee kijken.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 20:07

verootjoo schreef:
Fitzroy schreef:
Omdat ik last heb van de geluiden. Werd al eerder aangegeven. En verder vind ik het gewoon gierig en laat dat nu net het onderwerp zijn van dit topic :)*

Hoe verschilt het geluid van een in de bios gekochte zak m&m’s/ chips/whatever of een meegebrachte zak eten? :? Of van bios drinken vs supermarkt drinken.

En gierig is relatief :Y) Ik vind het logisch, vind geld uitgeven aan nuttige dingen niet erg, maar zie hier het nut niet van in om 3x zoveel te betalen voor hetzelfde :')

idd, zo denk ik er ook over. En het zakje M&M's van de bios kraakt echt niet zachter dan die van de Appie

@ Oomens; nou in elk geval zou dat wel voor mij gelden dat ik dan niet meer van thuis meeneem met fatsoenlijke prijzen
Laatst bijgewerkt door xxCYNNxx op 13-05-18 20:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 20:09

Mariska88 schreef:

Terwijl voor mij deel van de pret zit in de dag van te voren lekkere flesjes/pakjes drinken uitzoeken in de supermarkt, eitjes bakken voor op brood, broodjes smeren, iets lekkers inpakken.

Ik haal ook echt nog wel een frietje oid, maar ik ga geen wereldbedragen betalen voor een flesje drinken oid.

eclair98

Mariska88 schreef:

Ik ben een echte dieren en dierenpark fanaat (en werk er nu ook :P ) en ik ga liever van dat geld nog een keer naar een park dan dat ik er eten of drinken koop :D

idylle

Omg :oo
Gaat het hier nu echt al 4 pagina's over de kosten van de M & M's bij de bios :wow:

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 20:11

Mars schreef:
Ik neem gewoon cola/snoep mee naar Pathe, ook bij tascontrole nooit opmerkingen over gehad. No way dat ik 4 euro voor een cola betaal.

Oke...
Dit is echt onzin!
Bij de Pathé betaal je geen 4 euro voor een cola... Gewoon niet :')

verootjoo schreef:
M_D_H schreef:
6 euro? Waar ga jij naar de biosscoop? Ik heb nog nooit 6 euro voor een zakje m&ms betaald. Sterker nog... Nog niet eens de helft :n

Nou dat zeg ik, bij de cinemec.
En ze hebben niet eens popcorn. Alleen belachelijk dure m&ms en suikerbommen snoep. En dan denk je dat het een kilozak zal zijn wat je krijgt maar toen ik dat idioot kleine zakje kreeg waar je niet eens met 2P van kan eten heb ik besloten dat ik nooit meer daar eten haal :n afzetters.

Als je met z’n 2en gaat ben je gewoon 25€ voor kaartjes kwijt en 20€ voor 2drankjes en iets lekkers. Vind ik echt over de top.

Bizar, ik ga altijd naar de Pathé en heb dat dus nog nooit betaald. Dat vind ik echt woekerprijzen.

Ik heb trouwens ook nog nooit 6 euro of meer betaald voor een grote popcorn bij de Pathé en ook nog nooit 4 euro voor een cola.

Geen idee hoe het bij de cinnemec is (is cinnemec trouwens niet van Pathé? Want in Cinnemec Nijmegen heb ik ook nog nooit 6 euro voor een zakje m&ms betaald :o )

Ik kom echt heel vaak in de bios en dit gesprek hier begint nou meer op een rondje ver plassen te lijken (welke bios durft het meest te vragen voor een snack of een drankje) dan dat er hier de daadwerkelijke prijzen vermeld worden..

Maar goed, die mening heb ik dan weer :+

Ontopic, terug naar gierig:
Altijd met een groep gezamelijk een cadeautje doen tot iemand opmerkte dat de stellen niet dubbel betaalde (wat logisch was, want de aanhang was niet bevriend met de jarige). Prima, dat gewijzigd en de stellen betalen nu dubbel... Tot diegene die dit opmerkte in eens een partner kreeg, toen was het onzin want zij moest nou dubbel gaan betalen :')

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 20:12

Mariska88 schreef:

Doe ik ook. Als ik weg ga, gaan we dus ook weg en gaan we genieten. En dus nemen we ons eigen eten mee, want in pretparken en dierentuinen serveren ze bepaald geen sterrenvoedsel. We kopen meestal een zakje patat (hoewel ik de eerste lekkere patat nog tegen moet komen) maar verder eten we gewoon wat we zelf meenemen, dat is tenminste te eten :Y)
En trouwens; onze peuter eet momenteel alleen boterhammen pindakaas, dus die doe ik ook al geen plezier met iets anders te eten.

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 20:14

Mariska88 schreef:

Nou ja, ik kan met mijn gezin 1 keer per jaar naar een pretpark als we daar eten, of 2 a 3 keer per jaar als we drinken en broodjes meenemen.
Ik loop toch al met een grote dubbele kinderwagen, die koeltas kan daar ook nog wel onder in.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 20:22

idylle schreef:
Omg :oo
Gaat het hier nu echt al 4 pagina's over de kosten van de M & M's bij de bios :wow:

Zat ik mezelf ook over te verbazen.
Nieuw topic aanmaken over de bios, eten, kosten en in dit topic het over gierig hebben?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 20:29

oomens schreef:
Denk je dat? Ik denk dat een groot deel nu de woekerprijzen als excuus aanvoert, en zonder de woekerprijzen gewoon op zoek gaat naar een ander excuus voor hetzelfde gedrag.

Hmm, maakt voor mij toch wel uit - de prijzen en ook de sfeer. Bij de bioscoopzaaltjes (de wat kleinere overigens) koop ik met liefde een drankje, voor normale horecaprijzen. (Dan krijg je er vaak ook de luxe van een glas bij.)
Die woekerprijzen en het fabrieksmatige maken wel degelijk dat ik daar geen zin in heb om het uit te geven.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 20:32

Vjestagirl schreef:
Mariska88 schreef:

Terwijl voor mij deel van de pret zit in de dag van te voren lekkere flesjes/pakjes drinken uitzoeken in de supermarkt, eitjes bakken voor op brood, broodjes smeren, iets lekkers inpakken.

Ik haal ook echt nog wel een frietje oid, maar ik ga geen wereldbedragen betalen voor een flesje drinken oid.

Dit dus.
Ik ga zelden een dag de hort op maar als ik ga, ga ik of de dag ervoor of 's morgens nog ff langs de winkel om lekkere broodjes en beleg te halen, paar flesjes drinken (vaak zo'n sixpack spa rood en 1-2 flesjes frisdrank, neem zo'n 2l mee in totaal), salade/fruit/sultana's oid.
Soms neem ik een paar bevroren flesjes water/ranja mee ipv spa, dan houdt het je eten en drinken ook lekker koel en eind vd dag heb je een stuk minder gewicht in je rugtas want wat ontdooit is kun je gewoon opdrinken en evt bijvullen met water. :)
Daarnaast dan een tientje voor een patatje met een snack oid.

ReadTheRulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 20:37

Jaren geleden gingen we met 4 school vriendinnen bij elkaar eten. Gaf 1 van die meiden aan dat als we lekkers wouden we dat zelf mee moesten brengen. Om later te horen hoeveel mevrouw op de spaarrekening had staan.
We waren toch wel lichtelijk verrast .... :')

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 20:47

ReadTheRulez schreef:
Jaren geleden gingen we met 4 school vriendinnen bij elkaar eten. Gaf 1 van die meiden aan dat als we lekkers wouden we dat zelf mee moesten brengen. Om later te horen hoeveel mevrouw op de spaarrekening had staan.

Hoe denk je dat ze aan die spaarrekening kwam :Y)

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 20:49

ReadTheRulez schreef:

Wat maakt het uit wat iemand op zijn/haar spaarrekening heeft staan ? :o
Ik heb momenteel ook een prima bedrag erop staan, maar dat is écht voor noodgevallen en wil ik aanvullen.. niet op maken aan iets wat niet nodig is..
Als het geld op mijn gewone rekening op is, dan beschouw ik het ook gewoon als op :+

Daphara

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 21:04

Ik heb het idee dat zuinig vaak wordt gezien als gierig.

Ik ben single en geld moet kunnen rollen, ik wil genieten en maak me er nooit zo druk over, maar heb groot respect voor mensen die wel zuinig zijn. Ik leer er zelfs veel van.

Toch kan ik mezelf er niet toe zetten even goed bij een kringloop rond te kijken, krijg altijd de kriebels in kringloopwinkels. Het begint me letterlijk overal te jeuken binnen enkele minuten. Dan maar niet zuinig en gewoon nieuw kopen.

plantje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 21:11

Ik neem ook altijd wat mee met een dagje uit. Voor mij is het juist genieten wanneer ik van mijn eten geniet waar ik niet absurd veel geld voor heb betaald.

Anoniem

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 21:13

Mijn ouders namen ook altijd broodjes mee. Overigens ook als we op vakantie gingen met de auto hoor, dan gingen er in ieder geval voor de heenweg broodjes mee voor in de auto. Stoppen doen we voor plassen en even de benen strekken maar hell no dat we voor ieder tussendoortje bij een wegrestaurant gaan zitten. Heb dat nooit heel gek gevonden eigenlijk.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 21:19

Wat eten/drinken meenemen betreft hangt het er denk ik ook vanaf hoe je bent opgevoed. Bij namen we vroeger als kinderen altijd zelf eten/drinken mee als we ergens heen gingen, eten kopen vond mijn moeder veel te duur. Bioscoop was ofwel neit eten/drinken, of van thuis iets mee smokkelen. Mijn vriend zijn ouders daarentegen zijn veel meer van het ergens gaan zitten en daar wat kopen. Intussen probeer ik daar een beetje tussenin te gaan zitten, soms wat mee, soms gewoon wat lekkers kopen en op een terrasje zitten. Maar het blijft moeilijk, doet toch een beetje pijn als er ergens woekerprijzen gevraagd worden :o .

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 21:28

Eef_Bam schreef:
Intussen probeer ik daar een beetje tussenin te gaan zitten, soms wat mee, soms gewoon wat lekkers kopen en op een terrasje zitten. Maar het blijft moeilijk, doet toch een beetje pijn als er ergens woekerprijzen gevraagd worden :o .

Hier hetzelfde. Eten zal me ook helemaal niet smaken als het absurd veel kost, en dan is het helemaal zonde van het geld. :+ Nu zou ik mezelf ook wel als een behoorlijke zuinige kniepert bestempelen hoor maar ik vind eten en drinken gewoon geen massa's geld waard.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 21:33

Daphara schreef:
Toch kan ik mezelf er niet toe zetten even goed bij een kringloop rond te kijken, krijg altijd de kriebels in kringloopwinkels. Het begint me letterlijk overal te jeuken binnen enkele minuten. Dan maar niet zuinig en gewoon nieuw kopen.

Ligt eraan wat je koopt.. de schoenen sla ik over net als matrassen dekbed ect wat je niet kan wassen.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 21:34

Budgettip voor mensen die wel terrasjes leuk vinden maar niet veel geld willen uitgeven: op veel Utrechtse terrasjes is de bediening zo traag dat je heel lang kunt zitten zonder drankje. Ik ben zelfs al een paar keer weer weggegaan voor er iemand uberhaupt aan mijn tafeltje kwam. (Jammer, want ik wilde op zich wel wat drinken, maar het is wel lekker goedkoop :P )

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 21:52

Jtragter schreef:
Ik neem ook altijd wat mee met een dagje uit. Voor mij is het juist genieten wanneer ik van mijn eten geniet waar ik niet absurd veel geld voor heb betaald.

Plus ik eet graag wat anders dan patat/snacks en daar ben je bij veel parken al snel op aangewezen