In zijn telefoon gekeken, confronteren of niet?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Callisto04

Re: In zijn telefoon gekeken, confronteren of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 16:11

TS komt toch altijd weinig posten hier en heeft nog geen enkele keer aangegeven dat ze de discussie, die toch vrij sterk over haar vraag gaat, storend vindt.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 16:16

slimmerik schreef:
Yonker schreef:
Ben wel benieuwd hoe TS er momenteel instaat?

Kan me voorstellen dat ze geen zin meer heeft in reageren aangezien er constant offtopic wordt gegaan. Heb al eerder aangegeven dat daar een ander topic voor is. [LZP] Open communiceren tbv een duurzame relatie.

Het onderwerp is verandert en de discussie hier gaat imo goeddeels over de kern van de ontwikkeling.
Over eventueel aanpassen van afpraken al dan niet in een groter geheel van omstandigheden.

We mogen hierbij imo niet vergeten dat de consequenties voor háár zijn, we niets kunnen afwegen en bovendien een andere weegschaal hebben; we dus geen beslissing kúnnen voorstellen.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 16:21

Callisto04 schreef:
TS komt toch altijd weinig posten hier en heeft nog geen enkele keer aangegeven dat ze de discussie, die toch vrij sterk over haar vraag gaat, storend vindt.

Meerdere keren is door diverse posters in dit topic aangegeven dat met het ontopic wil houden wat betreft zaak van TS. En men niet geïnteresseerd is in opdringerige standpunten van enkele gebruiker(s). Dat maakt het topic onoverzichtelijk en onleesbaar.

Dus wat is zo moeilijk aan de vraag te verkassen met oeverloos gezwam en offtopic berichten.

Bowen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 17:02

Huertecilla schreef:
Callisto04 schreef:
Voor haar was exclusiviteit een basisvoorwaarde,

Met de komst van kinderen is een partner sex teveel. Hormonaal een wijziging van de basis.
.

WTF?

Dit is dus echt niet perse waar he. Daarbij is dit minder hormonaal (alhoewel dat bij mannen wel een beetje het geval is aangezien die minder testosteron aanmaken als ze een kind krijgen, al ruim voor de bevalling van hun partner) dan je wil denken, maar ligt dit veel meer bij een niet eerlijk verdeelde takenlast waardoor 1 van de 2 doodmoe is en de ander dat veel minder heeft.
Laatst bijgewerkt door Bowen op 02-09-15 17:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Bowen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 17:04

Huertecilla schreef:
Callisto04 schreef:
Waarom leg jij dan direct TIOLI's op tafel? Als ze toch aanpasbaar zijn heeft dat geen zin.

Aan het begín mijn waarde Callsisto04. Aan het begin opdat de betrokkenen weten dat ze met de neuzen dezelfde kant op, op hetzelfde pad staan.
Gaandeweg zijn veranderingen in de onstandigheden een zekerheid. Het evalueren van afspraken zou normaal moeten zijn.

Zonder afspraken ga je niet sámen op weg.
Zonder evalueren/aanpassen wordt de kans op een niet bij de werkelijkheid passende set afspraken groter naarmate je samen door de tijd reist.

Dan misschien een interessante vraag. Stel, jouw partner veranderd van mening, door persoonlijke omstandigheden ziet zij het "open" zijn van jullie relatie niet meer zo zitten, wil ze de relatie graag sluiten.
Is dat bespreekbaar voor jou, als in is dat een eventuele mogelijkheid als de omstandigheden niet anders aangepast kunnen worden waardoor ze weer ok zou zijn met de "open" situatie?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 17:24

Bowen schreef:
Dit is dus echt niet perse waar he.

Ik schrijf een hypothetisch vóórbeeld over mógelijke afspraakcondities veranderende omstandigheden.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 17:28

HC je kunt het allemaal heel mooi vertellen maar als je na al je posts iets persoonlijk gevraagd wordt, ben je niet thuis, flauw hoor!

Wel duidelijk wat dus jou antwoord is, maar dat wist ik zo ook wel, is niet zo moeilijk uit jou posts te halen hoe jij in de wereld staat, tenminste hoe je het creeert op internet natuurlijk want de praktijk kan wel zijn dat je thuis gruwelijk onder de plak zit en niks te vertellen hebt :+ }> :))

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 17:36

Bowen schreef:
Dan misschien een interessante vraag. Stel, jouw partner veranderd van mening, door persoonlijke omstandigheden ziet zij het "open" zijn van jullie relatie niet meer zo zitten, wil ze de relatie graag sluiten.
Is dat bespreekbaar voor jou, als in is dat een eventuele mogelijkheid als de omstandigheden niet anders aangepast kunnen worden waardoor ze weer ok zou zijn met de "open" situatie?

Dat antwoord stáát er al. Is situationeel afhankelijk van de balans.
Daarbij is logischerwijze tijdelijk met eindigheid HEEL veel meer mogelijk dan structuree met open einde. Twee kanten op.

Zou bv in het geval van de TS en partner zo kunnen zijn. Is het uit het systeem en dan weer in beter evenwicht verder.
Kan ook bv zes maanden op een droomtrip door zeg Zuid Amerika zijn als dat een mega-droom op de lijst is.
Mijn lief in een vorig leven had ook een mega-droom; was alleen háár droom en een forse extra bijdrage van mijn zijde. Daarbij is ze verongelukt.

Het leven is zelforganiseren op de rand van chaos. Poep gebeurt en dat is maar zelden de ´schuld´ van iemand.

Bowen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 17:42

Huertecilla schreef:
Bowen schreef:

Ik schrijf een hypothetisch vóórbeeld over mógelijke afspraakcondities veranderende omstandigheden.

Nee, je zet het neer als een waarheid met een lichamelijke (hormonale) oorzaak.

Maar dat is niet waar, wat er wel van waar is geld zelfs zwaarder voor de man als voor de vrouw (alhoewel dat zo minimaal is dat het amper meetelt in die bewering). Maar nogmaals, dit ligt veel meer in ongelijk verdeelde taken, waardoor 1 van de 2 te vermoeid is om aan intimiteit te denken en de ander die extreme vermoeidheid veel minder heeft. Zijn de taken redelijk gelijk verdeeld dan is er geen reden voor een probleem in intimiteit.
De relatie "open" gooien terwijl de 1 te vermoeid is en dus ook die intimiteit mist (naast broodnodige rust) is in mijn ogen zeer egoistisch van de ander. Dan zet je gewoon je eigen belang voor het belang van de ander, voor het belang van samen.
Laatst bijgewerkt door Bowen op 02-09-15 17:49, in het totaal 2 keer bewerkt

Bowen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 17:45

Huertecilla schreef:
Bowen schreef:

Dat antwoord stáát er al. Is situationeel afhankelijk van de balans.
Daarbij is logischerwijze tijdelijk met eindigheid HEEL veel meer mogelijk dan structuree met open einde. Twee kanten op.

Zou bv in het geval van de TS en partner zo kunnen zijn. Is het uit het systeem en dan weer in beter evenwicht verder.
Kan ook bv zes maanden op een droomtrip door zeg Zuid Amerika zijn als dat een mega-droom op de lijst is.
Mijn lief in een vorig leven had ook een mega-droom; was alleen háár droom en een forse extra bijdrage van mijn zijde. Daarbij is ze verongelukt.

Het leven is zelforganiseren op de rand van chaos. Poep gebeurt en dat is maar zelden de ´schuld´ van iemand.

Hoe geef je geen antwoord met veel woorden noem ik dit.
Of moet ik uit je tijdelijk opvatten dat echt gesloten dus geen optie is voor jou? Want wat is beter verder, is dat jouw ideaal en dus open? Een half jaar is niets op een leven, een half jaar de relatie sluiten is simpel, daar hoef ik niet eens over na te denken. Wat nu als alles erop lijkt dat het niet tijdelijk is, maar voor de rest van de relatie/het leven?

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 17:51

Huertecilla schreef:
Bowen schreef:

Jazeker,...daar zou ik over beginnen tijdens een zwangerschap. :j Veranderende omstandigheden tijdens de zwangerschap.....briljant. :') :') :')

Leestip :)* Help ik heb mijn vrouw zwanger gemaakt, alles wat u nooit over zwangerschap en baby's wilde weten van Kluun.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 18:02

Mijn punt is dat wanneer de condities waarop afspraken gebaseerd zijn veranderen, het normaal zou moeten zijn om de afspraken te evalueren.

Verandering over tijd is een gegeven. Gaandeweg evalueren van afspraken en relatie zou normaal moeten zijn.

Door dit als onderdeel van de relatie te onderhouden deel je wat je denkt/voelt en kun je zonder bedrog samen verder of als vrienden apart.

De TS komt ´ineens´ voor een evaluatie te staan. Daar is imo van buiten inhoudelijk geen mening over te geven.

Leprycorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 10:47

Er was een ander topic geopend om lekker in verder te discussiëren.
Kunnen jullie alsjeblieft daarheen gaan?!

Is het nou nog niet duidelijk dat jullie gekibbel en gezemel over alles en nog wat totaal niet wordt gewaardeerd?!?!

-:(- -:(- -:(- -:(- -:(- -:(-

Wat fijn dat jullie met TS rekening houden zeg. Pffff.....

TS hoe is het ondertussen met je?
Nog verder gesproken met je vriend over de situatie?

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 10:52

TS heeft er bij mijn weten nooit iets over aangegeven of ze het vervelend vond of niet. Misschien vindt zij het ook wel een interessante discussie om te lezen. Het houdt in elk geval haar topic hoog :P

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 10:56

Vooralsnog gaat het wel erg offtopic en is er al een speciaal nieuw topic voor opgesteld met genoeg ruimte voor iedereens meningen en inzichten m.b.t. relaties in het algemeen.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 10:58

Jammer had graag gelezen hoe het was afgelopen maar er valt nu niet meer door heen te komen om een nuttige updaten te vinden...

Leprycorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 10:59

Sheran schreef:
TS heeft er bij mijn weten nooit iets over aangegeven of ze het vervelend vond of niet. Misschien vindt zij het ook wel een interessante discussie om te lezen. Het houdt in elk geval haar topic hoog :P

Laat ik het dan inderdaad op de boeg gooien dat het ontzettend offtopic is, wat Jennifuur ook al benadrukt. Ik laat dan verder in het midden wat TS ervan denkt. Dit heeft zij inderdaad niet verder gemeld.
Maar over haar onderwerp gaat het allang niet meer.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 11:00

Je kunt klikken op 'door de topicstarter'. Dan zie je alleen de berichten van TS.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 11:05

Sheran schreef:
Je kunt klikken op 'door de topicstarter'. Dan zie je alleen de berichten van TS.

Op bokt blijven we gewoon on topic. Een goede manier om het overzichtelijk te houden. Waarom moeten de zeveraars zich zo nodig profileren hier? Of probeer jij ook bij de bibliotheek je aardappels te kopen?

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 11:12

Ik denk eerder dat de ts afhaakt door de agressieve manier van reageren op elkaar.

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 11:18

slimmerik schreef:
Sheran schreef:

Op bokt blijven we gewoon on topic. Een goede manier om het overzichtelijk te houden. Waarom moeten de zeveraars zich zo nodig profileren hier? Of probeer jij ook bij de bibliotheek je aardappels te kopen?

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Nogmaals verwijs ik iedereen die hier alleen maar komt om zijn/haar uitgesproken mening op het gebied van relaties (zonder enige relevantie naar TS toe) in iedereens gezicht te drukken, naar het topic dat nog steeds open en lopend is: KLIK.
Dan kunnen de mensen die meedenken met TS en/of benieuwd zijn naar enige voortgang, hier rustig verder :)

Bij voorbaat dank.

hannico09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-15 11:50

Ik ben nog geen stap verder. We waren gister avond weg en op de terugweg (rond 23u) zat hij te appen. Dan krijg ik al een knoop een m'n maag en heb ik de neiging de handdoek in de ring te gooien. Hij zegt dat toch niet wie het is of hij zegt dat het z'n beste vriend is. Kan best zo zijn natuurlijk,maar ik ga van het ergste uit.

Zijn we thuis is ie weer de lieve vriend waar ik gek op ben en komt van het een het ander.

Ik hou niet van veranderingen en ben dus ook niet goed in knopen doorhakken.
Al moet ik zeggen dat de momenten waarop ik denk dit kan zo niet langer, ik moet weg bij hem voor ik mezelf gek maak meer en meer de overhand gaan krijgen.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 11:57

slimmerik schreef:
Of probeer jij ook bij de bibliotheek je aardappels te kopen?

Die ga ik onthouden, thnx :D Zo treffend (voor veel topic op bokt trouwens als discussies i.r.l.)

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 11:59

Niemand vindt het leuk om een relatie uit te maken met iemand waar je nog van houdt. En mocht je het doen, ja je gaat je poedersuiker voelen en ja je gaat hem missen. Maar in die tijd ga je al je vriendinnen lastig vallen, elke dag bij je ouders op de koffie, ga je al je geld uitgeven aan kleding en daarna dan slijt het. En dan weet je, ik heb de juiste beslissing genomen want ik zou niet gelukkig zijn geworden met iemand die ik niet meer vertrouw.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 11:59

hannico09 schreef:
Ik ben nog geen stap verder. We waren gister avond weg en op de terugweg (rond 23u) zat hij te appen. Dan krijg ik al een knoop een m'n maag en heb ik de neiging de handdoek in de ring te gooien. Hij zegt dat toch niet wie het is of hij zegt dat het z'n beste vriend is. Kan best zo zijn natuurlijk,maar ik ga van het ergste uit.

Zijn we thuis is ie weer de lieve vriend waar ik gek op ben en komt van het een het ander.

Ik hou niet van veranderingen en ben dus ook niet goed in knopen doorhakken.
Al moet ik zeggen dat de momenten waarop ik denk dit kan zo niet langer, ik moet weg bij hem voor ik mezelf gek maak meer en meer de overhand gaan krijgen.

Is er wel al wat meer gepraat???
Denk je dat hij nog met haar gaat afspreken?