Dingen die je je afvraagt deel 2!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sokje_6

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 19:23

Er is een heel groot verschil tussen pedofilie en pedoseksualiteit. Bij pedofilie zijn er alleen gedachten of gevoelens of het verlangen, maar dat wordt niet per se ook tot uiting gebracht. Als een persoon het daadwerkelijk bezigt, wordt het pedoseksualiteit.
Van het eerste heb je in principe niet per se last, het tweede vormt een groot probleem, die kunnen inderdaad zoals jij het noemt 'handjes niet thuishouden'.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 19:28

Sokje_6 schreef:
Er is een heel groot verschil tussen pedofilie en pedoseksualiteit. Bij pedofilie zijn er alleen gedachten of gevoelens of het verlangen, maar dat wordt niet per se ook tot uiting gebracht. Als een persoon het daadwerkelijk bezigt, wordt het pedoseksualiteit.
Van het eerste heb je in principe niet per se last, het tweede vormt een groot probleem, die kunnen inderdaad zoals jij het noemt 'handjes niet thuishouden'.

Oooh dankje voor de verduidelijking!!!

hielkebro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 21:25

Als je je verslikt in drinken, komt en blijft het drinken dan in je longen of ?

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 21:29

Het gaat dan naar je longen, maar je hoest het er dan weer uit, zodat het daar niet blijft :)

annetm

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 07:55

Waarom is een presentator/zanger altijd prima te verstaan via de microfoon, maar iemand anders niet op het moment dat die wat mag zeggen/zingen? :o?

NinaCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 08:10

annetm schreef:
Waarom is een presentator/zanger altijd prima te verstaan via de microfoon, maar iemand anders niet op het moment dat die wat mag zeggen/zingen? :o?

Vaak hebben ze nog een ander microfoontje opgespeld volgens mij.

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 08:22

annetm schreef:

Volgens mij heeft het ook te maken met afstand/hoek tot de microfoon.

Ik vraag me af waarom er geen bezorgtijd bij mijn track and trace staat. Terwijl de status al is dat de bezorger onderweg is...

En waarom mijn konijnen​ hun plas plek naast de voerbak hebben.
Ze hebben een ren van 6*3m met een huis van 1x1,8m. In het huis ligt overal zaagsel en stro. Buiten hebben ze ook een plek waar ze veel poepen en plassen. Binnen poepen ze niet, maar ze hebben dus een grote plasplek naast de voerbak...
Laatst bijgewerkt door JustMe8484 op 08-06-17 08:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 08:23

Is dat niet gewoon omdat de geluidsman dan vergeet het knopje in te drukken? :+ anders hoor je ook iedere keer een 'tok' als ze de microfoon neer zouden leggen, en zouden ze de hele avond stil moeten zijn als ze niet aan de beurt zijn :+

Confession

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 11:36

Wat is een goede Nederlandse vertaling voor de Engelse uitdrukking "to be a fly on the wall"? Een vlieg op de muur zijn kennen wij toch niet in Nederland, of zeg ik nu iets doms? :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 11:38

Anoniem schreef:
Is dat niet gewoon omdat de geluidsman dan vergeet het knopje in te drukken? :+ anders hoor je ook iedere keer een 'tok' als ze de microfoon neer zouden leggen, en zouden ze de hele avond stil moeten zijn als ze niet aan de beurt zijn :+

Ding ding ding. Microfoons worden uit geschoven als er niemand in praat, waardoor het soms gebeurt dat als iemand onverwachts gaat praten de geluidsman nog even snel moet schuiven. Daarom krijg je ook dat de microfoon soms heel zacht klinkt als iemand hem net oppakt.

annetm

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 12:08

Ik bedoel meer als iemand wordt geïnterviewd of mee gaat zingen, altijd super onverstaanbaar terwijl de presentator/zanger luid en duidelijk verstaanbaar is. Zal er vast mee te maken hebben dat de meeste mensen een beetje verlegen worden als ze opeens in de microfoon moeten praten :=

meintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 12:21

Confession schreef:
Wat is een goede Nederlandse vertaling voor de Engelse uitdrukking "to be a fly on the wall"? Een vlieg op de muur zijn kennen wij toch niet in Nederland, of zeg ik nu iets doms? :+

Een muurbloempje zijn.

Edit: nee toch niet...

Een luistervink dekt ook niet helemaal de lading denk ik.
Laatst bijgewerkt door meintje op 08-06-17 12:24, in het totaal 2 keer bewerkt

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 12:22

Heeft niet dezelfde betekenis.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 12:27

Confession schreef:

Daar zou ik graag om een hoekje willen gluren.
Zoiets.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 12:36

Of ander soort microfoon, de meeste zangers en presentatoren en acteurs hebben een headset. Inderdaad ook afstand en hoek tot microfoon maakt (groot) verschil.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 12:36

Wat is de betekenis van dat engelstalige spreekwoord?

NinaCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 12:38

Shanna schreef:
Wat is de betekenis van dat engelstalige spreekwoord?

Dat je graag iets wil horen of zien terwijl je zelf niet gezien wordt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 13:02

Ik ben bezig met een stalling contract te ondertekenen. Ze vragen ook naar bijzonderheden.

Is het raar om daar op te schrijven dat bij overlijden de pony gecremeerd wordt en dat ze niet zelf met haar mogen gaan slepen?

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 13:31

Confession schreef:

Wij zeggen weleens "de muren hebben oren", als er mensen binnen hoorbereik zijn maar niet binnen zichtbereik. Maar dat is nog niet helemaal hetzelfde want dat kan je niet op jezelf betrekken. Misschien een luistervink? Zo noemen wij weleens iemand die afluistert.

meintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 13:37

amoj schreef:
Ik ben bezig met een stalling contract te ondertekenen. Ze vragen ook naar bijzonderheden.

Is het raar om daar op te schrijven dat bij overlijden de pony gecremeerd wordt en dat ze niet zelf met haar mogen gaan slepen?

Nee als jij dat wil zou ik het er bij zetten.

danaderese

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 14:05

Heb ook een vraagje, waar ik al vrij lang mee zit maar niet durf stellen omdat ze zo "dom" is.

Als muggen naar licht komen, waarom vliegen ze dan niet naar de zon?

Komen ze enkel naar artificieel licht ofzo?
:o?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 14:07

Ik denk dat het daarboven te koud wordt voor ze? Plus geen vers bloed..

Hoe hoog komen muggen en andere bloedzuigende vliegende etterbakken eigenlijk?

Chasingmood

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 14:19

Voor dat kleine stukje waar wij in leven, in verhouding met dat hele stuk naar de zon, is het lager warmer dan hoger. Omdat de zonnestralen eerst naar de aarde gaan en dan weerkaatsen. Dus hoe hoger die muggen zouden gaan hoe kouder het is.

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 14:23

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 14:43

Confession schreef:

Het Vlaams kent die uitdrukking wel,'graag een vlieg op de muur willen zijn' bij een sensatie gesprek bijvoorbeeld.