Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Malenka schreef:Dat lijkt me erg beperkt. Dan zouden bijvoorbeeld a-seksuelen alleen maar leven om te eten en drinken. Sociale contacten zijn meer dan sekspartners.
Citaat:Je moet wel x aantal keer seks hebben in x tijd, anders is er iets mis.
Kinderen krijg je alleen met degene waarmee je in een huis woont.
Marocje schreef:Mwah, daar zit er maar 1 bij wat ik ook vind: ‘daten doe je niet met een ex van bekende’. Ik vind dat je hier situaties van krijgt, maar wellicht komt dat ook doordat ik de kinderen niet wil betrekken en dit om me heen dus wel zie gebeuren (het misgaan dan, en dat kinderen daar dan dupe van zijn. Voorbeeld: broertje die iets had met vriendin schoonzus. Dat ging mis, en nu heb je rare situaties op verjaardagen. )
Maargoed, daar hebben ex en ik het ook over gehad: niet met iemand het bed induiken die de ander al kent, zoals de buurvrouw.
Azmay schreef:Bij mij staan ze er al vreemd van te kijken dat mijn date en mijn man samen met mij aan tafel spelletjes spelen. Ik vind dat zelf dan weer vreemd
Huertecilla schreef:Marocje schreef:Mwah, daar zit er maar 1 bij wat ik ook vind: ‘daten doe je niet met een ex van bekende’. Ik vind dat je hier situaties van krijgt, maar wellicht komt dat ook doordat ik de kinderen niet wil betrekken en dit om me heen dus wel zie gebeuren (het misgaan dan, en dat kinderen daar dan dupe van zijn. Voorbeeld: broertje die iets had met vriendin schoonzus. Dat ging mis, en nu heb je rare situaties op verjaardagen. )
Maargoed, daar hebben ex en ik het ook over gehad: niet met iemand het bed induiken die de ander al kent, zoals de buurvrouw.
Kwestie van communiceren. Práten VOOR je ermee knuffelactie onderneemt.
Ex = ex dus totaal geen actuéél puntCommuniceer het echter wel even vóóraf om niet op evt onterecht te lange tenen te stappen.
De ´rare situatie op verjaardagen´ in een perféct voorbeeld van het hypocriete taboe in onze cultuur.
Daar volwassen mee omgaan, incl. met kinderen over praten, normaal over doen, zou normaal moeten zijn.
Onze zoon, de kinderen van meerlief, die van Málaga lief weten ´er´ allemaal van. Dát is normaal. Dat vrienden, bekenden, gezamelijk overlappende pkennissen er wat raar over doen is .. raar. Hún probleem.
Ok, hoogbejaarden kan je wat rekening mee houden, want die evt kwesten is zinloos, maar verder tsk!
Marocje schreef:Ex = ex dus totaal geen actuéél punt
Ook niet als wij gewoon nog met elkaar naar bed gaan?
tjaakje schreef:Ik blijf die hele hysterie rond exen ook zo raar vinden. In geval van 'ex van een ander' wel even grondig communiceren inderdaad. Maar ook de oordelen over vriendschappelijke omgang met een eigen ex. Als je uit een slechte relatie komt, waarin verhoudingen scheef zijn komen te liggen, knip dan alle lijnen maar door. Maar als de relatie gewoon niet meer werkt, maar de vriendschap en de warmte wel, waarom dan niet samen kerst vieren?
tjaakje schreef:Ik blijf die hele hysterie rond exen ook zo raar vinden. In geval van 'ex van een ander' wel even grondig communiceren inderdaad. Maar ook de oordelen over vriendschappelijke omgang met een eigen ex. Als je uit een slechte relatie komt, waarin verhoudingen scheef zijn komen te liggen, knip dan alle lijnen maar door. Maar als de relatie gewoon niet meer werkt, maar de vriendschap en de warmte wel, waarom dan niet samen kerst vieren?
Azmay schreef:Maar je kan toch ook prima non-monogaam zijn en toch maar één bedpartner hebben bijvoorbeeld?
Je kan ook monogaam zijn en meerdere bedpartners hebben.
Ik vind het belangrijk om monogamie niet als minderwaardig oid te gaan zien, het is iets wat toch voor veel mensen wel oprecht werkt.
Azmay schreef:Maar je kan toch ook prima non-monogaam zijn en toch maar één bedpartner hebben bijvoorbeeld?
Je kan ook monogaam zijn en meerdere bedpartners hebben.
Ik vind het belangrijk om monogamie niet als minderwaardig oid te gaan zien, het is iets wat toch voor veel mensen wel oprecht werkt.