Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
elenaMM77 schreef:kweekvlees is co2 neutraal bijvoorbeeld.
en verbruikt vrijwel geen water..
afhankelijk vanuit welke motieven je handelt,
is het misschien even omschakelen..
want dan is kweekvlees dus weer millieuvriendelijker dan heel veel soorten akkerbouw en glastuinbouw.
nu kun je denken, ja maar het moet ook vervoerd worden natuurlijk. Maar op dit moment is het onderzoek in Nederland koploper op het gebied van kweekvlees, dus of ze het productieproces dan elders gaan bouwen.. het milieuvriendelijke aspect creëert juist het grote draagvlak.
.elenaMM77 schreef:janneke, wat voor 'industrie' bedoel je dan?
want het kent geen afval (100% recycle)
en algen worden gebruikt als grondstof..
Citaat:de verwachting is dat binnen 10-20 jaar kweekvlees beschikbaar kan zijn voor de consument.
SandraVerl schreef:@ Janneke: ik hebben buiten mijn maag ontsteking om, nog een aantal vleesloze periodes geprobeerd, met telkens hetzelfde resultaat. Mijn maagontsteking was gewoon de eerste poging om het eens vleesloos te proberen.
Trouwens, als enkel je maag ontstoken is, werken je darmen nog perfect en je maag maakt echt nog wel de nodige zuren aan om de bewerking die voedsel in de maag ondergaat gewoon voort te zetten. Mijn darmstelsel slaagt er gewoon niet in om enkel en alleen groenten te verwerken. Een dag of 3-4 geen vlees lukt perfect, maar dan komt mijn buik in opstand. Als jij dat niet kan of wil geloven, mij best, mijn huisarts vind het echter een heel logische reactie van mijn lichaam.
Janneke2 schreef:SandraVerl schreef:@ Janneke: ik hebben buiten mijn maag ontsteking om, nog een aantal vleesloze periodes geprobeerd, met telkens hetzelfde resultaat. Mijn maagontsteking was gewoon de eerste poging om het eens vleesloos te proberen.
Trouwens, als enkel je maag ontstoken is, werken je darmen nog perfect en je maag maakt echt nog wel de nodige zuren aan om de bewerking die voedsel in de maag ondergaat gewoon voort te zetten. Mijn darmstelsel slaagt er gewoon niet in om enkel en alleen groenten te verwerken. Een dag of 3-4 geen vlees lukt perfect, maar dan komt mijn buik in opstand. Als jij dat niet kan of wil geloven, mij best, mijn huisarts vind het echter een heel logische reactie van mijn lichaam.
Hoi Sandra,
ik ken je niet en ik wil grif geloven dat jij een van die mensen bent die echt niet zonder vlees kunnen.
Maar zoals je het nu vertelt, vind ik het volstrekt logisch. (= Gebaseerd op meerdere perioden/ experimenten.)
Zij het, dat ik als vegetariër beslist niet "alleen groenten" eet, dus wellicht praten we nog steeds langs elkaar heen.

Anne_GTI schreef:Hopeloos off topic inmiddels. En nog steeds maar 2 aanmeldingen voor boerderijbezoek bij een grote varkenshouder en melkveebedrijf met melkrobot.

(maar een leuk uitje kan ook geen kwaad) Anne_GTI schreef:Hopeloos off topic inmiddels. En nog steeds maar 2 aanmeldingen voor boerderijbezoek bij een grote varkenshouder en melkveebedrijf met melkrobot.
evelienn28 schreef:vega zijn is slecht vlees is slecht wat is dan wel goed?
ik gebruik trouwens geen leerproducten.
vind dit topic wel een beetje onzinnig worden.
vraagje voor iemand die uit de vleeskoeien komt
worden daar de meeste kalfjes op natuurlijke wijze geboren, of word het grootste deel met keizersnede ter wereld gebracht?
iemand die voor da leert die gaar geregeld naar bedrijven en daar wachten ze tot de koeien moeten bevallen en dan voeren zij een keizersnede uit ( dit was trouwens in belgie)
Joliieeenn schreef:Nou, hier dan even bewijsje van de boeren waar ik kom. Kwam deze foto gisteren tegen. Moeder met kalfje, lekker buiten in de wei te slapen..
Ben benieuwd wat hier dan weer van wordt gezegd.