Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Arantes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 01:10

blackstar schreef:
Vandaag ook een ergernis als klant zijnde (OVbuschauffeur van beroep)

Was vandaag 13 minuten te vroeg op de halte. Zit op mijn gemakje te wachten op de picknickbank vlakbij de halte. Na een minuutje of 6 wachten kijk ik even op en tot mijn schrik zie ik de buurtbus al aankomen. Dus ik steek over en ga op de halte staan en kijk nogmaals op mijn telefoon voor de tijd. Nee toch goed gezien denk ik bij mezelf. Chauffeur was gewoon 7 !!!! minuten te vroeg. Bus vertrekt van de halte om 13.17 uur en ik zat al in de bus aan het einde van het dorp (krijg je 2 minuten voor) om 13.11 uur.
En dan krijgen wij op ons donder als we een halve minuut te vroeg rijden, nee dit dan.
Ik haalde dan wel weer gemakkelijk mijn overstap op het station, das dan weer een voordeel.

Dat is echt heel irritant inderdaad, te laat is ook vervelend, maar te vroeg vind ik eigenlijk nog veel vervelender. Vanochtend weer mijn bus gemist doordat hij 5 minuten te vroeg was, bus later moeten nemen (+20 minuten wachten) en daardoor weer mijn trein gemist op een paar minuten, waardoor ik weer een half uur moest wachten en te laat op school was :\

Ik heb ook vaak 's avonds dat ik maar 2 minuten heb om van mijn trein bij mijn bus te komen, als de trein op tijd aankomt en de bus om de juiste tijd vertrekt is dat te doen (aankomen op spoor 1 en keihard rennen). Alleen vertrekt de laatste tijd de bus steeds 2 minuten te vroeg, waardoor ik hem mis en dan moet ik 3 kwartier in de kou wachten, echt heel vervelend..

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 07:43

Ik denk dat het verschil is dat iedereen door kan lopen terwijl er een kaartje gekocht word.. Dus dan kam de bus sneller weg rijden omdat iedereen al zit.. Terwijl als de ov mensen niet doorlopen eerst daarna nog moeten inchecken om dan te kunnen zitten, terwijl het ook tegelijk kan. Dus ik denk dat het wel ene verschil is. :P

Ik vind bussen altijd een ramp.. Ik vraag altijd voor de zekerheid of ze naar mijn plek gaan. Ben altijd zo bang dat ie daar niet heen gaat.. :=

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 07:45

Op dit moment een medepassagier die uitgebreid zijn ontbijt loopt te nuttigen. Het ruikt als pasta, de hele bus ruikt er naar en slurpt tijdens het drinken -O-

En iemand die hinderlijk loopt te snuiven en de kuchen iedere 5 seconde :+

Knudd

Re: Ergrnissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 10:20

Dat de buschauffeur dat goed vindt, ik had laatst nog op Nijmegen dat er twee geweigerd werden in de bus omdat ze nog met een halve hamburger stonden. Mochten pas naar binnen toen die hamburgers op waren.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 10:30

xSetjeslover schreef:
Heb net de trein gemist door de bus. Bus vanuit ons dorp rijdt 1x per halfuur, savonds 1x per uur, zon- en feestdagen niet. Bus was al 5min te laat en op 9292 stond dat hij al langsgereden was, maar dat kon niet omdat ik er al stond en ik de weg vanaf huis kan zien. Omdat het geregeld vookomt dat de bus helemaal niet komt (zonder dat dat op 9292 staat) heb ik mn ouders snel gebeld. Toen mn vader er was (nog 5min later) kwam de bus er net aan en gingen we erachter rijden. En nu hebben alle mensen uit de bus + ik de aansluiting gemist terwijl de trein pas over een halfuur weer gaat

Dit probleem heb ik standaard met de lijn 80 die door Leusden gaat naar Veenendaal de Klomp. Op mijn halte moet ie om half wegrijden, maar vaak is ie er pas 5/10 minuten te laat. Om 11 over gaat mijn trein en het is dus al zó vaak voorgekomen dat ik te laat was voor de trein. Ga nu met een andere bus (lijn 83) die altijd om 13 over op het station is. Dan maar een half uur wachten op de volgende trein...
Als ik Conexxion erover app zeggen ze altijd: "Drukte in de ochtendspits". Knap. Ochtendspits om half 11 >;)
Die bustijden kloppen gewoon niet. Als die bus 5 minuten vroeger vertrekt is het probleem al opgelost :=

Wegrijden als ik nog niet zit vind ik persoonlijk niet zo'n probleem. Heb liever dat de bus op tijd is dan dat ik rustig kan gaan zitten. Ben er ook al wel bedacht op. Vind alleen wel dat de chauffeur rekening moet houden met ouderen, mensen die slecht ter been zijn en zwangere vrouwen. Als die vallen :=
Maar over het algemeen doen de buschauffeurs in mijn regio dat wel. Heb het nog niet vaak anders meegemaakt gelukkig.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 10:32

Mensen die bier drinken in trein :x

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 10:35

Knudd schreef:
Dat de buschauffeur dat goed vindt, ik had laatst nog op Nijmegen dat er twee geweigerd werden in de bus omdat ze nog met een halve hamburger stonden. Mochten pas naar binnen toen die hamburgers op waren.

Hier alleen een keer geweigerd vanwege een patatje. Verder mag ik met een hamburger altijd wel naar binnen.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 10:50

Eten en drinken is verboden in de Metro / bus en tram. Als je niet geweigerd word heb je mazzel.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 10:55

Ineke2 schreef:
Eten en drinken is verboden in de Metro / bus en tram. Als je niet geweigerd word heb je mazzel.

Oh dan weten de buschauffeurs dat zelf ook niet denk ik dan :Y)

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 12:46

Knudd schreef:

Op zich zijn chauffeurs hier aardig tolerant. Van die dorpsmensen die de omgeving hier kennen.

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 13:44

Ik pak altijd de bus 320 naar a'dam amstel maar doordat ik in de bijlmer op school zit moet ik in muiden overstappen.. Deze overstap tijd is 2 minuten.. En de halve bus moet die overstap hebben. Maar wat ik merk is dat de buschauffeur met gemak dan bij het ter gooi ziekenhuis of huizen busstation blijft doorpraten tegen andere chauffeurs of te laat de businstappen(in huizen wisselen ze) waardoor we vaak zo'n 5/4 minuten later vertrekken en dus de helft de overstap misloopt. Door file kan ik me voorstellen maar dit... Ik zeg dan ook geen gedag als ik dan er uit stap. Kan ik me zo kwaad om maken, vooral als je de bus die je moet hebben dan net ziet weg rijden!

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 13:51

Voor zulke overstappen met zo korte tijd kies ik al niet eens. Niet zo zozeer daardoor, maar je moet er rekening mee houden dat je minimaal 5 minuten overstaptijd hebt want alles kan je tegenzitten. Maar dat is misschien meer persoonlijke keuze. Ik hou niet van te laat komen of net op het nippertje :')

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-15 13:55

Lienek schreef:
Ik pak altijd de bus 320 naar a'dam amstel maar doordat ik in de bijlmer op school zit moet ik in muiden overstappen.. Deze overstap tijd is 2 minuten.. En de halve bus moet die overstap hebben. Maar wat ik merk is dat de buschauffeur met gemak dan bij het ter gooi ziekenhuis of huizen busstation blijft doorpraten tegen andere chauffeurs of te laat de businstappen(in huizen wisselen ze) waardoor we vaak zo'n 5/4 minuten later vertrekken en dus de helft de overstap misloopt. Door file kan ik me voorstellen maar dit... Ik zeg dan ook geen gedag als ik dan er uit stap. Kan ik me zo kwaad om maken, vooral als je de bus die je moet hebben dan net ziet weg rijden!

Want op je werk sla jij nieteens een minuutje een praatje met een collega...

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 14:01

Nieuwe dienstregeling en de bus houd zich er zelf niet aan, de bus 165 van raalte via wesepe naar deventer zou nu om 08:21 moeten vertrekken ipv het vorige 08:27
Alleen red de bus het gewoon niet, als die er om 08:25 is is die vroeg :P dus alsnog erg onhandig want ik mis nu de overstap die wel via de nieuwe dienstregeling rijd. dus dat is dan ipv met de bus 15 min lopen, vind ik niet erg maar wel als ik erdoor te laat in de les kom

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 14:33

Zoe_97 schreef:
Lienek schreef:

Niet als het druk is nee gasten/klanten gaan voor. Ik vind een minuutje praten niet erg maar wel als je daardoor vertraging oploopt en dus aansluitingen mist.. :(

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-15 15:37

Lienek schreef:
Zoe_97 schreef:
[quote="Lienek"
[/quote

Niet als het druk is nee gasten/klanten gaan voor. Ik vind een minuutje praten niet erg maar wel als je daardoor vertraging oploopt en dus aansluitingen mist.. :(

Nja vertraging lopen ze ook op doordat hun schema's veel te strak gezet zijn. Ik snap wel dat ze dan denken: die ene minuut zal het verschil niet maken want die tijd haal ik toch nooit.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 15:39

Mensen met die mentaliteit mogen ze van mij per direct ontslaan bij welk bedrijf dan ook.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 16:00

MarlindeRooz schreef:
Mensen met die mentaliteit mogen ze van mij per direct ontslaan bij welk bedrijf dan ook.

Wauw :')

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 16:06

_sharonnn schreef:
MarlindeRooz schreef:

Wauw :')

Als jij binnen een bedrijf denkt van "boeiend dat mensen te laat komen, hadden ze de schema's maar anders moeten maken. Ik wil gewoon even kletsen in de baas zijn tijd." Nou dat vind ik ronduit walgelijk en lui.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 16:12

Nogmaals wauw :')
Tuurlijk moeten mensen doorwerken, maar realiseer jij je wel hoe strak zo'n schema is? En tuurlijk lopen er geen mensen rond die standaard 10 minuten met een collega gaan praten, want ze zijn toch al te laat.. En 's ochtends denkt een buschauffeur heus niet: "goh ik zal de mensen van lijn (vul maar in) lekker hun aansluiting laten missen!" :')

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 16:15

Ik vind die 2 minuten geen kwestie laksheid van een chauffeur maar ongeorganiseerd plannen van de reiziger. In die 2 minuten kan stoplicht op rood staan, file, bus wissel vanwege defecte bus, brug open etc. Dus als reizigers alles zo kortaf plannen dan mag je jezelf achter je oren krabben als je hem mist. Vorig jaar ging ik een uur eerder van huis omdat anders de kans aanwezig zou zijn dat ik te laat zou komen. Dus om nu die chauffeur aan te spreken daarop.... daarnaast kun je ook gewoon naar de chauffeur lopen en zeggen van "goh...het zou even makkelijk zijn als ik die aansluiting heb". Dan zijn zij niet de beroerdste om die andere lijn op de hoogte te stellen van overstappers.

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 16:21

Zoe_97"
[quote="Lienek schreef:
Zoe_97 schreef:
[quote="Lienek"
[/quote

Nja vertraging lopen ze ook op doordat hun schema's veel te strak gezet zijn. Ik snap wel dat ze dan denken: die ene minuut zal het verschil niet maken want die tijd haal ik toch nooit.[/quote]

Klopt en ik vind het ook niet erg als ik mijn aansluitingen mis door verkeerslichten files etc. Maar wel als ik hem met 10sec mis omdat de chauffeur wéér met collega's staat te kletsen. En zoals ik al zei, ik ben niet de enige, zowat de halve bus stapt hier uit. wanneer ik in de horeca werk kan ik toch ook niet eerst 5 minuten gaan kletsen voor ik het "warme" eten uit serveer?

En ik vertrek altijd een bus eerder dus ben sws altijd optijd maar dat ik dan in de regen en de kou moet wachten vind ik wat minder prettig dan in een warme droge school ;)

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 16:23

Hoe lang moet je wachten op de volgende bus dan? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 16:25

Ja en nee. De klant staat altijd voorop maar dat mag niet ten koste gaan van de werknemers want die werken 40 uur per week in een omgeving van veel te strakke tijden en continu haasten. Dat hou je niet vol en even een kort babbeltje met een collega is een rustmomentje waardoor die chauffeur veilig kan blijven rijden. Ja reizigers zijn daardoor gedupeerd en die moeten daarover vooral klagen bij de vervoermaatschappij. De oplossing zit niet in het over de kop werken van je personeel maar in het opnieuw bekijken van routes, aansluitngen en tijdschema's.

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 16:33

Nayomie schreef:
Hoe lang moet je wachten op de volgende bus dan? :)

Diezelfde lijn is een half uur.
Ik neem dan altijd de volgende halte een andere lijn welke wel iets om rijdt en die gaat gelukkig elk kwartier. Maar ik snap dat die tijden absurd zijn. Ben ik met je eens maar waarom worden reizigers dan de dupe? Wij betalen toch om op tijd op bestemming te komen?
En zoals ik al zei, vaak mis ik de aansluiting met echt 10 seconden waardoor ik de bus dus zie weg rijden en ik dus lekker in de regen mag wachten op de volgende.