Jildau schreef:Laat het maar gewoon Tiepfoudt.. Er valt niet te discussiëren tussen mensen met zo'n groot meningsverschil en zulke andere ideeën. Mensen die houden van het boerenleven tegenover een veganist die tegen dieren houden is, daar komt geen einde aan.
Laten we geen teampjes maken..... dat vind ik altijd een beetje kinderachtig.
Punt is dat wanneer je besluit veganistisch te gaan eten/ leven, je steeds meer zaken kritisch gaat bekijken; dierentuinen, huisdieren, paardrijden, etc...
Ik vraag me soms ook wel af in hoeverre ik het echt naar mezelf kan verantwoorden dat ik een paard, dat niet voor dat leven heeft gekozen, mijn wil opleg.
En goed, ze krijgen het beste voer, kunnen altijd zelf in- en uit lopen, staan altijd in een groep... dus nee, slecht hebben ze het niet.
Ik merk wel dat ze ervan genieten om dingen te ondernemen..... daar geniet ik dan weer van. Maar het blijft soms knagen. Zeker wanneer ik kijk naar mensen die echt ambities hebben en wedstrijdsport beoefenen. Daar heb ik wel eens een beetje moeite mee....
Een veganist is natuurlijk niet 1 of andere incidentele halve zool.... het is een steeds groter groeiende groep die graag duurzamer en gezonder wil leven en bestaande systemen ter discussie stelt. Gezonde ontwikkeling lijkt me.